Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2009, 14:47   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat zou je willen als de wetgever zelf idioot gedrag vertoont ?
Roken verbieden maar de verkoop toelaten.
Als de wetgever morgen het roken verbiedt, of de verkoop van rookwaren drastisch inperkt, breekt er overmorgen revolutie uit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 14:50   #62
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ben jij altijd zo arrogant? Ik ben roker en huldig nog altijd het principe dat je hoffelijk moet zijn. Als ik aan het roken ben en er is een niet-roker in de buurt, dan blaas ik de rook in een andere richting. Als ik niet-rokers ontvang thuis, dan gaan de hele dag alle ramen open. Over kinderen kan ik nog niet meespreken, gezien ik er geen heb, maar het zou inderdaad het beste moment zijn om buiten te gaan roken.

Er zullen altijd idioten zijn, maar dat keurt nog geen stasi-praktijken goed. Voor je het weet komen ze controleren of je toilet niet te kwalijk ruikt want dat zou ook maar trauma's opleveren voor je gezinsleden.
En wat doe je met de rokers die tegen beter weten in dag in dag uit hun kinderen blijven vergiftigen met sigarettenrook ?

De andere kant opkijken ? Hopen dat het gezond verstand uiteindelijk zal zegevieren ? Hopen dat het nog zal meevallen ? De rokers "erop aanspreken" ?

Dat doet allemaal niets uit.
Oud 22 maart 2009, 14:55   #63
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als de wetgever morgen het roken verbiedt, of de verkoop van rookwaren drastisch inperkt, breekt er overmorgen revolutie uit.
Oh, van een revolutie hebben ze hier geen schrik, slaven komen raar of zelden in opstand.

Het geld dat dan niet meer binnenkomt daarentegen , daar liggen ze wel wakker van.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 14:58   #64
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Oh, van een revolutie hebben ze hier geen schrik, slaven komen raar of zelden in opstand.
Tiens, jij noemt de Belgische bevolking blijkbaar slaven.

Eigenaardig.

Noem mij eens enkele tijdperken uit de geschiedenis op waar de mensen evenveel rechten hadden als nu ? Of misschien zelfs een benadering ervan ?
Oud 22 maart 2009, 15:32   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenaardig.

Noem mij eens enkele tijdperken uit de geschiedenis op waar de mensen evenveel rechten hadden als nu ? Of misschien zelfs een benadering ervan ?
Ik wil dat wel doen maar tot welk nut?

En ik noem de Belgische bevolking geen slaven, ik noem de Vlamingen mensen met een slavenmentaliteit.

Verschaeve
Oud 22 maart 2009, 15:34   #66
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik wil dat wel doen maar tot welk nut?

En ik noem de Belgische bevolking geen slaven, ik noem de Vlamingen mensen met een slavenmentaliteit.
1. Je kunt het niet doen, zo simpel is het.

2. Rokers zijn pas slaven, slaven van hun eigen verslaving.
Oud 22 maart 2009, 15:41   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Je kunt het niet doen, zo simpel is het.

2. Rokers zijn pas slaven, slaven van hun eigen verslaving.
1. Joeppie! Jij bent gewonnen.

2. Slaven bestaan in vele soorten, zie maar naar het Vlaamse volk.

Verschaeve
Oud 22 maart 2009, 16:43   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vankrunkelsven zou dan toch eens moeten bij-specifieren in welke kamer van het huis niet mag gerookt worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 17:20   #69
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer heeft een roker gezond verstand ? Hier en daar zal er wel één lopen - vermoed ik - maar de meeste rokers trekken zich niets aan van holle begrippen zoals gezond verstand.

De termen "verslaving" en "gezond verstand" gaan niet goed samen.

Heeft niets te maken met het feit dat men niet hoort te roken waar kinderen zijn. Punt uit.

Heeft er ook niets mee te maken. Is het nu zo moeilijk om je aan het onderwerp te houden ? Het is nochtans een simpel onderwerp hoor, maar jij sleurt er, bij gebrek aan inhoudelijke argumenten, vanalles bij.

Geen probleem, ik zal dat zeggen tegen de vele kinderen die in het ziekenhuis belanden. Ze zullen zóó opgetogen zijn.

Holle woorden, maar ondertussen, terwijl ik dit hier tik, worden vele tienduizenden kinderen in gans België blootgesteld aan heel giftige rook.

Jouw voorstel: niets doen, wat dooddoeners debiteren en eventueel hopen op het gezond verstand van de rokers.

Da's de gemakkelijke oplossing he. Niets doen.
Op alles niet relevant antwoorden is volgens mij een veel gemakkelijker oplossing!
1000 millieu en gezondheidsproblemen,waarvan u er een uitvist en de andere onbespreekbaar of niet relevant noemt toont aan dat u niet echt met gezondheid van iedereen bezig bent.
Oud 22 maart 2009, 17:24   #70
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zeg je tegen de mensen om revolutie te voorkomen mag je roken.
Neem me niet kwalijk beste kiko,je ageert dus tegen de gewone roker,maar niet tegen de overheid die het toelaat!
Oud 22 maart 2009, 17:31   #71
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
1000 millieu en gezondheidsproblemen,waarvan u er een uitvist en de andere onbespreekbaar of niet relevant noemt toont aan dat u niet echt met gezondheid van iedereen bezig bent.
Het onderwerp gaat hier over roken in nabijheid van kinderen. Mag dat niet besproken en aangepakt worden omdat er nog ergere zaken bestaan in de wereld ?

Newsflash: er is altijd iets ergers. Dit betekent niet dat het roken in nabijheid van kinderen getolereerd dient te worden, of genegeerd.
Oud 22 maart 2009, 17:34   #72
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dus zeg je tegen de mensen om revolutie te voorkomen mag je roken.
Neem me niet kwalijk beste kiko,je ageert dus tegen de gewone roker,maar niet tegen de overheid die het toelaat!
De overheid heeft ook schuld, absoluut. Maar ook de roker heeft schuld.

De huidige situatie is te wijten aan een scheefgegroeide situatie, deels te wijten aan een laks, ongeïnspireerd overheidsbeleid waar slechts de laatste jaren met mondjesmaat verandering in komt, en is deels te wijten aan de roker die, ondanks vele campagnes en tegen beter weten in, toch begint te roken en zich geen zier aantrekt van hoffelijkheid t.o.v. niet rokers.
Oud 22 maart 2009, 17:43   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het onderwerp gaat hier over roken in nabijheid van kinderen. Mag dat niet besproken en aangepakt worden omdat er nog ergere zaken bestaan in de wereld ?

Newsflash: er is altijd iets ergers. Dit betekent niet dat het roken in nabijheid van kinderen getolereerd dient te worden, of genegeerd.
Natuurlijk dient roken in de nabijheid van kinderen niet getolereerd of genegeerd worden. Zo'n wet haalt niets uit, en zet alleen kwaad bloed. Ik denk dat het beter is om zwangere vrouwen (koppels), of ouders met pasgeborenen te sensibiliseren.
Maak de mensen duidelijk welk kwaad ze aanrichten.

Ik weet niet of het al dan niet erger is, maar er mag ook eens een sensibilisering komen i.v.m. alcohol en zwangere vrouwen, en alcohol en kinderen/jongeren. In België kan er niet eens een waarschuwing bij tijdens de reclame of op de verpakking.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 17:48   #74
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenaardig.

Als men uw redenering volgt, zouden die rechten niet lang meer stand houden.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 17:48   #75
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk dient roken in de nabijheid van kinderen niet getolereerd of genegeerd worden. Zo'n wet haalt niets uit, en zet alleen kwaad bloed. Ik denk dat het beter is om zwangere vrouwen (koppels), of ouders met pasgeborenen te sensibiliseren.
Maak de mensen duidelijk welk kwaad ze aanrichten.

Ik weet niet of het al dan niet erger is, maar er mag ook eens een sensibilisering komen i.v.m. alcohol en zwangere vrouwen, en alcohol en kinderen/jongeren. In België kan er niet eens een waarschuwing bij tijdens de reclame of op de verpakking.
Ik betwijfel ten zeerste of die wet er zou komen, en zo ja, in hoeverre het naleven van een dergelijke wet te controleren is.

Ik ben verre van een voorstander van een dergelijke wet. Maar in campagnes en sensibiliseringsacties geloof ik niet, m.a.w., als iemand een betere, concrete oplossing heeft ben ik één en al oor.
Oud 22 maart 2009, 17:53   #76
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Als men uw redenering volgt, zouden die rechten niet lang meer stand houden.
In je ondoorgrondelijke logica vergeet je echter dat ik de rechten verdedig van de niet-rokers, en dus bij uitbreiding ook de kinderen, die tot op heden nog steeds flink in de meerderheid zijn en desondanks veel te lijden hebben van een minderheid.

M.a.w., het kan m.i. niet dat een minderheid van de bevolking de meerderheid lastig valt en velen van hen lichamelijk ziek maakt door een zelfgekozen verslaving.

Absurd he !
Oud 22 maart 2009, 17:58   #77
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

"Probleem" wordt opgepompt tot en met. 95% van de rokers roken niet in het bijzijn van hun kinderen en het is niet als zoonlief eens per ongeluk een walm van de sigaret van pa mee zou inademen hij direct naar de spoedgevallen moet. Mijn pa heeft zelf gerookt tot ik 8 jaar ofzo was en ik heb er geen gezondheidsproblemen aan over gehouden. Ouders die toch continu roken in het bijzijn van de kinderen zijn gewoon onverantwoord bezig, net zoals ouders die hun kinderen tot middernacht naar de tv laten kijken, ouders die hun kinderen vette voeding voorschotelen ook onverantwoord zijn. Ga daar maar eens een wet proberen tegen te maken. Maar het is al veel langer duidelijk dat bepaalde klagers in deze topic vooral niet inzitten met de gezondheid van de kinderen maar eerder allerlei gelegenheden zoeken om te zitten vitten op de rokers.
Oud 22 maart 2009, 18:05   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
"Probleem" wordt opgepompt tot en met. 95% van de rokers roken niet in het bijzijn van hun kinderen en het is niet als zoonlief eens per ongeluk een walm van de sigaret van pa mee zou inademen hij direct naar de spoedgevallen moet. Mijn pa heeft zelf gerookt tot ik 8 jaar ofzo was en ik heb er geen gezondheidsproblemen aan over gehouden. .
Ah bon, nieuwe gegevens. Kun je me eventjes de bewijzen van deze toch vrij boude uitspraak doormailen a.u.b. ?
Oud 22 maart 2009, 18:30   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat doe je met de rokers die tegen beter weten in dag in dag uit hun kinderen blijven vergiftigen met sigarettenrook ?
Hetzelfde als met die wet, niets.
Hoe denkt ge die wet te doen navolgen?
Ge kunt ze alleen een geweten proberen schoppen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2009, 18:33   #80
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

VERBIED ROKEN OF HOU UW MOND

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 maart 2009 om 18:34.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be