![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij wil iemand verbannen omdat hij iets misdaan heeft, net als de moordenaar zijn slachtoffer wou verbannen
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is daar iets serieus mis met die bewakers.
![]() |
![]() |
#263 |
Burgemeester
|
![]() spreekt gij uit ondervinding ofzo.
Laatst gewijzigd door doubled : 29 mei 2009 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Moord met voorbedachte rade, onmenselijke foltering en pedoseksualiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Je kunt blijven drammen tot je een ons weegt, de doodstraf komt er sowieso niet en maar goed ook.
Doei...
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() De moordenaar is er mee begonnen. En zonder geldige reden. Hem een laken van zijn eigen pak geven kan je zelfverdediging noemen. Of beter maatschappij-verdediging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de moordenaar van de moordenaar?
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Die geeft de dood in staatsopdracht, dus dat mag. In dezelfde trent van een politieman mag schieten als men op hem schiet, soldaten mogen op hun vijanden schieten enz enz. Actie-reactie. Zich verdedigen, en de maatschappij van een moorddadig monster afhelpen, is ook het leven ontnemen, maar die keer dan uit noodzaak, en voor de goede zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welk land is dat nu weer...Pakistan of China als ik me niet vergis maar het kan ook ergens anders zijn. Daar houden ze hun veroordeelden, die gaan sterven, in leven op hun cel en verkopen ze hun organen alvorens ze te executeren. T' is dus te zeggen. Pak dat men een oog koopt dan komen ze in de cel met een lepel en lepelen ze hem eerst zijn oog uit. hebben ze een nier nodig dan snijden ze hem een nier uit. Big money trouwens al die organen. Dus veroordelen ze er zoveel mogelijk en verkopen ze zoveel mogelijk van die mensen. Tot het einde niet meer uit te stellen is natuurlijk, dan snijden ze de rest er uit en geloof het of niet het is allemaal zonder verdoving en de organen worden levend uitgehaald. Stalin had ook zo van die trucjes. Ik weet niet hoeveel hij er zo heeft laten neerschieten maar het moet heel veel geweest zijn. Allemaal bij gerechtelijke macht en vonnis. Voor eender wat of zelfs voor eender niets was het al voldoende om veroordeeld te worden tot de dood; tot zelfs de buren van de veroordeelden toe werden veroordeeld/en familie en kennissen....etc en daarna liet hij de rechters en de chef van de politie veroordelen om zelf uit de brand te blijven. Frankrijk had zijn guillotine tot nog niet zo erg lang geleden. Een aangestelde beul reisde het land rond met zijn guillotine. Van tijd tot tijd haperde dan dat valmes en was hun hoofd maar voor de helft af. De rest sneden ze zo door. We kunnen zo nog doorgaan. Maar dat heeft geen nut. Het is afgeschaft, er zal vast en zeker wel van tijd tot een individu zijn waarvan je denkt "dju die mochten ze dooddoen" maar langs de andere kant is er ook geen sprake van misbruik. Wat vroeger al wel een keertje anders was. (in sommige landen nog steeds zelfs)
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, vandaag is de trend van geen doodstraffen meer uit te voeren, maar niemand weet of die wetten nog lang gaan duren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker is dat wie die wet wil doorvoeren er ook misbruik van zal willen maken.
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#277 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister-President
|
![]() Zijn het dan de zwakken die de wetten opstellen?
![]() |
#279 |
|
![]() Ik spreek hier niet over de VS, of denk je dat ze daar een patent hebben op psychopathen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu alleen de uitwerking nog. Het criterium "een gevaar betekenen" is niet echt quantiseerbaar en vooral een subjectief, rekbaar en dus gevaarlijk begrip om te hanteren. Daar moet dus nog over nagedacht worden. Citaat:
Citaat:
Er klopt toch iets niet met de redenering volgens mij. Trouwens, "menselijke moordmachines" komen zijn gelukkig maar zeldzaam maar de vraag is waarom die er zijn. Vergeet niet dat, tegen de tijd dat de straf dan uitgesproken wordt, het kwaad allang geschied is. Zoals Jef Vermassen ook eens verklaarde: dergelijke zaken (massamoorden) zijn eigenlijk niet te voorkomen, want de mensen die ze plegen zijn immuun voor het afschrikeffect... dus de doodstraf helpt niks voorkomen. De enige manier om het te voorkomen, is proberen te begrijpen WAAROM zoiets kan. Het feit dat we meer en meer fenomenen zien als massamoorden in scholen, is toch een indicatie dat de uiteindelijke oorzaak van alle ellende niet alléén maar bij de daders ligt nietwaar... Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 31 mei 2009 om 22:31. |
||||
![]() |
![]() |