![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 juni 2009 om 19:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ideaal voor de lessen filosofie, wanneer 'drogredeneringen' en 'waanvoorstellingen' ter sprake komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijhandel en vrije markt maken alles kapot. Citaat:
![]() U kent het verschil niet tussen handel en vrijhandel, vandaar die valse vergelijking tussen handel toen en nu. Zwijg dus liever. We zien nu al waar afhankelijkheid van Amerikaans kapitaal toe leidt in Vlaanderen. De hele auto-assemblage zit in zak en as. De Amerikaanse rotderivaten en rotdollars hebben de crisis als een kanker over heel de wereld uitgezaaid. Ten andere, het terugvloeien van Amerikaans kapitaal heeft ook de economie van de Weimar Republiek doen ineenstorten. Er is dus altijd hoop, want volgens Attali, de bevoorrechte joodse getuige, komt er een planetair Weimar aan. ![]() Citaat:
Straks wordt het leuk als ook de landbouw helemaal uit Europa weg zal zijn, dan kunnen we allemaal vergiftigde melk gaan drinken van een of andere agro-multinational die zo vriendelijk is om aan het andere eind van de wereld arme boeren werk te verschaffen. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 juni 2009 om 19:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je in het echte leven ook schoolmeester of alleen hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() helemaal niet... die discussie is hier al eens gevoerd
't Is niet omdat dat woordje erin voorkomt dat het hetook zou zijn. niettemin ben ik er geen voorstander van.... 't blijkt in de praktijk vaker contraproductief te werken Laatst gewijzigd door praha : 11 juni 2009 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet opleggen, maar het zou moeten kunnen als een leerkracht daar zin in heeft. Ik geloof echter niet dat ik het voor een moslimklas zou wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik hèb geen groot gelijk. Ik heb daar noch het geld, noch de tijd, noch de goesting, noch de pretentie voor. Maar ik heb wèl "Mein Kampf" hélemaal gelezen, en ik kan nog steeds niet begrijpen hoe iemand er toe kan komen die brok ellende au sérieux te nemen. 3. Ik ben in het 'echte leven' inderdaad schoolmeester (leraar Nederlands, en als alles goed gaat volgend schooljaar ook Duits) aan "Franstaligen" (eigenlijk in hoofdzaak tweetaligen Arabisch-Frans, Berbers-Frans, Swahili-Frans, Turks-Frans, Aramees-Frans, ...) tussen 15 en 20 jaar oud, hier in Bruxelles Phlamandophobe. Op dit forum ben ik alleen maar "djimi", niks meer, niks minder.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Als het een verplicht onderdeel is van de 'eindtermen', zal zelfs een moslimklas zich daarbij moeten neerleggen. Die verplichting zou dan voor de leerkrachten een bescherming betekenen tegen de storm van protest die ongetwijfeld zou opsteken. Overigens zou ik niet alleen "Mein Kampf" en de "Koran" op het programma willen, maar ook "Das Kapital", "La Nausée", "Der Judenstaat", "Der Waldgang", "Leviathan" en nog zo een paar van die 'klassiekers'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk alleen Herman De Croo dus. Wel ironisch.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 12 juni 2009 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ja ik denk dat haten zo veel mogelijk moet worden bestreden.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 12 juni 2009 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() De een zijn haat is de ander zijn liefde. Een beetje diversiteit, een beetje meningsverschil mag wel in een maatschappij die zich zo graag "open" noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel moet toegegeven worden dat de situatie van moslims hier in het Westen, beter is dan de ontwikkelingen in het Midden-Oosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doordat de sociaal-economische situatie van heel wat moslims in het Westen in vergelijking met de sociaal-economische situatie van de overige "Westerlingen" eerder 'zwak' (in vele gevallen een eufemisme) uitvalt, lopen zij en wij het reële risico dat de Westerse moslims zich door de meest reactionaire elementen binnen 'de Islam' op sleeptouw laten nemen, wat tot gevolg heeft dat de broodnodige emancipatie van de moslims stopgezet en zelfs teruggeschroefd wordt. Twee 'maatregelen' dringen zich op: 1. de verbetering van de sociaal-economische situatie van de Westerse moslims moet één van de politieke prioriteiten worden, zodat deze bevolkingsgroep daadwerkelijk geïntegreerd kan worden. Een daadwerkelijke integratie van die mensen zal er toe leiden dat zij kunnen fungeren als een 'kanaal' waarlangs 'Westerse' concepten (vrijheid van meningsuiting, juridische/politieke/... gelijkheid man-vrouw, ...) de rest van de moslim-wereld zullen binnendringen. De allereerste stap in de integratie is het onderwijs. In een stad als Bruxelles wordt 'het onderwijs' (of correcter: l'Enseignement de la Communauté française de Belgique) door nogal wat allochtonen eerder als een uitsluitings-machinerie dan als een emancipatie-kracht ervaren. Het gemak waarmee jonge moslims in de richting van weinig toekomstkansen biedende opleidingen worden geduwd is een slag in het gezicht van alle ouders die hun kinderen een hogere positie op de maatschappelijke ladder willen zien innemen en zich daarvoor vaak grote offers getroosten. 2. de reactionaire, doorgaans extreem-rechtse missionarissen (salafisten, wahabieten, ...) uit o.a. Saoedi-Arabië moeten vleugellam gemaakt worden, en zo nodig uitgewezen. Het succes dat deze ondermijners van 'onze' samenleving kennen, is recht evenredig met de mate waarin moslims alhier de toegang tot emancipatie-mogelijkheden wordt bemoeilijkt/ontzegd. Het ongenuanceerd viseren van 'de moslims' en/of 'de Islam' als volksvijand nummer één is voor de islamitische pilaarbijters/kwezels een niet te onderschatten voordeel in de propaganda. Het ene extremisme voedt het andere, onophoudelijk. Daaraan moet een einde komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij integreren veel minder dan vroeger, eisen tot aparte scholen en lessen, halalvoeding voor iedreen in scholen, apart zwemmen, dragen van steeds langere of grotere zwarte gewaden...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |