Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 19:50   #321
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Objectief bekeken was het dus een ferme amateur-createur. Leg me eens uit wat het besnijden van een vrouw met hygiëne te maken heeft?
En wij zijn natuurlijk allemaal perfect?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 19:52   #322
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Zalig de vrouwen, die zich van hun waardigheid bewust zijn!

Oud 10 juni 2009, 19:55   #323
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Vrouwen moeten zich niet kleden als sletten. Ze mogen zich kleden zoals ze willen. Daar gaat het nu juist om. Onafhankelijkheid, vrijheid.
Volledig mee eens.
Oud 10 juni 2009, 19:56   #324
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
En wij zijn natuurlijk allemaal perfect?
Hebben wij ook een imaginair hoger wezen dat ons verplicht stukken van onszelf af te snijden om aan zijn ideaalbeeld te voldoen? Als halve wetenschapper geloof ik niet in sprookjes.

Laatst gewijzigd door lantjes : 10 juni 2009 om 19:56.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 19:58   #325
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zalig de vrouwen, die zich van hun waardigheid bewust zijn!

Dat is helemaal geen vrouw op die foto. Dat ben ik, toen ik gisteren onder mijn douche vandaan kwam en mijn kleren niet vond. Ik moest de postbode achterna voor een aangetekende brief, en heb, om me waardig tussen de weggebruikers te begeven, het overgordijn aangetrokken waarin ik mij het lekkerst voel.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 20:06.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:01   #326
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is helemaal geen vrouw op die foto. Dat ben ik, toen ik gisteren onder mijn douche vandaan kwam en mijn kleren niet vond. Ik moest de postbode achterna voor een aangetekende brief, en heb uit zedigheid een overgordijn aangetrokken alvorens de straat op te lopen.
Geniaal, hoe verzint gij die dinge toch altijd

Laatst gewijzigd door Pieter B : 10 juni 2009 om 20:01.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:01   #327
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is helemaal geen vrouw op die foto. Dat ben ik, toen ik gisteren onder mijn douche vandaan kwam en mijn kleren niet vond. Ik moest de postbode achterna voor een aangetekende brief, en heb uit zedigheid een overgordijn aangetrokken alvorens de straat op te lopen.
ik geloof er niks van.

Kijk eens achter je? daar staat nog zo iemand maar dan in het zwart gekleed. Dat is veel beter! Jullie probeerden lantaarnpaaltje te spelen hé! ik wist het wel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:08   #328
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hebben wij ook een imaginair hoger wezen dat ons verplicht stukken van onszelf af te snijden om aan zijn ideaalbeeld te voldoen? Als halve wetenschapper geloof ik niet in sprookjes.
Ik ook niet. Doch heeft die besnijdenis bij moslims alsook bij Joden al zijn nut bewezen. Denk maar aan de pest die in Europa aardig heeft huisgehouden en aan honderduizenden mensen het leven heeft gekost. Doch werden de islamitische landen veel minder erg getroffen dan de Westerse landen. Ook de Joden bleken beter bestand te zijn tegen de pest, omwille van hun betere hygiëne!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:08   #329
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vrouwen moeten zich niet kleden als sletten. Ze mogen zich kleden zoals ze willen. Daar gaat het nu juist om. Onafhankelijkheid, vrijheid. Ik ken genoeg vrouwen die geen hoofddoek moeten dragen om waardig te kunnen zijn.
agreed. Maar dat ze de volledige vrijheid hebben om zich te kleden zoals ze willen...

wij hebben in de westerse wereld een bepaald beeld geschapen van wat de vrouw is/moet zijn. en ja, een deel daarvan is dat we ze als sexueel reclameproduct gebruiken. ook al moet het individuele model dat niet doen, het zet wel een toon van hoe de vrouw gezien wordt. een gebruiksvoorwerp,en een irrealistisch (oppervlakkig!) ideaalbeeld, dat zet de standaard voor een ganse generatie.
Dat Paris Hilton ipv een succesvolle vrouwelijke chirurg een rolmodel is voor jonge meisjes, doet me walgen.....

toch vind ik dat nog steeds serieus beter dan een burkaversie.

Maar zover gaan dat wij lessen moeten geven qua emancipatie...vind ik te ver gaan. Tot 48 dacht ik hadden vrouwen geen stemrecht, tot 81 géén bescherming van de echtelijke woning etc. en laten we eerlijk zijn, Westerse mannen hebben geen religie (meer) nodig om hun vrouw af en toe bij te toeken.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2009 om 20:14.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:12   #330
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
agreed. Maar dat ze de volledige vrijheid hebben om zich te kleden zoals ze willen...

wij hebben in de westerse wereld een bepaald beeld geschapen van wat de vrouw is/moet zijn. en ja, een deel daarvan is dat we ze als sexueel reclameproduct gebruiken. ook al moet het individuele model dat niet doen, het zet wel een toon van hoe de vrouw gezien wordt. een gebruiksvoorwerp, dat zet de standaard voor een ganse generatie.

toch vind ik dat nog steeds serieus beter dan een burkaversie.

Maar zover gaan dat wij lessen moeten geven qua emancipatie...vind ik te ver gaan. Tot 48 dacht ik hadden vrouwen geen stemrecht, tot 81 géén bescherming van de echtelijke woning etc. en laten we eerlijk zijn, Westerse mannen hebben geen religie (meer) nodig om hun vrouw af en toe bij te toeken.
Net omdat de verworvenheden zo recent zijn moeten we ze extra beschermen.
Oud 10 juni 2009, 20:13   #331
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik vind dat zij respect moet hebben voor de geseculariseerde aard van ons land, cultuur en instellingen.
Ik vind het slecht opgevoed meiske, een provocatrice zonder respect die haar geloof ongevraagd opdringt.
Duidelijk gezegd en het onderstaande moeten de voorstanders maar eens goed doorlezen.

bron:Eindhovens Dagblad
Fereshta Moradi: een stem voor verborgen leed

*KNIP*

Zo schreef de bekende Franse filosofe en feministe waarschuwend : "De hoofddoek is niet zomaar een lapje stof. Het is een religieus symbool en een politiek vaandel. Het is de eerste stap op weg naar het fundamentalisme." Stof tot nadenken!

*KNIP*

Moordende fixatie
Hoe moordend die obsessie voor kledijvoorschriften kan zijn, bleek op 11 maart 2002 bij een brand in een Saoudisch internaat voor meisjes: de leerlingetjes die uit het brandende gebouw wilden vluchten werden door bewakers van de mutawa'een, de religieuze politie, met knuppels geslagen en terug in de school gejaagd omdat zij niet volgens de islamitische voorschriften gekleed waren. Daarna probeerde de religieuze politie zelfs de hulpdiensten en de brandweermannen te beletten het gebouw binnen te gaan. Dat waren immers mannen, en de ongesluierde meisjes mochten niet aan hun blikken blootgesteld worden. In de waanzinnige logica van de mutawa'een konden zij nog beter levend verbranden ... Veertien meisjes kwamen om door verstikking achter een buitendeur die door de mutawa'een was afgesloten. In een normaal land zou er bij een identieke brand in een identiek schoolgebouw waarschijnlijk niet één dodelijk slachtoffer zijn gevallen.

*KNIP*

Gelieve het auteursrecht te respecteren.

Wat gaan al die progressieven zeggen als hun dochters zo behandeld gaan worden. Kijken of ze dan nog zo een grote mond hebben?

Laatst gewijzigd door Akira : 11 juni 2009 om 13:00.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:13   #332
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
'Mensen liggen niet wakker van mijn hoofddoek'
Ik weet hoe dat komt. Deze post is nog geen dag oud en heeft al 19 webpagina's reacties gekregen, op een werkdag. Straks blijven de mensen op om reacties te kunnen blijven schrijven. Ze zullen dus niet wakker liggen, maar zitten.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 20:16.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:19   #333
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar allez jongen toch! hoe kunnen nu die vrouwen op hun eentje onzedig zijn? daar heb je toch mannetjes voor nodig? Of zijn die mannetjes nooit onzedig?

en ja, dat kind op die foto, die wordt daar verdorie FERM voor betaald man! en ik vrees dat ze inderdaad 's avonds na haar werk niet thuis gaat klaarstaan met de krant en de sloffen van mijnheer (of was dat de hond nu weer die dat moest doen?).
Maar geef toe: met wie wil je liever tussen de lakens? met moedere zedigheid Theresa of met die madam van het fotootje?
(en ik zeg niet dat je iets onzedigs gaat doen hoor, ik zou niet durven. Ik kan me voorstellen dat mevrouw Preutse ook nog in zo'n slaapkleed met een opening "op dié plaats" slaapt. In Nederland doen ze dat nog in de bible belt naar het schijnt. Zeven kinderen en nog nooit z'n vrouw naakt gezien! is dat niet flink zèg?).
Je mist het punt weer compleet.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:22   #334
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Doch heeft die besnijdenis bij moslims alsook bij Joden al zijn nut bewezen. Denk maar aan de pest die in Europa aardig heeft huisgehouden en aan honderduizenden mensen het leven heeft gekost. Doch werden de islamitische landen veel minder erg getroffen dan de Westerse landen. Ook de Joden bleken beter bestand te zijn tegen de pest, omwille van hun betere hygiëne!
En hoeveel honderden jaren is dat geleden? Jammer dat ze in dat tijdperk zijn blijven steken....

Laatst gewijzigd door lantjes : 10 juni 2009 om 20:23.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:23   #335
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk nu wel niet dat het besnijden heeft geholpen tegen de pest hoor witroosje.

Maar het regelmatig handen wassen zal er wel iets mee te maken hebben gehad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:43   #336
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Hier zie, uw schoone "empancipatie van de vrouw" in het westen:

Ik ben het normaal oneens met je maar dit is een schot in de roos.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:46   #337
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
*KNIP*
hij klaagt mi iets terechts aan.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Akira : 11 juni 2009 om 12:56.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 21:49   #338
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hij klaagt mi iets terechts aan.
Op een schitterende manier ook. Zie hoe die lichamen zodanig bewerkt zijn dat ze niet langer echt lijken.
Oud 10 juni 2009, 22:06   #339
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Op een schitterende manier ook. Zie hoe die lichamen zodanig bewerkt zijn dat ze niet langer echt lijken.

die abdomen definitie en ordening van het meest rechtse model heeft idd iets onnatuurlijks.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2009 om 22:07.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 22:07   #340
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
die abdomen definitie en ordening van het meest rechtse model heeft idd iets onnatuurlijks.
Euh?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be