Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 10:30   #261
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wat bedoelt u met 'ze'?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniempje
die Vlamingen vind ik hier in dit forum weinig

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 juni 2009 om 10:31.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 10:30   #262
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
wat Egidius heel terecht als even waar omschrijft, de verregaande inmenging van politiek en loges om potten dicht te houden die stemgedrag kunnen beinvloeden; Die voor gewone mensen vaak onzichtbare dictatuur bestaat wel degelijk.
Ze is zelf beangstigend omdat ze veel verder gaat dan je ooit zou denken vanuit je vertrouwen naar instellingen die dit juist dienen te verhinderen.
Alice, mij is het zo vergaan in mijn contacten met Europese instellingen. Daar ging het helemaal niet om integratiekwesties, meer om correcte rekeningen en rechtsgeldige besluitvorming enz., maar mijn conclusie was ook: ik zou nooit hebben gedacht dat de bevolking zozeer wordt gemanipuleerd en dat de democratie zo verregaand is afgeschaft. Ik denk dat wij de forummers kunnen begrijpen die het nog niet door hebben, omdat we het vroeger zelf ook niet door hadden.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:03   #263
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Wel, ik merk dat er op dit forum nogal wat mensen zitten met een rechts gedachtengoed. Dat heb ik wel gemerkt aan de poll's voor de verkiezingen.
Naar mijn mening is dit forum niet representatief naar onze huidige maatschappij toe. Ik geloof haar dus vrij dat ze buiten dit forum meer mensen tegenkomt waarmee ze wel een 'degelijk, gewoon gesprek' kan hebben
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:15   #264
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het "centrum" dat jij probeert op te bouwen is eerder het centrum van de kleinburgers: diegenen die niet willen inzien hoe onze wereld functioneert en blijven steken in moralisme. Ik ben al lang goede maten met intelligente rechtsen als Metternich, Nestor Burma, Volksstormer, ...

Je moet ook zin hebben om dat te doen hé. En als ik Alice weer haar rancune & frustraties hoor spuien en ik jou dit hoor prijzen als een blijk van intelligentie & gematigdheid, dan werkt dat niet bepaald motiverend.
Hola, nu is het wel genoeg hoor Kallikles.
Je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn maar ik vind jou "kleinburgelijk" als je steeds aanvalt met dit soort berichten waarbij ik dus volgens jou racune en frustraties zou spuien?
Ik baseer me op jaren ervaring via werk en ookal meen ik hier geen geloofsbrieven te moeten voorleggen, ik werk nog steeds in die sector met dezelfde inzet voor mensen, ook voor iedere allochtoon die ik ergens mee kan helpen.
Dat betekent niet dat ik op basis van ervaring geen gegronde mening heb opgebouwd en blijkbaar irritieert je dit?? Anders begrijp ik niet waarom je niet gewoon de discussie aangaat, wat ik trouwens wel doe met jou opmerkingen ookal vind ik die even grote onzin als jij mijn mening mag vinden. Als je niet omkunt met andere meningen dan zit je misschien wat verkeerd op een discussieforum?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:17   #265
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Alice, mij is het zo vergaan in mijn contacten met Europese instellingen. Daar ging het helemaal niet om integratiekwesties, meer om correcte rekeningen en rechtsgeldige besluitvorming enz., maar mijn conclusie was ook: ik zou nooit hebben gedacht dat de bevolking zozeer wordt gemanipuleerd en dat de democratie zo verregaand is afgeschaft. Ik denk dat wij de forummers kunnen begrijpen die het nog niet door hebben, omdat we het vroeger zelf ook niet door hadden.
Daar ben ik het volledig mee eens! Zelf had ik dat vroeger ook niet geloofd dus begrijp ik dat er mensen zijn die dit nog steeds niet geloven, het is dan ook hallucinant die realiteit!
Oud 11 juni 2009, 11:23   #266
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kodo kodo, nog even en je mag samen met mij achter dat rechtergordijn gaan staan denk ik. Lekker knus met ons beidjes.
Ach, eigenlijk ben ik links, want ik houd van sociale rechtvaardigheid en geen al te grote ongelijkheid qua inkomen enz. En ik gun allochtonen een even hoog inkomen als autochtonen. En ik heb een grotere hekel aan de antidemocratische autochtonen die in bedrijven, banken en overheidsinstellingen uitsluitend zichzelf bedienen en alles naar hun hand zetten dan aan een straatloper die er met mijn portefeuille vandoor gaat.

Maar het soort onverdraagzaamheid waarmee ik te maken heb gehad is niet de versie die het meest in de media komt; ze is wel in de koran te vinden. En ik zie ter linkerzijde veel wereldvreemdheid en betutteling. Eigenlijk kan het me niet schelen of ik als links of rechts wordt weggezet.

Alice combineert het goede van links en rechts, pleit enerzijds voor begrip en solidariteit en tegen uitsluiting en achterstelling, maar protesteert uitvoerig tegen mechanismen waarmee de mensen zich aan hun verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid onttrekken.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:25   #267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Inhoudelijk reageren op iets inhoudsloos?
Neen bedankt; da's een bekende val waar ik niet langer intrap.
Dan begint de zinloze discussie waar deze draad een eind probeert aan te maken van vooraf aan.
Nogmaals; als iemand een complottheorie a la suske & wikse wil geloven zonder dat daar een bewijsvoering aan voorafgaat, mij niet gelaten.
Maar dan hou ik mij het recht om daar mee lachen.
En dat wij verschillende soorten humor zouden hebben; houden zo.

een quote vanop die site;

Moet ik nu echt reageren op de nonsensikale melee van een Franse populistische 6e rangspoliticus?
Was deze draad niet opgestart om zo'n discussies te weren?
Dan blijf ik toch liever in mijn hoge toren, merci.
Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar in die complottheorie gelooft,zelf ken ik ze onvoldoende om te oordelen.
Maar als je daarover geen discussie wilt dan reageer je niet, nu maak je iemand (Circe) wel belachelijk zonder enige argumentatie want daar wordt je moe van?

Eigenlijk vind ik wat u doet ook best een val, mensen worden persoonlijk aangevallen of belachelijk gemaakt maar inhoudelijk weerleggen gebeurt niet ,dan zijn er ineens allerlei excuses.
Dat mag uiteraard en u mag in uw ivoren toren zitten, veel plezier en geniet van uw uitzicht!
Oud 11 juni 2009, 11:30   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ach, eigenlijk ben ik links, want ik houd van sociale rechtvaardigheid en geen al te grote ongelijkheid qua inkomen enz. En ik gun allochtonen een even hoog inkomen als autochtonen. En ik heb een grotere hekel aan de antidemocratische autochtonen die in bedrijven, banken en overheidsinstellingen uitsluitend zichzelf bedienen en alles naar hun hand zetten dan aan een straatloper die er met mijn portefeuille vandoor gaat.

Maar het soort onverdraagzaamheid waarmee ik te maken heb gehad is niet de versie die het meest in de media komt; ze is wel in de koran te vinden. En ik zie ter linkerzijde veel wereldvreemdheid en betutteling. Eigenlijk kan het me niet schelen of ik als links of rechts wordt weggezet.

Alice combineert het goede van links en rechts, pleit enerzijds voor begrip en solidariteit en tegen uitsluiting en achterstelling, maar protesteert uitvoerig tegen mechanismen waarmee de mensen zich aan hun verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid onttrekken.
Amai merci! leuk om te lezen dat u er zo over denkt!
Zo blijf je gemotiveerd om je iedere dag voor integratie en diversiteit te blijven inspannen!
Oud 11 juni 2009, 16:59   #269
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad toont de zieligheid van dit forum aan: het begint steeds meer te trekken op een zelfhulpgroep voor Vlamingen met minderwaardigheidscomplex. De Vlamingen beginnen steeds meer op de Joden te lijken: zagen en zeuren over iedereen, zich altijd vervolgd en achtergesteld voelen, en de anderen zijn altijd de slechterikken: Walen, allochtonen, ...

Maar de eigen kleinburgelijkheid overstijgen, neen dat kunnen we niet.
De nagel op de kop.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:16   #270
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad toont de zieligheid van dit forum aan: het begint steeds meer te trekken op een zelfhulpgroep voor Vlamingen met minderwaardigheidscomplex. De Vlamingen beginnen steeds meer op de Joden te lijken: zagen en zeuren over iedereen, zich altijd vervolgd en achtergesteld voelen, en de anderen zijn altijd de slechterikken: Walen, allochtonen, ...

Maar de eigen kleinburgelijkheid overstijgen, neen dat kunnen we niet.
Waarvan akte.

Wie zijn 'de' Vlamingen, wie zijn 'de' Joden?

U zou de eerste moeten zijn om dergelijke veralgemeningen te mijden, maar blijkbaar zijn zelfs 'de' sofisten niet meer wat ze ooit waren.

Welkom in de zelfhulpgroep.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:21   #271
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnu, ik heb niet veel tijd, en dus zullen we beginnen met een citaat van Alain de Benoist, waar je eens goed moet over nadenken: "Als je over migratie spreekt, moet je over kapitalisme spreken. Anders heb je het recht niet om daarover te spreken."
Alsof er in de millennia die aan het kapitalistische tijdperk voorafgingen geen sprake was van migratie.
Oud 11 juni 2009, 19:35   #272
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Het is typisch voor Vlamingen om zichzelf allerlei onzin wijs te maken, zich eventueel in een depressie te storten en er daarna zelfhulpgroepen voor beginnen op te richten.

Wat 'n zeikerds zijn jullie toch...
Oud 11 juni 2009, 19:36   #273
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarvan akte.

Wie zijn 'de' Vlamingen, wie zijn 'de' Joden?

U zou de eerste moeten zijn om dergelijke veralgemeningen te mijden, maar blijkbaar zijn zelfs 'de' sofisten niet meer wat ze ooit waren.

Welkom in de zelfhulpgroep.
Als ik die veralgemeningen zou mijden, zou ik mij bezondigen aan "excuseren", "minimaliseren" en "relativiseren". Ik weiger dit consequent te doen: ik "relativiseer" niets noch voor de kutmarokkaantjes, noch voor de FDF-kleinburgerij (de erfgename van de Vlaamse compradoreburgerij van weleer), noch voor de verkavelingsvlamen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:39   #274
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het is typisch voor Vlamingen om zichzelf allerlei onzin wijs te maken, zich eventueel in een depressie te storten en er daarna zelfhulpgroepen voor beginnen op te richten.

Jij mag dat niet zeggen. Ik mag dat zeggen, want ik stam in rechte lijn af van grote Vlaams-nationalisten. Zij hebben niet gestreden voor de huidige kleinburgerlijkheid, maar voor hogere doelen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:41   #275
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Zeik, zeik, zeik...

Oud 11 juni 2009, 19:41   #276
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

2
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:53   #277
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat ècht zo 'typisch', of is het veeleer onzin die u zichzelf probeert wijs te maken?
Oud 11 juni 2009, 19:55   #278
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is dat ècht zo 'typisch', of is het veeleer onzin die u zichzelf probeert wijs te maken?
typisch is dat veel vlamingen gebukt gaan onder een sociale fobie
Oud 11 juni 2009, 19:55   #279
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
2
En het VB en de N-VA zijn de grootste, zielige zelfhulpgroepen die er bestaan.
Oud 11 juni 2009, 19:59   #280
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
typisch is dat veel vlamingen gebukt gaan onder een sociale fobie
Als u daarvan overtuigd bent, moet u toch dringend eens een rondreis maken doorheen pakweg Zwitserland of Oostenrijk,
of anders om het even welke grootstad in om het even welk continent met een langer verblijf vereren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be