![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg jij dan uit van waar dit beeld komt, hoe dit beeld in jouw hoofd tot stand kwam. Dat kan ik toch niet weten, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Buiten dan dat het geen stiekem plan is om ons in diskrediet te brengen maar eerder een gevolg is van jullie eigen onwetendheid.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 9 mei 2009 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik had graag gehad dat je uitlegt "Een coffeeshop gaat alleen maar meer wegen op hun budget, leven en toekomst." Een commerciële beenhouwer, groenteboer,... doet het ook voor het geld. We leven toch in een kapitalistisch systeem. Soms, heel soms, denk ik dat je alleen voor gedogen bent, omdat jij wil blowen. Maar je denkt niet aan de anderen die willen blowen (en niet kunnen kweken) en aan de gevolgen voor de maatschappij van het illegaal houden. Je denkt dus neutraal over iemand die veroordeeld wordt wegens cannabisgebruik of kweek voor eigen gebruik en daarbij zijn/haar werk verliest? over "ik vind het onrechtvaardig dat cannabisgebruikers nog steeds aanzien worden als criminelen, levende lijken, paria's... Lees mijn openingspost nog eens. En omdat een verbod meer schade veroorzaakt voor maatschappij en gebruiker dan de cannabis ooit kan veroorzaken. En omdat iedereen de vrijheid moet hebben om te kiezen voor een minder verslavende en minder schadelijke drug dan het opgehemelde alcohol." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meesten die cannabis roken zien er wit uit en krijgen kleine rode ogen. Daarom zijn het criminelen, levende lijken , paria's,.. Of is het omdat ze zielig lachen als een lichtbegaafde? Hoe ziet dat er uit iemand die zielig lacht als een lichtbegaafde. Jij ziet dat bij personen die cannabis gebruiken? Je bent toch zeker dat die mensen cannabis gebruikten en niet iets anders zoals alcohol? Dan ga je plots naadloos over naar "personen die er compleet aan verslaafd zijn kunnen er doorgaans zo uitzien." Van daar komt jouw beeld dat cannabisgebruikers criminelen, levende lijken, paria's,... zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aaahhh ons artisjokske levendig aan de gang.
Gezegend zijt uw ziel, niet daarvan... Je zorgt voor een mooi evenwicht, maar vergeet uzelf niet; Citaat:
Ik ben zelf gebruiker, meer dan tien jaar zeg maar. En er was toch een fase in mijn leven dat zei: wow ff de rem op jongen. En dan heb ik het op drank, wiet, nicotine, etc Een shop om de hoek heen had daar geen bijdrage in geweest zeg maar. Citaat:
De beenhouwer enzo moet wel keurig zijn BTW ed betalen he ![]() Vergeet dat niet uit het oog, dat commerciële wiet taxfree money is he Als jongens daarop geld willen verdienen, zijn daar nu eenmaal risico's aan verbonden. Of wilt ge dat straks iedereen vrij mag en laten wat ze maar willen? ![]() Er moet toch een wakend oog zijn die ervoor zorgt dat alles binnen de lijnjes blijft gebeuren. Citaat:
Mensen dat "niet kunnen kweken" hebben in mijn ervaring nog niet goed doorzocht hoe en wat. Er zijn er die kweken in een pc-casing en daar toch tweemaandelijks een dikke 75g uit oogsten. Laat duidelijk zijn voor de blauwe ogen, ik heb nietske staan. En het zou voor iedereen zalig zijn dat er eens duidelijkheid in de wetgeving kwam. Mijne zelfkweek ligt in haar babybedje te slapen en das momenteel al wa da telt. Citaat:
En ik ervaar niet dat mensen voor eigen gebruik vervolgd worden, jobs verliezen en noem maar op. Zolang je alles logisch houdt en binnen de lijntjes van het logisch verstand, zie ik niet in wat de problemen hier zijn? De wet moet toch al eens tonen aan iemand: tot hier en niet verder. Maar ik denk toch dat ik vrij veilig ben om te zeggen: Ons landje is vrij mals met cannabis Houden zo denk ik dan Niet teveel willen Meer duidelijkheid mag natuurlijk, maar laat het onderwerp maar in het kaske liggen waar het nu ligt. Als het dan toch aandacht ga krijgen, zal het dat waarschijnlijk meer onrecht aandoen dan het recht verdient. Ik zie in zoals het nu is, geen probleem. Ik smoor mijn jointje, en daar moet niet teveel aandacht bij komen kijken. Ik doe dat proper uit het zicht van iedereen, kga op cursus en kzal daar nooit blowen, maar vergeef me dat ik in mijn vrije uren wel eens nen toet opsteek. En welke overlast ervaar of schep ik? Nul de botten houden zo dan ![]()
![]() |
![]() |
#607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Nee, ik verlies de probleemgebruiker niet uit het oog. Er zullen niet meer en grotere problemen zijn als er coffeeshops zullen zijn. Als cannabis legaal is zal de probleemgebruiker tenminste over zijn probleem kunnen spreken. Dan zal er tenminste correcte en objectieve informatie kunnen verspreidt worden. 3 Waarom zou een coffeeshop geen belastingen e.d. betalen zoals iedere commercant? Met dezelfde regels als voor een café. Wat is het probleem? Waarom zou dat risicovol moeten zijn? 4 Dat kan best waar zijn, maar de realiteit is, er zijn velen die willen blowen en die hun gerief kopen. Dan mag jij kweekcursussen geven. De handel is er en zal blijven; Dan is het beter dat die handel legaal is en "wit". 5 Je bent het precies niet heel zeker? Waarom vraag je anders dat de overheid eens duidelijk stelt wat mag en wat niet. 6 Ben je katholiek opgevoed? 7 Inderdaad, geen overlast. Daarom gewoon legaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De probleemgebruiker kan ALTIJD om hulp gaan, of hulp vragen, en erover spreken. Citaat:
Geloof me maar, in NL bestaat zelfs zo'n systeem niet, de commerciële teler betaalt NUL de botten taks en verkoopt zijn gerief in't zwart door aan de shop. Dat is niet een probleem voor mij, de btw is nooit mijn zorg geweest. Hoewel ik ze wel braaf betaal. Ik zeg niet dat het risicovol is, noch zeg ik dat dat een probleem is. Ik zeg alleen maar hoe het zal zijn dan. Citaat:
![]() Ik zou mijn geld nooit met cannabis (willen) verdienen. Hoewel een knalsoortje bijeen mixen een keine droom is Maar dat kan, en daarvoor hoeft het heus niet legaal te zijn. Meet the high life cups and get a judge pass ![]() Citaat:
Ik vind een gedoogbeleid ook niet persé nodig, zolang ze de homegrowers maar met rust laten en geen heksenjachten organiseren op de homegrowers. Dat zijn ook maar brave burgers die netjes binnen de lijntjes lopen van de moraliteit, maar ze hebben nu eenmaal moederzoete plantjes. Citaat:
Citaat:
Maar een legalisering is nog ni direct nodig, laat ons beginnen met 5 bloeiende planten in huis.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 mei 2009 om 19:46. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Die kan dat niet. Het zit nog altijd in de taboesfeer. Dan wordt hij/zij direct gebrandmerkt als crimineel, levend lijk, paria,.. 3 Natuurlijk moet de teler ook BTW en belastingen betalen. Legaal van kweker tot consument, een witte economie. Dan kan er ook gecontroleerd worden op de kwaliteit. 4 Zou dat geen goede job zijn voor jou, eens het legaal is? 5 Er is nu toch geen duidelijkheid, geen zekerheid, er is willekeur. Er is toch geen realistische richtlijn over het "eigen gebruik". 6 Waarom vrees je dan om er slechter af te zijn? Dat is toch typisch katholiek, (ik ben wel katholiek opgevoed) vraag niet te veel, of je hebt niets. Dat is goed om de mensen stil te houden. 7 Er wordt aan gewerkt. http://www.encod.org/info/-Nederlands-nl-.html En een legalisering is wel nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]Ach, geen probleem
![]() Citaat:
Ik zou niet willen dat mijn dochter blowed, maar kzou wel liever hebben dat ze blowed dan dat ze drinkt. En zo is dat rondom mij in de meeste gevallen zo. Op mijnen cursus bespreken wij veel organische meststoffen, en toe ze vragen waar ik die kennis vandaan haalde, heb ik dat eerlijk gezegd. Niemand reageerde bekrompen, echter open en geïnteresseerd. En daar blowed maar amper 3 man. Ik en nog twee gasten. (wij blowen niet tijdens de cursus nochtans, vraagt veel inspanning) Citaat:
Dat is daar allemaal "zwart". Wat niet wegneemt dat een shop geen vast bedragje betaalt. Maar dat hangt niet af van hun verkoop. Citaat:
Ik heb nochtans wel de intentie ooit een superkruising te maken, maar dat is voor als mijn dochter uit het huis is. Dat ik echt kan gaan selecteren tussen honderdtal plantjes. En daar heb ik helemaal geen wetgeving voor nodig, want geen wetgeving gaat binnen het kader van honderdtal planten rekening houden. Toch is dat nodig voor een optimale kruising te stabiliseren in een F1 hybride. Citaat:
Een grower van hetzelfde, als jij gewoon stillekes uw shit growed, niet verkoopt en geen overlast voor de buren veroorzaakt, is de kans minimaal dat ze je klissen. Klissen ze u toch op een kweek voor eigen gebruik gaan ze U heus geen weken in den bak steken hoor. Ik herhaal echter wel ter stelligste, binnen de perken van de logica he. Laatst nog mannen gepakt met gho hoeveel wast? 4500 planten? Ik durf ervoor wedden dat die vent nog geen jaar vastzit, of enkel maar een enkelbandje krijgt. Citaat:
Citaat:
Sporenprints voor paddo's, wietzaadjes, growshops voor je growmateriaal en noem maar op. Ik zie de dag nog komen dat shops wss verdwijnen in Nederland; maar de grows zullen verder gedoogd blijven. Dan denk ik: iedereen tevreden En wie dat niet is, tjah grow je marchandise zelf he ![]()
![]() |
![]() |
#611 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees anders nog eens de post van Savatage waarin hij uitlegt vanwaar het beeld komt dat cannabisgebruikers criminelen, levende lijken en paria's zijn. Mocht er geen taboe meer zijn, dan was cannabis al lang legaal. De coffeeshops betalen vierhonderd miljoen euro belastingen in Nederland. Er is geen controle op de kwaliteit. Meerdere gebruikers moesten naar het ziekenhuis door het roken van cannabis dat verzwaard werd met allerlei briel. Als ze je klissen met een joint op een festival of als ze je klissen met vijf planten (eigen gebruik?) dan is het niet zeker dat ze je gerust laten. Ze gaan je daarvoor niet in den bak draaien, maar je kan wel veroordeeld worden tot een boete, en dat staat dan wel op je strafblad. Het werkt bijna perfect in Nederland, er zijn coffeeshops en mag je er joints roken in het openbaar. Nu wil men er proefprojecten met legale kweek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar, ik ben dan ook voorzichtig met uitspraken naar de contra's toe. Artisjok, ik wil niet hard of bot doen tegen je, maar het lijkt me dat je enkel vanuit jouw ervaringspunt spreekt. Savatage en bob hebben ergens ook gelijk. En dat wil je niet onder ogen zien denk ik. Het beeld dat cannabis gebruikers criminelen zijn, is bij hun wel gaan rusten denk ik zo? Ik hoop het dan ook van harte dat we met deze discussie hier eindelijk eens ergens gaan komen. Maar wie oh wie luistert naar de compleet van de pot gerukte 420? Rien de knoppen... geen probleem. Maar cannabis kan door een verkeerde "setting" wel degelijk voor onrust en overlast zorgen. Daarom moeten we er dus niet te licht over gaan en direct een totale "legalisering" op ons afroepen. Er moet nog een safety-net zijn vind ik zo. En zoals het nu is in BE, vind ik het goed. Dus beste politici, handjes af. Gewoon eigen gebruik en eigen teelt niet strafbaar maken.... dat is al heel wat. Citaat:
Zal mss zijn lesje wel geleerd hebben en geen vreemde wiet meer aankopen? Homegrown is the best blow. Citaat:
Zolang er geen bewijzen kunnen gevonden worden dat je dealed ben je in BE vrij safe. Een werkstraf of boete komt niet gauw op je strafblad hoor... ocharme de verkeersovertreders dan. Citaat:
Jij mag helemaal niet blowen in het openbaar in NL, zelfs geen biertjes drinken in het openbaar. Vergis u niet
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 mei 2009 om 19:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zegt zelf dat je voorzichtig moet zijn bij de contra's. Zeg nu eerlijk, is er geen taboe en kan je overal vrijuit spreken? Zelfs zonder iets te zeggen, moet je eens luisteren op welke manier veel mensen spreken over drugs en drugsgebruikers. De meeste mensen zien niet eens alcohol als een drug, beseffen niet dat er verschillende drugs zijn. En iedere druggebruiker is op het slecht pad en belandt vroeg of laat in de goot. 2 Ik spreek niet alleen uit eigen ervaring. Vertel eens, geef eens 1 punt van Bob waar hij gelijk heeft. 3 Denk je serieus dat dit beeld gaan liggen is bij Savatage? Denk je dat hij daarom niet meer reageert op deze post? http://forum.politics.be/showthread....71#post4096871 Ik heb nooit gezegd dat we er licht moeten overgaan. Die verkeerde setting is vooral de illegaliteit, die meer schade berokkend voor maatschappij en de gebruiker dan cannabis. Daar heb ik je nog niet weten op reageren. 4 is een beetje tegenstrijdig met 6, vind ik. 5 Natuurlijk is eigen kweek beter. Maar je mag dat nog duizend keer herhalen, niet iedereen kweekt zelf, er zal altijd een markt zijn. Face it. 7 Ben je dat zeker? Dat moet je zeker niet in Kortrijk proberen. Vanwaar dan die richtlijn? Een veroordeling voor de politierechtbank komt inderdaad niet op je strafblad. Maar "drugsdelicten" komen niet voor de politierechtbank, en veroordelingen wel op je strafblad. 8 Je mag in Nederland wel blowen in het openbaar, en alcohol drinken ook. Soms wordt er in ruimte of tijd 1 of beiden verboden. Maar in het algemeen mag het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja vier en zes, ge gaf een goei argument
![]() Nu alweer, maar artisjokje, kga daar eens diep over nadenken... Morgen laatste dag en tis weekend. Ik ga eens wikken en wegen en zien waar ik uitkom... Eens kijken waar de windstroom van de force me naartoe gaat blazen. En neen hoor, in Nederland mag je (officiëel) niet in het openbaar blowen, meen ik echt. Hebben er al een boete voor gehad.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 mei 2009 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom verbieden ze in Nederland om joints te roken op het Mercatorplein en omliggende in Amsterdam, als het overal verboden is? Een dergelijke alcoholverbod bestaat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het juist is wat je zegt: overacting bij de overheid. Maar de tijd dat de brave burger dit slikt is voorbij. Nattevingerwerk wordt niet meer getolereerd, en maar goed ook.
Laatst gewijzigd door Rudy : 15 mei 2009 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Officieel mag je niet blowen in het openbaar in NL en dat heb ik van een Nederlandse agent, hoe dat zit in de praktijk is mij de vraag. Maar ik ben ook al op de vingers getikt geweest door te blowen in het openbaar in nL
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"ChristenUnie: Snel landelijk blowverbod De ChristenUnie wil dat het kabinet snel werk maakt van een landelijk verbod op het gebruik van (soft)drugs in de openbare ruimte. 'In 2005 nam de Tweede Kamer een voorstel hiervoor van ChristenUnie en VVD aan, maar sindsdien is er weinig meer van vernomen', aldus fractievoorzitter Slob. Het was de bedoeling met een blowverbod op straat en openbare gelegenheden de verloedering van de publieke ruimte aan te pakken. In het regeerakkoord van het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie is een blowverbod overigens niet opgenomen. Op gemeentelijk niveau is een blowverbod wel al mogelijk. Zo maakte het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes donderdag bekend dat het geldende blowverbod op het Mercatorplein wordt verlengd." http://vedm.net/click2?l=PA9c2&m=RsDx&s=yrB8Pb Over het juridische aspect van het huidige blowverbod op het mercatorplein. http://www.trouw.nl/novum/article1239319.ece Een alcoholverbod op diezelfde plaats geldt al langer. Een voorbeeldje over alcoholverbod. http://www.oost-watergraafsmeer.nl/n.../alcoholverbod Ik ben niet zo zeker dat nattevingerwerk niet meer getolereerd wordt. Dit is afhankelijk van hoe het verkocht wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het is in de vluchte allemaal overlezen, en kheb er dees over te zeggen... mss later nog wat toevoegingen.
Als Savatage zijn ervaring zo wil beleven omtrent een plant, dan doet hij maar. Dat stoort mijn ervaring niet. Ik vind de argumentatie van BOB grotendeels oprecht en terecht. Maar ervaar dat zelf niet zo. Als we voor we verder gaan dees in gedachten houden: We draaien in cirkels. But couldn't we agree to disagree? Citaat:
En luistert goed! Na lang en lang denken, als je zelf dit topic doorleest... en dan volledig doorleest. Datum raadplegen in andere posts etc... Ik zen in een ware transformatie. Ik heb ook heel lang gedronken, zag dat idd niet als een probleem. Maar ik zag ook wel dat een meerderheid rond mij met meer mate kon drinken dan ik. 1 pint, 1 slok alcohol en er was geen rem. Ik dronk niet voor de smaak, enfin, een pint smaakte, maar er was geen houden meer aan na 1 glas. Ik heb me es laten zeggen, de ene verslaving vangt de andere op. Fuck knows! Maar!!!!!!! Ik ben veilig om te stellen dat ik gestopt ben met drinken. En ben veilig om te stellen, dat ik een sporadisch gebruiker ben van cannabis. Hoe aanzie ik sporadisch gebruik? Max 3 a 5 jointjes per week. En dan spreek ik over een mooi weekje, soms is het niets of maar 1 a 2. Ik ben veilig om te stellen, dat ik psychedelica even opzij schuif tot ik een jaar of 40 a 45 ben. Als het brein teveel ontvangt op 1 jar tijd., dan kan het daarna fucking zeer doen, het brein moest al eens presteren onder mijn toedoen van psychedelica. En ik peins dat Mckenna zijnen hersentumor niet zomaar zo vroeg kwam. Dus denk maar na over de effecten van langdurig gebruik hiervan. En ik kan u zeggen, te snel gaan kan zéér beginnen doen. En ik weet niet wanneer ik gepost heb dat ik nuchter ga leven, los van sporadisch cannabis. Juist nog koffie, nicotine, vlees en vis achter me laten. Nevertheless, I opened a gateway. Der is echt wel meer aan het leven dan wat ons getoond wordt. Ik heb op een heftig tripke naar de 5th dimension of our lovely cosmos gehad. Maar ge ziet mij zeker niet promoten om dat teveel te doen. Dat is niet voor de instelling van de algemene "junk" van het westen. Dus waarom in de winkels leggen als een waar "shaman-setter" het wel weet te vinden. Weet ge... Alles, maar dan ook alles is in aanbod. En khem met veel gespeeld, maar ik ben veilig neergekomen, kben gewoon nen MEGA levensgenieter. Ik voel me "thuis" overal waar ik kom. De creatie mensen, de schepping, ons scheppen daarin. TE ZOT. Aanzie de natuur, kijk met grote ogen naar het universum, zie het dan!!! Dat zijn wij, geschapen om dat allemaal te ervaren. Ons bewustzijn van het leven beste mensen, is geschapen uit het universum. Vibreer haar. Ze huist in ons, en niet omgekeerd! Who is the master, who makes the grass green? Again, zoals je mij al kent: Gezegend zij (voor GeertC lol) het leven van de bewuste zielen! Kweetni tkan de 5th dimension zijn geweest, fuck knows. Maar ik ben echt wel home op aarde. Ik zal nooit stelen, ik zal nooit moorden. Ik zal altijd mijn keuzes bepalen in het voordeel van mijn dochter tot ze uit het huis is. Ik ston afwisselend met tliefke op voor mijn klein, ze krijgt haar eten en pampers, dokters altijd wanneer ze nodig zijn. Siroopkes op tijd als ze met hoestjes zit. Jaja ![]() Ik dank God iedere dag om mijn ziel deze ervaring te laten meemaken. En ik zie God's humor in zijn plan as we go along! Exciting times. Om een lang verhaal kort te maken. Het heeft wel +10 jaar geduurd om mijn "balans" te vinden. Van mij mogen ze cannabis legaliseren, maar het hoeft niet. Als er niets te "fixen" valt, zitte maar is zonder he... Tkan u mor goed doen. Toch veel beter dan naar de shop gaan? Ik ken(de) mensen dat er echt niet goed voor zitten en toch veel geld naar groen toeschuiven. Gaat ne shop daar bij baten? Onze cultuur is daar te anders voor, te anders om het gelaat te zijn van de ware natuur en onze oorsprong. Laat dat dus bij mijn weten uit het oog van de maatschappij. Weet je, als ik met mijn dochter en vrouwke de brave burger in mij toon rond mijn dochter, stel ze is 16, en ge passeert een paar blowers op een "bankske" te chillen... dan denk ik, nee nee, laat maar zo. Dat moet zij toch niet rieken? De "setting" van ons gebruik is totaal verkeerd. (In de meerderheidsvorm bekeken dan) Doet dat toch gewoon uit het zicht. Waarom al die heisa en aandacht? Weet ge, het is een keuze dat je maakt. Drinken is ook niet gezond he. Het is te krijgen in de winkels ja, maar het is toch een eigen keuze die je maakt of je drinkt of niet. En eerlijk mensen? Wiet is altijd op de markt he? is al millenia zo. Zou mooi zijn een shop, maar het is geen voorrang voor BE denk ik. Laat wel een onzichtbaar gedoogbeleid handteren en laat de wet inspringen indien nodig. Maar overdrijf niet tegen eigen gebruikers die voor geen overlast zorgen. Ik wil de F16 piloten terug in België. Ik wil dat het politiek circus stopt en België terug naar haar solidaire roots van vriendschap en socialiteit hecht. Ik wil een gezonde levensstijl en ik zou het appreciëren dat vervuilende bedrijven ook aan mijn gezondheid en die van mijn nakomeling willen denken. Alles zit hem tussen de oren, dus laat het circus u niet beïnvloeden. Chilled gewoon, en LEEF, leef vooral! Het heeft zijn doel. Citaat:
Citaat:
Het leven is misschien één bewuste dimensie, maar er zijn wel portalen naar nieuwe levensstromen, de force. Gewoon tussen je oren uw overtuiging over iets herprogrammeren. Gij zijt de ervaring, gij ervaart het zoals gij het wil. Ge kunt U van alles afdraaien of naar alles toetrekken. Dat is de beauty of life. Dus wat is er mis met het zijn en het ervaren van een nieuwe beleving. En dat is dus wat ik in andere topics aanhaalde in het nuchter verder ontwikkelen van het bewustzijn. Als je freaked omdat weed niet legaal is. Heilig dan het moment dat je je toetje tussen vier muurtjes kunt blowen na een hard weekske. Zie de glorie. Ervaar het gewoon anders. It's all between the ears. Citaat:
Who is the master, who makes the grass green? Who is the master, who vibrates the surroundings? YOU! Iedereen leeft in zijn waarheid en overtuigingspunten. En als het je niet schikt, herprogrammeer je denken en belevenis ervan en aanzie het niet als een probleem. Maar voel u dan slimmer dan de ander om het in die woorden te te drukken. Drank is niet goed, neen. En jah ... er worden nu eenmaal big bucks op verdiend. Als je daar jongeren aanhaalt, mijn dochter ga toch alles tegen mij kunnen zeggen. Ik zeg het, ik mag heel para en overbezorgd overkomen, maar ze zal daar geen bal van merken. Maar drank, cannabis, sigaretten en consoorten zal zeker niet geapprecieerd worden en niet onder mijn dak. Al mag ik zelf gebruiker zijn, zij zal het niet van mij te weten komen. En ik zal nooit maar dan ook nooit in haar zicht iets zien gebruiken. Net daarom wil ik van mijn koffie en nicotine verslaving af ![]() Zij is op haar levenstocht, ik op de mijn, iedereen heeft zo zijn geheimpjes, en ik ga ook niet alles weten wat ze uitstookt. Hoewel ik dat als wakend oog wel altijd zal willen ![]() Citaat:
Dus waarom zou dat bij cannabis anders zijn? ![]() Neem alcohol en cannabis weg uit de maatschappij, maar dan compleet.. En het zal blijven bestaan. Laat de wet gewoon mals zijn op cannabis maar streng op cannabis + overlast. Same with booze en ik neem aan dat het zo is? Ik weet eigenlijk geen bal over de wet, dus duidelijkheid mag wel eens komen. Ik neem aan nog altijd ene gedoogd, maar nog altijd illegaal. Citaat:
Wat als shamanisme nu echt iets zou zijn dat baat bij die persoon zijn instelling van het leven, en meer baat dan materiële lusten gedreven op het ego. Maar op de hogere bewustzijnsvorm, gedreven voor elke ervaring die het voorgeschoteld krijgt naar het beste te draaien. Dat is eigenlijk toch een mooie levensstijl. Maar wat doen mensen gedreven op het ego? Ze nemen hun landschap af, ze "verbieden" de wijsheid van de entheogenen. (meaning de God in ons bij wijze van spreken). Ik vind dat we gewoon niet te streng moeten oordelen op deze mensen, maar moeten toekijken hoe zij zich schikken in de maatschappij, en bij overlast dus ingrijpen. Oordeel op daden in het handelen, niet op daden in het denken en privébelevenissen die geen anderen schaden.
![]() |
![]() |
#620 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de gemiddelde burger op basis van clichés voorstander is van illegalisering, dan mankeert er toch iets aan ons beleid. Ik wil best geloven dat Bob oprecht is, maar daarom heeft hij nog niet gelijk. Ik merk dat je geen punten aanhaalt, waarvan je vindt dat hij gelijk heeft. Zijn er dan toch geen? 2 Ja, eigen kweek is beter. Maar handel zal er altijd zijn en blijven. Vind je dat het beter is dat die kweek en handel in criminele handel blijft. Vind je het beter dat de kwaliteit niet gecontroleerd wordt en er van alle briel onder gemengd wordt om te verzwaren? 3 Wat is er anders aan onze cultuur? Hebben wij een cultuur van struisvogels? Het is inderdaad een keuze die je maakt. Voor alcohol, want voor cannabis mag het niet. 4 Maak je geen zorgen, ik leef. Maar dat wil niet zeggen dat ik een onrechtvaardige slechte wet zomaar accepteer en er me bij neerleg. 5 Discriminatie, in de betekenis van "het maken van ongeoorloofd onderscheid" zou niet altijd slecht zijn? Kan je dat uitleggen? 6 Zal 't gaan ja. Ik zou mij moeten wegdraaien. Is het er dan niet meer? Ik ben niet iemand die vlucht. Wat ik mijn citaat beschrijf is niet "all between the ears" het is de realiteit. 7 Ik ben niet freaked omdat cannabis illegaal is. Vasthoudend, koppig, ja. 8 Ik schep die oordelen niet. Ik weet zeer goed hoe men reageert op iemand die op een receptie of feestje geen alcohol drinkt. Moeten die allemaal thuisblijven? Ik hoor geregeld de verhalen van mensen die graag ene en meer drinken. Ieder zijn oordeel, akkoord, maar het zou niet misstaan moest dit oordeel rusten op de realiteit. En ik pas mij zeker niet aan aan het beperkt oordeelvermogen van anderen. Daarbij zou ik graag hebben dat anderen met hun "oordeel" de anderen niet bepreken in hun keuzes. Tenzij ze dit oordeel kunnen onderbouwen. 9 Vertel nu eindelijk eens, wat is er zo traumatisch voor een kind als ze iemand zou zien die een joint rookt. Eens mijn kinderen de leeftijd hadden dat ik het hen kon uitleggen, heb ik nooit achter hun rug joints gerookt. Het is best voor een wederzijds vertrouwen om open en eerlijk te zijn. Jij wil nu stoppen met alles voor je dochter, maar denk je dat ze daardoor nooit in contact zal komen met koffie, tabak, alcohol,....Of hou je haar toch levenslang in een glazen kastje/ je kelder? Dan is het toch beter dat jij haar eerlijke objectieve informatie geeft. 10 En zal het illegaal houden voorkomen dat er problemen zijn? En je reageert weerom niet op de schadelijke gevolgen voor de maatschappij door cannabis illegaal te houden. |
||||||
![]() |
![]() |