Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 19:56   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wellicht meer dan je zou denken! integratie is meer dan politiek.

De rijke en veelzijdige Engelse taal is een Germaanse taal en heeft zeer veel Latijnse (Franse) woorden opgenomen, en is aldus een 'kind' van de Latijnse en Germaanse volkeren van Europa.

Als dat geen bijdrage is tot integratie!
Ik heb het natuurlijk over de constructie van de Europese Unie. Dat bedoelt men met "de Europese integratie".

Meer dan saboteren hebben de Britten niet gedaan. De Gaulle had groot gelijk dat hij de Britten er niet bij wou!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:36   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb het (ook) over meer dan politiek
Oud 13 mei 2009, 00:20   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag Turkije lid worden, maar ik zie het niet 1..2..3... gebeuren. Godsdienstvrijheid staat ondanks de seculariteit, die overigens kracht aan het verliezen is, nog steeds onder druk. Voor de Alewieten bijvoorbeeld. Bovendien kan Turkije niet lid worden zonder een duurzame oplossing voor de Koerden. Dan denk ik aan een onafhankelijkheid of een status aparte vergelijkbaar met Iraaks Koerdistan. Ook zonder Cyprus te erkennen, een EU-lidstaat nota bene, kan Turkije niet lid worden.

Eigenlijk zou ik het liefst enkel het moderne West-Turkije lid zien worden. Met name de kustlijn, de Bosporus en de hoofdstad; Ankara.

Daarbovenop moeten ze nog aan de standaardeisen voldoen. Het geografische argument, en het Judeo-christelijke cultuur-argument lijken mij niet ter zake doend en niet prioritair.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 mei 2009 om 00:21.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 08:11   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van mij mag Turkije lid worden, maar ik zie het niet 1..2..3... gebeuren. Godsdienstvrijheid staat ondanks de seculariteit, die overigens kracht aan het verliezen is, nog steeds onder druk. Voor de Alewieten bijvoorbeeld. Bovendien kan Turkije niet lid worden zonder een duurzame oplossing voor de Koerden. Dan denk ik aan een onafhankelijkheid of een status aparte vergelijkbaar met Iraaks Koerdistan. Ook zonder Cyprus te erkennen, een EU-lidstaat nota bene, kan Turkije niet lid worden.

Eigenlijk zou ik het liefst enkel het moderne West-Turkije lid zien worden. Met name de kustlijn, de Bosporus en de hoofdstad; Ankara.

Daarbovenop moeten ze nog aan de standaardeisen voldoen. Het geografische argument, en het Judeo-christelijke cultuur-argument lijken mij niet ter zake doend en niet prioritair.
Een groot deel van Turkije is nog onderontwikkeld. Als Turkije bij de EU komt zullen vele miljoenen uitwijken naar Europa om te genieten van ons sociaal systeem. Dat wordt finantieel onhoudbaar.
Daarbij zijn er nu al integratieproblemen. Als daar miljoenen bijkomen is er van integratie geen spraak meer. Gescheiden zwemuren voor vrouwen zal zeker niet de enige eis zijn.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2009 om 08:12.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 11:20   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een groot deel van Turkije is nog onderontwikkeld. Als Turkije bij de EU komt zullen vele miljoenen uitwijken naar Europa om te genieten van ons sociaal systeem. Dat wordt finantieel onhoudbaar.
Daarbij zijn er nu al integratieproblemen. Als daar miljoenen bijkomen is er van integratie geen spraak meer. Gescheiden zwemuren voor vrouwen zal zeker niet de enige eis zijn.
De toevloed van migranten valt heel goed te reguleren, of te blokkeren. Dat gebeurt nu ook met Polen & co.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 12:08   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Konstruktie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb het natuurlijk over de constructie van de Europese Unie. Dat bedoelt men met "de Europese integratie".

Meer dan saboteren hebben de Britten niet gedaan. De Gaulle had groot gelijk dat hij de Britten er niet bij wou!
De konstruktie v.d. EU is véél belangrijker dan de evt toetreding van Turkije.
We zijn nu met 27. Het is nodig dat de EU geconsolideerd wordt.
Het is overduidelijk dat Turkije géén Europese natie is en ook niet kan worden.
Tutkije kan zeker een "bevoorrechte handelspartner" worden, maar ook niet meer dan dat !
Eén v.d. middelen om de EU te versterken is één belangrijke voertaal, nl het Engels dat (bijna) overal in de EU als belangrijkste taal gebruikt wordt om internationaal te communiceren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 13:00   #47
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Men moet ook in overweging nemen ( en ik redeneer hier strategisch in plaats van sociaal-economisch ) dat indien men Turkije weigert, na decennia lang beloftes, Turkije diep teleurgesteld zal zijn, om niet te zeggen woedend.

Turkije heeft de ene toegeving na de andere gedaan. Het zou niet fair zijn om nu eventjes nee te schudden. Het zou onverstandig zijn een NAVO-lid en een relatief ontwikkelde natie als Turkije in de armen te jagen van het fundamentalisme. Want dat zullen de repercussies zijn, een religieuze radicalisering van de publieke sfeer en een anti-Westers sentiment dat exponentieel zal toenemen.
Oud 13 mei 2009, 13:08   #48
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
Turkije heeft de ene toegeving na de andere gedaan. Het zou niet fair zijn om nu eventjes nee te schudden. Het zou onverstandig zijn een NAVO-lid en een relatief ontwikkelde natie als Turkije in de armen te jagen van het fundamentalisme. Want dat zullen de repercussies zijn, een religieuze radicalisering van de publieke sfeer en een anti-Westers sentiment dat exponentieel zal toenemen.
daar liggen die economische leiders niet wakker van, verdeel en heers is hun motto.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 13:18   #49
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet ook in overweging nemen ( en ik redeneer hier strategisch in plaats van sociaal-economisch ) dat indien men Turkije weigert, na decennia lang beloftes, Turkije diep teleurgesteld zal zijn, om niet te zeggen woedend.

Zo kennen we turkije, maar eveneens zijn bewoners, natuurlijk het best. Indien ze hun zin niet krijgen....
Het is niet omdat de US zijn strategische uivalsbasis in turkije wil (houden) dat Europa daarvoor onder het islamitische juk moet gebukt gaan. Dat ze Turkije dan maar bij de US nemen.
Laat ze, turkije en de turken maar verder radicaliseren, des te groter wordt de afkeer.
Oud 13 mei 2009, 13:18   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Turkije heeft de ene toegeving na de andere gedaan. .
Welke 'toegevingen' heeft Turkije gedaan?
Oud 13 mei 2009, 15:30   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Toegevingen ???

Citaat:
Welke 'toegevingen' heeft Turkije gedaan?
De Turken doen géén toegevingen. Ze proberen te voldoen aan de eisen die de EU stelt opdat ze eventueel zouden lid worden.
Inderdaad, als een Turk zijn goesting niet krijgt, ontstaat er onmiddellijk een probleem.
Turkije zou beter eerst het Koerdenprobleem oplossen. We zullen nog niet spreken over de bezetting van Noord-Cyprus of de bescherming v.d. minderheden in Turkije zelf.

Wat de EU nodig heeft is consolidatie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 16:14   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Zo kennen we turkije, maar eveneens zijn bewoners, natuurlijk het best. Indien ze hun zin niet krijgen....
Het is niet omdat de US zijn strategische uivalsbasis in turkije wil (houden) dat Europa daarvoor onder het islamitische juk moet gebukt gaan. Dat ze Turkije dan maar bij de US nemen.
Laat ze, turkije en de turken maar verder radicaliseren, des te groter wordt de afkeer.
Dat is niet de goede manier om te onderhandelen met onze buur Turkije over goede betrekkingen.
Wij zijn niet 'tegen Turkije'. Wij vinden wel dat ze beter geen deel uitmaken van EU
Oud 13 mei 2009, 16:47   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zou Turkije ook maar één nadeel ondervonden hebben van de modernisering van de instellingen ?

Vooral dat argument van "laat ons erbij of we worden weer "oudbollig" !" snijdt geen hout,ooit zal weer een nieuwe ataturk opstaan om de "ouderwetsen" even weg te vegen

Wat de NATO betreft,ach,zolang Turkije binnen knuffelbereik blijft van de VS is er toch geen probleem?

Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2009 om 16:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 17:11   #54
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dan ook niet pro-toetreding. Ik wees op de repercussies van een weigering. Vooral de geopolitieke wijzigingen op het internationaal toneel.

Georgië, Turkije en al die andere dubieuze naties die er zo graag bij willen horen, krijgen al reeds van grote broer Amerika de zekerheid dat ze zullen toetreden. Weinig Europese wil is er, Amerikaanse druk wel.
Georgië hangt dagelijks aan de telefoon met Washington maar Saakhasjvilli stond gedurende zijn speeches tijdens de oorlog met Rusland met Europese vlaggen op de achtergrond.

Europa blijft zowat fungeren voor de Verenigde Staten als het protectoraat in hun geopolitiek spelletje schaak met aartsrivaal Rusland.

Laatst gewijzigd door KaliYuga : 13 mei 2009 om 17:12.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 17:31   #55
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het is juist dat in Turkije al heel wat inspanningen op wetgevend vlak werden gedaan, en dat met name de westerse elite het ontzettend moeilijk heeft met de houding van de EU. Met name de situatie van Cyprus dat wel werd toegelaten is mi een blunder geweest.
Maar wat onduidelijk is, is wat Turkije eigenlijk met het lidmaatschap wil bereiken. Ik heb niet het gevoel dat migratie naar Europa daarbij op de voorgrond staat.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 18:12   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het is juist dat in Turkije al heel wat inspanningen op wetgevend vlak werden gedaan, en dat met name de westerse elite het ontzettend moeilijk heeft met de houding van de EU. Met name de situatie van Cyprus dat wel werd toegelaten is mi een blunder geweest.
Maar wat onduidelijk is, is wat Turkije eigenlijk met het lidmaatschap wil bereiken. Ik heb niet het gevoel dat migratie naar Europa daarbij op de voorgrond staat.
Wat ook je gevoel is:
Bij miljoenen Turken die geen begin hebben van sociale voorzieningen, geen opleiding en nauwelijks een inkomen zullen met zich op alles waar ze thuis niet kunnen van dromen zal migratie wèl op de voorgrond staan.
Hoe zou je zelf zijn?
Oud 13 mei 2009, 20:43   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De konstruktie v.d. EU is véél belangrijker dan de evt toetreding van Turkije.
We zijn nu met 27. Het is nodig dat de EU geconsolideerd wordt.
Het is overduidelijk dat Turkije géén Europese natie is en ook niet kan worden.
Tutkije kan zeker een "bevoorrechte handelspartner" worden, maar ook niet meer dan dat !
Eén v.d. middelen om de EU te versterken is één belangrijke voertaal, nl het Engels dat (bijna) overal in de EU als belangrijkste taal gebruikt wordt om internationaal te communiceren.

Neen. Nog meer Angelsaksisch imperialisme kunnen we missen als kiespijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 20:58   #58
Lierenaar
Vreemdeling

Standaard

Turkije ligt welgeteld voor 3% in Europa. Neem dan Istambul mee in de EU en de Turkijevoorstanders zijn tevreden!

Turkije ligt in Azië en is niet Europees, dus geen Turkije in ons Europa!
Lierenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 20:58   #59
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen. Nog meer Angelsaksisch imperialisme kunnen we missen als kiespijn.
En dat terwijl er geeneen Engelstalig land is dat echt volledig bij de EU hoort.
Oud 13 mei 2009, 21:00   #60
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lierenaar Bekijk bericht
Turkije ligt welgeteld voor 3% in Europa. Neem dan Istambul mee in de EU en de Turkijevoorstanders zijn tevreden!

Turkije ligt in Azië en is niet Europees, dus geen Turkije in ons Europa!
Ja, want de naam van het gebied waarop een land ligt is de belangrijkste bepalende factor voor het vormen van bondgenootschappen. Dit is echt een non-argument, je kan het beter over een culturele, economische of bestuurskundige boeg gooien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be