![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En als ze dan er eentje vrijspreken: "prachtig" Zolang het maar tegen het systeem is, is alles goed bij U. Is dat het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben zeker geen anarchist, integendeel, waren onze beleidsmakers maar wat kordater, ik als brave belastingbetaler moet daar niet bang voor zijn, die criminelen wel natuurlijk Laatst gewijzigd door rechtuit : 29 mei 2009 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorzorgsprincipe. Er zijn situaties waarin dat in ons strafrecht zou moeten kunnen. Bescherming van kinderen is er één van. Het recht op een normale leefbaarheid van de gemeenschap gaat voor op het belang van één individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen uit 'voorzorg' opsluiten is nooit in het belang van de gemeenschap.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar allez, ik verklaar me nader: ik heb als links-liberaal inderdaad vertrouwen in ons "systeem". Wat bedoel je met "democratisch element"? Vind je dat je inspraak moet krijgen in individuele rechtspraak? Dat is niet mogelijk. (behalve als representatief van de bevolking in een volksjury). Als burgers hebben wij wel inspraak in de manier waarop de middelen (de wetten) voor die individuele rechtspraak tot stand komen. Onze democratische rechtstaat is er net op gebouwd om die regels algemeen en onwillekeurig te maken. Daarom net zijn ze "democratisch" Wat natuurlijk niet betekent dat iedereen van die overtuiging moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een pedofiel vergelijken met een roofdier ook niet.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alleen roep je hier een vals dilemma op: Je doet net alsof de "normale leefbaarheid" in het gedrang is gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2/ Het is de laatste jaren in Geraardsbergen erg geworden, in die mate dat het naar onleefbaarheid neigt. Dat zal een gesprek met eender welke doorsnee G'bergenaar je bevestigen. De aanslag van vorige week is het topje van de ijsberg. En er gebeurt weinig of niets om de situatie te verbeteren. Niet voor niets dat een radeloze bevolking vijf jaar terug al voor 25 pct VB-stemmen zorgde. Ja, de normale leefbaarheid was en is dus in het gedrang. We doen er beter aan dat niet langer te ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pedofielen tout court doen doorgaans niemand kwaad. Hoe je het juridisch overigens gaat hardmaken om mensen pro-actief op te sporen en arresteren (veroordelen?) ontgaat me een beetje.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nultolerantie tegenover asociaal en gewelddadig gedrag kan een duidelijke aanwijzing bezorgen inzake jongeren die dreigen onverbeterlijk recidivisten te worden (en hen indien mogelijk nog op het rechte pad krijgen). Idem voor pedofielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan kan ik enkel vaststellen dat 75% dat niet deed in Geraardsbergen. Zijn die 75% dan de mening toegedaan dat de normale leefbaarheid nietin het gedrang was gekomen? In mijn stad (Oostende) gingen ook stemmen op na een reeks geweldadige feiten dat "de stad een broeihaard van krapuul en een mekka voor geweld was" Maar het is altijd mijn ervaring geweest dat het merendeel van de Oostendenaars niet akkoord ging met de bewering dat Oostende een onleefbare stad was geworden. Een bepaalde groep die de feiten politiek recupereerde niet te na gesproken, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb respect voor je mening; ik deel ze gewoon niet. PS: moe van te werken of te feesten? ![]() |
|
![]() |
![]() |