![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
| Ja |
|
8 | 15,69% |
| Neen |
|
41 | 80,39% |
| Neutraal |
|
2 | 3,92% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Banneling
|
Jij gaat het willen hebben. Moest zo'n polies pedo zijn, dan ga je eisen dat alleen ouders die toestellen krijgen.
Zie, dat chippen lost een probleem niet op, het doet slechts een beetje tegen het probleem. Maar het impliceert ZOVEEL gevaren dat ik mij afvraag of je wel nuchter kunt nadenken. |
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er wordt al genoeg gehamerd op misbruik door derden. Ik ga hameren op misbruik door ouders. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik had het niet over controleren. Jij kan dus inderdaad niet inbeelden wat ik me kan inbeelden aan gevaren. Stel dat iemand rihopnol in haar cola doet? Vanaf wanneer schiet die chip dan in actie? |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Banneling
|
Boordcomputer met chemische analysepaneel inbouwen in de chip! Bij te grote dosissen alcohol (in te stellen door ouders) of illegale drugs worden ouders, politie en luchtmacht verwittigd.
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar ouders die het goed voorhebben zo viceren? Viseer dan de ouders die roekeloos met kids omgaan he. Want sorry, als ik zo eens andere ouders bekijk in supermarkten... Laatst nog op cursus gehoord dat hij zijn jongste zusje van drie een tik gaf omdat ze aan een stoel trok en die stoel omviel... dan denk ik: ja wtf? Ik zou nooit mijn hand heffen naar mijn kind, al mag dat een tafel omver trekken met diamanten glazen.
|
|
|
|
#248 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Burger
|
Er is daar bijvoorbeeld een discotheek waar je een chip krijgt ingeplant als je VIP-klant wil worden en daarmee kunnen je drankjes en uitgaven dan worden afgerekend zonder dat je geld bij moet hebben, per overschrijving.
Er is bijvoorbeeld ook een ziekenhuis dat pasgeboren babietjes injecteerd met een chip zodat niemand ze van de kraamafdeling kan nemen. Die moeten dan ook allemaal worden aangehouden omdat ze de ouders het idee geven dat een ontvoering zo reëel is dat alle baby's moeten worden gechipt. En die van Kind en Gezin moeten we ook een proces aandoen omdat ze elke jonge ouder inlichten over de risico's van wiegendood, die ook beneden de 0,05 procent liggen. Tot ik kinderen kreeg had ik nog nooit van wiegendood gehoord tot kind en gezin ermee op de proppen kwam dat je bepaalde richtlijnen moet volgen. En dat heeft niets te maken met een monitor die je krijgt als je een risicokind hebt. Dat is iets wat ze doen bij elke jonge ouder. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik ben blij dat mijn vriendin toejuicht dat ik bezorgd ben om de veiligheid van mijn kind.
Kijk ik ben anders dan de doorsnee papa dat is misschien waar. Maar ik ga niet mals om met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik neem dat meer dan 100% op mij. En als een chip bijdraagt in haar veiligheid, waarom niet denk ik dan?
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ziekenhuis -- geheel ander context. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Banneling
|
420,
Ik treed ook op tegen roekeloze ouders. Daarom zeg ik: niet iedereen mag kinderen hebben. Supergabbers, dronkaarden en dergelijke dienen er geen te krijgen. (voor wie niet weet wat een supergabber is, moet eens naar een goedkopere discotheek in een boerengat gaan) |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2 Maar dan is die chip niet effectief, integendeel. 3 Als je er je dochter niet onder doet/laat lijden. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Burger
|
Maar of het nu volgens anderen effectief-efficiënt is of niet, het doet ook geen schade. Het kind zal er zelfs minder onder lijden dan als het ouders heeft waarvan het nergens naartoe mag omdat ze bang zijn dat er iets kan gebeuren. Beter een chip en wel naar feestjes mogen denk ik dan. Want bij mij zou het zeker zo zijn dat mijn kinderen zelfs niet meegaan op schoolreis als ze niet dat klein beetje extra bescherming hebben. Dus zijn ze beter met een chip waar ze niks van weten en een zorgeloze jeugd.
Laatst gewijzigd door Marieken : 10 mei 2009 om 15:57. |
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
Dat is niet flauw. Die chips worden niet voor hegemonische doeleinden gehanteerd. Toch?
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Burger
|
In mijn jeugd waren er genoeg meisjes die niet bij hun lief mochten gaan logeren of die niet naar fuiven of discotheken mochten tot ze 18 waren. Met een chip hadden ze dat misschien wel gemogen. En wat doen we dan met al die gps-trackers voor kinderen die nu al verkocht worden? Ik koop ze, daar mag je zeker van zijn. Nadeel tov een chip is dat ze verwijderbaar zijn, dus minder efficiënt.
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Aangezien jij op dat vlak NUL DE BOTTEN ervaring meedraagt. Je weet niet waarover het gaat, als het om de liefde van een kind gaat. Hoe kan je liefde met veiligheid afwegen en hoe ver kan je gaan? Dat weet je ook niet. Ik dronk ook veel, maar nu geen druppel meer. Bij sommige mensen is een kind een enorme boost in het leven, andere blijven gewoon verder gaan met hun vorig leventje. Een kind is een aanpassing, en neen niet iedereen hoort kids te hebben, dat is mss waar. Maar wie zijn wij daar een oordeel over te vellen? Ik heb hier op het forum al kritiek gekregen dat ik geen goede vader ben omdat ik een jointje rook? Is dat er niet over eerlijk gezegd? Als iedereen voor zijn eigen deur zou keren he, dan was't straat proper
|
|