![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens U heeft het VB slechts 1 punt dat ze willen verwezenlijken?. Volgens U stapt het VB enkel in een regering om belgie te splitsen? Indien je 3x "ja" antwoordt, hebben we inderdaad te maken met de tegenstellingen die je zonet beschreef. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of klets Morel uit haar nek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() VB heeft ook pro kiesdrempel gestemd, maar de kiesdrempel is idd een gedrocht, het is wat mij betreft een van de zwaarste fouten die agalev heeft gemaakt (en dat zeg ik niet gewoon omdat Groen! er nu nog mee flirt)
Laatst gewijzigd door toccata : 20 mei 2009 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als Dewinter en Annemans slagen in hun opzet om haar uit de partij te pesten, is de kans vrij groot dat ze ooit in Schoten zal zetelen, maar dan zeker niet onder de naam van het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid stond achter de rassenwetten in nazi-Duitsland, ik zie niet in hoe dat gelijkstaat met democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
|
![]() Citaat:
Tenzij het doel is om de macht te verwerven om de macht te verwerven en uw programma in de vuilbak te slijten, ja. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, de tegenstelling bestaat in ons innerlijk, wij twee, het VB heeft daar niets mee te zien. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Klopt; het hangt namelijk af van het democratisch gehalte van de beslissingen/partijen.
Citaat:
Maar het uitsluiten door een meerderheid van een minderheid die ondemocratisch handelt en spreekt, is dan weer een voorbeeld van 'goede' democratie; een voorbeeld hoe het systeem zich kan wapenen tegen invloeden die een hypotheek op dat systeem leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Echter: ik ga nog eens een poging doen: Stel (hypothetische luchtspiegeling) dat de democratische partijen nu eens tot inkeer zouden komen en het cordon zouden opheffen. Laat ons eens (op vraag van Maes) brainstormen. Welnu: Het allereerste wat er dan zou gebeuren is een grote uitmestaktie van de VRT gevolgd door een opinie-herschikking binnen de regimepers. (Laat ons ook niet de lange mars door de instellingen van de +/-30% Vlaams Nationalisten vergeten die nu uitgesloten zijn van topposities in de 4 machten) Hierdoor zouden de programmapunten (goede én slechte) van het VB aan iedereen kunnen worden duidelijk gemaakt zonder obligaat negatieve stemmingmakerij. Dit zou als onmiddellijke gevolg een spektakulaire stijging van het electoraat van het Vb hebben. Dit op zijn beurt zou dan als onmiddellijke gevolg hebben dat de zichzelf democratisch noemende partijen zouden gaan sleutelen aan hun programma ten voordele van Vlaanderen en Jan met de pet. conclusie: A/ een stem voor het VB is een stem voor meer democratie B/ de establishmentspartijen en hun satelieten zullen dit nooit of te nimmer toestaan wegens electorale zelfmoord C/ het establishment zou óf in crisis keihard terugslaan zoals ze dat in het verleden steeds heeft gedaan óf het VB het hof maken om hun aan hun kant te krijgen PS: ik, samen met de meerderheid van de Vlaamse bevolking, ben tegen het cordon. Er is echter één voordeel aan: het cordon zorgt voor een duidelijke scheiding tussen de democraten (VB/VLOTT), de would be democraten (NVA, LSP?, LDD?) en de antidemocraten (OVLD, CD&V, SPA)
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 mei 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarop baseer jij je om te veronderstellen dat een meerderheid tegen het cordon zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
"Omdat er in ieder van ons Vlamingen (bij de een wat dieper weggestopt dan bij de ander) een democraat verborgen zit"
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() na vlaamse verkiezingen is ghet VB uitgenodigd door Leterme om te praten.
Ze zijn gegaan met een 7 (of 8?) punten programma te nemen of te laten. Eén van de punten was het onmiddellijk slitsen van de sociale zekerheid dacht ik, dan nog een federale materie. Maar 't ligt niet aan hen hoor, 't is het cordon sanitaire meneer, de anaderen meneer Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2009 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Maar �* propos: De mijnheer Leterme, was dat niet diegene die "te nemen of te laten" verklaarde dat BHV moest zijn gesplitst vóór hij er nog maar aan dacht in een regering te stappen?.... Ach zo...
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ah, dus LDD-lijst staat niet weer vol met belgicisten? http://www.vlaamsbelang.org/6/91/ En NVA "vormen nu geen front meer met Belgicisten"? http://vlaamsbelang.org/1/905 Wat is het nu eigenlijk? In de woorden van Y. L. uit I. 'Wie gelooft die mensen nog?' Citaat:
Wat is het nu: regimepers of niet? Citaat:
Dat ze gewoon standpunten verkondigen die volgens hen gewoon deel uit maken van het maatschappelijk debat? Citaat:
Een ander zou kunnen zijn: een stem voor het VB is een stem voor een racistische partij. Citaat:
Gesprekken tussen FdW en Di Rupo; Zou dat ook geen politieke zelfmoord zijn? Ik dacht net dat je stelde dat je je standpunten niet mag verlochenen? Awel, de democratische partijen doen dit met hun standpunt mbt VB... Citaat:
Kun je het nog eens over die methaanproductie hebben; dan kon ik beter volgen... Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() [quote]Ik denk dat ik niet de enige ben die U hier 100% gelijk zal moeten geven.
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Kun je niet proberen mijn punten te weerleggen? Begin eens met die 30% nationalisten. Hoe kom je aan dat percentage? Ik dacht dat NVA en LDD belgicistich waren? zie mijn links hoger.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 20 mei 2009 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De reden is simpel: zij hebben gezegd dat een sterker Vlaanderen ABSOLUUT nodig is om verder te kunnen. De vorige Federale verkiezingen zijn de voorspellingen van VB tijdens de debatten achteraf allemaal uitgekomen, hoe je het ook draait of keert. Er is niets gerealiseerd van de verkiezingsbeloften die allemaal rond het woordje Vlaanderen draaiden. Bon. Die partijen gaan waarschijnlijk onmiddellijk zeggen dat regeren met VB geen optie is. Dit zal deze keer makkelijk passeren omdat ik VB effectief geen monsterscore meer zie halen. Daarmee wordt het Cordon bevestigd. VB wentelt zich opnieuw in de rol van "wij worden gediscrimineerd/men sluit ons uit/Belgie is ondemocratisch", en wat mij betreft zit daar ook grond van waarheid in. Het verbaast mij echt wanneer ik lees of hoor dat "het VB niet wil meedoen" of "angst heeft dat het Cordon opgeheven zou worden". De conclusie is dan dat alle politici oerdom zijn of machtsgeil, want als dat zo is kan dit met "5 minuten politieke moed" aangetoond worden (om nog eens een gekende spreuk van stal te halen). Soite: op naar 7 juni... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat je zegt over de andere partijen die zouden kunnen bewijzen dat het VB het cordon wil in standhouden (door ze mee te trekken in bad): IK kan me nog inbeelden dat een democratische partij in debat gaat met VB ivm de vlaktaks die ze willen. Ik ben daar geen voorstander van maar op zich is dat (vlaktaks) een eerbaar standpunt waar je rationeel kunt over van mening wisselen. Maar wat moet je als democraat inbrengen tegen volgend standpunt: Citaat:
Indien je als democraat met zo'n mensen een regering zou vormen, ga je in tegen elk basisprincipe van een democratie. Dat zou niet getuigen van "5 minuten politieke moed" maar van "jaren politieke dwaasheid".
Laatst gewijzigd door Maes_P : 20 mei 2009 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar aftastende gesprekken na verkiezingen afdoen als achterkamertjescultuur lijkt mij eerder op mist spuiten, omdat de boodschap aangekomen is , en moeilijk te weerleggen valt. zou het kunnen dat je wat twee maten en twee gewichten hanteert als het erop aan komt dat men de schuld voor eigen falen op anderen wil schuiven? |
|
![]() |
![]() |