Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 09:30   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik begin meer en meer respect te krijgen voor de moslimgemeenschap.
Laat dat nu net gelijkvallen met het feit dat mijn respect voor het Vlaamse volk in een dipje zit (om mij maar eens eufemistisch uit te laten).

Vanuit de thuisbasis Muzelstan wordt zulk initiatief (hoofddoek als wandelende reklame voor ongelijkheid van man en vrouw, afschaffing van scheiding van kerk en staat, nog meer verbieden van vrij meningsuiting, discriminatie van homo's enz enz) met applaus en bewondering aangemoedigd.

Stel U eens voor dat er een westerse vrouw in een moslimland zou opkomen met de weigering om een hoofddoek te dragen en de neiging om ook aan mannen een hand te geven.
Akkoord: ze zou geen week leven...maar "stel"
Wij zijn met pakweg een miljard westerlingen...deze vrouw zou door de westerse publieke opinie worden gebrandstapeld als onverdraagzaam, imperialistisch, xenofoob, racistisch dat het geen naam meer zou hebben.

Neen...de muzelratten hebben dat goed gedaan.
Met het blanke wapen kan je het westen niet verlaan...dan maar wachten op de implosie van hun egoïsmekultuur...

Egoïsmekultuur: laat onze kinderen onze puinhopen opruimen:
Puinhopen:
A/ kultureel (bye bye vrije westen: het was ooit een mooie droom)
B/ financieel (de volgende generatie zal nooit de ongelooflijke schuldenberg kunnen én aflossen én nog voor welvaartstoename kunnen kiezen)
C/ ecologisch (wij hebben het er toch maar een generatie lekker van genomen: laat onze kinderen maar wonen in een ecologische woestijn)

Bah...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 juni 2009 om 09:31.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:31   #42
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
klopt niet. Vrijzinnigheid legt niemand iets op of verbiedt niemand niets. Een echte vrijzinnige verdedigt het recht op vrije keuze ook al is dat een dwaze achterlijke keuze.
Dus ook mijn keuze om niet geconfronteerd te worden met religieuze symbolen in een publieke omgeving.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:31   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Laat uw godsdienst dan ook erkennen; net zoals de Islam is erkend.
Veel succes!
hallo? wil je hiermee zeggen dat de zo geroemde godsdienstvrijheid enkel geldt voor religies die in dit land als dusdanig erkend werden en bijgevolg gesubsidieerd worden?

Meent U het nu dat het hindoeisme geen religie is als die niet erkend werd? het boeddhisme en taoisme geen recht op beleving heeft in belgie?

Wat doet U met het "recht op godsdienstvrijheid" in landen die helemaal niet het ridicule "subsidiering n�* erkenning"-systeem hebben ingevoerd om zo origineel de katholieke kerk van inkomsten te voorzien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2009 om 09:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:32   #44
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ge hebt het weer niet begrepen.
Die moslima respecteert mijn vrije keuze niet om niet geconfronteerd te worden met hoofddoeken.
Wat snap je daar nu niet aan?
Of telt alleen de vrije keuze van religieuze seuten?
Dus jij ijvert voor een 'vrijheid' in de samenleving die inhoudt dat alleen dingen worden toegelaten waar jij het mee eens bent?
Oud 10 juni 2009, 09:32   #45
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is mijn eigen keuze om daar niet mee geconfronteerd te worden.Wat snapt u niet aan 'eigen keuze'?
Wel, dan kan u best een vliegtuigticketje boeken richting 'oewakadoegoe'. Daar zal u dan in rust kunnen leven zonder steeds geconfronteerd te worden met die "stoute" hoofddoekjes....
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:34   #46
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Die van cd&v respecteren uw vrijheid dan ook niet, sterker nog dat is een partij die op geloof is gebaseerd en de christelijke waarden naar voor schuift.
Ik stem dan ook niet op deze religieuze partij.
Ik kan wel respect opbrengen voor het feit dat de madammen van deze partij niet met opzichtige religieuze symbolen rondlopen en niet constant uit de bijbel citeren.
Oud 10 juni 2009, 09:34   #47
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ook mijn keuze om niet geconfronteerd te worden met religieuze symbolen in een publieke omgeving.
keuze die je thuis ten volle kan beleven. Over wat zich op de openbare weg afspeelt heb je echter weinig of niks te zeggen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:34   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat zij respect moet hebben voor de geseculariseerde aard van ons land, cultuur en instellingen.
Ik vind het slecht opgevoed meiske, een provocatrice zonder respect die haar geloof ongevraagd opdringt.
In Turkije mag ze die hoofddoek niet opzetten, omdat men daar wel degelijk respect moet hebben voor de lekenstaat.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:34   #49
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik begin meer en meer respect te krijgen voor de moslimgemeenschap.
Laat dat nu net gelijkvallen met het feit dat mijn respect voor het Vlaamse volk in een dipje zit (om mij maar eens eufemistisch uit te laten).

Vanuit de thuisbasis Muzelstan wordt zulk initiatief (hoofddoek als wandelende reklame voor ongelijkheid van man en vrouw, afschaffing van scheiding van kerk en staat, nog meer verbieden van vrij meningsuiting, discriminatie van homo's enz enz) met applaus en bewondering aangemoedigd.

Stel U eens voor dat er een westerse vrouw in een moslimland zou opkomen met de weigering om een hoofddoek te dragen en de neiging om ook aan mannen een hand te geven.
Akkoord: ze zou geen week leven...maar "stel"
Wij zijn met pakweg een miljard westerlingen...deze vrouw zou door de westerse publieke opinie worden gebrandstapeld als onverdraagzaam, imperialistisch, xenofoob, racistisch dat het geen naam meer zou hebben.

Neen...de muzelratten hebben dat goed gedaan.
Met het blanke wapen kan je het westen niet verlaan...dan maar wachten op de implosie van hun egoïsmekultuur...

Egoïsmekultuur: laat onze kinderen onze puinhopen opruimen:
Puinhopen:
A/ kultureel (bye bye vrije westen: het was ooit een mooie droom)
B/ financieel (de volgende generatie zal nooit de ongelooflijke schuldenberg kunnen én aflossen én nog voor welvaartstoename kunnen kiezen)
C/ ecologisch (wij hebben het er toch maar een generatie lekker van genomen: laat onze kinderen maar wonen in een ecologische woestijn)

Bah...
http://www.youtube.com/watch?v=bJ6geweDjzs
Toegegeven, ze kwam niet op voor het parlement, maar een beetje nuance mag wel.
Oud 10 juni 2009, 09:34   #50
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan die "godsdienstvrijheid "ook misbruiken hoor.

Ik naam van godsdienstvrijheid wens ik niet geconfronteerd te worden met achterlijke religieuze gebruiken, en al zeker niet in instellingen als het parlement.
Mijn god - die ratio heet - eist dat.
Die moslima respecteert dus mijn vrijheid van godsdienst niet volgens de welke atheisten zoals ik niet wensen geconfronteerd te worden met religieuze symbolen whatsoever.
Ik ben tevens atheïst, wat niet betekent dat ik geen respect kan opbrengen voor mensen die wel geloven. Geloven is een keuze die je maakt en dat moet gerespecteerd worden, ookal ben je het er vaak niet mee eens.
Oud 10 juni 2009, 09:35   #51
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
keuze die je thuis ten volle kan beleven. Over wat zich op de openbare weg afspeelt heb je echter weinig of niks te zeggen.
Keuze die de moslimas thuis dienen te beleven precies zoals hun religieus boekske hen vraagt.
Oud 10 juni 2009, 09:35   #52
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hallo? wil je hiermee zeggen dat de zo geroemde godsdienstvrijheid enkel geldt voor religies die in dit land als dusdanig erkend werden en bijgevolg gesubsidieerd worden?
Neen; ik wou enkel het verschil aantonen, in zijn/haar belachelijke vergelijking, tussen een uiting van godsdienstvrijheid van een erkende religie (een uiting die geen beperking oplegt aan anderen) en een uiting van godsdienstvrijheid van een niet erkende religie (een uiting die wel beperkingen oplegt aan anderen).

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 juni 2009 om 09:37.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:35   #53
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wel, dan kan u best een vliegtuigticketje boeken richting 'oewakadoegoe'. Daar zal u dan in rust kunnen leven zonder steeds geconfronteerd te worden met die "stoute" hoofddoekjes....
Ik hoop dat hij toch mag terugkeren om te komen kijken hoe uw dochter wordt gestenigd omdat ze verkracht werd door uw buur?
Oud 10 juni 2009, 09:35   #54
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoofddoekgebash.
Dat mag in een democratie. Of heeft u wat tegen vrije meningsuiting?
Een hoofddoek dragen mag in een democratie. Of heeft u wat tegen vrije meningsuiting?
Oud 10 juni 2009, 09:35   #55
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 juni 2009 om 09:36.
Oud 10 juni 2009, 09:36   #56
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keuze die de moslimas thuis dienen te beleven precies zoals hun religieus boekske hen vraagt.
Over wat zich op de openbare weg afspeelt heb je echter weinig of niks te zeggen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:36   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
'Mensen liggen niet wakker van mijn hoofddoek'

BRUSSEL - Mahinur Özdemir (CDH) is de eerste vrouw met een hoofddoek in een Belgisch parlement.
Ze is vrouw, moslima, 26 jaar, van Turkse origine en sinds twee dagen gekozene voor het Brussels Parlement. Een spraakwaterval ook als het over sociale problemen en stadsontwikkeling gaat, de projecten waarmee ze zich ook in de Schaarbeekse gemeenteraad bezighoudt.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=9N2B8ACI

wat een prachtige evolutie in België
wie hier leeft, mee bouwt aan de verdraagzame samenleving moet kansen krijgen
Proficiat voor Mevrouw Özdemir!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:37   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Dit is eigenlijk een de beste opmerkingen van de hele draad tot nu toe
Het is inderdaad raar dat ze vanuit het niets verkozen is geraakt
dat heeft te maken met het verdoezelen van haar hoofddoek op de affiches, dan het netjes verspreiden via de media voor de mensen die écht gemist hadden dat ze er met een sjaal opstaat op de manier waarop wij niet op een pasfoto mogen staan, én bijgevolg heb je de uit het niets verschijnende do-gooders die het ocharme-kind-mag-niet-met-sjaal-op-foto op haar 26ste in het parlement kieperen!

ik ga toch eens zien of ik mijn dochters niet bij een of andere partij kan doen aansluiten en met een of andere indianenpak in het parlement ga krijgen.

Trouwens: ik meen dat net OMWILLE VAN DE GELIJKHEID hoofddeksels in het parlement verboden waren (alvast in het federale parlement). Zodat niet enkel de hoeden zichtbaar waren, maar om er ook voor te zorgen dat de werkmansklakken niet de oorzaak van spot werden.

Wat is het binnenkort? niet meer verkiesbaar als je geen hoofddoek draagt? het witte gehaakte mutsje klaar voordat je binnenkomt en een aparte bank voor joden met keppeltjes? Waar blijven de nonnen met hun vliegende gesteven kappen en de middeleeuwers met hun puntmutsen?

PS.: hoe zou "welwillend links" reageren moesten alle vrouwelijke verkozenen van de vlaamse rechterzijde ineens een "marie-rose"sjaal+knoop met franjes dragen? D�*t zou ik nu eens aanmoedigen sé! ik vind het ontzettend knap bovendien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2009 om 09:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 09:40   #59
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ga toch eens zien of ik mijn dochters niet bij een of andere partij kan doen aansluiten en met een of andere indianenpak in het parlement ga krijgen.
Kunnen ze dat zelf niet?
En dan volgende week weer zagen op de Deguchts, Vandebosches, Tobbacks, Dillens, Decroos, Vanvelthovens
Oud 10 juni 2009, 09:41   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
en al die mensen die zich belachelij staatn te maken op een wei, rond lopen met vlaamse leeuwvlaggen, overal opduiken ( op de velokoers,.... ) dan die Vlaamse Leeuw gezangen, dat is allemaal veel erger en uit de tijd in plaats een hoofddoek dragen. ( beschermend tegen huidkanker en ozon )
Heel goed gezegd!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be