![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland? | |||
met een Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
16 | 45,71% |
als Republiek |
![]() ![]() ![]() |
19 | 54,29% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() Sorry. Ik zit fout. U antwoordde aan iemand anders. Uw antwoord was niet aan mij gericht. Vermoedelijk hebt u in deze gelijk Adam Smith.
Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(*) "part" is in mijn ogen "volkseigen", waar het ook etymologisch van afstamt. Het zal me een zorg wezen. Knoop dat maar goed in uw Hollandse oren. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
iedere streek heeft zijn dialect en zal dat behouden in een onafhankelijk Vlaanderen of in een herenigd Nederland, maar zekers niet in Belziek waar de Vlaamse cultuur en dialecten constant door de Brusselse elite en Wallonië aangevallen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook een raad aan u: ga verdorie in Holland wonen! En blijf daar voor eeuwig voor mijn part. Dan zijn we terminste verlost van onderdanige mensen zoals u. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik in "Holland" zou moeten gaan wonen is niet aan de orde. Ik zit goed waar ik ben, ga jij maar elders wonen. Niet alleen op een andere plaats, maar ook in een andere tijd, 1830 of zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals neen. Ik ben voor het behoud van België. Ik heb dat ook nooit verheeld. U trekt dan de onvolwassen conclusie dat iedereen die voor het behoud van België is, niet zou opkomen voor de Vlaams belangen. Dat is wat men uit een bepaalde politieke hoek de mensen wil wijsmaken. Blijkbaar de uwe.Maar zij vergissen zich. En zij vergissen zich degelijk. Want ik sta op mijn Vlaamse taal (eerder Limburgs, maar alla) en ik sta op de verdediging van de belangen van de Nederlandstaligen in België. Zowel in Brussel, als wat betreft de taalgrens, BHV, enz. Maar u niet. U bent een in wezen een Nederlander, zeg maar Hollander. U noemt zich 'grootnederlander', maar in feite en door uw postings bewijst u dat u ons 'volkseigen' verpatst aan de Hollanders. En uw tussenkomst mbt de fameuze terminologie 'kieken' bewijst dit. Daar hebt u zich verraden. U bent in mijn ogen een volksverrader in de zin dat u alles wil verhollandsen. Punt uit. Het zou me zelfs niet verwonderen moest u ergens Hollandse roots hebben. Wat er ook van zij: het enige wat ik kan zeggen is dat ik u niet vertrouw, u nog niet in de verste verte. Volgens mij bent geen van ons. U behoort tot het Noorden, niet tot het Zuiden. Ewel, ga er dan wonen! Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() zucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. En ik zeg dat niet zo maar. Wanneer u hier met grote trom komt beweren dat de term 'kieken' slechts 'vloms' is, dan bent u aan het verkeerd adres. Mensen die zoiets komen zeggen, zijn geen van ons. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() Systems plaat blijft weer eens hangen inderdaad.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Europees Commissaris
|
![]() Het grappige is dat het gebruik van Brabantse taaleigenschappen eigenlijk helemaal niets verandert aan het feit dat we een Nederlands spreken noch verandert het het feit dat er zoiets bestaat als taalregisters. Wat een gezever(!) om niets.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 april 2009 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat me wel iets uitmaakt, is waarheidsvinding. Maar dat maakt u weer niets uit. En zo heeft iedereen zijn hobby. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waneer iemand een Vlaamse volkse uitdrukking denigreert en hooghartig betitelt als 'Vloms', dan voelt hij de Vlaamse volksaard niet aan. En inderdaad, dan hoort hij hier niet thuis, maar wel misschien in het Noorden. En dan moet hij daar maar gaan wonen. Dan zijn we van die volksverlakkers af. Deze verkwanselaars van onze taal. Dat ze dan maar Hollands gaan praten in het Noorden. Daar horen ze thuis verdomme. En dat ze dan maar meteen die vermaletijde 'je' en 'jij' en de 'jullie' meenemen. Dan zijn we ook meteen van die wangedrochten verlost. Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |