Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 12:40   #221
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

zo zo toch een evulotie te merken op dit forum
Oud 10 juni 2009, 12:42   #222
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
We hebben een maatschappelijk probleem, die hoofddoeken zijn maar slechts een gevolg van een véél dieper liggend probleem.
Inderdaad. Ik ben benieuwd of ze dat doekje MAG dragen in het parlement...
Een Europeaan zou eens moeten proberen , als verkozene in een vb turks parlement, met een kruis op z'n borst in dat parlement te geraken...(ik zeg wél: geraken)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 12:43   #223
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Diegene die ferm op het randje van racisme balanceert ben jij Dimensie.
Nee, de racisten zijn zij die zich als handlangers van de echte racisten opstellen en die het echte racisme ongemoeid laten.
En dat profiel komt alvast niet met het mijne overeen ...
Denk dus maar 2 keer na voor je de term racisme in de mond neemt en misbruikt voor je eigen politiek correcte gelijk. Ik sta niet in de statistieken van de racistische geweldplegingen gepleegd door de mensen waarvan jij de religie zo humanistisch vindt.

Citaat:
Vragen:
1.Er wordt momenteel over geheel Europa een groeiend antisemitisme vastgesteld. Moet Europa hier tegen optreden? Zo ja. Hoe?

1. Het antisemitisme is inderdaad terug van weggeweest in Europa. Deze keer als een (rechtstreeks) gevolg van de massale immigratie van moslims. Als er hier opnieuw antisemitisch geweld plaatsvindt, is dat bijna steeds het werk van allochtonen. Dat antisemitisme heden ten dage in de eerste plaats een immigratieprobleem is, is een waarheid die sommigen maar niet onder ogen willen zien - en uiteraard moet hiertegen worden opgetreden. Mag ik er op wijzen dat het Vlaams Belang de enige partij in het Europees Parlement was die er zich (in 2005!) tegen verzette dat in het EUMC-antisemitismerapport het gevaar dat uitgaat van extreme moslims - die verantwoordelijk zijn voor de overweldigende meerderheid van antisemitische daden in Europa - werd weggemoffeld? Het illustreert andermaal de politieke correctheid én de politieke lafheid. Dissidente standpunten worden genadeloos vervolgd, maar fanatieke allochtonen en het echte racisme worden ongemoeid gelaten.

Bron: joodsactueel.be/2009/06/07/10152/verkiezingen-partijen-over-antisemitisme-en-herinneringseducatie.html

Laatst gewijzigd door Dimensie : 10 juni 2009 om 12:43.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 12:43   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dimensie
Ofwel heeft die hoofddoek driekwart van de inhoud van haar koran genegeerd, ofwel scheelt er werkelijk iets aan haar intellectuele capiciteiten
Ik moet je hier 100% in bijtreden.

Wat denkt de hoofddoekparlementarier bijvoorbeeld over volgende koranverzen:

(let op, wat volgt is niet MIJN mening, blijkbaar zijn er een aantal mensen die menen dat IK die dingen wil laten opvolgen.... )
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

Zomaar een paar verzen.
En wat moeten we met dit vers? Betekend dit vers niet dat als Moslims zich niet aan de gehele koran houdt zich schuldig maakt aan verraad?

2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet
Wat doet een Humanistische partij (met christelijke grondslag toch) met een verkozen parlementslid die bovenstaande verzen in haar heilig boekje volledig moet opvolgen, wat ze blijkbaar wenst te doen, anders moet ze ook geen islam schaamlap meer dragen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 12:46   #225
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
De enige lafaard die hier zijn lafheid probeert te camoufleren, ben jij.
Jij bent het die het vond dat een moslima die afstudeert en werkt een rariteit is. Ik zeg dat er geen reden is waarom studeren aan de unief en werken zo'n huzarenstukje zou moeten zijn voor moslims.
De neerbuigendheid en het racisme druipt uit jouw stelling.
Dat jij gepikeerd bent omdat ik jou koud gepakt heb, is evident.
begrijp je eigenlijk wel nederlands?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
études en latin/sciences/math en études en sciences politiques �* l’ULB

Een allochtoon die werk heeft en heeft gestudeerd, en toch ma blijven klagen en zagen...
Leg het me eens uit waar dat racisme zit.

Citaat:
Als je er niet tegen kan dat op een forum over de hoofddoek gediscussieerd wordt, dan hoor jij hier niet thuis. Als jij alleen met persoonlijke aanvallen en schelden afkomt omdat je zelfs niet één argument kan bedenken, dan blijf je best op een forum weg.
in tegenstelling tot wat gij denkt ben ik niet degene die met zijn broek op zijn enkels staat:
Citaat:
Maar ik begrijp je wel, je poging om de discussie af te leiden. Eerst trek je je woorden als een lafaard terug, dan wordt je inconsistentie pijnlijk duidelijk gemaakt, dan blijkt dat je niet weet waar je over spreekt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 12:49   #226
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

(let op, wat volgt is niet MIJN mening, blijkbaar zijn er een aantal mensen die menen dat IK die dingen wil laten opvolgen.... )
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

Zomaar een paar verzen.
En wat moeten we met dit vers? Betekend dit vers niet dat als Moslims zich niet aan de gehele koran houdt zich schuldig maakt aan verraad?

2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet
Wat doet een Humanistische partij (met christelijke grondslag toch) met een verkozen parlementslid die bovenstaande verzen in haar heilig boekje volledig moet opvolgen, wat ze blijkbaar wenst te doen, anders moet ze ook geen islam schaamlap meer dragen!
vraag het haar eens
Oud 10 juni 2009, 12:55   #227
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vraag het haar eens
in feite is dat een goed gedacht.

Ik neem aan dat ze perfect tweetalig is als parlementarier van het Brusselse Gewest? of zou dat een probleem zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 juni 2009, 12:56   #228
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De soep wordt niet zo heet gedronken als ze wordt opgediend.
Afwachten of het wettelijk is dat ze met haar doekje IN het parlement komt...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 13:08   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De soep wordt niet zo heet gedronken als ze wordt opgediend.
Afwachten of het wettelijk is dat ze met haar doekje IN het parlement komt...
ik dacht dus ook dat hoofdbedekking verboden was in het parlement.

Oud 10 juni 2009, 13:15   #230
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in feite is dat een goed gedacht.

Ik neem aan dat ze perfect tweetalig is als parlementarier van het Brusselse Gewest? of zou dat een probleem zijn?
probeer het eens
Oud 10 juni 2009, 13:43   #231
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Tis erg da die meisjes een hoofddoek dragen alsof het een modetrend is zonder te beseffen wat het idee achter een hoofddoek is.
Oud 10 juni 2009, 13:51   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Tis erg da die meisjes een hoofddoek dragen alsof het een modetrend is zonder te beseffen wat het idee achter een hoofddoek is.
dat vind ik juist niet erg.

Ik vind dat al die pro-islamvlag boeh-roepers met hun broek op de knieën staan als ze daar staan te kwelen voor het "recht" om een brigitte bardot sjalleke te mogen dragen.....

Zelf ben ik pro de Morel-Knoop. Prachtig gedrapeerde lange sjaal met mooi vervlochten knoop met franjes die langs de hals lopen. Zéér sexy trouwens ook.

Ze geraken in de knoei met hun "ik ben een diamant en draag men hoofddoek als bescherming tegen verkrachting" systeem (ik wist trouwens ook niet dat bij moslima's hun vagina op hun kruin lag, maar dat terzijde).

STEL nu eens, dat we massaal de Morel-knoop gaan dragen deze zomer! Wat moeten de "ik wil dat je naar mijn binnenste kijkt" meiden dan gaan doen?

Oud 10 juni 2009, 13:59   #233
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik vind dat al die pro-islamvlag boeh-roepers met hun broek op de knieën staan als ze daar staan te kwelen voor het "recht" om een brigitte bardot sjalleke te mogen dragen.....

Zelf ben ik pro de Morel-Knoop. Prachtig gedrapeerde lange sjaal met mooi vervlochten knoop met franjes die langs de hals lopen. Zéér sexy trouwens ook.

Ze geraken in de knoei met hun "ik ben een diamant en draag men hoofddoek als bescherming tegen verkrachting" systeem (ik wist trouwens ook niet dat bij moslima's hun vagina op hun kruin lag, maar dat terzijde).

STEL nu eens, dat we massaal de Morel-knoop gaan dragen deze zomer! Wat moeten de "ik wil dat je naar mijn binnenste kijkt" meiden dan gaan doen?
Wij wisten voordien ook niet dat gij altijd op uw verstand gaat zitten.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:01   #234
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht dus ook dat hoofdbedekking verboden was in het parlement.
Er bestaat geen reglement die zegt wat parlementariers al dan niet op hun hoofd mogen dragen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:03   #235
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zomaar een paar verzen.

Neen, het is nog erger.
De hoofddoek is nu net de publieke affirmatie van haar ondergeschiktheid aan de koran.
Wat een inconsequentie zeg.
Een moslima vertelde De Winter dat zij een hoofddoek droeg om korter bij God te zijn, en de kloothommels van bloed en eer mogen geeneens een swastika of een duitse helm dragen om zich ook korter bij God te voelen?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 juni 2009 om 14:04.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:04   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er bestaat geen reglement die zegt wat parlementariers al dan niet op hun hoofd mogen dragen.
dan geldt het voor de bezoekers.... er is toch iets met een verbod op hoofdbedekking in het parlement.

Oud 10 juni 2009, 14:06   #237
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wij wisten voordien ook niet dat gij altijd op uw verstand gaat zitten.

ik moet hier nog iets bijzetten of ik overtreed de forumregels.

Oud 10 juni 2009, 14:10   #238
Jennes
Banneling

Standaard

Prima! En niet meer dan logisch ook! Degenen in het parlement, moeten representatief zijn voor onze bevolking. En of sommigen daarin zich nu kunnen vinden of niet : onze bevolking bestaat ook voor een groot deel uit buitenlanders en vooral de groep Moslims is relatief groot. (Mogelijk groter dan de echte Christenen). Ik zie ook niet in waarom anderen een mening moeten hebben in het feit dat ze hier wonen of niet: we hebben ze zelf naar hier gehaald, in eerste instantie. In tweede instantie zijn dat de gevolgen van groener gras hebben dan de ander: dat trekt nu eenmaal mensen aan die ook deze levensstandaard willen hebben. Daar is niets abnormaal aan. Terzijde spreken zij zich ook niet uit over het feit of ze ons (autochtonen) al dan niet wenselijk, dan wel zeer storend vinden.

Daarenboven is er geen enkele reden om ervan uit te gaan dat iemand met een hoofddoek een slechte parlementariër zal zijn dan iemand zonder hoofddoek. Dat is een even grote dooddoener dan beweren dat iemand met een grote neus of flap-oren het slechter zal doen, of iemand met een fluo-broek godbetert.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:13   #239
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dan geldt het voor de bezoekers.... er is toch iets met een verbod op hoofdbedekking in het parlement.
Enkel in uw verbeelding vrees ik.
Een 'kenner' bevestigde vanmogren op radio 1 dat er geen reglementering terzake bestaat.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:15   #240
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:

Mon Dieu!

*KNIP*

Al kan het goed zijn dat "vredelievend" België waarmee u sympathiseert nu in opstand zal komen. Hoewel ik de wet op het dragen van religieuze tekens/hoofddeksels in openbare gebouwen niet ken.
Ik hoop echter dat ze verstandiger zijn dan zich bezighouden met zulke non-issues, want voor mijn part gaat morgen iedereen met een slagersmuts of in superman kostuum naar het parlement. Zolang ze hun werk maar doen.

Laatst gewijzigd door Akira : 11 juni 2009 om 12:40.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be