![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is de kern v.d. zaak ! Al de rest is jezuïetenpraat. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mooie analyse. |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Vreemdeling
|
oordelen en veroordelen komen voort uit onwetendheid en gebrekkige kennis. Dit kan niet direct gelinkt worden aan intelligentie. Want als dit waar is dan wordt ons land geregeerd door vele politiekers die niet intelligent zijn
|
|
|
|
|
|
#184 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik zou toch graag een antwoord krijgen op mijn vraag "Wie heeft er wanneer en waar gesteld dat Vlamingen lijden aan xenofobie? + bron graag." Jij schreef immers "Artisjok, stellen dat Vlamingen aan xenofobie lijden vind ik stigmatiserend en kleinerend." Of vind jij een onderzoek naar tolerantie op zich al stigmatiserend en kleinerend? En op de rest antwoord je niet? Mag ik weten of je er mee akkoord gaat? |
|||
|
|
|
|
|
#185 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
het onderzoek is een regelrechte grap
dit soort enquêtes dienen uitgevoerd te worden door onafhankelijke instituten zoals universiteiten. Dit centrum heeft een duidelijk politiek belang bij de resultaten. als blijkt de de vlaming op hetzelfde niveau zit als de Duits, Fransman, Hollander of Engelsman dan ondergraaft ze haar eigen bestaansreden aangezien in die landen dit soort uitsgesproken centra niet bestaan. de vraagstelling is een ramp, de ondervraagde groep is bijzonder slecht gekozen, ge/misbruik van definities zorgt voor onduidelijkheden die deze enquête bij voorbaat onbruikbaar en nutteloos maken. het uiteindelijke eindverslag is gewoon interpretatie en selffullfilling prophecy omdat de feitelijke resultaten statistisch onbruikbaar zijn. en ja, er zijn ettelijke vragen bij die onmiddelijk xenofobie suggereren. xenofobe suggestie inbouwen, zoals vraag 45, zorgt ervoor dat je meer xenofobe antwoorden krijgt. wie bij vraag 45 de blanke kiest, heeft volgens dit onderzoek per definitie xenofobe en onverdraagzame gevoelens. ook al zijn er heel andere neutrale redenen om voor de blanke Belg te kiezen. Net zoals er argumenten te bedenken zijn waarom de racist wel voor de allochtoon zou kiezen. Dit kun je dus bij voorbaat onmogelijk een objectieve studie noemen, laat staan serieus nemen. Laatst gewijzigd door 1207 : 31 maart 2009 om 08:10. |
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
achterstandswijken??? focus jij je niet een beetje teveel op sommige buurten in grootsteden?? het zal mss voor jou een schok zijn, maar er wonen dus ook Vlamingen van allochtone afkomst in minder grote steden en zelfs gemeentes! ik woon tussen mensen van Turkse afkomst en ik vind toch niet dat ik in een achtstandswijk woon hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Uw geest vertoont sporadisch toch achterstandsverschijnselen. Maar dat is natuurlijk een zeer subjectieve analyse mijnentwege, ik geef het toe. Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2009 om 08:37. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik ga er vanuit dat dit ironisch bedoeld is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Banneling
|
Vanzelfsprekend.
Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2009 om 08:44. |
|
|
|
|
|
#190 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(trouwens: vraag moet zijn: zijn sommige ZOGENAAMDE rassen begaafder dan andere? het goede antwoord blijkt dus NEEN te zijn: Aziaten zijn gemiddeld NIET intelligenter dan blanken.....) Zo! hebben we dat ineens ook weer rechtgezet. (ho ja, een Afrikanen kunnen dus ook NIET sneller lopen dan blanken). (en blanken kunnen ook NIET beter zwemmen dan afrikanen, maar dat wisten we al : de combinatie blank+beter is namelijk altijd FOEI). Nog een FOEI bericht: Allochtonen zitten namelijk helem�*�*l niet psychologisch anders in elkaar dan blanken. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2009 om 09:22. |
||
|
|
|
|
|
#191 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry Artisjok maar de discussie is over; je haalt zelf een studie aan die xenofobe gevoelens zou bloot leggen om vervolgens aan mij te vragen welke studie er over xenofobie gaat; ik heb nu genoeg uitgelegd waarom dit stigmatiserend is en waarom de studie nergens op lijkt,je bijt in je eigen staart en als je daar nog een poosje mee door wilt gaan dan mag dat.
Vlijmscherp; er is verschil tussen wijken met overwegend Turkse bewoners en wijken met voornamelijk Marokkaanse bewoners. En ja; het overgrote deel van allochtonen is laagopgeleid; omdat ze dit al waren voor ze hier kwamen. Het overgrote deel van hun kroost volgt technisch of beroeps en maakt de school niet af, tenminste voor Marokkaanse jongens is dat een feit. Als je daar wat aan wil doen moet je die realiteit niet uit de weg gaan. |
|
|
|
|
|
#192 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Heb ik een studie aangehaald? We zijn toch al de hele tijd aan het discussiëren over het onderzoek uitgevoerd in opdracht van het CGKR! Dan zou ik vervolgens vragen welke discussie er over xenofobie gaat? Neen, hé. Je schreef "Artisjok, stellen dat Vlamingen aan xenofobie lijden vind ik stigmatiserend en kleinerend." Ik vroeg wie er dit wanneer gesteld heeft. Maar dat kan je blijkbaar niet vertellen. Dan rest er je maar één ding. Je hebt je kritiek op de studie gegeven, ik heb ieder punt weerlegd, maar daar reageer je niet op. http://forum.politics.be/showthread....61#post4042361 Ik vraag voor de derde maal, betekent dit dat je daarmee akkoord gaat? Als je geen antwoorden kan geven begrijp ik dat je de discussie beëindigt. |
||
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je uitleggen in welk opzicht het CGKR duidelijk politiek belang heeft bij de resultaten? Is de ondervraagde groep "gekozen"? Welke definities werden misbruikt? Kan je een voorbeeld geven? Kan je uitleggen waarom het eindverslag "interpretatie en selffullfilling prophecy" is en de resultaten statistisch onbruikbaar? Kan je uitleggen hoe vraag 45 xenofobie suggereert? In de vraag staat duidelijk "Stel u voor dat er twee werknemers zijn. Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst: de ene is van Belgische afkomst, de andere maakt deel uit van een etnische minderheidsgroep. Als een van hen ontslagen moet worden omdat het slecht gaat met het bedrijf, wie zou dat dan volgens u moeten zijn? a) De Belgische werknemer b) De werknemer die deel uitmaakt van een etnische minderheidsgroep c) Men mag geen verschil maken" |
|
|
|
|
|
|
#194 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
2 werknemers kunnen niet op alle punten gelijk zijn. geen 2 individuen zijn hetzelfde. op werklvlak kun je hooguit kijken naar Anciënniteit, diploma of werkattitude. da's onvoldoende om te kiezen etnie, geslacht, sexuele voorkeur, religie mogen geen doorslaggevend element zijn maar er zijn nu eenmaal meerdere groepen (gehandicapten, laaggeschoolden,... ) waar je ook rekening moet mee houden. een belgische werknemer kan tenslotte evenzeer tot een etnische minderheidsgroep behoren. maar ik sluit me bij Alice aan het is nogal bedenkelijk dat je onverdraagzaamheid wil aantonen dmv een studie en dan zelf vraagt welke studie er over onverdraagzaamheid zou gaan. |
||
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maw wat voor zin heeft het, dit probleem te ontkennen, ipv er iets trachtten aan te doen. |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok; lees de hele discussie er nog eens op na dan kom je er vast wel uit; zeventig keer hetzelfde herhalen ben ik niet van plan.
Vlijmscherp, ik Antwerpen zie je hoe vooral Turkse gezinnen langzamerhand wat meer uit de virtuele dorpen komen en in wijken waar minder allochtonen wonen zichzelf vestigen. Ik denk ook dat meer Turkse jongeren de school afmaken dan Marokkaanse,wat niet betekent dat de achterstand van jongeren van allochtone afkomst in het algemeen weggewerkt is. |
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het CGKR houdt zich niet enkel bezig met racisme, maar ook met gelijke kansen en discriminatie op andere gronden dan ras. http://www.diversiteit.be/ Het Steunpunt tot bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting maakt deel uit van het Centrum. 2 Er kunnen misschien meer elementen meespelen, maar in de vraagstelling niet. De vraag : "Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst" is toch zo moeilijk niet. 3 Alleen spijtig dat ik nooit die vraag stelde. Alice schreef "Artisjok, stellen dat Vlamingen aan xenofobie lijden vind ik stigmatiserend en kleinerend." Mijn vraag is dus "Wie heeft dit wanneer gesteld? + bron" controleer gerust : http://forum.politics.be/showthread....61#post4042361 Je stelde dat "dit soort enquêtes dienen uitgevoerd te worden door onafhankelijke instituten zoals universiteiten. " Op mijn antwoord "Niet het CGKR voerde de enquete uit, maar IPSOS." reageer je niet meer. Dit deel uit mijn bericht laat je weg. "Is de ondervraagde groep "gekozen"? Welke definities werden misbruikt? Kan je een voorbeeld geven? Kan je uitleggen waarom het eindverslag "interpretatie en selffullfilling prophecy" is en de resultaten statistisch onbruikbaar?" Ook geen reactie? Dan blijft er niets meer over van je kritiek. |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
of wil je bedoelen: "op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun natuurlijke haarkleur, wie van de twee ga je ontslaan: de blondine of de brunette" nou nou! kies je de brunette dat discrimineer je mensen met natuurlijke blonde haren wegens de domme blondjes vooroordelen, kies je de blondine dan gaat het CGKR zoeken of je grootoom of betovergrootvader geen nazi-lid was. het is dus gewoon een ridicule vraag. Wat niet ridicuul is om een onderscheid te maken op basis van CULTUUR, omdat de ene cultuur een andere werkattitude kan hebben dan de andere cultuur en d�*t kan dan wel een reden zijn. (maar een FOEI reden hé, want je m�*g dat niet hé? ).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Stel u voor dat er twee werknemers zijn. Op alle punten zijn deze werknemers gelijk, behalve hun afkomst: de ene is van Belgische afkomst, de andere maakt deel uit van een etnische minderheidsgroep. Als een van hen ontslagen moet worden omdat het slecht gaat met het bedrijf, wie zou dat dan volgens u moeten zijn? a) De Belgische werknemer b) De werknemer die deel uitmaakt van een etnische minderheidsgroep c) Men mag geen verschil maken" Is dat nu zo moeilijk? |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ga je dan doen als werkgever? ze beiden ontslaan? of vind je dat de Belg dan maar parttime moet gaan werken omdat zijn collega een marokkaan is? Iets waar hij niet over zou moeten nadenken als zijn collega ook Belg was, want dan zou de werkgever wèl een keuze hebben mogen maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 18:27. |
|
|
|
|