Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland?
met een Koningshuis 16 45,71%
als Republiek 19 54,29%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2009, 18:20   #361
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe komt u naar nu bij. U kunt toch wel lezen vemoed ik. Soms heb toch zo mijn twijfels als ik zo'n rare opmerking van u lees.
Sorry. Ik zit fout. U antwoordde aan iemand anders. Uw antwoord was niet aan mij gericht. Vermoedelijk hebt u in deze gelijk Adam Smith.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 18:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:08   #362
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
En dat is wat ik al zolang bedoel met de 'verhollandsing' van onze taal. De term 'kieken' is een term 'van bij ons'. En die term willen we houden. En 'kieken zonder kop' is een uitdrukking 'uit onze streken'. En zo willen we het houden. Alleen enkele fantatieke grootnederlandse 'kiekens' zoals u begrijpen dit niet en zijn volop bezig hun eigen taal te verkwanselen aan de Hollanders.
Ga eens wat meer shoppen. Je bent blijkbaar blijven steken in een oubollig lexicon. Overal in handelszaken waar kippen worden verkocht worden die aangeduid met de term "kip", zelfs in West-Vlaanderen. Jij toetert zeer "gebelgd" : "eigen taal verkwanselen aan de Hollanders". Deze pathetische reactie spreekt boekdelen omtrent je haat tegenover Nederland. Wat een grenzeloze onzin! Dan hebben de Walen en de "Bruxellois" hun taal reeds lang verkwanseld aan de Fransen. Denk je dat je bij hen dergelijke dwaze uitspraken zult horen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:13   #363
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ga eens wat meer shoppen. Je bent blijkbaar blijven steken in een oubollig lexicon. Overal in handelszaken waar kippen worden verkocht worden die aangeduid met de term "kip", zelfs in West-Vlaanderen. Jij toetert zeer "gebelgd" : "eigen taal verkwanselen aan de Hollanders". Deze pathetische reactie spreekt boekdelen omtrent je haat tegenover Nederland. Wat een grenzeloze onzin! Dan hebben de Walen en de "Bruxellois" hun taal reeds lang verkwanseld aan de Fransen. Denk je dat je bij hen dergelijke dwaze uitspraken zult horen?
Neen, neen, en nog eens neen! U bent onze taal aan het uitverkopen. U bent bezig met een nieuwe collaboratie. Deze keer een 'cultuurcollaboratie' met betrekking tot onze sappige Vlaamse taal. Ons volkseigen. Verkocht aan de Hollanders deze keer. U zou zich moeten schamen! Diep schamen zelfs. Menslief, ga toch in Holland wonen. Daar zit ge goed. En voor mijn part (*) moogt ge daar voor eeuwig blijven.

(*) "part" is in mijn ogen "volkseigen", waar het ook etymologisch van afstamt. Het zal me een zorg wezen. Knoop dat maar goed in uw Hollandse oren.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 19:20.
Oud 26 april 2009, 19:18   #364
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen, neen, en nog eens neen! U bent onze taal aan het uitverkopen. U bent bezig met een nieuwe collaboratie. Deze keer een 'cultuurcollaboratie' met betrekking tot onze sappige Vlaamse taal. Ons volkseigen. Verkocht aan de Hollanders deze keer. U zou zich moeten schamen! Menslief, ga toch in Holland wonen. Daar zit ge goed. En voor mijn part (*) moogt ge daar voor eeuwig blijven.

(*) "part" is in mijn ogen "volkseigen", van waar het ook etymologisch van afstamt. Knoop dat maar goed in uw Hollandse oren.
sure system.
iedere streek heeft zijn dialect en zal dat behouden in een onafhankelijk Vlaanderen of in een herenigd Nederland, maar zekers niet in Belziek waar de Vlaamse cultuur en dialecten constant door de Brusselse elite en Wallonië aangevallen worden.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:25   #365
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
sure system.
iedere streek heeft zijn dialect en zal dat behouden in een onafhankelijk Vlaanderen of in een herenigd Nederland, maar zekers niet in Belziek waar de Vlaamse cultuur en dialecten constant door de Brusselse elite en Wallonië aangevallen worden.
U bent een even grote collaborateur van de Hollanders als Quercus. U verkoopt uw eigen taal voor een denkbeeldige habbekrats van een denkbeeldig grootnederland. Ook u zou zich diep moeten schamen! Door mensen zoals u, kwam Vlaanderen nooit uit te stijgers. Altijd collaboreren met een of andere buur. Gelukkig maar dat ik een Limburger ben. Maar ik sta op mijn taal. Met al zijn fratsen en onvolmaaktheden.

Ook een raad aan u: ga verdorie in Holland wonen! En blijf daar voor eeuwig voor mijn part. Dan zijn we terminste verlost van onderdanige mensen zoals u.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 19:27.
Oud 26 april 2009, 19:47   #366
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, neen, en nog eens neen! U bent onze taal aan het uitverkopen. U bent bezig met een nieuwe collaboratie. Deze keer een 'cultuurcollaboratie' met betrekking tot onze sappige Vlaamse taal. Ons volkseigen. Verkocht aan de Hollanders deze keer. U zou zich moeten schamen! Diep schamen zelfs. Menslief, ga toch in Holland wonen. Daar zit ge goed. En voor mijn part (*) moogt ge daar voor eeuwig blijven.
Wees dan toch maar eens eerlijk. Wie jouw leer belijdt is voorstander van een eigen taal, het "Vlaams", duidelijk afgescheiden van wat tegenwoordig algemeen wordt aanvaard als het Algemeen Nederlands, erkend in Nederland en in Vlaanderen. Wat helemaal niet belet dat eenieder binnen de Nederlanden die taal gerust mag hanteren met een eigen accent. Maar uit jouw betoog komt duidelijk een obsessieve bekommernis naar voor, namelijk dat niets, maar dan ook niets, mag wijzen op een gemeenschappelijke factor voor Nederland en Vlaanderen, zelfs niet de taal. Jouw FDF-vriendjes zullen je wel héél dankbaar zijn! In hun anti-Vlaamse propaganda tegenover de rest van Europa plegen ze immers de taaleenheid van Vlaanderen met Nederland zoveel mogelijk te verzwijgen en hebben het voortdurend over "le flamand". Jij draagt daar ook je steentje toe bij.
Dat ik in "Holland" zou moeten gaan wonen is niet aan de orde. Ik zit goed waar ik ben, ga jij maar elders wonen. Niet alleen op een andere plaats, maar ook in een andere tijd, 1830 of zo...
Oud 26 april 2009, 20:14   #367
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees dan toch maar eens eerlijk. Wie jouw leer belijdt is voorstander van een eigen taal, het "Vlaams", duidelijk afgescheiden van wat tegenwoordig algemeen wordt aanvaard als het Algemeen Nederlands, erkend in Nederland en in Vlaanderen. Wat helemaal niet belet dat eenieder binnen de Nederlanden die taal gerust mag hanteren met een eigen accent. Maar uit jouw betoog komt duidelijk een obsessieve bekommernis naar voor, namelijk dat niets, maar dan ook niets, mag wijzen op een gemeenschappelijke factor voor Nederland en Vlaanderen, zelfs niet de taal. Jouw FDF-vriendjes zullen je wel héél dankbaar zijn! In hun anti-Vlaamse propaganda tegenover de rest van Europa plegen ze immers de taaleenheid van Vlaanderen met Nederland zoveel mogelijk te verzwijgen en hebben het voortdurend over "le flamand". Jij draagt daar ook je steentje toe bij.
Dat ik in "Holland" zou moeten gaan wonen is niet aan de orde. Ik zit goed waar ik ben, ga jij maar elders wonen. Niet alleen op een andere plaats, maar ook in een andere tijd, 1830 of zo...

Nogmaals neen. Ik ben voor het behoud van België. Ik heb dat ook nooit verheeld. U trekt dan de onvolwassen conclusie dat iedereen die voor het behoud van België is, niet zou opkomen voor de Vlaams belangen. Dat is wat men uit een bepaalde politieke hoek de mensen wil wijsmaken. Blijkbaar de uwe.Maar zij vergissen zich. En zij vergissen zich degelijk. Want ik sta op mijn Vlaamse taal (eerder Limburgs, maar alla) en ik sta op de verdediging van de belangen van de Nederlandstaligen in België. Zowel in Brussel, als wat betreft de taalgrens, BHV, enz.

Maar u niet. U bent een in wezen een Nederlander, zeg maar Hollander. U noemt zich 'grootnederlander', maar in feite en door uw postings bewijst u dat u ons 'volkseigen' verpatst aan de Hollanders. En uw tussenkomst mbt de fameuze terminologie 'kieken' bewijst dit. Daar hebt u zich verraden. U bent in mijn ogen een volksverrader in de zin dat u alles wil verhollandsen. Punt uit. Het zou me zelfs niet verwonderen moest u ergens Hollandse roots hebben. Wat er ook van zij: het enige wat ik kan zeggen is dat ik u niet vertrouw, u nog niet in de verste verte. Volgens mij bent geen van ons. U behoort tot het Noorden, niet tot het Zuiden. Ewel, ga er dan wonen!

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 20:25.
Oud 26 april 2009, 20:34   #368
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent geen van ons. U behoort tot het Noorden, niet tot het Zuiden. Ewel, ga er dan wonen!
Haha! Daar krijgen we een mooi staaltje van xenofobie. "U bent geen van ons...". Ik ben dus een "onzuiver element", ik besmet het "volkseigene" Vlaanderen, waar alleen Vlaamse Belgicisten de lakens mogen uitdelen. Voorstanders van de Verenigde Nederlanden zijn "volksvreemde luizen". Waar hebben we zoiets nog gehoord? "Raus mit dem Feind!"
Oud 26 april 2009, 20:36   #369
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

zucht.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:42   #370
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha! Daar krijgen we een mooi staaltje van xenofobie. "U bent geen van ons...". Ik ben dus een "onzuiver element", ik besmet het "volkseigene" Vlaanderen, waar alleen Vlaamse Belgicisten de lakens mogen uitdelen. Voorstanders van de Verenigde Nederlanden zijn "volksvreemde luizen". Waar hebben we zoiets nog gehoord? "Raus mit dem Feind!"

Inderdaad. En ik zeg dat niet zo maar. Wanneer u hier met grote trom komt beweren dat de term 'kieken' slechts 'vloms' is, dan bent u aan het verkeerd adres. Mensen die zoiets komen zeggen, zijn geen van ons.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 20:43.
Oud 26 april 2009, 20:43   #371
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zucht.
Systems plaat blijft weer eens hangen inderdaad.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 20:45.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:44   #372
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het grappige is dat het gebruik van Brabantse taaleigenschappen eigenlijk helemaal niets verandert aan het feit dat we een Nederlands spreken noch verandert het het feit dat er zoiets bestaat als taalregisters. Wat een gezever(!) om niets.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 april 2009 om 20:45.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:47   #373
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...'volkseigen'...verraden...vlaamse...volksverrad er...dat ik u niet vertrouw...u bent geen van ons.
System pas op, uw masker zakt en het begint op te vallen. Stormfront en system: Eén strijd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:48   #374
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Systems plaat blijft weer eens hangen inderdaad.
Een non-argument, zoals vaak uit uw hollandse middens.
Oud 26 april 2009, 20:50   #375
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een even grote collaborateur van de Hollanders als Quercus. U verkoopt uw eigen taal voor een denkbeeldige habbekrats van een denkbeeldig grootnederland. Ook u zou zich diep moeten schamen! Door mensen zoals u, kwam Vlaanderen nooit uit te stijgers. Altijd collaboreren met een of andere buur. Gelukkig maar dat ik een Limburger ben. Maar ik sta op mijn taal. Met al zijn fratsen en onvolmaaktheden.

Ook een raad aan u: ga verdorie in Holland wonen! En blijf daar voor eeuwig voor mijn part. Dan zijn we terminste verlost van onderdanige mensen zoals u.
Jouw opmerkingen zijn even onzinnig als zij zouden zeggen dat jij in Brussel of Frankrijk moet gaan wonen, omdat jij Belgischgezind bent. Zij noemen jou ook geen collaborateur van Brussel of Frankrijk. Trouwens: 'Habbekrats' is een Hollands (Jiddisch) woord. Ben jij nu ook aan het 'verhollandsen'?
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 april 2009 om 21:01.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:51   #376
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een non-argument, zoals vaak uit uw hollandse middens.
Liever non-argumenten dan vloaien in het gezicht gooien, zoals u doet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:53   #377
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
System pas op, uw masker zakt en het begint op te vallen. Stormfront en system: Eén strijd.
Ik ga er prat op dingen te willen onderzoeken. Van welke hoek ze ook komen.Van Negationistische hoek? Van het Parochieblaadje? Van het Pallieterke? Van De Morgen? Van de NRC? Van het Laatste Nieuws? Van Trouw? Van Le Monde? Van de Observatore Romano? U zegt maar. Maakt me niets uit.

Wat me wel iets uitmaakt, is waarheidsvinding. Maar dat maakt u weer niets uit.

En zo heeft iedereen zijn hobby.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:02.
Oud 26 april 2009, 20:57   #378
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u niet. U bent een in wezen een Nederlander, zeg maar Hollander. U noemt zich 'grootnederlander', maar in feite en door uw postings bewijst u dat u ons 'volkseigen' verpatst aan de Hollanders. En uw tussenkomst mbt de fameuze terminologie 'kieken' bewijst dit. Daar hebt u zich verraden. U bent in mijn ogen een volksverrader in de zin dat u alles wil verhollandsen. Punt uit. Het zou me zelfs niet verwonderen moest u ergens Hollandse roots hebben. Wat er ook van zij: het enige wat ik kan zeggen is dat ik u niet vertrouw, u nog niet in de verste verte. Volgens mij bent geen van ons. U behoort tot het Noorden, niet tot het Zuiden. Ewel, ga er dan wonen!
You're either with us, or with the ''Hollanders''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 21:01   #379
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er prat op dingen te willen onderzoeken. Van welke hoek ze ook komen.Van Negationistische hoek? Van het Parochieblaadje? Van het Pallieterke? Van De Morgen? Van de NRC? Van het Laatste Nieuws? Van Trouw? Van de Observatore Romano? U zegt maar. Maak me niets uit.

Wat me wel iets uitmaakt, is waarheidsvinding. Maar dat maakt u weer niets uit.

En zo heeft iedereen zijn hobby.
Iemand een 'Vlaamse volksverrader' noemen is waarheidsvinding?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 21:06   #380
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Iemand een 'Vlaamse volksverrader' noemen is waarheidsvinding?

Waneer iemand een Vlaamse volkse uitdrukking denigreert en hooghartig betitelt als 'Vloms', dan voelt hij de Vlaamse volksaard niet aan. En inderdaad, dan hoort hij hier niet thuis, maar wel misschien in het Noorden.

En dan moet hij daar maar gaan wonen. Dan zijn we van die volksverlakkers af. Deze verkwanselaars van onze taal. Dat ze dan maar Hollands gaan praten in het Noorden. Daar horen ze thuis verdomme. En dat ze dan maar meteen die vermaletijde 'je' en 'jij' en de 'jullie' meenemen. Dan zijn we ook meteen van die wangedrochten verlost.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2009 om 21:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be