![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Banneling
|
Wel, het eerste deel: "er wonen enkele honderd duizenden moslims in België" aanvaarden als feit, is eigenlijk voor velen hier het probleem.
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Lokaal Raadslid
|
Er wordt gevallen over het feit dat die mevrouw (juffrouw) een hoofddoek draagt. Maar zou het niet logischer zijn dat er gediscussieerd wordt over de ideeën die onder die hoofddoek leven ? Er wordt gewoon van uitgegaan Hoofddoek dragen = regressie, terwijl het best zou kunnen dat die juffrouw veeeel vooruitstrevender is dan de meesten hier. Of iets met kind en badwater, nee ?
Van mij mag zij een hoofddoek dragen, waarom niet ? Als ik zeg dat zij geen hoofddoek mag dragen, waarom heeft zij dan niet het recht te eisen er wel een te mogen dragen ? Maw dat hoofddoek is hier louter anecdotisch. Wat belangrijk is, is hoe zij in onze maatschappij staat, en wat haar politieke doel is. En ik heb nog net dat beetje vertrouwen en ons Joëlle om te geloven dat zij ervan overtuigd is dat de overtuigingen van de verkozene stoken met de waarden van de partij. Voorstel : waarom geen forumsessie met mevrouw organiseren ? En dan hopen dat de discussie net iets verder kan gaan dan een foularke hé ! Toch nog voor alle duidelijkheid : ik ben tegen het dragen van hoofddoeken door ambtenaren, omdat ik ervan uitga dat ik niet 'geconfronteerd' moet worden, met de persoonlijke overtuigingen van de ambtenaar. Als het iemand betreft in de hoedanigheid van politica, is dat natuurlijk anders. |
|
|
|
|
|
#543 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
en als je een dergelijk teken draagt aan een overheidsloket of in het parlement , komt niet alleen je neutraliteit in vraag; maar tevens je eigen rangschikken van je voor de rest vrij te beleven religie. maar met de vertegenwoordiging an sich is niets verkeerd.
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
-hoofd bedekken -vrouwen discrimineren -andersdenkenden discrimineren -de eigen normen voor voedsel, kledij, seksesegregatie enz. opdringen -ongelovigen afslachten of tot dhimmi degraderen zodra men de meerderheid vormt. Dat vormt één geheel, niet omdat ik het zeg, maar omdat de koran het zegt. Wie een mohammedaanse hoofddoek draagt keurt impliciet roofmoord op ongelovigen goed, of verkrachting van ongelovige vrouwen. Ja maar, daar staan de moslims niet achter? Dat kan. En ze kunnen dan ook bewijzen dat ze er niet achter staan, door het vaandel van de djihad niet op hun hoofd te dragen. Een hoofddoek is niet zo onschuldig als symbolen van andere godsdiensten, en moet ook worden verboden waar christelijke, boeddhistische of joodse symbolen zijn toegestaan. Want een hoofddoek is een klein beetje onbeleefd tegenover het land waar zij zich als gasten hebben aangediend, niet als bezetters. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 juni 2009 om 11:44. |
|
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
lang heeft die dubbelnick niet meegegaan... Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 juni 2009 om 11:43. |
|||
|
|
|
|
|
#547 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
nee de staat moet gescheiden zijn van de religie, erboven staan is moeilijk omdat veel van onze waarden nu eenmaal uit de katholieke kerk komen. Wat ga je doen, werkloosheid afschaffen omdat de bijbel zegt dat je moet delen met je medemens? Lijkt me onzin. Die vrouw kan dus zonder probleem een hoofddoek dragen, zolang ze maar niet preken gaat geven in een moskee, want pas dan vermeng je kerk en staat.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ontkennen holocaust? Je haalt wat enkele moslims doen door elkaar met alle moslims.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
|
|
|
|
|
#549 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
tuurlijk, geen enkel probleem mee. dat ze bijv fel gekant zijn vanuit een religieuze visie tegen het homo huwelijk, abortus, euthanasie en dergelijke MOET perfekt kunnen. Citaat:
Maar IN het parlement: kruisjes, hoofddoeken WEG. Daar hoort geen religieus symbool thuis. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik schrijf hier voor mensen die een mening aan logica of aan feiten toetsen, niet voor mensen die ze aan het wereldbeeld van hun pedofeet (vzmh) toetsen. Toch maar bedankt voor de geleverde illustratie en bevestiging, Roodhaar. |
|
|
|
|
|
|
#551 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
IN het Parlement ? Zou idd moeten ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En als je het bij moslims niet begrijpt: wat zou je van een KKK-puntmuts vinden? Ik weet niet of die kerels ook een boekje hebben, maar ze hebben ook een gewelddadige ideologie. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 juni 2009 om 12:00. |
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Je gaat mij toch niet vertellen dat het homo huwelijk in België kan, omdat we toevallig geen moslims in het parlement hadden ? Of dacht je nu echt dat de tegenstemmers tegen stemden vanuit een visie die niets met religie te maken heeft ? Het parlement zou precies de plek moeten zijn waar alle meningen moeten kunnen, los van alle uiterlijkheden. Stel dat er een vrouwelijk Vlaams parlemenslids beslist naar het parlement te gaan en zin heeft om ee hoofddoek te dragen uit modische overwegingen. Moet zij dan eerst iedereen uitleggen dat het om modische redenen is ? Nee, toch ! Maw, die uiterlijkheden zijn niet van tel. En mogen dus geen rol spelen. En dus moeten kunnen. |
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
in tegenstelling tot de punten die werden opgesomd en dit allemaal netjes in de koran vermeld staan als zijnde uit te voeren taken, lijkt het me toch niet dat kinderverkrachting in het heilige boekje der christenen vermeld staat als "to do"? Indien wel, graag het versje aub.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#555 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
nog steeds dezelfde taalfouten , een nieuwe nick maakt die natuurlijk niet ongedaan.
Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 juni 2009 om 12:03. |
||
|
|
|
|
|
#556 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#557 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
volgens mij staat dat er ook niet in nee, heeft iemand gezegd dat alle christenen abortusdokters moeten stenigen of zo? of hun nek afkappen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#558 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik wil er wel even op wijzen dat verbale grofheden in het parlement slechts tot een bepaalde grens zijn toegestaan. Een hoofddoek vind ik meer dan een vestimentaire grofheid. Als djihaad-vaandel is het een impliciete oorlogsverklaring aan de autochtone bevolking. Dat is naaktlopen niet. Toch zult u niemand naakt plaats zien nemen op de stoelen van Kamer en Senaat.
|
|
|
|
|
|
#559 |
|
Burger
|
Ik zie het ook niet graag dat een niet geïntegreerde moslima verkozen geraakt.
Maar uiteindelijk: "T'is nen doek ... ... ... ... op hare kop." Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 12 juni 2009 om 12:10. |
|
|
|
|
|
#560 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|