Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 21:28   #101
Laya
Minister

Standaard

Als er hier zoveel van de sociale zekerheid kunnen profiteren ligt dat dan niet aan onze wet?
Wie kan snappen dat iemand die hier komt binnengewaaid van weet-ik-veel-waar zonder enige binding met een land zomaar van alles kan 'genieten'? Geef hen die mogelijkheid niet en ze zullen ze ook niet grijpen. Misschien (misschien he) zou ik in hun situatie hetzelfde doen. Een mens probeert toch instinctief te overleven?

Dat allochtonen de schuld zijn van de uit de pan swingende vastgoedprijzen vind ik larie.

Geef mij maar multicultuur... maar dan wel met mensen die niet alleen nemen maar ook iets te geven hebben. Wie van ons proeft niet graag van andere culturen? Hun eten, gewoontes... noem maar op?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 21:51   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bij "eten" heeft niemand een probleem, maar "gewoontes"????? lijkt me al vééééél verder weg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:32   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alles. Onze cultuur is op zich eigenlijk doodsaai en ab-so-luut de moeite niet om te onderwijzen op school. Mensen zoeken hier massaal naar exotische dingen, en dat is een bewijs dat we geen cultuur hebben.
Exotische dingen zijn best leuk als afwisseling, om ze ter plaatse te gaan bekijken. Als je olifanten wil zien, dan ga je naar de zoo of op safari als je het kan betalen. Een programma op tv is ook al meegenomen.
Je laat ze niet in je tuin of je huis rondlopen, waarbij je nog voor hun voedsel en onderkomen mag zorgen ook...
En voor wat al die mensen betreft die HIER naar exotische dingen zoeken... dat zijn er dan in een pitabar, een Chinees restaurant en zo? Of een geleide wandeling in onze gevangenissen...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 06:26   #104
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Ik stel vast dat die multiculzeloten er nog steeds niet in geslaagd zijn de in mijn openingsbericht vermelde negatieve aspecten van de multiculturele maatschappij te ontkrachten.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 17:39   #105
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

In Nederland is het sinds de intocht van de handdoekenclan alleen maar verslechterd. Homo's zijn vaak het slachtoffer van bedreigingen uit Islamitische hoek. Er heeft zich tot nu toe in Nederland nog maar één Marokkaans politiek leider negatief uitgelaten over dit geweld t.o. homo's.
Toen de cartoonrellen in Denemarken in het nieuws waren, is er geen enkele prominente leider van de Islamitische gemeenschap naar voren getreden om zonder enige ambiguïteit deze daden te veroordelen.
We kregen altijd te horen dat het eigenlijk onze schuld was want we hebben hen respectloos afgeschilderd.
De multiculturele samenleving kan maar er moeten veel strengere normen worden opgelegd: terugsturen van criminelen bijvoorbeeld.
Links heeft haar eigen vijand binnengehaald en haar schaamteloze Islamofilie vind ik even angstaanjagend als de Islamofobie van Bush.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:24   #106
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie van ons proeft niet graag van andere culturen? Hun eten, gewoontes... noem maar op?
Wel ja Laya, noem maar op, dat is juist de vraag. Noem eens iets positiefs (behalve couscous en pitta en het vage 'gewoontes')
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:46   #107
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik stel vast dat die multiculzeloten er nog steeds niet in geslaagd zijn de in mijn openingsbericht vermelde negatieve aspecten van de multiculturele maatschappij te ontkrachten.
Natuurlijk, want we moeten goed verdienen aan allochtonen.
We hebben nooit van liefdadigheid gehoord. Alles moet een materieel nut hebben. Misschien is allochtonenbelasting iets voor jullie?
Als je zo begint te zeuren over het geld wat allochtonen kosten heb je waarschijnlijk nooit van eergevoel gehoord.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 18:57   #108
kaketoe
Vreemdeling

kaketoe's schermafbeelding

Standaard

Cultuur is dat geheel van 1001 grote en kleine zaken waarmee je vertrouwd bent. Het vormt de cohesie van een natie.
Culturele homogeniteit is dus helemaal geen verfoeilijke wens, maar een noodzaak om de boel leefbaar te houden. De dag dat de linkse rakkers dat doorhebben, is de dag dat ik terug links stem.
kaketoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:12   #109
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Wel ja Laya, noem maar op, dat is juist de vraag. Noem eens iets positiefs (behalve couscous en pitta en het vage 'gewoontes')
Wat me eerst te binnen schiet? Dat die mensen dag en nacht voor je klaarstaan wanneer je ze nodig hebt, ook al ken je hen maar vaag... je kent het volgende vooroordeel wel: 'als je problemen hebt met één allochtoon staan ze daar op 1 2 3 met 20 voor je neus' wel, ik ben daar jaloers op, bij ons, autochtonen, is er geen kat die je helpt als je iets overkomt op straat, je kan je plan trekken.
Het belang dat sommige culturen hechten aan normen en waarden (niet alle allochtonen, vooral niet de noord-afrikaanse)
Ik kan zoveel voorbeelden geven van dingen waar ik versteld van sta, positieve dingen maar ik kom dan ook niet in contact met het soort allochtonen die problemen geven.
Oud 19 juni 2007, 20:04   #110
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
je kent het volgende vooroordeel wel: 'als je problemen hebt met één allochtoon staan ze daar op 1 2 3 met 20 voor je neus' wel, ik ben daar jaloers op, bij ons, autochtonen, is er geen kat die je helpt als je iets overkomt op straat, je kan je plan trekken.
Het belang dat sommige culturen hechten aan normen en waarden (niet alle allochtonen, vooral niet de noord-afrikaanse)
Ik kan zoveel voorbeelden geven van dingen waar ik versteld van sta, positieve dingen maar ik kom dan ook niet in contact met het soort allochtonen die problemen geven.
Een vooroordeel is toch een misvatting? En toch ben je op dat vooroordeel jaloers? Is het nu een vooroordeel of een feit dat ze daar subiet met 20 man staan?

Het belang dat sommige culturen hechten aan normen en waarden: dit is weer zo vaag.

Ik kan zoveel voorbeelden geven van dingen waar ik versteld van sta: dit is nog v�*ger: geef die voorbeelden dan toch. Dit is net wat ik je vraag: concrete voorbeelden.
Oud 19 juni 2007, 20:08   #111
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat me eerst te binnen schiet? Dat die mensen dag en nacht voor je klaarstaan wanneer je ze nodig hebt, ook al ken je hen maar vaag...
Klopt, heb dit al enkele keren meegemaakt, zelfs al eens geholpen door volstrekt onbekenden. Maar ik woon in een dorp en hier hebben de meeste mensen toch die mentaliteit. En zelfs in een stad, op de tram word ik altijd geholpen als ik met een buggy op- of afstap. Door alle soorten mensen.
Oud 20 juni 2007, 07:40   #112
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Een vooroordeel is toch een misvatting? En toch ben je op dat vooroordeel jaloers? Is het nu een vooroordeel of een feit dat ze daar subiet met 20 man staan?

Het belang dat sommige culturen hechten aan normen en waarden: dit is weer zo vaag.

Ik kan zoveel voorbeelden geven van dingen waar ik versteld van sta: dit is nog v�*ger: geef die voorbeelden dan toch. Dit is net wat ik je vraag: concrete voorbeelden.
Die voorbeelden zijn persoonlijke ervaringen, mijn persoonlijke ervaringen geven geen beeld van alle allochtonen in ons land, ik kom enkel in contact met de Syrische gemeenschap en die is niet te vergelijken met pakweg de Noord-Afrikaanse, daar ben ik me heel goed van bewust.
Klein voorbeeldje:
Wij hebben onlangs een zaak opgestart, in onze regio zijn al verschillende soortgelijke firma's, bijna allemaal in handen van mensen uit het Midden-Oosten.
Ik ben in een vorig leven zelfstandig geweest in de bouwsector en 'collega-zelfstandigen' werden gezien als concurrentie en dat ging soms heel hard.
Bij hen is dat helemaal niet zo, die concureren niet, in tegendeel, als die een goedkope leverancier vinden of een klant die meer betaalt spelen die gewoon die gegevens aan elkaar door. 'Concurrenten' komen een kijkje nemen of bellen om je succes te wensen, vragen wat ze voor je kunnen doen en over geld wordt niet gepraat, ik kan er maar niet aan wennen.
Oud 20 juni 2007, 08:10   #113
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

positief aspect... Free White Women
Oud 11 november 2008, 11:35   #114
onkruid
Banneling

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
onkruid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:10   #115
cynicus3
Banneling

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
cynicus3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be