Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 11:54   #241
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zo werkt het gerecht he Raf, als je beschuldigd wordt is er nog helemaal niets bewezen.
Gelukkig maar...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:54   #242
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Cynisch ?? Nee, om van te kotsen, om dit pijnlijke voorval politiek te willen recupereren. Hoe voelt het trouwens om op lijken te dansen ??
Je bent een verwerpelijk sujet !!!
inderdaad! moorden politiek recupereren is het laagste van het laagste. Dat vond ik toen met Hans van Temsche ook al.

Beetje dom van de "onbekende" voetballerkes dat ze hun raid VOOR de verkiezingen hebben uitgevoerd, ze hadden beter gewacht tot n�* 7 juni hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:55   #243
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is niet de juiste term. Moord impliceert namelijk voorbedachtheid en dat is vooralsnog niet bewezen.
Als je met z'n 5 op een oud vrouwtje blijft stampen en kloppen, totdat er een hoopje tomatenspijs overschiet , dan zou men toch kunnen aannemen dat ze die dood wilden krijgen ?
Een kennis van mij heeft 5 jaar vastgezeten. Hij had met een andere volwassene gevochten, die akkoord was om te vechten . Die tegenstander is na een vuistslag met zijn hoofd tegen de rand van een vensterbank gebotst, en vandaar recht tegen de straatstenen. Op slag dood.
De beschuldiging luidde " doodslag zonder de bedoeling te doden ". Volgens zijn advocaat mocht hij niet klagen, de rechter had dat ook anders kunnen formuleren , en hem veel langer laten zitten. In zijn voordeel pleitte dat hij zelf de hulpdiensten gebeld heeft, en blijven wachten is tot de politie hem kwam oppakken.
Dit alles vergeleken met wat onze vijf " kwajongens " uitgespookt hebben, hoeveel zouden die nu moeten krijgen, en hoe gaan hun daden geformuleerd worden ?

Laatst gewijzigd door beste vriend : 27 mei 2009 om 11:56.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 11:57   #244
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als je met z'n 5 op een oud vrouwtje blijft stampen en kloppen, totdat er een hoopje tomatenspijs overschiet , dan zou men toch kunnen aannemen dat ze die dood wilden krijgen ?
Volkomen irrelevant. Daarmee is er geen voorbedachtheid bewezen.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:03   #245
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Volkomen irrelevant. Daarmee is er geen voorbedachtheid bewezen.
natuurlijk niet. Ze kwamen toch naar naar Geraardsbergen om die muur te beklimmen nietwaar?

(ze hebben nadien ook nog zonder voorbedachtheid NOG twee mensen overvallen, op dezelfde dag! maar hun voetjes zullen toen misschien al pijn gedaan hebben door het tomatenspijssjotten).

Trouwens hoe lang op voorhand moet men voor-bedenken om met voorbedachtheid te handelen? Drie dagen? vijf dagen? tien minuten? twee minuten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2009 om 12:04.
Oud 27 mei 2009, 12:06   #246
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem dat nu wel al duidelijk wordt (en het stond ook halvelings in de krant) is dat het hier over twee aparte gewesten gaat. Die minderjarigen komen uit het waals of brusselse gewest en de rechtbanken zijn daar niet op afgesteld of zo.

Ik weet nog dat een aantal jaar geleden, dus VOORDAT ons Lauretje de boel is komen opkuisen, dat probleem aan de kaak werd gesteld. TOEN REEDS bleek dat minderjarigen die op raids uitgaan in het Vlaamse gewest praktisch straffeloos zijn!

Nu wachten tot een slimme journalist zijn job op de helling zet om d�*t even naar boven te durven brengen.

Oud 27 mei 2009, 12:07   #247
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Een kennis van mij heeft 5 jaar vastgezeten. Hij had met een andere volwassene gevochten, die akkoord was om te vechten . Die tegenstander is na een vuistslag met zijn hoofd tegen de rand van een vensterbank gebotst, en vandaar recht tegen de straatstenen. Op slag dood.
De beschuldiging luidde " doodslag zonder de bedoeling te doden ". Volgens zijn advocaat mocht hij niet klagen, de rechter had dat ook anders kunnen formuleren , en hem veel langer laten zitten. In zijn voordeel pleitte dat hij zelf de hulpdiensten gebeld heeft, en blijven wachten is tot de politie hem kwam oppakken.
Dit alles vergeleken met wat onze vijf " kwajongens " uitgespookt hebben, hoeveel zouden die nu moeten krijgen, en hoe gaan hun daden geformuleerd worden ?
Dat hangt af van de partijkaart van de rechter.
Is het een sos of groene! dan heet het : een uitschuivertje van 5 kansarmen die geprovoceerd werden door een blanke, ultra-liberale geldwolf die het lef had die 5 verworpenen der aarde uit te dagen met een symbool van Westers kapitalisme (haar saccoche), en dat nog wel op een moment dat die kansloze bloedjes het emotioneel en sociaal-economisch moeilijk hebben door de economische crisis.

Indien de 5 daders een beschermd kenmerk hebben, dan moet je de term geldwolf uiteraard vervangen door raciest.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:17   #248
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
"Eigen schuld, dikke bult"
Dus omdat die mensen bv. al 50 jaar Cd&V zouden stemmen is dat nu hun "eigen fout" dat de ene in coma ligt en de andere een mentaal wrak is?
Iemand die 50 jaar CVP/CD&V stemt is inderdaad een mentaal wrak...of hij moest andere excuses hebben.

Ik krijg dagdagelijks sukkelaars over de vloer die komen janken over terugbetaling mutualiteit, te laag pensioen, discriminatie allerhande, gebrek aan democratie, onveiligheid enz: zoals ik op dit forum reeds eerder heb verklaard stel ik dan altijd dezelfde vragen:
A/ heeft U uw burgerrechten en mag U gaan stemmen?
B/ Heeft U de vorige keer gestemd op diegenen die dit onrecht reeds generaties lang veroorzaken?

Zo ja...geen medelijden wegens akkoordverklaring
Zo neen...hebben ze in mij een medestander.

Ik behoor namelijk niet tot de Pietjes van deze wereld die de luxe hebben om zich enerzijds door deideologisch meest ondemocratische organisatie te laten beschermen terwijl ze anderzijds luidop akklameren tegen het onrecht door die ideologie veroorzaakt.

Nu on topic:
Kunnen die mensen er aan doen dat ze zijn aangevallen zoals hierboven wordt beweerd?
Bwa...neen, althans niet bewust.
Kan uit hun stemgedrag worden opgemaakt dat ze hebben bijgedragen tot de onschendbaarheid van deze "jongeren"?
In geval B/ + Absoluut.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 mei 2009 om 12:27.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:18   #249
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, wanneer we de dader zoeken van de roofmoord zal het er maar ene zijn, namelijk diegene die de dodelijke schop heeft gegeven. Dat gaat in dit geval niet te bewijzen zijn.

Let op men woorden, het parket gaat gaan voor diefstal met geweld, het geweld is in deze een verzwarend feit bij de diefstal waaraan ze alle vijf schuldig zijn.

Zo kunnen ze allemaal 20 jaar krijgen.
In Engeland werkt het principe "samen uit, samen thuis": bij misdaden in groep wordt iedereen veroordeeld voor de misdaad. In Frankrijk ligt een wetsvoorstel klaar om hetzelfde principe in te voeren.

Het lijkt me de logica zelf, het is bijzonder werkbaar, en het moet zo snel mogelijk in België ingevoerd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:21   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In Engeland werkt het principe "samen uit, samen thuis": bij misdaden in groep wordt iedereen veroordeeld voor de misdaad. In Frankrijk ligt een wetsvoorstel klaar om hetzelfde principe in te voeren.

Het lijkt me de logica zelf, het is bijzonder werkbaar, en het moet zo snel mogelijk in België ingevoerd worden.
Natuurlijk. Wat willen ze : als iedereen een sneetje van 5cm geeft wat de dood niét tot gevolg heeft, maar je bent wel met 10 man, dan is het slachtoffer volgens mij wel ver doorgesneden.

Oud 27 mei 2009, 12:23   #251
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De manier waarop mensen kijken naar de toenemende agressie kun je niet enkel koppelen aan cijfers.

Lang niet iedere vrouw die zichzelf geconfronteerd ziet met intimiderend gedrag van voornamelijk Marokkaanse jongeren rent naar de politie. Toch doet ze haar verhaal in haar omgeving wat zeker beeldvorming over Marokkaanse jongeren beinvloed. Want mensen horen meer van dit soort verhalen, ik hoorde van vrouwelijke collega's hoe ze cola blikjes naar hun hoofd gegooid kregen, achtervolgd werden door groepen jongeren, met hun fiets bewust werden aangereden (gelukkig ervan af gekomen met de schrik) commentaar krijgen op kleding, gelie opmerkingen te horen krijgen...dat draagt allemaal bij tot diep ongenoegen en staat in geen enkele statestiek.
Nog voorbeelden, kinderen mogen ergens niet spelen tenzij ze betalen aan vaak wat oudere Marokkaanse jongens, die kinderen doen hun beklag bij ouders, die lopen mee en onmiddellijk zijn de boosdoeners vertrokken,nergens registratie maar opnieuw ongenoegen van ouders tegenover Marokkaanse jongeren.

Jongeren blowen in de hal van een sociale woningblok en vallen mensen lastig, er zijn al tien incidenten voor iemand naar politie stapt, de registratie geeft dus helemaal niet weer hoe groot het probleem is.
Al die "kleine" vormen van a sociaal gedrag worden nergens geregistreerd maar zorgen wel voor diep ongenoegen, mensen zijn het gedonder met Marokkaanse jongeren stikbeu.

Die jongeren ontwikkelen een gevoel van "niemand doet me wat" en belanden vaak in de kleine criminaliteit, winkeldiefstal, dealen van wiet, handtas pikken...vaak kijken ze op tegen oudere gasten, vaak hun eigen broers.
Als ze gepakt worden komen ze voor de jeugdrechter waar weinig of niets gebeurt, zo weer vrij, regeltjes zoals huisarrest helpen niet en ouders zien daar ook niet op toe, de politie moet controleren... dus gaan ze ver, status hebben ze al en samen breken ze ergens in.
Als ze gepakt worden leest een jeugdrechter vaak niet volledig het dossier maar kijkt naar de feiten van het moment,dus mogen ze weer naar huis!

Als ze niet gepakt worden gaat het feest gewoon verder, ouders van deze jongeren bemoeien zich amper met hen en indien wel is er amper dialoog, wel een autoritaire houding vanuit vaders, wat geen barst helpt.
Veel Marokaanse jongens vertonen al jong gedragsproblemen maar aangezien hun ouders niets weten over opvoeding, gebeurt er niets tot de school aan de alarmbel trekt, vaak is het dan al te laat. Bovendien kreeg je dan te maken met ouders die helemaal niet dezelfde mening over opvoeding hebben dan hulpverlening, je moet dus eerst nog ouders leren en duidelijk maken wat van hen verwacht wordt en hoe!

Want nooit werd aan die mensen gevraagd om hun culturele gewoontes die de opvoeding bepalen aan te passen, omdat de samenleving hier andere dingen van ouders verwacht dan pakweg in het rifgebergte gebruikelijk is.
Het middenveld verdedigt tot op het bot het recht op culturele en levensbeschouwelijke eigenheid, dat dit integratie volslagen in de weg staat bij nogal wat gezinnen mag nergens gezegd worden.

Dus lachen die jongeren zich dood om de sociale assistenten, jeugdrechters en politie die in hun ogen zwakke debielen zijn, zo om de tuin te leiden. vooral kansen bieden helpt bij gezinnen die minimaal gelijke normen hanteert maar niet bij ouders die aan opvoeding en verantwoordelijkheid een volslagen andere invullig geven.
Zij vinden die jongeren ons probleem en ze vinden onze samenleving slap, waardoor problemen vergroten.
Bovendien er er groeperingen die aan die explosieve situatie van groepen en onderling beeldvorming winst boeken, nogal wat radicale jongerenorganisaties stoken op en zetten aan tot geweld, dan kun je islam als oplossing naar voren schuiven, kijk eens hoe vaak een of andere imam de boel komt sussen en boven de politie komt te staan!

Dat is dus vaak gestructureerd en met een bedoeling opgezet, het geweld van domme kloten van jongeren die zichzelf laten misbruiken om vanuit haat en rascistische overwegingen mensen ongelijk te behandelen.
Degenen die hen hiertoe aanzetten blijven buiten schot, ze zijn vaak hier geboren en hoog opgeleid, de nieuwe religieuze elitie is gevaarlijker dan het Vlaams belang hoor, maar niemand lijkt dit te willen zien.

Het erge is; die negatieve beeldvorming treft ook jongeren die Marokkaan zijn en het goed doen, zich gedragen en normaal leven in gezinnen waar het wel goed gaat, bovendien is het 'not done' in die middens anderen aan te spreken op het gedrag van hun kroost,opvoeding zou dringend in de inburgering moeten!

Het gerecht lijkt nergens naar, ze verhogen status onder jongeren door opsluiting in Mol, laat ze de straat kuisen in eigen wijk bij het minste wat fout gaat en voor het echte criminelen worden, en laat jongeren niet vrij na het plegen van feiten, liegen behoort maar al te vaak tot normaal gedrag in Marokkaanse gezinnen!
Alice, ik bewonder je terreinkennis, je nuance en de koppigheid waarmee je dit alles hier op het forum blijft plaatsen.

Als ik politicus was, nam ik je meteen in dienst.
Oud 27 mei 2009, 12:23   #252
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Dat hangt af van de partijkaart van de rechter.
Is het een sos of groene! dan heet het : een uitschuivertje van 5 kansarmen die geprovoceerd werden door een blanke, ultra-liberale geldwolf die het lef had die 5 verworpenen der aarde uit te dagen met een symbool van Westers kapitalisme (haar saccoche), en dat nog wel op een moment dat die kansloze bloedjes het emotioneel en sociaal-economisch moeilijk hebben door de economische crisis.

Indien de 5 daders een beschermd kenmerk hebben, dan moet je de term geldwolf uiteraard vervangen door raciest.
en u noemt zichzelf objectief?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 27 mei 2009 om 12:23.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:25   #253
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat iemand anders verantwoordelijk is voor mijn daden, of ik verantwoordelijk voor uw daden lijkt me niet de logica zelve, eerder het omgekeerde.

Als jij en ik samen uitgaan en ik schop iemand dood dan gaan wij samen daarvoor in de gevangenis zitten?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:26   #254
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en u noemt zichzelf objectief?
wat is er verkeerd aan zijn redenering?

Oud 27 mei 2009, 12:28   #255
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij en ik samen uitgaan en ik schop iemand dood dan gaan wij samen daarvoor in de gevangenis zitten?
Als ik erbij was en niet alles gedaan heb om de moord te verhinderen: ja.
Oud 27 mei 2009, 12:28   #256
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen...jij alleen want drie dagen later ga ik de grond in...
Oud 27 mei 2009, 12:29   #257
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is er verkeerd aan zijn redenering?
Dat een rechter niet objectief zou kunnen oordelen tiens
Oud 27 mei 2009, 12:29   #258
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik erbij was en niet alles gedaan heb om de moord te verhinderen: ja.
En dat maakt jou dan verantwoordelijk voor mijn daden?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 27 mei 2009 om 12:29.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:30   #259
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4126931]
Citaat:

Iemand die 50 jaar CVP/CD&V stemt is inderdaad een mentaal wrak...of hij moest andere excuses hebben.

Ik krijg dagdagelijks sukkelaars over de vloer die komen janken over terugbetaling mutualiteit, te laag pensioen, discriminatie allerhande, gebrek aan democratie, onveiligheid enz: zoals ik op dit forum reeds eerder heb verklaard stel ik dan altijd dezelfde vragen:
A/ heeft U uw burgerrechten en mag U gaan stemmen?
B/ Heeft U de vorige keer gestemd op diegenen die dit onrecht reeds generaties lang veroorzaken?

Zo ja...geen medelijden wegens akkoordverklaring
Zo neen...hebben ze in mij een medestander.

Ik behoor namelijk niet tot de Pietjes van deze wereld die de luxe hebben om zich enerzijds door deideologisch meest ondemocratische organisatie te laten beschermen terwijl ze anderzijds luidop akklameren tegen het onrecht door die ideologie veroorzaakt.

Nu on topic:
Kunnen die mensen er aan doen dat ze zijn aangevallen zoals hierboven wordt beweerd?
Bwa...neen, althans niet bewust.
Kan uit hun stemgedrag worden opgemaakt dat ze hebben bijgedragen tot de onschendbaarheid van deze "jongeren"?
In geval B/ + Absoluut.
Je kent werkelijk geen scrupules om met je walgelijke politieke recuperatie verder te gaan. Schaamte is je blijkbaar vreemd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:32   #260
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat maakt jou dan verantwoordelijk voor mijn daden?
Medeverantwoordelijk. We hebben dan alletwee bijgedragen tot de dood van het slachtoffer en wie de fatale slag toediende is dan irrelevant. Misdaad in groep = verantwoordelijkheid in groep, begrijp je? Dat principe moet in de wet komen.

En de medeverantwoordelijkheid is makkelijk te vermijden door dat soort groepjes te vermijden. Laat het krapuul maar eens alleen komen te staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be