![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Als dat uw argument is om tegen prive-vuurwapenbezit te zijn dan raad ik u aan dat niet teveel luidop te zeggen, de mensen zouden kunnen gaan lachen met u.
|
|
|
|
#102 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik kan mij wel voorstellen dat een juwelier daar enigszins anders over denkt. |
|||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
Slechts weinigen kunnen om met de macht die een wapen hun geeft. Ze zijn dit ook niet gewoon. Een wapen kan namelijk van de zwakste de sterkste maken. Wie een geladen vuurwapen heeft kan ook het verschil maken tussen leven en dood.
Als de overheid over dezelfde middelen kan beschikken als een burger om de orde te vrijwaren, krijg je anarchie. Mijn standpunt hiermee is duidelijk denk ik. Al wie pro-vrije wapendracht is voor privé-personen, raad ik aan een tijdje bij de politie eender waar ter wereld of bij het rode kruis in het buitenland te gaan werken. Sterkte. Laatst gewijzigd door Politikainspe : 19 april 2009 om 20:31. |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bron: Van Dale.
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Eerlijke mensen mogen dat niet want misdadigers mogen dat ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een overheid hoort schrik te hebben van zijn volk, niet andersom. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
Mispak u maar niet, ze hebben schrik. Waarom denk je dat de staat de wapens verbiedt?
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Je geeft ze teveel eer lantjes, ze steken hun hoofd niet in het zand, ze ontwapenen doelbewust de burger.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eigenlijk verdienen die "verkozenen" geen enkel respect. Eens op het postje doen ze verdomme kompleet het tegenovergestelde dan waar ze in de eerste plaats voor verkozen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
Tja, dat kan alleen als de Vlaming een slavenmentaliteit heeft.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Van zodra je auto leert rijden heb je ook een geweldige machine onder je controle. Die verworvenheid brengt automatisch verantwoordelijkheid met zich mee. Net hetzelfde met vuurwapens. Van zodra je leert schieten wordt je automatisch bewust van je verantwoordelijkheid. Het staat iedereen natuurlijk vrij om geestelijk te blijven leven in een "veilige" puberale cocon. Alleen moeten zij dan niet verwonderd zijn als de realiteit opeens komt aankloppen en die geestelijke cocon breekt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 april 2009 om 11:55. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tussen haakjes: ook het rijbewijs is voor velen een te grote verantwoordelijkheid. Praat maar eens met een gemiddelde flik. De boetes die worden uitgeschreven voor te hoge snelheden en andere bewuste fouten zijn nog altijd legio. Besef je dat er volwassenen zijn die labiel zijn? En dat een persoon heel erg bepaalt kan worden door de situationele omstandigheden. Al ooit eens erg ruzie met iemand gehad? Wat als er toen een pistool binnen handbereik had gelegen, geladen? |
|
|
|
|