Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2009, 19:50   #101
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat fijn van je dat je er een karikatuur van maakt.
Maar de "stray bullets" zijn in die zoekopdracht aangetoond. Ook de stray bullets die langs ramen bij onschuldigen naar binnen gingen.
Uw verhaaltje is echt wel grappig: Ik betrap midden in de nacht een inbreker in mijn huis en ik schiet erop en op de 1 of andere manier slaagt die kogel erin om eerst mijn huis uit te gaan en vervolgens het huis van mijn buurman binnen te gaan en dan ook nog eens mijn buurman (midden in de nacht nota bene) te raken, zoiets durven ze nog niet in de slechtste politie-feuilletons te verzinnen.
Als dat uw argument is om tegen prive-vuurwapenbezit te zijn dan raad ik u aan dat niet teveel luidop te zeggen, de mensen zouden kunnen gaan lachen met u.
Oud 19 april 2009, 20:27   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een vluchtende wagen moet sowieso gestopt worden. Een inbreker moet niet sowieso afgeknald worden.
Niet sowieso.
Citaat:
En dat na mijn link naar Google.
Nee na Googlen op “gedood door verdwaalde kogel”
Citaat:
Dus is het niet nodig dat men wapens in huis haalt.
Voor mij niet nee.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat een juwelier daar enigszins anders over denkt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 20:30   #103
Politikainspe
Banneling

Standaard

Slechts weinigen kunnen om met de macht die een wapen hun geeft. Ze zijn dit ook niet gewoon. Een wapen kan namelijk van de zwakste de sterkste maken. Wie een geladen vuurwapen heeft kan ook het verschil maken tussen leven en dood.
Als de overheid over dezelfde middelen kan beschikken als een burger om de orde te vrijwaren, krijg je anarchie.

Mijn standpunt hiermee is duidelijk denk ik.
Al wie pro-vrije wapendracht is voor privé-personen, raad ik aan een tijdje bij de politie eender waar ter wereld of bij het rode kruis in het buitenland te gaan werken. Sterkte.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 19 april 2009 om 20:31.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 20:35   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
Slechts weinigen kunnen om met de macht die een wapen hun geeft. Ze zijn dit ook niet gewoon. Een wapen kan namelijk van de zwakste de sterkste maken. Wie een geladen vuurwapen heeft kan ook het verschil maken tussen leven en dood.
Als de overheid over dezelfde middelen kan beschikken als een burger om de orde te vrijwaren, krijg je anarchie.

Al wie pro-vrije wapendracht is voor privé-personen, raad ik aan een tijdje bij de politie eender waar ter wereld of bij het rode kruis in het buitenland te gaan werken. Sterkte.
Wie heeft het over vrije wapendracht ?
Oud 19 april 2009, 20:54   #105
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie heeft het over vrije wapendracht ?
Ik dacht dat de eerste post dit promootte?
Oud 19 april 2009, 20:55   #106
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
anar·chie de; v 1 toestand waarin de bewoners ve staat niet aan wetten gehoorzamen en geen overheidsgezag erkennen 2 toestand van ordeloosheid

Bron: Van Dale.
Oud 19 april 2009, 21:50   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de eerste post dit promootte?
Wapenbezit is iets anders dan wapendracht.
Oud 19 april 2009, 23:10   #108
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Kinderen van moeders met keukenmessen hebben de neiging kinderen dood te steken.

Zelfde belachelijke redenering.
Inderdaad, indien ze dat mes als wapen gebruiken. Gewoon in de bak steken die moeders.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:11   #109
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Veel misdadigers dragen toch wapens ? En die maken toch niet alle dagen mensen dood ? Dan mogen eerlijke mensen dat toch ook zeker ? Zal wel veel minder gevaarlijk zijn.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:20   #110
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Veel misdadigers dragen toch wapens ? En die maken toch niet alle dagen mensen dood ? Dan mogen eerlijke mensen dat toch ook zeker ? Zal wel veel minder gevaarlijk zijn.
Zo werkt het natuurlijk niet, je maakt van twee krommen een rechte.

Eerlijke mensen mogen dat niet want misdadigers mogen dat ook niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:32   #111
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie dit niet echt als een probleem bij het vuurwapen, maar eerder als een maatschappelijk probleem dat start met de onderdrukking van onze ziel, kennis en potentiëel.

Een overheid hoort schrik te hebben van zijn volk, niet andersom.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:37   #112
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ik zie dit niet echt als een probleem bij het vuurwapen, maar eerder als een maatschappelijk probleem dat start met de onderdrukking van onze ziel, kennis en potentiëel.

Mispak u maar niet, ze hebben schrik. Waarom denk je dat de staat de wapens verbiedt?

Verschaeve
Oud 19 april 2009, 23:51   #113
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mispak u maar niet, ze hebben schrik. Waarom denk je dat de staat de wapens verbiedt?
akkoord, t'is daarom dat ze ons dom en gedomesticeerd houden.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:58   #114
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Politici horen dat te hebben, een overheid niet persé.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 09:21   #115
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als een overheid u geen redelijke vorm van veiligheid kan garanderen moet je er zelf voor zorgen. Uw hoofd in het zand steken, wat de traditionele partijen nu doen, heeft daarbij geen zin.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 09:39   #116
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als een overheid u geen redelijke vorm van veiligheid kan garanderen moet je er zelf voor zorgen. Uw hoofd in het zand steken, wat de traditionele partijen nu doen, heeft daarbij geen zin.
Je geeft ze teveel eer lantjes, ze steken hun hoofd niet in het zand, ze ontwapenen doelbewust de burger.

Verschaeve
Oud 20 april 2009, 09:49   #117
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je geeft ze teveel eer lantjes, ze steken hun hoofd niet in het zand, ze ontwapenen doelbewust de burger.
Heb ik me alweer te zacht uitgedrukt?

Eigenlijk verdienen die "verkozenen" geen enkel respect. Eens op het postje doen ze verdomme kompleet het tegenovergestelde dan waar ze in de eerste plaats voor verkozen zijn.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 10:12   #118
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Heb ik me alweer te zacht uitgedrukt?

Eigenlijk verdienen die "verkozenen" geen enkel respect. Eens op het postje doen ze verdomme kompleet het tegenovergestelde dan waar ze in de eerste plaats voor verkozen zijn.
Tja, dat kan alleen als de Vlaming een slavenmentaliteit heeft.

Verschaeve
Oud 20 april 2009, 11:54   #119
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heet volwassen worden en je verantwoordelijkheid opnemen.

Van zodra je auto leert rijden heb je ook een geweldige machine onder je controle. Die verworvenheid brengt automatisch verantwoordelijkheid met zich mee.

Net hetzelfde met vuurwapens. Van zodra je leert schieten wordt je automatisch bewust van je verantwoordelijkheid.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om geestelijk te blijven leven in een "veilige" puberale cocon. Alleen moeten zij dan niet verwonderd zijn als de realiteit opeens komt aankloppen en die geestelijke cocon breekt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 11:55.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:55   #120
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat heet volwassen worden en je verantwoordelijkheid opnemen.

Van zodra je auto leert rijden heb je ook een geweldige machine onder je controle. Die verworvenheid brengt automatisch verantwoordelijkheid met zich mee.

Net hetzelfde met vuurwapens. Van zodra je leert schieten wordt je automatisch bewust van je verantwoordelijkheid.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om geestelijk te blijven leven in een "veilige" puberale cocon. Alleen moeten zij dan niet verwonderd zijn als de realiteit opeens komt aankloppen en die geestelijke cocon breekt.
Jij bent zo iemand voor wie het leren vuren met een wapen even hard bij het opgroeien hoort als het stoppen met drinken uit een papfles, of zoals je zegt: het halen van een rijbewijs. Niet mee eens.
Tussen haakjes: ook het rijbewijs is voor velen een te grote verantwoordelijkheid. Praat maar eens met een gemiddelde flik. De boetes die worden uitgeschreven voor te hoge snelheden en andere bewuste fouten zijn nog altijd legio.

Besef je dat er volwassenen zijn die labiel zijn? En dat een persoon heel erg bepaalt kan worden door de situationele omstandigheden.
Al ooit eens erg ruzie met iemand gehad? Wat als er toen een pistool binnen handbereik had gelegen, geladen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be