Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 18:05   #261
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Nee, ik wil niet eenvoudig wraak nemen. Dat is wreedaardig. Ik wil mij niet verlagen tot het niveau van die misdadigers.
Gewoon uit onze leefwereld verbannen is genoeg : definitief verbannen : doodstraf door een pijnloze injectie.
Dat doet een moordenaar toch ook?
Jij wil iemand verbannen omdat hij iets misdaan heeft, net als de moordenaar zijn slachtoffer wou verbannen
Oud 29 mei 2009, 18:36   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik had het eigenlijk over psychiatrische gevangenissen, ja. En ik vermoed dat zulke mensen hier ook zijn.

Sorry, maar iemand die zo ver weg is dat hij gewoon een blinde moordmachine is, mag men volgens mij wel uit zijn lijden verlossen. Ik spreek hier dan wel niet over de gewone kruimeldief.

Persoonlijk blijf ik er dus bij dat een doodstraf kan, als het een soort van euthanasie is die men toepast op levensgevaarlijke gekken, die nooit zullen veranderen.
In Amerikaanse gevangenissen is iedereen, zelfs al preventief, een levensgevaarlijke gek.
Er is daar iets serieus mis met die bewakers.
Oud 29 mei 2009, 19:38   #263
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Amerikaanse gevangenissen is iedereen, zelfs al preventief, een levensgevaarlijke gek.
spreekt gij uit ondervinding ofzo.

Laatst gewijzigd door doubled : 29 mei 2009 om 19:40.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 19:46   #264
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Moord met voorbedachte rade, onmenselijke foltering en pedoseksualiteit.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 20:29   #265
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Je kunt blijven drammen tot je een ons weegt, de doodstraf komt er sowieso niet en maar goed ook.

Doei...
Oud 29 mei 2009, 20:31   #266
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Je kunt blijven drammen tot je een ons weegt, de doodstraf komt er sowieso niet en maar goed ook.

Doei...
Spijtig maar ergns wel normaaal. De westerse samenleving is reeds moreel gezien aan het vervallen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:38   #267
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht

Doei...
Zolang men hier gasten als jij vind zit dat er dik in...Maar jullie zijn niet eeuwig.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:40   #268
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat doet een moordenaar toch ook?
Jij wil iemand verbannen omdat hij iets misdaan heeft, net als de moordenaar zijn slachtoffer wou verbannen
De moordenaar is er mee begonnen. En zonder geldige reden. Hem een laken van zijn eigen pak geven kan je zelfverdediging noemen. Of beter maatschappij-verdediging.
Oud 29 mei 2009, 22:42   #269
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De moordenaar is er mee begonnen. En zonder geldige reden. Hem een laken van zijn eigen pak geven kan je zelfverdediging noemen. Of beter maatschappij-verdediging.
En de moordenaar van de moordenaar?
Oud 29 mei 2009, 22:47   #270
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
En de moordenaar van de moordenaar?
Die geeft de dood in staatsopdracht, dus dat mag. In dezelfde trent van een politieman mag schieten als men op hem schiet, soldaten mogen op hun vijanden schieten enz enz. Actie-reactie. Zich verdedigen, en de maatschappij van een moorddadig monster afhelpen, is ook het leven ontnemen, maar die keer dan uit noodzaak, en voor de goede zaak.
Oud 29 mei 2009, 23:13   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die geeft de dood in staatsopdracht, dus dat mag. In dezelfde trent van een politieman mag schieten als men op hem schiet, soldaten mogen op hun vijanden schieten enz enz. Actie-reactie. Zich verdedigen, en de maatschappij van een moorddadig monster afhelpen, is ook het leven ontnemen, maar die keer dan uit noodzaak, en voor de goede zaak.
Enzovoort enzoverder.

In welk land is dat nu weer...Pakistan of China als ik me niet vergis maar het kan ook ergens anders zijn.
Daar houden ze hun veroordeelden, die gaan sterven, in leven op hun cel en verkopen ze hun organen alvorens ze te executeren.
T' is dus te zeggen. Pak dat men een oog koopt dan komen ze in de cel met een lepel en lepelen ze hem eerst zijn oog uit. hebben ze een nier nodig dan snijden ze hem een nier uit.
Big money trouwens al die organen.
Dus veroordelen ze er zoveel mogelijk en verkopen ze zoveel mogelijk van die mensen.
Tot het einde niet meer uit te stellen is natuurlijk, dan snijden ze de rest er uit en geloof het of niet het is allemaal zonder verdoving en de organen worden levend uitgehaald.

Stalin had ook zo van die trucjes.
Ik weet niet hoeveel hij er zo heeft laten neerschieten maar het moet heel veel geweest zijn. Allemaal bij gerechtelijke macht en vonnis. Voor eender wat of zelfs voor eender niets was het al voldoende om veroordeeld te worden tot de dood; tot zelfs de buren van de veroordeelden toe werden veroordeeld/en familie en kennissen....etc en daarna liet hij de rechters en de chef van de politie veroordelen om zelf uit de brand te blijven.

Frankrijk had zijn guillotine tot nog niet zo erg lang geleden. Een aangestelde beul reisde het land rond met zijn guillotine. Van tijd tot tijd haperde dan dat valmes en was hun hoofd maar voor de helft af. De rest sneden ze zo door.

We kunnen zo nog doorgaan.
Maar dat heeft geen nut.
Het is afgeschaft, er zal vast en zeker wel van tijd tot een individu zijn waarvan je denkt "dju die mochten ze dooddoen" maar langs de andere kant is er ook geen sprake van misbruik.

Wat vroeger al wel een keertje anders was. (in sommige landen nog steeds zelfs)
Oud 29 mei 2009, 23:33   #272
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Enzovoort enzoverder.

In welk land is dat nu weer...Pakistan of China als ik me niet vergis maar het kan ook ergens anders zijn.
Daar houden ze hun veroordeelden, die gaan sterven, in leven op hun cel en verkopen ze hun organen alvorens ze te executeren.
T' is dus te zeggen. Pak dat men een oog koopt dan komen ze in de cel met een lepel en lepelen ze hem eerst zijn oog uit. hebben ze een nier nodig dan snijden ze hem een nier uit.
Big money trouwens al die organen.
Dus veroordelen ze er zoveel mogelijk en verkopen ze zoveel mogelijk van die mensen.
Tot het einde niet meer uit te stellen is natuurlijk, dan snijden ze de rest er uit en geloof het of niet het is allemaal zonder verdoving en de organen worden levend uitgehaald.

Stalin had ook zo van die trucjes.
Ik weet niet hoeveel hij er zo heeft laten neerschieten maar het moet heel veel geweest zijn. Allemaal bij gerechtelijke macht en vonnis. Voor eender wat of zelfs voor eender niets was het al voldoende om veroordeeld te worden tot de dood; tot zelfs de buren van de veroordeelden toe werden veroordeeld/en familie en kennissen....etc en daarna liet hij de rechters en de chef van de politie veroordelen om zelf uit de brand te blijven.

Frankrijk had zijn guillotine tot nog niet zo erg lang geleden. Een aangestelde beul reisde het land rond met zijn guillotine. Van tijd tot tijd haperde dan dat valmes en was hun hoofd maar voor de helft af. De rest sneden ze zo door.

We kunnen zo nog doorgaan.
Maar dat heeft geen nut.
Het is afgeschaft, er zal vast en zeker wel van tijd tot een individu zijn waarvan je denkt "dju die mochten ze dooddoen" maar langs de andere kant is er ook geen sprake van misbruik.

Wat vroeger al wel een keertje anders was. (in sommige landen nog steeds zelfs)
Jaja, dat kan allemaal wel kloppen mischien, maar dat kan ook op een beschaafde manier gedaan worden, die fameuze doodstraf, en enkle uitgevoerd op vreselijke mensen , die het dik verdienen.
En ja, vandaag is de trend van geen doodstraffen meer uit te voeren, maar niemand weet of die wetten nog lang gaan duren...
Oud 30 mei 2009, 00:19   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat kan allemaal wel kloppen mischien, maar dat kan ook op een beschaafde manier gedaan worden, die fameuze doodstraf, en enkle uitgevoerd op vreselijke mensen , die het dik verdienen.
En ja, vandaag is de trend van geen doodstraffen meer uit te voeren, maar niemand weet of die wetten nog lang gaan duren...

Zeker is dat wie die wet wil doorvoeren er ook misbruik van zal willen maken.
Oud 30 mei 2009, 07:36   #274
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen. Dat kan ik niet categoriek tegenspeken .
Oud 30 mei 2009, 08:32   #275
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U bent dus tegen wetten?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:34   #276
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U bent dus tegen wetten?
Dikwijls wel ja.
Oud 30 mei 2009, 08:36   #277
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dikwijls wel ja.
Dat is uw goed recht natuurlijk. Persoonlijk ben ik geen fan van het recht van de sterkste en ben ik dus wel voor wetten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:43   #278
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is uw goed recht natuurlijk. Persoonlijk ben ik geen fan van het recht van de sterkste en ben ik dus wel voor wetten.
Zijn het dan de zwakken die de wetten opstellen?
Oud 30 mei 2009, 14:16   #279
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek hier niet over de VS, of denk je dat ze daar een patent hebben op psychopathen?
Oud 31 mei 2009, 22:19   #280
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem voor verkrachters, zowel van vrouwen, mannen als kinderen, dat zijn totale egoïsten, die niet het minste respect voor hun medemens hebben, je moet die niet meer " heropvoeden ".
Verkrachting is een erge daad, maar het is verschrikkelijk veel gecompliceerder dan dat. Je kan onmogelijke elke verkrachting gelijkstellen aan "de ergste daad". Soms is het een subtiele grens die overschreden word, zonder dat het slachtoffer zelf door heeft wat er op het moment aan het gebeuren is. Soms beseft de verkrachter niet dat hij een grens overschreden heeft (en is die persoon tòch niet totaal ziekelijk).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik zeggen: enkel als het als euthanasie van een zwaar zieke geest kan aanzien worden. (...)
Dat is dus mijn eerlijke mening na het zien van een bepaalde documentaire over gevangenissen, waar dus "mensen" opgesloten zitten, die zo gevaarlijk zijn, dat men ze enkel in isoleercellen kan vastzetten, zonder enig comfort, om te voorkomen dat ze slachtoffers maken. De vraag is hoe humaan dat is.
Proficiat, na 10 jaar discussies over de doodstraf (als't niet langer is) ben je er in geslaagd als eerste een ECHT argument naar voren te schuiven pro doodstraf. I'm impressed!
Nu alleen de uitwerking nog. Het criterium "een gevaar betekenen" is niet echt quantiseerbaar en vooral een subjectief, rekbaar en dus gevaarlijk begrip om te hanteren. Daar moet dus nog over nagedacht worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Gij verwart gerechtigheid met ego, wraak, en vergelding.
Gij hebt de hovaardigheid om voor 'de mensen' te spreken.
Inderdaad, inderdaad.

Citaat:
... en enkle uitgevoerd op vreselijke mensen , die het dik verdienen.
Wat zijn "vreselijke mensen die het dik verdienen"? Voor sommigen zijn dat pedofielen, moordenaars en verkrachters, maar hoe ziet het er binnen 10 jaar uit? 20? 50? Volgens sommigen zou de doodstraf voor homo's terug ingevoerd moeten worden... of voor drugsdealers, of weet ik wat allemaal.

Er klopt toch iets niet met de redenering volgens mij.
Trouwens, "menselijke moordmachines" komen zijn gelukkig maar zeldzaam maar de vraag is waarom die er zijn. Vergeet niet dat, tegen de tijd dat de straf dan uitgesproken wordt, het kwaad allang geschied is. Zoals Jef Vermassen ook eens verklaarde: dergelijke zaken (massamoorden) zijn eigenlijk niet te voorkomen, want de mensen die ze plegen zijn immuun voor het afschrikeffect... dus de doodstraf helpt niks voorkomen.
De enige manier om het te voorkomen, is proberen te begrijpen WAAROM zoiets kan. Het feit dat we meer en meer fenomenen zien als massamoorden in scholen, is toch een indicatie dat de uiteindelijke oorzaak van alle ellende niet alléén maar bij de daders ligt nietwaar...

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 31 mei 2009 om 22:31.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be