![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Kan u voorbeelden aanhalen waar de wapenwet versoepeld is en er effecten op vuurwapengerelateerde misdaad is gemeten? Onderzoekt u enkel angelsaksische landen of ook andere? Ben u geïnteresseerd in de beleidsverandering (wel/geen wapens), of in evoluties in het wapenbezit?
Mij lijkt het uitermate onwaarschijnlijk dat 1 unieke beleidsverandering op zich zeer grote gedragsveranderingen zou teweegbrengen. Heeft u overigens cijfers over het wapenbezit in Engeland (legaal en illegaal)? Ligt dit hoger of lager dan bv België? En was dit hoog/laag voor de wetsverandering? Welke andere factoren zijn gewijzigd? Trouwens, de homicide cijfers in engeland zijn bijna dezelfde in B en Engeland (en allebei een stuk lager dan de VS). Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het Engelse verhaal vooral veel met selectieve perceptie te maken heeft. (je hebt hetzelfde gehad met de recente steekpartijen in Londen onder jongeren: enorm veel aandacht tot blijkt dat Londen helemaal niet zo gevaarlijk is). Ik denk dat als je tegen wapenregulering bent, dat je wel cijfers zult vinden om dit te onderbouwen. Als je er voor bent zal je die ook wel vinden. Maar een fenomeen zoals evoluties in misdaad, overheen verschillende decennia, en overheen verschillende landen bestuderen aan de hand van 1 enkele factor - wapenwet ja/nee - is waanzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de tips die de politiediensten geven is alvast te zorgen dat het huis bewoond lijkt terwijl je op vakantie bent. (brievenbus laten leegmaken, lichten bedienen met een schakelklok, automatische rolluiken enz.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Beste vriend, de reacties op dit forum zijn soms belachelijk voorspelbaar. Ik hoop dat u de belachelijkheid van uw argument inziet:
1/ Vermont: 6% van de Belgische bevolking, op een grondgebied dat 80% dat van België is. Die 10% die u aanhaalt komt zelfs niet in de buurt. Overigens, die 10% bevat voor de helft EU15 onderdanen 2/ de allochtonen die in de gevangenissen zitten zijn fysiek niet in staat om tegelijkertijd gewapende inbraken te plegen Overigens, als ik naar de nationale politiestatistieken kijk zie ik geen stijging in inbraken. Eerder een daling, en hier en daar fluctuaties. Antwerpen moet dan blijkbaar een uitzondering zijn. En het effect van 1 enkele grote goed georganiseerde bende die heel actief is gedurende een jaar in een regio laat zch wellicht heel goed zien in de cijfers Laatst gewijzigd door stapas : 17 april 2009 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Conceal..._United_States Citaat:
Citaat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle568214.ece Citaat:
Citaat:
Het zou mij verwonderen dat u anders zou zijn en werkelijk geïnteresseerd zou zijn om het onderwerp uit te diepen. Als u absoluut wil kan ik ze nog wel eens opduiken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 april 2009 om 18:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Tja, als je John Lott aanhaalt mag het niet verwonderen dat men niet wil luisteren...
En die aangehaalde international crime victimization survey in the times ken ik. Heeft overigens totaal niets met wapenbezit te maken. Het gaat om assault breder gedefineerd - in de context van dit artikel lijfelijke agressie, vaak na drinkenschap, en dus duidelijk geen assault met gebruik van vuurwapens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Die survey haalt trouwens het beeld van de misdadige VS onderuit. Het meest geweldadige westerse land ligt gewoon vlak naast ons.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 april 2009 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze zijn die van IANSA die ik eens aangehaald heb:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 april 2009 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens:
"The only real power comes out of the barrel of a gun." Iedereen moet zelf maar uitmaken of hij rekent op de wapens van de overheid(politie) of dat hij liever rekent op die van hemzelf. De overheid (politie) is er echter wel om bekend om om zijn burgers in de steek te laten op cruciale momenten. Het is aan iedereen persoonlijk om dat aanvaardbaar te vinden ja of nee.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 april 2009 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Belgie op de politie rekenen, dan ben je goed gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk leidt wapendracht tot minder overvallen of inbraken. Maar wanneer je overvallen wordt, leidt het wel vaker tot een dodelijke afloop (de cijfers gaf ik in een gelijkaardige topic enkele maanden terug). De vraag is dus: word je liever een keer of 3 overvallen en raak je je geld kwijt, of word je liever maar 1 keer overvallen en loop je een grote kans om je leven kwijt te raken?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Interview met de Nederlandse minister van Justitie: T: Ok, ander voorbeeld: Stel jij wordt midden in de nacht wakker door geschreeuw in de kamer van je kind. Je vermoedt een inbreker en grijpt het meest effectieve middel om jezelf en je gezin te verdedigen. Je vrouw belt natuurlijk direct de politie, die er in iets minder dan 75% van gevallen in slaagt binnen 15 minuten aanwezig te zijn. Wat heb je liever, een nachtlamp, of een pistool waarmee je al jaren verplicht duizenden patronen hebt verschoten? E: Eh, nou, eh, je gaat nu wel wat ver met je scenario's. Ik heb natuurlijk een heel goed alarm systeem, bewaking, en als IK bel is de politie echt wel binnen 2 minuten aanwezig! Zegt genoeg.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kan je die studie nog eens posten. Ben geïnteresseerd om die te lezen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet ieder voor zich uitmaken om naargelang de situatie te handelen. Ik neem aan dat men zelf wel kan uitmaken of men voldoende kans heeft. De eigenaar heeft steeds het voordeel van terreinkennis . Zonder wapen heeft hij alvast de keuze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hondje kopen dat goed keft bij een inbraak scheelt ook al heel veel.
Misschien nog het meest van alles.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Ik snap niet waar je heen wil . Die IANSA cijfers tonen volgens mij dat het aantal doden doorvuurwapens in de VS drie keer zo hoog ligt als in België. Dus niet echt het land waar we beleidsadvies moeten gaan zoeken.
En het scenario is natuurlijk onzin "T: Ok, ander voorbeeld: Stel jij wordt midden in de nacht wakker door geschreeuw in de kamer van je kind. Je vermoedt een inbreker en grijpt het meest effectieve middel om jezelf en je gezin te verdedigen." Een inbreker komt om spullen te stelen, niet om je kind te vermoorden en verkrachten. Die inbreker zal dus waar mogelijk zoveel mogelijk contact met bewoners vermijden. En je tweede argument durf ik zelf niet proberen in Engeland: Citaat:
Overigens, gezien het relatief lage risico op inbraak in België, en een nog lager risico op inbraak op een moment waarop ik thuis ben lijkt het me een belachelijk slechte tijdsinvestering om me bij een club aan te sluiten en er elk jaar duizend oefenkogels door te jagen. Je argument lijkt te zijn: als je een geoefend schutter bent, én er komt een inbreker wanneer je thuis bent, én die persoon valt daarenboven tijdens de inbraak ook nog eens je kind lastig, DAN kan het dus praktisch zijn een wapen in huis te hebben.... Dan kan je evengoed een boot op je zolder leggen voor het geval de dijk doorbreekt... Laatst gewijzigd door stapas : 17 april 2009 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast de voordeur van veel huizen zie je een plakaat met de vermelding "Armed Response" ADT. Dat is DUIDELIJK ! ADT is een mondiale bewakingsfirma die zich in Belgie o.a. bezig houdt met de bescherming van grootwarenhuizen. (Let eens op de ingangen van vb Delhaize) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was geen studie, gewoon de cijfers over het percentage doden door vuurwapens in Amerika. Schrikwekkend hoog. Als ik ze terugvind, post ik ze opnieuw.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |