Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2009, 18:39   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hier heb je een punt. Een Huis van het Nederlands in alle Brusselse gemeenten. Op kosten en onder directie van de Vlaamse Gemeenschap. Gratis lessen op alle niveaus van kleuters to gepensioneerden, met alle moderne middelen, lessen van 8 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds, alle dagen, gecombineerd met on-line lessen via het Net, etc... De lessen niet beperken tot functionele taalkennis maar ook een onderdompeling in onze kultuur. Alles omkaderd door moderne marketingtechnieken en reclame in alle talen. Dit mag iets kosten. Een kulturele invasie waar de Brusselaars beter van worden. Dit is agressieve kultuurpolitiek.

Het succes zal men meten aan de obstructie van de franstaligen.
Den Tomm is zo domm nog niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:01   #42
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb je een punt. Een Huis van het Nederlands in alle Brusselse gemeenten. Op kosten en onder directie van de Vlaamse Gemeenschap. Gratis lessen op alle niveaus van kleuters to gepensioneerden, met alle moderne middelen, lessen van 8 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds, alle dagen, gecombineerd met on-line lessen via het Net, etc... De lessen niet beperken tot functionele taalkennis maar ook een onderdompeling in onze kultuur. Alles omkaderd door moderne marketingtechnieken en reclame in alle talen. Dit mag iets kosten. Een kulturele invasie waar de Brusselaars beter van worden. Dit is agressieve kultuurpolitiek.

Het succes zal men meten aan de obstructie van de franstaligen.
Een snelle berekening toont dat een dergelijke organisatie : 25 Huizen van het Nederlands, 6 taalniveaus, 360.000 tot 500.000 lesuren per jaar �* +- 100 €/u, reclame, gratis boeken, etc.. kosten 50 mio € per jaar.

Dit bedrag kan in vermindering op de steun aan de stad Brussel en het Brussels Gewest, in vermindering op de VDAB opleidingen, in vermindering op het avondonderwijs. Een plus voor de tewerkstelling -+ 500 leraars en diversen.

5 minuten politieke moed. Hier is geen akkoord nodig met de franstaligen. Waar wachten die politieke onbenullen op ?
Oud 26 april 2009, 19:06   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

5 minuten politieke moed. Hier is geen akkoord nodig met de franstaligen. Waar wachten die politieke onbenullen op ?
Die luisteren naar het woord van hun Belgische meesters.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:12   #44
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die luisteren naar het woord van hun Belgische meesters.
http://members.lycos.nl/bluerhythmju...v%20Nipper.gif

honden zijn het, honden !
Oud 26 april 2009, 19:15   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=yGu_d61em2o

Verschaeve
Oud 26 april 2009, 19:23   #46
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Sorry, niet mijn smaak.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 april 2009 om 19:23.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:39   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Sorry, niet mijn smaak.
Cultuurbarbaar.

Verschaeve
Oud 26 april 2009, 19:54   #48
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Klinkt als een poging tot omkoping van de Brusselaars... en net daarom zal je die gemeenschapskeuze er niet door krijgen.

Edit:

Oh ja: Kazan!
Geert

Toen ik dit las, dacht ik: met deze tekst ga ik de forummers op politics nog eens lastigvallen

Laatst gewijzigd door Kazan : 26 april 2009 om 19:54.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 19:56   #49
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
los van of je nu nationalist bent of niet, zou iedereen toch moeten inzien dat punt 3 zoiezo moet geraliseerd worden? (dit is niet eens een vlaams-nationalistisch standpunt)
De N-VA is meer dan alleen 'Vlaanderen Onafhankelijk'
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:46   #50
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het versterkt ook de illusie dat er in België één Vlaams en ook één Franstalig volk is, terwijl er eigenlijk twee Franstalige gemeenschappen zijn in ons land: de Waalse en de Brusselse (waarvan je enkel de eerste een volk kan noemen).
Moesten er drie gemeenschappen zijn (je bent de Duitse even vergeten...) zoals jij die ziet dan zouden er logischerwijze ook partijen moeten zijn die zich enkel op die gemeenschappen richten.
En die zijn er ook.
Sinds een tijdje geleden een zogenaamd Brusselse (in werkelijkheid een verdoken Belgicistische) en al een aantal jaren de PJM.
Jou favoriete Brusselse partijen dus?...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:52   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

In brussel wonen er al lang geen 300.000 Vlamingen meer !!!

NVA loopt hopeloos achter de feiten aan... tenzij je een pak franstaligen kan omkopen met geld en zich bekeren tot Vlaanderen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 april 2009 om 22:54.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 22:58   #52
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Moesten er drie gemeenschappen zijn (je bent de Duitse even vergeten...) zoals jij die ziet dan zouden er logischerwijze ook partijen moeten zijn die zich enkel op die gemeenschappen richten.
En die zijn er ook.
Sinds een tijdje geleden een zogenaamd Brusselse (in werkelijkheid een verdoken Belgicistische) en al een aantal jaren de PJM.
Jou favoriete Brusselse partijen dus?...
Ik bedoelde dat het een vergissing zou zijn om de Franstalige Belgen als één volk te zien. Volgens mij zijn er in België slechts twee volkeren: het Vlaamse en het Waalse. De Franstalige Brusselaars hangen daar ergens tussenin, en de Duitstaligen hangen er ook nog aan natuurlijk.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 april 2009 om 22:59.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 23:08   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik bedoelde dat het een vergissing zou zijn om de Franstalige Belgen als één volk te zien. Volgens mij zijn er in België slechts twee volkeren: het Vlaamse en het Waalse. De Franstalige Brusselaars hangen daar ergens tussenin, en de Duitstaligen hangen er ook nog aan natuurlijk.
wat doe je dan met die 1.200.000 anderen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 03:03   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het doel van de NVA is Brussel heroveren op de Franstaligen op kosten van de Vlaamse belastingbestaler met de allochtonen en armen als kannonenvoer in combinatie met de etnische schoonmaak in de rand dat ondertussen ook gewoon onverminderd doorgaat.
Misschien moet je er nog een cartoon bijvoegen van een N-VA'er met haakneus die met een bebloed mes Brusselse meisjes verkracht terwijl er dollars uit zijn zakken vallen.

Het zou je ijlerige relaas compleet doen lijken op de stijl van Der Stürmer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 09:04   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko Bellic Bekijk bericht
De N-VA probeert hier de ogenschijnlijke (volgens Belgicistische logica toch) tegenstelling tussen de begrippen 'Vlaams' en 'Franstalig' te doorbreken en erkent dus in feite dat Franstaligen de facto ook 'Vlamingen' kunnen zijn. Geen slechte zet, naar mijn mening.
Het probleem voor de N-VA is dat de Franstalige Brusselaars zich Franstalig voelen, en helemaal niet Vlaams. De eerste Vlaamse partij in Brussel heeft al veel moeite om die 5% te halen, dat zegt eerst al genoeg voor die andere Vlaamse partijen en dat toont ten tweede meer dan duidelijk hoe Brussel helemaal niet Vlaams is. Men moet de dingen meer objectief bekijken : hoe legt men uit dat de Franstalige partijen in Brussel veel meer success hebben dan de Vlaamse partijen? Er moeten wel redenen daarvoor zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 12:02   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien moet je er nog een cartoon bijvoegen van een N-VA'er met haakneus die met een bebloed mes Brusselse meisjes verkracht terwijl er dollars uit zijn zakken vallen.

Het zou je ijlerige relaas compleet doen lijken op de stijl van Der Stürmer.
Ik stel tenminste waar het op aan komt in plaats van uw programma te verbergen onder een laagje hypocriete kleinburgerlijkheid. Het programma van NVA is dat de Franstaligen in de rand zich moeten "aanpassen" of opkrassen en tenzij NVA een onbekende stam Vlamingen in Brussel heeft ontdekt is de enigste mogelijkheid om het aantal Vlamingen in Brussel te verhogen er bij te maken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 17:27   #57
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik stel tenminste waar het op aan komt in plaats van uw programma te verbergen onder een laagje hypocriete kleinburgerlijkheid. Het programma van NVA is dat de Franstaligen in de rand zich moeten "aanpassen" of opkrassen en tenzij NVA een onbekende stam Vlamingen in Brussel heeft ontdekt is de enigste mogelijkheid om het aantal Vlamingen in Brussel te verhogen er bij te maken.
Wat is er fout met het 'maken van vlamingen' ? Als alleen nog de zuiveren tellen dan is het snel bekeken. In andere landen worden massa's nieuwe burgers gemaakt door immigratie en annexatie.
Oud 27 april 2009, 18:49   #58
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
sommige leven nog duidelijk in de middeleeuwen
Ja, Wallonië is dol op het leenheerschap...

Laatst gewijzigd door Renesse : 27 april 2009 om 18:51.
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 19:49   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U vergist zich, net zoals uiteindelijk in Rome is de barbaar de bezetter en deze bezetting heeft tenslotte aanleiding gegeven tot de totale verwoesting van de stad. Dit moeten we Brussel toch besparen , is het niet ? het is vijf voor twaalf, de straten beginnen al te stinken en de misdaad tiert welig. De laatste Vlamingen die er wonen, de bakens van de beschaving verdienen daarom onze volledige steun.
Wel, wel, ben ik effe blij d�*t te horen, en nog blijer dat ik het niet zelf heb moeten zeggen.

Inderdaad, als Brusselse Vlaming ben ik een baken van de beschaving, en ik verdien jullie volledige steun.

Ik weet nog niet goed of ik nu een nieuwe bankrekening ga openen waar jullie dan een kleine maandelijkse bijdrage op kunnen storten, of gewoon het nummer van mijn huidige bankrekening publiek ga maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Dank bij voorbaat voor jullie gulheid,

vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 april 2009 om 19:50.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 20:17   #60
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wel, wel, ben ik effe blij d�*t te horen, en nog blijer dat ik het niet zelf heb moeten zeggen.

Inderdaad, als Brusselse Vlaming ben ik een baken van de beschaving, en ik verdien jullie volledige steun.

Ik weet nog niet goed of ik nu een nieuwe bankrekening ga openen waar jullie dan een kleine maandelijkse bijdrage op kunnen storten, of gewoon het nummer van mijn huidige bankrekening publiek ga maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Dank bij voorbaat voor jullie gulheid,

vriendelijke groet,

djimi

Als het van mij afhangt, zie mijn posts van gisteren. Met valse bescheidenheid komen wij er niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be