![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het gebruik van geweld bij een overval is toch een verzwarend feit. Vind je dat niet terecht? Ik begrijp niet goed waarom je er een overval bijhaalt. Met de rest van mijn post ben je het eens? Aangezien je er geen bemerking bij hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat u hier komt verklaren dat ik 'graag' zou hebben dat autochtonen gediscrimineerd worden is belachelijk. Ik ben enkel voorstander van positieve discriminatie, omdat die soms nodig is, niets meer en niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die apologeet van het sekstoerisme?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook bij discriminatie. En nee, met de rest van uw post ben ik het ook niet eens. Als er zich twee gelijkwaardige solicitanten aanbieden en je gaat selecteren op basis van afkomst discrimineer je de andere solicitant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg: we gaan nu toch niet gaan mopperen voor een paar pilletjes hé!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind je dat niet terecht? Met wat uit mijn bericht ga je niet akkoord? Waarom? "Er is nog een verschil tussen de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt en de zogeheten positieve discriminatie. Bij discriminatie van allochtonen door een werkgever heeft de allochtoon geen kans om werk te krijgen. Bij de positieve discriminatie wordt er vermeld 'bij gelijke kwalificatie..." en wordt er gepoogd om de percentages die een groep in de maatschappij vertegenwoordigt ook te halen in een bedrijf. De positieve discriminatie werd in het leven geroepen als tegengewicht van discriminatie. Zodra de discriminatie van bepaalde groepen verdwijnt, verdwijnt automatisch de positieve discriminatie." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Discriminatie dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je de rest van mijn bericht gelezen? Begrijp je dan het verschil? Weet jij een andere, betere oplossing om discriminatie tegen te gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker dat de wet van Crowley niet plots begint te werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het heel normaal dat werkgevers niet opteren voor ongekwalificeerd, taalarm personeel en laat dat nu juist het probleem zijn bij die allochtone groep die graag de Calimero uithangt en met 'dieskimienaatsie' schermt. Laatst gewijzigd door Dimensie : 6 juni 2009 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Worden er ook quota opgelegd om het percentage natuurlijke blondines te vertegenwoordigen ? Wordt er rekening gehouden met de gemiddelde lengte? als er drie grote mannen in het bedrijf werken, moeten ze dan nadien aan drie kleine vrouwkes de voorkeur geven? en zo neen, waarom niet? Waarom moeten ze dan wèl de voorkeur geven aan drie bruine medewerkers als ze enkel witte en zwarten hebben? of is het in dat geval niet nodig? telt "zwart" ineens voor twee "bruinen" of weer niet ? hang de afspiegeling van de maatschappij af van de streek waar men werkt? Zijn er meer donkere straatkeerders nodig in steden waar meer donkere mensen wonen of geldt die positieve discriminatie enkel bij de politie omdat sommigen enkel willen beboet worden door "eigen volk"? Als men werkelijk antiracist wil zijn, dan moet men met bovenstaande alvast geen rekening houden. Al wie mensen eerst gaat bekijken aan de hand van hun kleurenstaaltjes zijn in mijn ogen wèldegelijk racist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenredige participatie is onmogelijk, omdat er bijvoorbeeld ongelijkheden zijn in school afmaken, sociale en professionele vaardigheden, hogere diploma's enz..bovendien, veel Marokkaanse jongeren willen niet als "verrader van eigen volk" bij politie werken, is dit dan ook geen discriminatie? Gelijke kansen zijn best maar discriminatie blijft discriminatie, hoe "positief" ook bedoeld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde alleen een verschil uitleggen tussen discriminatie van allochtonen en positieve discriminatie. Heb je dat ook gelezen? "Er is nog een verschil tussen de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt en de zogeheten positieve discriminatie. Bij discriminatie van allochtonen door een werkgever heeft de allochtoon geen kans om werk te krijgen. Bij de positieve discriminatie wordt er vermeld 'bij gelijke kwalificatie..." en wordt er gepoogd om de percentages die een groep in de maatschappij vertegenwoordigt ook te halen in een bedrijf. De positieve discriminatie werd in het leven geroepen als tegengewicht van discriminatie. Zodra de discriminatie van bepaalde groepen verdwijnt, verdwijnt automatisch de positieve discriminatie." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet gehoord van de werknemer van het interimkantoor dat sommige werkgevers vlakaf zeggen dat ze geen allochtonen willen? ongeacht hun kwalificatie. Niet gehoord van een allochtoon die gediplomeerd elektricien is (knelpuntberoep) maar geen werk vindt. Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder. Op het werk vertelde iemand, diploma ICT (ook knelpuntberoep) over een allochtoon die tweede van zijn jaar eindeigde, en pas na een jaar vast werk vond (als laatste van zijn jaar) Begin je een beetje te begrijpen welke discriminatie ik bedoel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten wil de lijn dit proberen, en dan wil ze een evenredig aantal allochtonen, vrouwen, minder-validen..... Laatst gewijzigd door artisjok : 6 juni 2009 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de discriminatie van allochtonen grijpt de allochtoon altijd naast de job. Juist? (Lees jij altijd maar 1 zin van een post?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds mag hij niet discrimineren volgens de wet maar een andere wet zegt dan weer dat hij voor zijn werknemers een vast inkomen moet garanderen. Maar hoe kan hij een vast inkomen garanderen als zijn klanten massaal afhaken omdat hij allochtonen in dienst neemt? En dat dan de werkgever voor zijn bedrijf kiest dat misschien zijn levenswerk is is toch begrijpelijk? Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2009 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |