Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 01:44   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
²
Ik heb inderdaad ook de indruk dat tegenwoordig iemand veroordeelt wordt in de media ipv de rechtszaal.

De Padt, minister van binnenlandse zaken, vond de vrijlating van de vijf verdachten nochtans ook een slecht signaal naar de bevolking toe hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 05:55   #122
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad ook de indruk dat tegenwoordig iemand veroordeelt wordt in de media ipv de rechtszaal.
Wet van de communicerende vaten. Als het gerecht er een knoeiboel van maakt, en er niet in slaagt misdadigers groot en klein uit de maatschappij te verwijderen, dan zoekt de maatschappij naar andere wegen om zichzelf te beschermen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 05:58   #123
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Padt, minister van binnenlandse zaken, vond de vrijlating van de vijf verdachten nochtans ook een slecht signaal naar de bevolking toe hoor.
Het zijn vijf dieven.

Ze operereerden in G'bergen op het moment van de roofmoord. Ze zijn van dezelfde leeftijd als de daders. Er was dus een grote kans dat zij de moordenaars waren.

Er was alle reden om ze vast te houden tot het onderzoek uitsluitsel was. Ze vrijlaten was onverantwoord.
Oud 29 mei 2009, 06:41   #124
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
het is toch niet verwonderlijk dat nav zulke feiten de publieke opinie geshocked reageert?
Het is niet de eerste keer dat zo'n feiten hier gepleegd worden en de daders er met een habbekratsje van een straf vanafkomen.
Dus logisch toch dat elk rechtgeaard mens bij het lezen van de initiele berichten steigert?

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 06:43   #125
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het staat u altijd vrij om hierover even uit te wijden want ik weet niets over dit incident
http://www.politics.be/persmededelingen/22347/

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 06:47   #126
razende bol
Banneling

Standaard

En wij zouden niet mogen twijfelen aan de oprechtheid van het gerecht?

Citaat:
De Antwerpse politie heeft in het kader van deze zaak twee mensen opgepakt, een meerderjarige en een minderjarige. Het parket communiceerde over deze zaak niet met de media in de hoop dat er nooit ruchtbaarheid aan zou worden gegeven. In hun ogen wellicht slechts een 'fait divers'.
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 08:13   #127
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
wat is er racistisch aan de post van circe?
ge moet al zen poste eens leze...Hij kankert bijna altijd over vreemdelingen..
Oud 29 mei 2009, 08:15   #128
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Volgens mij doe je dat opzettelijk, doen alsof er geen verschil is tussen 'racisme prediken' en 'islamkritisch zijn', of "(multikul)maatschappijkritisch "zijn.
Ik snap niet dat er mensen zijn zoals P. Maes die zich moedwillig als idioot willen blijven afficheren.
Kritisch kan je dat niet meer noemen..kzeg het: je moet zen posten eens lezen. Doorspekt van racistische verwijzingen naar buitenlanders..
hij probeert het nog wat te verdoezele, ma af en toe komt zen ware aard nog wel boven
Oud 29 mei 2009, 08:38   #129
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ge moet al zen poste eens leze...Hij kankert bijna altijd over vreemdelingen..
Ik heb er al een heel deel gelezen, maar ik kan met de beste wil ter wereld niets racistisch vinden in de posts van circe.
De post waar gesteld wordt dat een Vlaming per se blank moet zijn (Max van Dietsland), vind ik wel racistisch, omdat daar op basis van het zgn. ras een onderscheid gemaakt wordt.
Maar van circe ga je mij toch een handje moeten helpen om een racistische quote te vinden. Wil je mij helpen? Want ik zou niet willen steun verlenen aan iemand die racistische posts maakt.

Dus: geef eens een concreet voorbeeld , alsjeblieft.
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 10:34   #130
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wet van de communicerende vaten. Als het gerecht er een knoeiboel van maakt, en er niet in slaagt misdadigers groot en klein uit de maatschappij te verwijderen, dan zoekt de maatschappij naar andere wegen om zichzelf te beschermen.
Zou het misschien gewoon kunnen dat die vijf verdachten uiteindelijk onschuldig bleken en daarom vrijgelaten?

Maar ja tegenwoordig zijn "signalen naar de bevolking" belangrijk.
In de middeleeuwen stuurde de kasteelheer ook "signalen naar de bevolking" aan de hand van een aantal gespieste lijken op zijn kasteelmuur.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 mei 2009 om 10:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 10:38   #131
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het misschien gewoon kunnen dat die vijf verdachten uiteindelijk onschuldig bleken en daarom vrijgelaten?
Neen, dat kan niet. Het gerecht zei op dinsdag klaar en duidelijk dat ze vrijgelaten waren omdat niet kon uitgemaakt worden wie van de vijf voor de fatale slagen verantwoordelijk was.

Het was pas twee dagen later, na een storm van verontwaardiging én het vinden van de echte moordenaars, dat de vijf onschuldig bleken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 mei 2009 om 10:39.
Oud 29 mei 2009, 11:27   #132
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de middeleeuwen stuurde de kasteelheer ook "signalen naar de bevolking" aan de hand van een aantal gespieste lijken op zijn kasteelmuur.
Fallen, nogmaals, het parket van Oudenaarde verklaarde zelf dat die vijf op heterdaad betrapt werden bij hun derde overval (die ze bekend zouden hebben trouwens, het was de vierde (die vrouw) waar onduidelijkheid over was), bij zulke incidenten, waar de daders op heterdaad betrapt worden vind ik voorhechtenis zeer zeker kunnen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:33   #133
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
Dit is de eerste keer dat ik dit voorheb, ik ben geen samenwerings- en complottentype. Maar ergens heb ik mijn twijfels over de officiële berichtgeving van gisterenavond ivm de roofmoord -sorry, het ongeval - in Geraardsbergen.

Ik heb indertijd het vak "historische kritiek" gevolgd van professor Prevenier in Gent, en daar heb ik geleerd met een kritisch oog te kijken, ook naar de kranten en journaals.

Volgens mij is men geschrokken van de reacties in lezersbrieven aan kranten. Die gingen van ongeloof tot oproepen voor een mars op Brussel op 6 juni.
Moest er niets gebeurd zijn van hogerhand, zouden deze feiten hun weerslag gehad hebben op de verkiezingsuitslag. Veel lezersbrieven waren namelijk in de trant van "Nu stem ik op het VB". Dus de overheid had een motief om de feiten te verdraaien.
Het feit dat er na de persmededeling geen vragen konden gesteld worden, roept bij mij ook vragen op: Na de mededeling van de procureur des konings konden geen vragen meer gesteld worden. Waarom?

Zijn er hier nog bij wie er een onbehaaglijk gevoel achterblijft?
Ik heb al lang een onbehaachelijk gevoel bij het zelf rechtertje willen spelen zonder de feiten te kennen, en bij de verdacht vele "Nu stem ik op het VB"-lezersbrieven. Dat propagandateam maakt nogal wat vermoedelijk onbetaalde overuren, waarvoor ze in ieder geval geen belastingen betalen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:34   #134
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

Neen dit kan niet vermits desbetreffende personen op dezelfde dag in dezelfde streek misdaden gepleegd hadden dus men had hen op zijn minst al kunnen aanhouden voor die gepleegde feiten. Ze zijn niet lukraak van straat geplukt en als verdachte bestempeld hoor.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:53   #135
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Fallen, nogmaals, het parket van Oudenaarde verklaarde zelf dat die vijf op heterdaad betrapt werden bij hun derde overval (die ze bekend zouden hebben trouwens, het was de vierde (die vrouw) waar onduidelijkheid over was), bij zulke incidenten, waar de daders op heterdaad betrapt worden vind ik voorhechtenis zeer zeker kunnen.
Ik ook. Alleen bepaalt het parket dat. Niet de bevolking of de politiek.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 29 mei 2009, 13:55   #136
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Onschuldig?? Zie je ze vliegen? Handtasdiefstallen met licht geweld. Rood getint brilleke op? Ja dan zie je de realiteit niet zo goed meer.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 13:59   #137
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook. Alleen bepaalt het parket dat. Niet de bevolking of de politiek.
Geen onzin brabbelen ! De magistraten zijn benoemd door het politiek rood uitsloverstype. Vandaar dat het volgende in Belgie kon gebeuren:

een blankenbergse man moet een jaar naar de cel omdat hij een antwoord wenste op zijn vragen aan de gemeente
een jongere of 5 pleegt meerdere mlaen met licht geweld een diefstal en oeps vrijgelaten

Die blankenbergse man volgt niet de valse profeet de 5 andere wel. Racisme dus voor de inboorling.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 14:02   #138
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Onschuldig?? Zie je ze vliegen? Handtasdiefstallen met licht geweld. Rood getint brilleke op? Ja dan zie je de realiteit niet zo goed meer.
Ah u bent op de hoogte van het volledige dossier?
Of enkel door wat de media daarover schrijft?

Laat gewoon het parket zijn werk doen. Of ze schuldig of onschuldig zijn zal de rechtbank later wel uitmaken.

Oud 29 mei 2009, 14:08   #139
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen onzin brabbelen ! De magistraten zijn benoemd door het politiek rood uitsloverstype. Vandaar dat het volgende in Belgie kon gebeuren:

een blankenbergse man moet een jaar naar de cel omdat hij een antwoord wenste op zijn vragen aan de gemeente
Niemand hield die man tegen om een gerechtelijke procedure op te starten tegen zijn gemeente.
Hij koos ervoor om te spammen en is daarvoor veroordeeld.

Citaat:
een jongere of 5 pleegt meerdere mlaen met licht geweld een diefstal en oeps vrijgelaten.

Die blankenbergse man volgt niet de valse profeet de 5 andere wel. Racisme dus voor de inboorling.
Over welke zaak hebt u het hier?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 mei 2009 om 14:09.
Oud 29 mei 2009, 14:51   #140
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik heb al lang een onbehaachelijk gevoel bij het zelf rechtertje willen spelen zonder de feiten te kennen, en bij de verdacht vele "Nu stem ik op het VB"-lezersbrieven. Dat propagandateam maakt nogal wat vermoedelijk onbetaalde overuren, waarvoor ze in ieder geval geen belastingen betalen.
De mensen zijn kwaad & ontgoocheld in de politiek, der komt maar geen beterschap in, ik snap die reacties wel, maar betwijfel of VB stemmen gaat helpen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be