Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 20:28   #501
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
U hebt een deftig antwoord gekregen. Dat het u niet aanstaat is uw probleem, niet het mijne.
Tja, dat is net het probleem. Je hebt namelijk allesbeh�*lve een antwoord op mijn vraag gegeven. Tenzij je dat rond-de-pot-gedraai gemengd met wat vage cliché's beschouwt als valabele arugmenten natuurlijk...

Maar troost je, die vraag is al ettelijke malen gesteld, zowel op dit als op andere fora. Je bent de enige niet die faalt in het geven van afdoende en valabele redenen.

Citaat:
'Here is an idea or a notion that you're not allowed to say anything bad about; you're just not. Why not? — because you're not!'

"If somebody votes for a party that you don't agree with, you're free to argue about it as much as you like; everybody will have an argument but nobody feels aggrieved by it.

If somebody thinks taxes should go up or down you are free to have an argument about it, but on the other hand if somebody says 'I mustn't move a light switch on a Saturday', you have to say, 'Fine, I respect that'.

The moment I say something that has something to do with somebody's irrational beliefs, then we all become terribly protective and terribly defensive and say 'No, we don't attack that; that's an irrational belief but no, we respect it".

Douglas Adams
Rest alleen nog de vraag : "Waaróm".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 juni 2009 om 20:58.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 21:09   #502
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Tja, dat is net het probleem. Je hebt namelijk allesbeh�*lve een antwoord op mijn vraag gegeven. Tenzij je dat rond-de-pot-gedraai gemengd met wat vage cliché's beschouwt als valabele arugmenten natuurlijk...

Maar troost je, die vraag is al ettelijke malen gesteld, zowel op dit als op andere fora. Je bent de enige niet die faalt in het geven van afdoende en valabele redenen.

Rest alleen nog de vraag : "Waaróm".
Esperanza, waarom mag je geen mensen vermoorden?
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 21:47   #503
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk eraan om bij de eerste zitting te verschijnen met een bivakmuts + hakenkruis erop.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:34   #504
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat is dat voor een onzin? "Emancipatie" moet het meest misbruikte woord van de 20ste eeuw zijn. Wat hebben de westerse vrouwen dan gewonnen? Mislukte relaties, abortussen en een onzedig leven?
Heb je ook negatieve voorbeelden? En breek me de bek niet open over het meest belachelijke begrip dat ik in deze thread al las, namelijk 'zedig', het was ooit zelfs zedig om mensenlevens op te offeren, ik zal wel zelf bepalen wat ik als zedig bestempel en want niet, ik heb uw hulp hiervoor niet nodig.

Citaat:
Al die zever van feminazi's is de zoveelste dolksteek in de rug van de Europese cultuur. Heel het gezinsleven is vernietigd omdat zotten meenden dat de vrouw óók moeten gaan werken én het huishouden onderhouden. Dat gaat gewoon niet. Bovendien is die "emancipatie" gewoon maar een dekmantel om van de vrouw een consumptiegoed te maken. Want dat is ze werkelijk geworden: koopwaar. Ze moet zich zoals een slet kleden, zoals een slet gedragen en zo voorts en zo verder. Zalig de vrouwen, die zich van hun waardigheid bewust zijn!
En dit komt van de enige die ooit gaan bleiten is over een post van me? Is dat wel zedig, zoveel haat spuwen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:39   #505
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Schitterende post. Eindelijk nog eens iemand die doorheeft hoe de zogenaamde emancipatie net de weg opende tot meer verdrukking van de vrouw.

Onze zogenaamde geëmancipeerde vrouwen, incluis mijzelf, worden nu geacht werk te hebben en niet te veel zwanger te zijn of althans toch zodanig dat dit hun carriëre geenszins beïnvloed, nog steeds huisvrouw te zijn, een goede moeder voor de kinderen, mee te doen aan de rat race (die goede carriëre hé), zich vooraf te hebben laten n*men door tal van mannen (want bij een ander mochten ze het ook hé), mooi te zijn, ...
Toevallig zien we dat het aantal psychologische ziekten onder vrouwen piekt. Qua aantal levensjaren wint de vrouw het van haar geslachtsgenoot. Maar qua levenskwaliteit? Aheum ...
Zo 'concurreren' vrouwen tegen mekaar op, waardoor de lat voor iederen almaar hoger komt te liggen en het moeilijker en moeilijker wordt om eraan te voldoen.
Niemand verplicht je om mee te doen aan de rat race.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:45   #506
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maimonides
El Scheich Abu amran Musa ben Maimun el Cordobi of Rabbi Mozes, zoon van een voorname en geleerde Jood uit Cordoba (1139-1208) wijsgeer en geneeskundige. Hij werd in Egypte lijfarts van Sultan Saleh-ed-din. Zijn beroemdste werk zijn de Tractates de Regimine sanitatis. Het zijn brieven over levensregels aan de sultan en zijn zoon.
Deze man werd gedwongen te bekeren tot de islam door de Almohaden en vluchtte naar Palestina, later na de dood van zijn vader, verhuisde hij naar Egypte en klom hij op tot de lijfarts van Salahuddin.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 23:48   #507
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Welke cultuur? Temptation Island moet verdwijnen?

Prima.
Ja maar, popmuziek met Allah in is ook niet wat je hoogstaand kunt noemen. We zijn verdoemd. Brrr, laten we hopen dat er überhaupt ooit terug cultuur komt, want die garantie is er niet...

Excuseert u mij mijn kleinburgerlijkheid.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 juni 2009 om 00:06.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 06:09   #508
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is het nu?
De inhoud van een bericht, circe, bestaat niet uit de combinatie van enkele losse woordjes die je eruit licht om er een nieuwe combinatie mee te maken. Je moet een bericht eens leren lezen zoals het er staat, in zijn totaliteit. Al die andere woordjes staan daar niet voor niets. Ze hebben stuk voor stuk hun doel en hun betekenis. In dit geval is die betekenis toch wel èrg duidelijk. Je moet ze natuurlijk wel willen zien...

Citaat:
Ik ook niet. Doch heeft die besnijdenis bij moslims alsook bij Joden al zijn nut bewezen. Denk maar aan de pest die in Europa aardig heeft huisgehouden en aan honderduizenden mensen het leven heeft gekost. Doch werden de islamitische landen veel minder erg getroffen dan de Westerse landen. Ook de Joden bleken beter bestand te zijn tegen de pest, omwille van hun betere hygiëne!
Daar staat nergens dat moslims en joden beter bestand waren tegen pest omwille van het feit dat ze besneden waren. Misschien fixeer je je wat teveel op piemels en verlies je daardoor the bigger picture.

Laatst gewijzigd door Raf : 12 juni 2009 om 06:10.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 06:11   #509
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk eraan om bij de eerste zitting te verschijnen met een bivakmuts + hakenkruis erop.
Doen!
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 06:21   #510
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Voor mij kan het niet.

Geen religieuse symbolen in openbare functies.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juni 2009 om 06:21.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 06:29   #511
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tevens atheïst, wat niet betekent dat ik geen respect kan opbrengen voor mensen die wel geloven. Geloven is een keuze die je maakt en dat moet gerespecteerd worden, ookal ben je het er vaak niet mee eens.
Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen.
Oud 12 juni 2009, 06:33   #512
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen.
Zowel bij gelovigen als ongelovigen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 07:11   #513
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Voor mij kan het niet.

Paulus.
Sterker nog, ik ben voorstander om 'alle' religieuze symbolen zoals: hoofddoek, keppeltje, kruisjes, schilderijen, beelden, zoals er zich éentje in het Leuvense stadhuis bevindt namelijk het beeld van St Pieter te verbieden. Religieuze symbolen in overheidsinstellingen moeten verboden worden!
Oud 12 juni 2009, 07:13   #514
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Deze man werd gedwongen te bekeren tot de islam door de Almohaden en vluchtte naar Palestina, later na de dood van zijn vader, verhuisde hij naar Egypte en klom hij op tot de lijfarts van Salahuddin.
Hij heeft zich echter nooit bekeerd als ik het goed heb. En volgens mijn bronnen is hij nooit naar Palestina gegaan, maar wel naar Marokko, namelijk de stad Fez. Daarna trok hij verder naar Caïro, war hij idd lijfarts werd van Salahuddin.

@ SDX/Circle
Raar toch dat een Jood, die tevens hoofd was van het rabbinaat Caïro, lijfarts kon worden van een islamitisch heerser als Salahuddin... . Zou er mss toch een verdraagzaamheid geweest zijn tss moslims en andere godsdiensten?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 07:20   #515
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Voor mij kan het niet.

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Sterker nog, ik ben voorstander om 'alle' religieuze symbolen zoals: hoofddoek, keppeltje, kruisjes, schilderijen, beelden, zoals er zich éentje in het Leuvense stadhuis bevindt namelijk het beeld van St Pieter te verbieden. Religieuze symbolen in overheidsinstellingen moeten verboden worden!
Niet mee eens.
Want dat is het hellend vlak waarlangs ook seculiere meningsuitingen verboden zullen worden. Uiteindelijk zullen vakbondsafgevaardigden hun werk niet meer kunnen doen, arbeiders hun affiliatie bij deze of gene vakbond niet meer kunnen tonen etc.

Religieuze symbolen verbieden is het paard van Troye waarlangs de kapitalisten de vakbond zullen aanpakken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 07:25   #516
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt u nu dat ze een extremiste is?

neen.
godsdienst'waanzinnige'.

Dat heeft ne naam zenne. pleonasme of zoiets.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 07:26   #517
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Religieuze symbolen verbieden is het paard van Troye waarlangs de kapitalisten de vakbond zullen aanpakken.
We zijn precies wat verwijderd van 'Religie is de opium van/voor (afhankelijk van wie je aanhaalt) het volk'.

Terug naar de Marxistische leerboeken driewerf.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 08:17   #518
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft zich echter nooit bekeerd als ik het goed heb. En volgens mijn bronnen is hij nooit naar Palestina gegaan, maar wel naar Marokko, namelijk de stad Fez. Daarna trok hij verder naar Caïro, war hij idd lijfarts werd van Salahuddin.

@ SDX/Circle
Raar toch dat een Jood, die tevens hoofd was van het rabbinaat Caïro, lijfarts kon worden van een islamitisch heerser als Salahuddin... . Zou er mss toch een verdraagzaamheid geweest zijn tss moslims en andere godsdiensten?
het een heeft niks met het andere te maken.

de dhimmies moesten extra taksen betalen op straffe van dood, en het is niet gezegd dat Mainmonides op gelijke voet stond met de rest van de edelen of hogergeplaatsten? Het is niet omdat je als stalknecht in het kasteel werkt dat je ook als kasteelheer wordt beschouwd.

Dhimmies waren tweederangsburgers maar het is wel dankzij de joden dat delen van die griekse teksten konden vertalen. (de stukken die aanvaard werden door Allah, de rest is voor een groot deel vernietigd)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 08:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 08:25   #519
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een persoonlijke keuze lijkt me. Daar moet men dan ook respect voor hebben.
En als iemand met op zijn hoofd een helm van het Duitse leger anno 1940 het Parlement binnen wil ? Persoonlijke keuze ? Respect ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 08:25   #520
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ze is begot 26 jaar.
Zie je de Vlaemsche jeugd van 26 jaar al aan een religieuze revival beginnen? Ze zouden het mikpunt van spot worden van de progressieven, precies diegenen die de hoofddoek de hemel inprijzen.
Hoe hypocriet allemaal.
dubbel.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be