![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() donderdag 07 mei 2009
Het imago van België in het buitenland verliest gestaag maar zeker terrein, zowel op het vlak van bestuur, als van mensen, cultuur, toerisme, immigratie/investeringen en export. Dat blijkt uit een studie van de Master Marketeers, de expertgroep van Stichting Marketing. De positie van België is over de laatste vier jaren verder verzwakt, zowel in het algemeen als in ieder van de verschillende deelcriteria. België scoort nu het zwakst van alle West Europese landen, op IJsland na. Volgens de Master Marketeers is België het meest geglobaliseerde land ter wereld, wat de noodzaak van een sterk imago in het buitenland nog versterkt. Landen worden zich meer en meer bewust van het belang om hun troeven ten volle in de verf te zetten door middel van nation branding. Er is dus een duidelijke opportuniteit en noodzaak om zeer snel te starten met een nation branding-programma voor België. Uit de analyse van de Master Marketeers volgen enkele duidelijke aanbevelingen, zoals de oprichting van een Brand Office om het imago van België te ontwikkelen en te verbeteren(inclusief logo, slogan, merkcampagne en positionering naar de diverse doelgroepen). De merkcampagne, met als thema: ‘België, businesscomfort in het hart van Europa', richt zich in eerste instantie tot buitenlandse investeerders en handelspartners. Bron: EXPRESS Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 8 mei 2009 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Ik lees hier vooral een nauwelijks verholen oproep van marketingfirma's om dringend enkele zeer dure consultancy- en promotie-contracten te mogen krijgen. De marketeers zijn hier maw vooral bezig met hun eigen promotie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"there are no transferts in B."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die ziekte kan gemakkelijk overdragen naar de politiek in het algemeen. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 8 mei 2009 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waren we het al niet verloren, ons imago? ttrouwens, is ons imago in het binnenland dan beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Juist doordat de Belgen een soort biernationalisme kweken, begint het me tegen te staan. Ze mogen er van mij best trots op zijn. Maar ze blazen het zo enorm op. En altijd maar zeiken over dat Ollandse "slootwater". Hun bier is echt een bron van superioriteitsgevoelens geworden. Zo maken ze van een deugd een ondeugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Volledig correct... alhoewel Brussel houd zijn bestaan in stand louter door bureaucrasie denk aan Europa die daar de plak zwaait. Al dat personeel die daar werkt, woont (tijdelijk), consumeert en de meeste kantoorgebouwen zijn van belastingen ambtenarij of Europese instellingen en de rest enkele grote bankinstellingen en bedrijven.
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 8 mei 2009 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Ik zou toch wel even willen opmerken dat ook René Vandereycken in dit dossier een verpletterende verantwoordelijkheid draagt.
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De beelden van de laatste Fortis aandeelhoudersvergadering zijn duidelijk de wereld rond gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Rochefort vind ik zeker even goed als West-Vleeteren.
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar het BBP dat brussel genereert tov het aantal inwoners, dan krijg je een ander beeld. Brussel heeft extra kosten door zijn rol van hoofdstad van belgie en europa. Mocht brussel zijn eigen gegenereerde inkomsten ten volle krijgen, dan zou het er al beter voorstaan. Eens een splitsing kan het nog altijd de geleverde inspanningen voor niet brusselaars recuperen via bvb verkeerstaks, of tioeslag op het openbaar vervoer. Mocht ik brusselaar zijn, ik zou me niet al te bezorgd maken over een breuk met vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vond het eens te meer hypochriet om eurocraten als associale typen te beschouwen omdat ze hier geen belasting betalen, terwijl het eigen volk een aantal malen het bedrag van de transferts naar wallonie fraudeert. Hebt u ten andere enig idee waarom die transferts zo onder vuur liggen bij nationalisten, daar waar die fraude door eigen volk vlaanderen veel meer kan opbrengen? |
|
![]() |
![]() |