![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Extreemrechtse volksmennerij kan volgens mij enkel overwonnen worden door plat rechts populisme. Zoals in Frankrijk waar Sarko met wat café-achtige uitspraken de helft van het FN-kiesvee wegkaapte. Ik ben geen fan van dergelijke politici, maar het is blijkbaar de enige manier om delen van het extreem-rechts klootjesvolk te weerhouden van toch op een extremistische partij te stemmen. Met de rede lukt het toch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus de meerderheid der kwibussen wel, waarvan akte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit uw mond klinkt dat redelijk grappig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel grappig dat net vandaag Dedecker de touwtjes in Limburg in handen neemt met als verklaring dat hetgene waar Vrancken van zegt dat het de gang van zaken bij het VB is, de gang van zaken bij LDD is. Ik neem aan dat Dedecker niet gaat liegen over zijn eigen partij, Vrancken misschien wel over het VB. Bottom line: LDD limburg is niks dan een groep postjesjagers (geeft Dedecker zelf toe) en Vrancken trekt er naar toe... Hrmm, misschien was Vrancken wel een van de hoofdoorzaken voor problemen bij het VB in Limburg (als die er al effectief waren) en creëert hij nu dezelfde problemen bij LDD? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 oktober 2008 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() roottt dat opportunistenclubje staat overal op springen niet alleen in limburg enkel daar is het het ergst maardjr vranken die sterk anti_DD was( dedecker was volgens hem terecht een krypto belgicist) tot zijn postje in gevaar kwam....
Wie de aflevering in ter zake zag die weet genoeg. maar uiteraard volgens paarse duikboot DD werd vrancken niets beloofd..... en daarom was hij enkele dagen later voorzitter LDD limburg ![]() hiet is ook onmogelijk om de partijkoers te volgen bij LDD want dan moet je elke dag tegengestelde meningen verkondigen. In elk parlemnt stemmen ze anders en de zogezegde republikein wordt plots beste maatjes met le roi en noemt zichzelf un vraui belgician in la libre. volgens LDD is het splitsen van belgie een stommiteit. ik zeg een LDD stem is een stommiteit. Een even grote stommiteit dan al diegenen die dachten op de VLD te stemmen toen verhofstadt zijn fabeltjeskrant verspreide. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Zeg Bruggedinges, hoe zit het nu eigenlijk met Uw vrienden Belgicisten van welleer? Zijn dat de Belgische infiltranten die Sabbe hersenspoelen en meteen ook hier in Limburg LDD overhoop halen? Of is het toch Nys die de boel op stang jaagt hier
![]()
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Het gaat niet goed met het Vlaams Belang in Brecht.
Lappe, nog twee op de vlucht ! ![]() Op de gemeenteraadszitting van donderdagavond zegden zowel Ingrid Van Gaver als Rony Van Dooren de partij vaarwel om als onafhankelijke raadsleden te zetelen. Brecht Burgemeester Luc Aerts (CD&V) startte de vergadering met de verrassende mededeling dat hij brieven had ontvangen van Ingrid Van Gaver en Rony Van Dooren. Daarin laten beiden weten dat ze het Vlaams Belang-schip verlaten om een onafhankelijke politieke koers te kunnen varen. Bovendien formuleerden ze expliciet dat ze voortaan de CD&V/N-VA-Open Vld-sp.a-(H)Eerlijk Brecht-meerderheid zullen steunen. De twee raadsleden gaven geen commentaar op hun overstap, maar het is een publiek geheim dat ze vooral het eigengereide optreden van Vlaams Belang-fractieleider Patrick Van Assche beu waren. Volgens hen zijn er binnen deze partij ook nog andere problemen. Stoelendans Na deze bekendmaking, die insloeg als een bom, begon letterlijk en figuurlijk een stoelendans, want de twee kersverse onafhankelijke raadsleden wilden niet meer plaatsnemen naast hun voormalige kompanen. Ze kregen een plaatsje naast Leo Meeussen, die al direct na de jongste gemeenteraadsverkiezingen de CDB vaarwel zei en sindsdien als onafhankelijk raadslid fungeert. Patrick Van Assche beschouwde het afscheid van de twee ex-Vlaams Belangers als een pijnlijk voorval. Toch dankte hij beiden voor de samenwerking in het verleden. Anderzijds vond hij het niet kunnen dat Luc Aerts eerder van de overstap op de hoogte werd gesteld dan hijzelf. "Dat gekonkelfoes vooraf zint mij niet", vond hij. De burgemeester sloot het incident af door fijntjes te melden dat de verdeeldheid binnen het VB groter is dan wat zich zopas voordeed. Hoe ook, door deze stoelendans zakt het Vlaams Belang in Brecht van acht naar zes zetels. Ingrid Van Gaver behaalde bij de gemeenteraadsverkiezingen 354 stemmen en Rony Van Dooren 179. De meerderheid telt nu dus in feite twee zetels meer en komt zo op 18 zitjes. Er zijn in totaal 29 raadsleden. Publicatie: Gazet van Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() leer eerst eens antwoorden op mijn vraag. Ik zag Uw puur hypocriete posting op hln ook vandaag... op dingen die dateren van toen jij nog 'een blokker' was, wil je misschien voor hetzelfde voor het gerecht gesleepd worden?
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk waarom toch energie aan die kwibus verspillen he... ge hebt een punt... Ik bedenk mij altijd weer hoe goed het is dat we hem vakkundig de deur hebben gewezen...
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() TAV Vrancken :daaaag:
niet dat ik op VB stemde hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Intussen is Vrancken weggelopen bij LDD !
Z'n walging van de politiek bij LDD is zo groot geworden dat de mens volledig stopt met de politiek. Het is nu wachten op een reactie van bruggedinges. ![]()
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet voor de afval van het Blok. Wat na plusminus 1996 werd binnengepakt bij de mestkevers deugde zowieso helemaal niet. Opportunisten. J.M heeft dit verkeerd beoordeeld, wie nooit mist werpe de eerste steen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Vrancken loopt bij en van iedereen weg. Zulke mensen is een partij liever kwijt dan rijk. Hebt ge vroeg of laat alleen maar heibel mee. Hetzelfde voor Beaucourt. Hij heeft zichzelf verbrand en zich totaal ongeloofwaardig gemaakt. Kan nergens meer terecht op een lijst. En zo hoort het.
Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2009 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeer doen ? Hoe zou dat, ik sta niet eens op de lijst... ![]() |
|
![]() |
![]() |