Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2008, 12:23   #61
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Juist. Een VB´er blijft een VB´er en als de LDD vol staat met ex-VB´ers dan is dat gewoon het VB met een ander kleedje aan. Zij die dit niet snappen zijn gewoon domme kloten.
Dat klopt. Daarom dat LDD voor mij nauwelijks wat minder erg is dan het VB. Maar wat ik wel plezant vind is dat ze zo de verzuringskoek lekker door midden breken. Iets wat in andere landen al langer het geval is waar je meerdere partijen hebt voor de azijnpissers. Een deel van het electoraat van het VB gaat nu allicht naar beroepspopulist Dedecker zodat waar vroeger al die kiezers 1 blok vormden ze nu verspreid zitten over meerdere partijen. En da's wat mij betreft een stukje gunstiger.

Extreemrechtse volksmennerij kan volgens mij enkel overwonnen worden door plat rechts populisme. Zoals in Frankrijk waar Sarko met wat café-achtige uitspraken de helft van het FN-kiesvee wegkaapte. Ik ben geen fan van dergelijke politici, maar het is blijkbaar de enige manier om delen van het extreem-rechts klootjesvolk te weerhouden van toch op een extremistische partij te stemmen. Met de rede lukt het toch niet.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 12:31   #62
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Op de website van Lijst Dedecker staat wel dat ze die Jos Van Assche weigeren, dus niet elke kwibus mag binnen bij LDD.
Dus de meerderheid der kwibussen wel, waarvan akte.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 13:03   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Met de rede lukt het toch niet.
Uit uw mond klinkt dat redelijk grappig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 13:04   #64
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alsof we zelf nog niet gezien hadden dat jouw bijdragen hier de dorpspolitiek niet ontstijgen.
Ik geef dat toe, gij daarentegen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 21:19   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Vlaams parlementslid John Vrancken stapt over van Vlaams Belang naar Lijst Dedecker (LDD). Dat meldt Het Belang van Limburg.

Vrancken voelt zich niet meer thuis bij Vlaams Belang omdat de meeste parlementsleden hun individueel belang laten primeren op dat van de partij. Daardoor kan hij niet langer functioneren.

Logisch
Vrancken noemt zijn keuze voor LDD "logisch", omdat hij wel nog aan politiek wil doen en omdat het programma van LDD nauw aansluit bij dat van Vlaams Belang: Vlaams, liberaal met sociale correcties, streng asiel- en immigratiebeleid.

Vrancken stapte zelf naar Jean-Marie Dedecker. Van hem wordt verwacht dat hij nu mee LDD op de Limburgse kaart zet. (belga/sps)

HBVL

Goed zo, de slangenkuil verlaten voor wat frissere lucht !

John Vrancken stapte zelf naar Jean-Marie Dedecker. Van hem wordt verwacht dat hij nu mee LDD op de Limburgse kaart zet. Hij kreeg géén verkiesbare plaats toegezegd. Bij Vlaams Belang was hem die wel al toegezegd, daar zou hij volgend jaar de tweede plaats krijgen na Linda Vissers.

Vrancken wilde twee jaar geleden al opstappen bij Vlaams Belang. Hij had het moeilijk met de gang van zaken binnen de partij. Voorzitter Frank Vanhecke kon hem toen overtuigen om te blijven, hij zou een oplossing zoeken voor de Limburgse problemen. Dat werd de opdeling van de provincie in drie subregio’s om de kemphanen uit elkaar te halen.

“Maar het mocht niet baten”, zegt John Vrancken in een gesprek met Het Belang van Limburg, “de stammentwisten houden aan.”

Hij stelt ook vast dat de meeste parlementsleden meer met zichzelf dan met de partij bezig zijn: “Onderkruiperij, achterbaksheid, geraffineerde stemmingmakerij, alles is goed om zichzelf in de schijnwerpers te werken. De partijtop blijft hier blind voor, trekt de schouders op wanneer iemand aan de alarmbel trekt.”

Wel grappig dat net vandaag Dedecker de touwtjes in Limburg in handen neemt met als verklaring dat hetgene waar Vrancken van zegt dat het de gang van zaken bij het VB is, de gang van zaken bij LDD is.

Ik neem aan dat Dedecker niet gaat liegen over zijn eigen partij, Vrancken misschien wel over het VB.

Bottom line: LDD limburg is niks dan een groep postjesjagers (geeft Dedecker zelf toe) en Vrancken trekt er naar toe... Hrmm, misschien was Vrancken wel een van de hoofdoorzaken voor problemen bij het VB in Limburg (als die er al effectief waren) en creëert hij nu dezelfde problemen bij LDD?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 oktober 2008 om 21:21.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 22:48   #66
ilfalco
Minister-President

Standaard

roottt dat opportunistenclubje staat overal op springen niet alleen in limburg enkel daar is het het ergst maardjr vranken die sterk anti_DD was( dedecker was volgens hem terecht een krypto belgicist) tot zijn postje in gevaar kwam....

Wie de aflevering in ter zake zag die weet genoeg.

maar uiteraard volgens paarse duikboot DD werd vrancken niets beloofd.....

en daarom was hij enkele dagen later voorzitter LDD limburg.

hiet is ook onmogelijk om de partijkoers te volgen bij LDD want dan moet je elke dag tegengestelde meningen verkondigen.

In elk parlemnt stemmen ze anders en de zogezegde republikein wordt plots beste maatjes met le roi en noemt zichzelf un vraui belgician in la libre.

volgens LDD is het splitsen van belgie een stommiteit. ik zeg een LDD stem is een stommiteit. Een even grote stommiteit dan al diegenen die dachten op de VLD te stemmen toen verhofstadt zijn fabeltjeskrant verspreide.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 11:12   #67
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Lees hier eens hoe Vrancken het blijkbaar binnen LDD-Limburg doet!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 20:06   #68
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef dat toe, gij daarentegen...
Zeg Bruggedinges, hoe zit het nu eigenlijk met Uw vrienden Belgicisten van welleer? Zijn dat de Belgische infiltranten die Sabbe hersenspoelen en meteen ook hier in Limburg LDD overhoop halen? Of is het toch Nys die de boel op stang jaagt hier
Oud 15 november 2008, 13:27   #69
Minister-President

Standaard Nog twee ribbedebie...

Het gaat niet goed met het Vlaams Belang in Brecht.
Lappe, nog twee op de vlucht !

Op de gemeenteraadszitting van donderdagavond zegden zowel Ingrid Van Gaver als Rony Van Dooren de partij vaarwel om als onafhankelijke raadsleden te zetelen.

Brecht

Burgemeester Luc Aerts (CD&V) startte de vergadering met de verrassende mededeling dat hij brieven had ontvangen van Ingrid Van Gaver en Rony Van Dooren. Daarin laten beiden weten dat ze het Vlaams Belang-schip verlaten om een onafhankelijke politieke koers te kunnen varen. Bovendien formuleerden ze expliciet dat ze voortaan de CD&V/N-VA-Open Vld-sp.a-(H)Eerlijk Brecht-meerderheid zullen steunen.

De twee raadsleden gaven geen commentaar op hun overstap, maar het is een publiek geheim dat ze vooral het eigengereide optreden van Vlaams Belang-fractieleider Patrick Van Assche beu waren. Volgens hen zijn er binnen deze partij ook nog andere problemen.

Stoelendans

Na deze bekendmaking, die insloeg als een bom, begon letterlijk en figuurlijk een stoelendans, want de twee kersverse onafhankelijke raadsleden wilden niet meer plaatsnemen naast hun voormalige kompanen.

Ze kregen een plaatsje naast Leo Meeussen, die al direct na de jongste gemeenteraadsverkiezingen de CDB vaarwel zei en sindsdien als onafhankelijk raadslid fungeert.

Patrick Van Assche beschouwde het afscheid van de twee ex-Vlaams Belangers als een pijnlijk voorval. Toch dankte hij beiden voor de samenwerking in het verleden. Anderzijds vond hij het niet kunnen dat Luc Aerts eerder van de overstap op de hoogte werd gesteld dan hijzelf. "Dat gekonkelfoes vooraf zint mij niet", vond hij.

De burgemeester sloot het incident af door fijntjes te melden dat de verdeeldheid binnen het VB groter is dan wat zich zopas voordeed. Hoe ook, door deze stoelendans zakt het Vlaams Belang in Brecht van acht naar zes zetels.

Ingrid Van Gaver behaalde bij de gemeenteraadsverkiezingen 354 stemmen en Rony Van Dooren 179. De meerderheid telt nu dus in feite twee zetels meer en komt zo op 18 zitjes. Er zijn in totaal 29 raadsleden.

Publicatie: Gazet van Antwerpen
Oud 18 november 2008, 15:41   #70
dominatrix
Minister-President

Standaard

leer eerst eens antwoorden op mijn vraag. Ik zag Uw puur hypocriete posting op hln ook vandaag... op dingen die dateren van toen jij nog 'een blokker' was, wil je misschien voor hetzelfde voor het gerecht gesleepd worden?
Oud 18 november 2008, 16:08   #71
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
leer eerst eens antwoorden op mijn vraag. Ik zag Uw puur hypocriete posting op hln ook vandaag... op dingen die dateren van toen jij nog 'een blokker' was, wil je misschien voor hetzelfde voor het gerecht gesleepd worden?
Je weet toch dat voor Lucien het VB racistisch geworden is de dag dat hij er geen deel meer van uitmaakte?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 19:17   #72
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je weet toch dat voor Lucien het VB racistisch geworden is de dag dat hij er geen deel meer van uitmaakte?

Eigenlijk waarom toch energie aan die kwibus verspillen he... ge hebt een punt... Ik bedenk mij altijd weer hoe goed het
is dat we hem vakkundig de deur hebben gewezen...
Oud 19 november 2008, 19:27   #73
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

TAV Vrancken :daaaag:
niet dat ik op VB stemde hoor
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 17:41   #74
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Intussen is Vrancken weggelopen bij LDD !
Z'n walging van de politiek bij LDD is zo groot geworden dat de mens volledig stopt met de politiek.

Het is nu wachten op een reactie van bruggedinges.
Oud 27 maart 2009, 18:11   #75
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Intussen is Vrancken weggelopen bij LDD !
Z'n walging van de politiek bij LDD is zo groot geworden dat de mens volledig stopt met de politiek.

Het is nu wachten op een reactie van bruggedinges.
Met plezier...
Ik ben niet voor de afval van het Blok. Wat na plusminus 1996 werd binnengepakt bij de mestkevers deugde zowieso helemaal niet. Opportunisten.
J.M heeft dit verkeerd beoordeeld, wie nooit mist werpe de eerste steen...
Oud 27 maart 2009, 18:37   #76
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met plezier...
Ik ben niet voor de afval van het Blok. Wat na plusminus 1996 werd binnengepakt bij de mestkevers deugde zowieso helemaal niet. Opportunisten. J.M heeft dit verkeerd beoordeeld, wie nooit mist werpe de eerste steen...
Ja jong, dat moet zeer doen hé, uw flutpartij ineen zien stuiken nog voor de verkiezingen Net zoals Lucske Beaucourt heeft nu ook de John op tijd gezien dat hij zich best niet kan inlaten met die voddenleurders.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 18:39   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Met plezier...
Ik ben niet voor de afval van het Blok. Wat na plusminus 1996 werd binnengepakt bij de mestkevers deugde zowieso helemaal niet. Opportunisten.
J.M heeft dit verkeerd beoordeeld, wie nooit mist werpe de eerste steen...
Vrancken loopt bij en van iedereen weg. Zulke mensen is een partij liever kwijt dan rijk. Hebt ge vroeg of laat alleen maar heibel mee. Hetzelfde voor Beaucourt. Hij heeft zichzelf verbrand en zich totaal ongeloofwaardig gemaakt. Kan nergens meer terecht op een lijst. En zo hoort het.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2009 om 18:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 18:55   #78
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja jong, dat moet zeer doen hé, uw flutpartij ineen zien stuiken nog voor de verkiezingen Net zoals Lucske Beaucourt heeft nu ook de John op tijd gezien dat hij zich best niet kan inlaten met die voddenleurders.
Eigenlijk zijt ge toch een sukkel, hoor !
Zeer doen ? Hoe zou dat, ik sta niet eens op de lijst...
Oud 27 maart 2009, 18:59   #79
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht ge wel op de lijst komen?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 19:09   #80
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah sorry, ik zou denken dat het zeer moet doen wanneer ge de ondergang ziet van de partij die uw idealen vertegenwoordigt, en waar ge zoveel werk en moeite in hebt gestoken. Blijkbaar dus niet, van idealisme of meelevendheid met de partij is geen sprake, zolang uw postje niet in het gevaar komt is er geen probleem
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be