![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat Temptation Island en dergelijke degradantenshows dienen te verdwijnen is vanzelfsprekend. Maar: zal het gaan om een pure hogere cultuur dat het lage wegfiltert, of zal het gaan om puriteins extremisme om een Cargo Cult te dienen? Immers: distillatie van normen en waarden is onmogelijk. Paradigma zijn functies in de tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 9 mei 2009 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem mezelf trouwens ook geen nieuw-solidarist. Veelzeggend dat de bourgeois Hertog al het antwoord meent te kennen in mijn plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat vind ik daar niet, en als ik het vind, is het een zinnetje in de trant van "N-SA pleit voor een organische solidaristische maatschappij!!!! !!! ! " Nestor Burma doet hier een bijzonder goed werk, door concreet toe te lichten wat het solidarisme juist is. Als het mij voldoende interesseert, wil ik zelfs een lezing komen bijwonen. Maar als jij zo de vogelverschrikker gaat uithangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Ga werken en merk in de concrete maatschappij op hoe het eraan toe gaat op de werkvloer. Citaat:
Intellectualisme ga ik overlaten aan hen die er zich graag mee bezighouden als tijdverdrijf. Het komt erop aan wat zovele denkers en schrijvers (zoals ik hierboven opsomde) aan intellectueel werk om te zetten in praktische zaken die bruikbaar zijn in de politieke strijd. Van mij ga je nooit grote intellectuele betogen lezen. Jij zal nooit oprecht in ons geïnteresseerd zijn, je wil als jongeling gewoon eens proeven van dit en eens proeven van dat. In feite onderheveig aan de tijdsgeest dus, met een maximale persoonlijke "vrijheid"... Laatst gewijzigd door Donderdag : 9 mei 2009 om 15:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Bwanni,
Zou je die "ik werk en ik heb levenservaring"-toon eens laten? Ik betwijfel dat jij meer hebt gezien in't leven dan ik. En verder: als jullie alleen geradicaliseerde gabbers willen, so be it. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 mei 2009 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat sommigen niet tegen vreemde invloeden kunnen, is hun probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is goed in antropologische kringen misschien (hoewel het daar ook al taboe is om over ras en afkomst te spreken), niet in het politiek-maatschappelijke debat. Het culturalistische discours heeft gefaald. Immigratie komt niet voort uit culturele of religieuze expansie. Zonder open-grenzen-politiek zou zelfs de demografie in de ons omringende continenten zich volgens mij niet laten voelen. De vraag is dus: waar zijn de grenzen van vroeger naartoe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve leden van jullie groupuscules is niemand (op flanelcondoom na?) gëintersseerd in die 3de rangsauteurs. Ga jij kloppen op al wie niet in je flutverhaal gelooft? Je zal veel, heel veel tijd nodig hebben... ![]() Laatst gewijzigd door Donderdag : 9 mei 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Het is appelen en citroenen vergelijken en veel te veralgemenend gesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is en blijft een complex probleem. Binnen een cultuur heeft men subculturen, en sommige culturen zijn niet compatibel met elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vastgeroeste overtuigingen moeten eerst aan het wankelen worden gebracht. Ideologie is voor de meesten hier iets identitair, een houvast, dus iets heel irrationeels. Niemand zal het willen toegeven, maar met feiten kun je hun onwetendheid ontmaskeren. Daarom verloopt het discussiëren hier als een loopgravenoorlog. Er beweegt amper iets en je zou je gaan afvragen waarom de vastgeroesten nog met elkaar willen discussiëren. Laatst gewijzigd door Donderdag : 9 mei 2009 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei: waar zijn die grenzen van vroeger naartoe? Het is toch ook weer niet zo dat het vroeger zo verstikkend monocultureel was? Of indien wel, dat we nu onszelf volledig moeten verloochenen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En neen, het was hier nooit monocultureel. Al goed ook. Kleine landjes moeten altijd inspiratie putten van een groter land om culturele rijkdom te verkrijgen. Een interessant studieobject daarvoor is de Sovjetunie, en de culturele uitwisseling tussen Rusland en de kleine staatjes. Vlaanderen op eigen benen zal nooit veel betekenen op cultureel vlak. Enerzijds zijn de Vlamingen een te zwak volkje, anderszijds is het hier gewoon te klein voor degelijke cultuur. Veel verder dan Guido Belcanto komt men niet. Het zal dus altijd uitwisseling worden. De vraag is hoe en met wie. |
|
![]() |
![]() |