Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 02:21   #3241
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

edit: en nu ff tegoei lezen

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 mei 2009 om 02:22.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 02:25   #3242
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

2 a drie dagen later man...
was het dan wel het kruid vraag ik me af.
Nen joint is instant, als ge goei marchandise hebt, paar trekken en ge zijt vertrokken

Kan zijn dat uw ervaring oprecht is... niet van dat, toch stel ik mij er vragen bij...

Kijk Willem, ik ga u niet aanzetten tot blowen; niemand trouwens

Maar ik moet toch wel is eerst deftig gevoeld hebben met wat ik te maken heb, voor ik er mijn oordeel over vel

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 mei 2009 om 02:26.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 02:38   #3243
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Koffie is ook drugs hoor, wa een ignorante losers
Als ik KON kiezen tussen koffie en cocathee, koos ik prompt voor het laatste. Of ik zou toch een deel van mijn koffieconsumptie omleiden --> véél gezonder.

Citaat:
Ik begrijp dat cocaboeren ook hun inkomen nodig hebben, maar ik denk dat sommige daar wel rijkelijk zijn in beginnen overdrijven en is moeten gaan kloppen bij hunnen baas ipv meer bos af te pakken.
Swaar, maar zo zijn we weer bezig hé. De argumenten zijn krak dezelfde: illegaliteit veroorzaakt excessen; en er zijn dozijnen analogieën te vinden met andere niet-drugssituaties (bv cocosteelt en biodiesel is ook nefast voor het regenwoud).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zulke "leuke" dingen werkten niet bij mij,
(...)
Het maakte geen verschil of ik zelf aan een sigaretje had gezogen of alleen maar mij in de dampen had bevonden.

Het werkt dus per persoon soms totaal verschillend en over "dosering" valt eigenlijk niets te zeggen. Hoe dan ook vind ik experimenten van deze categorie voor mij persoonlijk absoluut ongeschikt en zal ze ook geen ander aanraden.
Wel, dan heb je een logische en goeie conclusie getrokken voor uzelf, consistent met verantwoord gebruik
PS: ik ben zelf ook geen fan van cannabis en ik heb die ene maal dat ik spacecake geprobeerd heb, meteen een zeer negatieve reactie daarop gehad. De andere keer (es blowen) daar werd ik kotsmisselijk van. Dus in mijn geval is cannabis ook niks voor mij. Echter, dat wil niet zeggen dat dat daarom voor iedereen geldt.

Citaat:
Kan zijn dat uw ervaring oprecht is... niet van dat, toch stel ik mij er vragen bij...
Zoals Willem geheel correct aangeeft, kunnen de effecten wild variëren van persoon tot persoon. "Verantwoord gebruik" houdt ook in dat je daarmee rekening houdt. Dat geldt trouwens voor alles; er zijn toch ook mensen die na 2 pinten op hunne kop staan, en anderen die na 10 nog niks voelen?

En met deze sluit ik mijn Massive Post Spree af en ben ik na een maand of 3 weer helemaal mee
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 03:29   #3244
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Amai kwam die quote van mij? lol
Man man man, gij graaft diep terug
Ik hoop dat je mijn metamorfose laagske in het graven niet vergeet.

Mate de coca Tjah, kunt gij toch kiezen? Cocaplanten zijn in mijn weten niet illegaal. Enkel de handel in cocabladeren is illegaal.
Jammere is, een cocaplantje gaat héél héél héél traag
Dus tegen ik daar thee uit kan trekken, zijn we al zo goed als vijf jaar verder en dan nog... pakt maar een goede tien jaar.

Die wetgeving rondom coca zit wel goed denk ik zo.

NOCHTANS:
Ik heb me eens bezig gehouden met de Belgische wetgeving en haar roesmiddelen, maar amai ... lief lief belgie toch....
Dat is me toch ook maar bijeengeplakt gedoe.

Ik roep dus op aan BE: praat eens met gebruikers etc en filter de verantwoordelijke users er tussen uit.
Werk een deftig beleid uit waarin iedereen duidelijkheid kan vinden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  PICT2537.JPG‎
Bekeken: 99
Grootte:  571,4 KB
ID: 49067  

Oud 20 mei 2009, 14:51   #3245
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Mate de coca Tjah, kunt gij toch kiezen? Cocaplanten zijn in mijn weten niet illegaal. Enkel de handel in cocabladeren is illegaal.
Alles van de cocaplant is illegaal.

Citaat:
Jammere is, een cocaplantje gaat héél héél héél traag
Ik weet het :S het is nu 2cm groot, heeft al z'n blaadjes verloren en ik ben al een paar maand bezig :S

Citaat:
Die wetgeving rondom coca zit wel goed denk ik zo.
Nee, dat is ze niet. Zelfs de vriendelijke agent die mij verhoord heeft vond het er losjes over gaan, vooral omdat ze bij een of andere infocel voor drugsdelicten in Brussel zelfs toegegeven hebben dat ik er niks mee kan doen (waarmee ze doelen op cocaïneproduktie). Maar goed, wij maken de wetten niet (toch niet rechtstreeks).
Oud 20 mei 2009, 14:55   #3246
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een cocaplant is bij mijn weten niet illegaal.
Zou niet weten waarom zoiets illegaal zou zijn? Kan je toch niets met doen, voor je cocaïne kan maken heb je al kilo's bladeren nodig. En dat is een proces waar niemand hier in BE eigenlijk de motivatie voor vindt.

Papaver is toch ook legaal in BE, juist de ruwe opium eruit opvangen is dan weer wel illegaal.

Enfin ben niet volledig zeker omtrent coca, maar van papaver wel
Oud 21 mei 2009, 18:41   #3247
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Papaver is toch ook legaal in BE, juist de ruwe opium eruit opvangen is dan weer wel illegaal.
De wet is allesbehalve samenhangend, vrees ik
Nuja, iemand zij mij dat je ze wel mag hebben, maar dat je geen bladeren eraf mag trekken want dan ben je weer in het bezit van cocablad, wat wèl illegaal is.

Oplossing: rechtstreeks van de plant schnabbelen
Oud 21 mei 2009, 19:57   #3248
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ach mate de coca (cocathee) daar is echt heus niets aan hoor.
Dat is zoals koffie.

In de hooggebergten zijn sommige genoodzaakt dat te drinken tegen hoogteziekte.

Ge moet echt al heel veel maar dan ook heel veel bladeren hebben voor ge nog maar aan cocapasta komt. En daar gaat echt niemand hier zijn tijd insteken, dat is allemaal import.

Ik heb het gewoon als recreatieve botanisch plantje in mijn collectie, vond het wel leuk.
Ik hou van groen en van botanische planten.
Oud 21 mei 2009, 22:23   #3249
Ars_Nova
Minister

Standaard

Tja 420, mijn eerste idee was om een statement te maken en het eens goed te gaan zeggen in de rechtbank, maar toen dacht ik "naah"... en ik had geen zin in camera's.
Oud 21 mei 2009, 22:45   #3250
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Tja 420, mijn eerste idee was om een statement te maken en het eens goed te gaan zeggen in de rechtbank, maar toen dacht ik "naah"... en ik had geen zin in camera's.
Juristen zijn meestal vrij domme, voluit burgerlijke en zeer stijve mensen. Beter niet doen, dus.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 16:55   #3251
Ars_Nova
Minister

Standaard

Nog effe iets:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
(a) Het is algemeen bekend dat de gemiddelde gebruiker de vergiftigingsgestuurde bewustzijnsvernauwing ervaart als "geestverruiming"
De manier waarop psychedelica werken, zijn consistent met het concept "verruiming" (tenslotte is een hoop van de beste kunst/muziek/naar verluidt zelfs wetenschap gemaakt onder invloed). Mijn commentaar over paniekaanvallen (in de psychologische zin), heb ik geplaatst omdat ge in zo'n geval inderdaad niet meer nadenkt en alleen nog denkt "oeioei" en "ik word zot". Uw brein reageert soms wel eens negatief op de vervreemding die je kan ondervinden van uw omgeving onder invloed, onder de vorm van een "fight, fly or play dead"-response: vechten, lopen of shock. Alleen... je k�*n helemaal niet vluchten voor iets wat zich voornamelijk in uw hoofd afspeelt, dus loopt het al eens uit de hand tot een volledige paniekaanval. In dat geval schakelt het brein zijn hogere functies zelf uit (zoals een brandweerman ons eens ludiek vertelde bij een brandtraining: in geval van paniek, blijft er van uw IQ van 120 nog maar 10 meer over).

Verder vind ik uw verhaal met die lak heel vreemd Nog nooit van gehoord!! Heb je ooit geweten wat het werkelijk was? PS: LSD is totally out of the question: overleeft de hoge temperatuur niet.

En tenslotte, om de link met cannabis compleet te maken, zou ik deze niet zomaar vergelijken met andere middelen (volgens sommigen is cannabis zelfs geen "echt" psychedelicum). Cannabis werkt via cannabinoïde receptoren, en LSD, DOx, 2C-x, mescaline-achtigen vooral op 5-HT2A receptoren. Grappig genoeg worden een aantal leden van de laatste familie ook wel aangeduid met de term "psychotomimetica", terwijl cannabis dergelijke effecten op korte termijn veel minder toont, maar wèl in verband gebracht werd met èchte psychose.
Oud 24 mei 2009, 17:41   #3252
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

@Ars_Nova:

Nee, al die spannende dingen maakte ik nooit mee, doch "slechts" een rotsmaak plus wat keel-irritatie, na 2-3 dagen gevolgd door 1 of 2 etmalen hinderlijke vermindering van arbeidsvaardigheid. Onthaasting is nooit mijn streven geweest en paste trouwens op geen manier in mijn werk, dat verklaart misschien zoiets als "aanvangsweerstand": baas in eigen brein willen blijven, geen flauwekul.

De brenger van dat eerste, roodachtige, uiterlijk op zegellak gelijkende blokje of staafje was echt een kenner en rookte er zelf flink van; hij vond de maffe lachbuien waar de oudere collega van te lijden kreeg totaal niet zorgwekkend, had dat al vaker gezien en veel langer dan een uurtje zou het niet duren.

Een jaar of 20 later viel totaal onverwacht een erg aardige, muzikale (drummer), altijd helder, intelligent en vriendelijk overkomende jongeman, die nooit onder stoelen of banken stak dat hij (soft?)drugs gebruikte en die ik in ieder geval regelmatig cannabis zag roken, weg uit mijn kennissenkring. Bij een feestje in een hoge flat was hij uit een raam weggevlogen .... geen idee wat voor spul hij had gebruikt. Eén van zijn toenmalige zeer goede en op het stuk van drugs meer dan ervaren vrienden die ik een maand of 8 geleden toevallig ontmoette, houdt het op een in het wild geraapt paddestoeltje waar hij zelf ook ruime ervaring mee heeft.

Hoe dan ook, zulke zaken plus wat jij verder allemaal aan fraaie evenementkansen verduidelijkt in je indrukwekkende uiteenzetting, vind ik niet bij mij horen .... punt uit.
Oud 24 mei 2009, 22:57   #3253
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dus omdat gij is scheef zijt gegaan ben je tegen?
Omdat jij het berucht verhaaltje van mensen die uit een raam springen hoort en mss ervaart, omhuls je je overtuigingen vanuit de ene plaatje. Dat ene perspectief?

Zie van mij moet het niet allemaal legaal zijn, maar vergeet niet dat wiet pas een probleem is als je er een van maakt. Te vet eten kan ook een probleem worden als je er een probleem van maakt.

Er zijn wel degelijk mensen die er met respect en gebalanceerd met kunnen omgaan. Een goei toetje onder de eveningsky, met ne smile tot achter oe bakkes getoverd binnenwandelen. Why not?
Een ander drinkt toch ook zijn glaasje wijn, cognac, whisky? Ieder diertje zen pleziertje he.
Again, van mij moet wiet etc niet gestokkeerd liggen in winkels.
Maar waar halen we het dan vandaan? Een zodus gedoogd growbeleid, en aub wel eentje met meer dan "1" gedoogd plantje he.
4 is al iets dichter bij het gewenst doel.

Iedereen content. Geen gezeik, geen gezever.
En wie wiet aanziet als een probleem, heeft eerder gezegd een probleem in de overtuiging ervan. Plaats het eens in een ruimer perspectief.
Oud 24 mei 2009, 22:59   #3254
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nu met alle respect man, maar geef mij toch maar gewone koffie zenne.
Ik en mijn taske java, dat is iets apart.
Zwart, en goe straf.
Gene suiker, gene melk.

Grote kop en echt pekzwart.
Oud 24 mei 2009, 23:46   #3255
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat gij is scheef zijt gegaan ben je tegen?
Omdat jij het berucht verhaaltje van mensen die uit een raam springen hoort en mss ervaart, omhuls je je overtuigingen vanuit de ene plaatje. Dat ene perspectief?

Zie van mij moet het niet allemaal legaal zijn, maar vergeet niet dat wiet pas een probleem is als je er een van maakt. Te vet eten kan ook een probleem worden als je er een probleem van maakt.

Er zijn wel degelijk mensen die er met respect en gebalanceerd met kunnen omgaan. Een goei toetje onder de eveningsky, met ne smile tot achter oe bakkes getoverd binnenwandelen. Why not?
Een ander drinkt toch ook zijn glaasje wijn, cognac, whisky? Ieder diertje zen pleziertje he.
Again, van mij moet wiet etc niet gestokkeerd liggen in winkels.
Maar waar halen we het dan vandaan? Een zodus gedoogd growbeleid, en aub wel eentje met meer dan "1" gedoogd plantje he.
4 is al iets dichter bij het gewenst doel.

Iedereen content. Geen gezeik, geen gezever.
En wie wiet aanziet als een probleem, heeft eerder gezegd een probleem in de overtuiging ervan. Plaats het eens in een ruimer perspectief.
Ik keur "wiet" en (soft)drugs in het algemeen voor MIJ af, neem geen stelling in over (deel-)wettiging. Wel: mijn persoonlijke bezwaren duidelijk geuit binnen mijn tamelijk omvangrijke familie en waar dat zo uitkwam aan overige belangstellenden. Dus: VOLGENS mij want VOOR mij deugt dat spul niet. Ik vind ook dat het mij vrij staat om tegen zoiets te WAARSCHUWEN.

Ik kende de doodgevlogen jongeman tamelijk goed, had met hem af en toe samen wat muziek be/ge-oefend en ben ook wel aanwezig geweest bij muzikale handelingen van hem met zijn eigen muzikantengroepje (inderdaad met per keer 2-3 dagen later de mij inmiddels duidelijke effecten van "passief meeroken"). Een zestal van zijn naaste kennissen had heus geen reden om mij iets voor te liegen, Henk is echt wel dood, los van enig "perspectief".
Oud 25 mei 2009, 20:45   #3256
Ars_Nova
Minister

Standaard

420,

Hoezeer ik ook voorstander ben van een legalisatiebeleid, je moet wel altijd in het achterhoofd houden dat iedereen zelf moet uitmaken of het voor hem is of niet. Willem heeft klaar en duidelijk gezegd dat het niet VOOR HEM is. We moeten ook de problemen niet minimaliseren (maar voor de tegenstanders: ook niet maximaliseren...).
Oud 1 juni 2009, 07:50   #3257
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Uit een andere draad geknipt en geplakt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat de meerderheid wil is totaal irrelevant wanneer het grote plaatje aangeeft dat het misloopt. Iedereen wil snel en individueel en liefst nog met een comfortabele wagen naar zijn werk rijden. En niemand wil in de file staan en al dat klein stof inademen. Toch gebeurt het omdat iedereen voor z'n eigen denkt.
Daarom is er een overheid nodig die het gehele plaatje bekijkt en oplossingen zoekt, iets dat met gemeenschapsgeld gebeurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bepaalde mensen begrijpen de rede niet. Ze moeten dan ook met bruut geweld worden gecorrigeerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 08:29   #3258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is het nu toch toegestaan om quotes uit een andere draad te knippen en hier te plakken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Citaat:
verrekte godsdienstfanatisji: kies het voor jezelf, tracht anderen te overtuigen, maar dwing niemand via wetten of met morele dwang.
Dat vind ik een mooi argument voor legalisering.
Is dit enkel geldig in die andere draad, of hier ook?

http://forum.politics.be/showthread....91#post3971991
Toen ik dit deed, reageerde je als volgt :
Citaat:
Dat is helemaaaaal geen argument tot legaliseren van kannabis, net zomin als het een argument is tot legaliseren van alkohol aan het stuur.

Het is wel het voorbeeld bij uitstek van iets uit zijn kontekst te trekken.
En dat wist je zeer goed.
Daarom krijg jij van mij een blaam: ik gooi mijn schoen naar je kop.
http://forum.politics.be/showthread....57#post3976257
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 09:57   #3259
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat probeer je daarmee te zeggen jongen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:35   #3260
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is het nu toch toegestaan om quotes uit een andere draad te knippen en hier te plakken?

Toen ik dit deed, reageerde je als volgt :

http://forum.politics.be/showthread....57#post3976257
Als je het eerlijk zegt, zoals ik aangekondigd heb dat het knip en plak uit een andere draad is;
en als ikzelf er geen slinkse konklusies uit trek en die tracht te verkopen onder het mom van de waarheid;

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be