![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar we zijn er toch in geslaagd weer alles netjes op te trekken. Ik zie wel duizend andere dingen nu, naast een paar ruïnes. ... Droncursia en enkel consumeren : it's a free world, als je zo wil leven, why not ? ... Pervers liberaal ? Geen idee eigenlijk waarom je de perversere facetten van een en ander koppelt aan liberaal. ... Middelmaat als norm : is iets van, maar je kan alleen maar mensen uitnodigen of verleiden om hun grenzen wat verder te exploreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Enkel consumeren: de Dronkoersiaan is afhankelijk van competente producenten. Een maatschappij van enkel Dronkoersianen sterft meteen uit.
En ik zie enkel ruines. Af en toe rijdt er eens een auto, brandt er ergens licht, is er een bakkerszaak open. Dingen werken nog, en mensen weten hoe deze dingen te bedienen. Maar er wordt niets meer gemaakt. Alle uitvindingen zijn uiteindelijk voor de 20ste eeuw gebeurd. Waarom koppel ik het aan liberaal? Een mens kan 5 jaar met hetzelfde mobieltje indien het mobieltje goed is gemakt, en er is heus geen BMW nodig om een persoon te vervoeren. En ik nodig constant mensen uit om hun grenzen te exploreren. Misschien ben ik een slechte leider, maar er volgen weinig mensen. De meesten stoppen bij hun grenzen. De grens afgebakend door saaiheid, luiheid en gebrek aan geduld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je meer doen dan strikt noodzakelijk ? Om één of andere hogere instantie glorie te bezorgen ? Om de wereld te laten draaien zijn er niet gek veel competente mensen nodig. Heb in elk geval niet meteen het gevoel dat we gaan uitsterven ![]() Ik vraag me af waar je al dat ruïne gevoel hebt opgedaan ? Zelfs als ik de wereld als een ruïne zou aanvoelen, zou ik dat niet laat merken denk ik. Dat inspireert toch niemand ? ... Wat mij betreft mag er een keer honderd jaar lang helemaal niks worden uitgevonden. Ik zit nergens op te wachten in elk geval. Laatst gewijzigd door Knipp : 7 mei 2009 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Waarom?
Heb ik reeds in de democratiediscussie toegelicht. En als de ruines verder uiteenvallen, zitten we met een hoopje Dronkoersianen. Dan komt er weer iemand anders, en schuift ons opzij. Jij bent overigens tegenstrijdig. Jij waant jezelf een plebejer, maar je bent het niet. Je bent het tegenovergestelde van wat jij verdedigt, lijkt het wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Overigens:
Regeringen kunnen geen waarden installeren. Enkel culturele evoluties kunnen dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling