Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 13:13   #581
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
33.59 of zo toch?
Ik ken de koran echt niet van buiten hoor? Wat ik wel weet is dat er dit nergens instaat.

Citaat:

Ze moeten iets "over zich laten hangen" zodat ze herkenbaar zijn en niet worden lastiggevallen.

Nu, voor mijn part wil ik gerust aannemen dat dit niet direct op hoofdbedekking hoeft te slaan, mij niet gelaten.

Maar ze zeggen zelf toch steeds dat allah het van hen vraagt, en blijkbaar vinden alle linkiewinkies en pocolieten dat allemaal héél goed, toch? Dus wie ben ik om te zeggen dat 33.59 enkel wil zeggen dat ze zich als moslim herkenbaar moeten maken zodat hun eigen volk hun eigen vrouwen niet lastigvalt?

En verder zijn er nog zo'n stuk of twee mogelijke aanwijzingen volgens henzelf dat ze een huddevud moeten dragen.... zeggen ze zelf.

En daar geef je zelf het probleem aan: de koran is grotendeels interpretatie, je hebt de koran de hadith en nog andere en alles samen geven een interpretatie .

Vergelijk het met ons wetboek dat door eenr echter ook geintepreteerd word en waarbij men soms heel uiteenlopende uitspraken heeft in dezelfde zaak.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:20   #582
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard praat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Persoonlijke keuze verdedigen lijkt mij het beste wat ge kunt doen om westerse waarden te verdedigen. Tegenstanders zien echter alleen het symbolische achter die hoofddoek en zijn dus hypocriet.
Eigenlijk wordt hier veel jezuïetenpraat verteld.
Ze is nog niet IN het parlement geweest...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:20   #583
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik ken de koran echt niet van buiten hoor? Wat ik wel weet is dat er dit nergens instaat.

En daar geef je zelf het probleem aan: de koran is grotendeels interpretatie, je hebt de koran de hadith en nog andere en alles samen geven een interpretatie .

Vergelijk het met ons wetboek dat door eenr echter ook geintepreteerd word en waarbij men soms heel uiteenlopende uitspraken heeft in dezelfde zaak.
vraag aan uw moslimvriendinmethoofddoek eens waar het dan wèl staat hé!

kan je geen engels lezen? cijferkes lezen? kan je geen koransite vinden ? wat is het?
Als ge wat wil leuteren tegen het scherm, zeg dat dan.

Of beter nog: hang volgend artikel aan de balie van het gemeentebestuur van Antwerpen, dan is het gedaan met hun MIJN hoofddoek MOET van allah-gemekker:

Zeg tegen uw BOEHvriendinnekes dat ze d�*t eens lezen sé:

KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN

IN ISLAM (ONDERWERPING)

door Ahmed Okla

hoezo interpreteren? be my guest!

Maar gene sjaal in mijn portaal!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 13:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:23   #584
k9

Standaard

Citaat:
vraag aan uw moslimvriendinmethoofddoek eens waar het dan wèl staat hé!
Door het kleine kindje uit te hangen zal je echt niet verder geraken hoor.

JIj beweerde dit, maar blijkbaar heb je geen idee of het ook juist is.

Citaat:
kan je geen engels lezen? cijferkes lezen? kan je geen koransite vinden ? wat is het?
Als ge wat wil leuteren tegen het scherm, zeg dat dan.
Waarom zou ik moeten bewijzen wat jij beweerd?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 12 juni 2009, 13:26   #585
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het kleine kindje uit te hangen zal je echt niet verder geraken hoor.

JIj beweerde dit, maar blijkbaar heb je geen idee of het ook juist is.

Waarom zou ik moeten bewijzen wat jij beweerd?
ik heb net het anti-hoofddoek artikel van de moslim die het beter weet erbijgevoegd meiske.

wat is het nu? Moeten ze of moeten ze niet?

Wist je trouwens dat het voor dhimmies verboten was om zich als moslims te kleden?Zouden WIJ nu nog een Marie-rose knoopsjaal mogen dragen? wat denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 13:28.
Oud 12 juni 2009, 13:29   #586
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nou net het probleem, je kent helemaal niks van de koran, anders zou je wel anders piepen.

Citaat:
De koran mág helemaal niet geïnterpreteerd worden, als je je er wat meer in verdiepte zou je dit wel weten, de koran zegt zelfs van zichzelf dat hij letterlijk moet nagevolgd worden, waar zie jij dan dat er geïnterpreteerd mag worden?

Citaat:
Inderdaad - dat hebt U goed gezien - islam is nl. niet enkel religie - maar tegelijkertijd een volledige manier van leven - wetten incluido! Mét verwerping van de ONZE! (wetten dus)
Dat schijnen de meesten hier niet te weten, niet te willen weten of gemakshalve te vergeten.
Dat de doorsnee moslim zich aan de westerse wetten houdt is omdat de meerderheid slechte moslims zijn, maar wel goede mensen!

ohw " Rozeke Wit; ik ben niet van ellende en armoe naar Spanje geïmmigreerd, ik kan mn eigen broek ophouden, ben niet afhankelijk van ... hoeheetdatookalweer - steun ofzo - ik hoef hier niet rond te dwalen, te leven van 'sacochentrekken, bejaarden overvallen e.d. criminele feiten - indien toch - zal de Spaanse overheid me geen aai op mn bolleke geven en een taakstrafke opleggen - maar hárd straffen - en terecht!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:32   #587
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het zou trouwens een prachtcampagne van Kom op tegen Kanker kunnen worden:

Die Marie-Rose knoopsjaals te koop aanbieden als symbool van de strijd die vrouwen strijden tegen die vreselijke ziekte. En de opbrengst naar het fonds sturen!

Lijkt me een supergoed idee. Kunnen de moslima's ook wat geld in het laatje brengen... toch?

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 13:57.
Oud 12 juni 2009, 13:33   #588
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb net het anti-hoofddoek artikel van de moslim die het beter weet erbijgevoegd meiske.

Wist je trouwens dat het voor dhimmies verboten was om zich als moslims te kleden?Zouden WIJ nu nog een Marie-rose knoopsjaal mogen dragen? wat denk je?
Dat toont dus aan dat bitter weinig moslims rekening houden met de strikte naleving van de koran. Moest Morel daar ooit voor aangesproken zijn geweest door moslims, het kot zou hier te klein zijn zijn.
Maar dat gebeurt dus niet hè...

Besluit: enkel zelfverklaarde schriftgeleerden als de taliban en u zelf houden zich bezig met constant letterlijke citaten over de mensen heen te braken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:37   #589
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=Boduo;4167499]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

In de publiekstribune ?
Dat weet ik niet, Boduo.
Informeer u eens.
Oud 12 juni 2009, 13:38   #590
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat die 'iemand' van jouw opzet wat hij wil. Het gaat hier niet om wat iemand aan heeft, maar wel om wat ze te vertellen hebben. Capito?
OK. Je bevestigd dus dat een gekozene het parlement binnen mag met een Duitse legerhelm anno 1940 op zijn hoofd , iedereen zet toch op zijn kop wat hij wil ? Een symbool van de NSDAP, zowel als een symbool van een fanatieke frange ener politico-religieuze beweging die wereldwijd bloederige aanslagen pleegt ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:40   #591
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
"de dhimmies moesten extra taksen betalen op straffe van dood"

"dhimmies" zoals jij ze zo graag noemt, moesten idd belastingen betalen, maar voor de rest waren er geen verplichtingen. Ze mochten hun eigen geloof behouden en dat ook beleiden. Natuurlijk werden ze aangemoedigt om zich te bekeren tot de islam, maar die keuze stond geheel vrij. Men werd er niet toe gedwongen. We kunnen dus stellen dat de islamieten een vrij milde "bezetter" was.

"en het is niet gezegd dat Mainmonides op gelijke voet stond met de rest van de edelen of hogergeplaatsten? Het is niet omdat je als stalknecht in het kasteel werkt dat je ook als kasteelheer wordt beschouwd."

Natuurlijk weten we dat niet. Toch kunnen we aannemen dat deze man veel eerbied opwekte en gerespecteerd werd.

"Dhimmies waren tweederangsburgers maar het is wel dankzij de joden dat delen van die griekse teksten konden vertalen. (de stukken die aanvaard werden door Allah, de rest is voor een groot deel vernietigd."

Onzin, of ben je die andere Arabische geleerden al vergeten?
Vraag maar eens aan de Egyptische christenen hoe ze VANDAAG behandeld worden in dat land !!!
En aan de christenen in Irak !!

Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 juni 2009 om 13:41.
Oud 12 juni 2009, 13:42   #592
k9

Standaard

Citaat:

meiske?

Citaat:
Volgens die site die je gaf staat het nergens in de koran

"Hijab in de Koran staat geheel los van het kledingvoorschrift voor Moslima’s."

Je commentaar dus of het in de bijbel stond is dus zinloos.

Oud 12 juni 2009, 13:50   #593
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is nou net het probleem, je kent helemaal niks van de koran, anders zou je wel anders piepen.
Beter dan circe blijkbaar.

Citaat:
De koran mág helemaal niet geïnterpreteerd worden, als je je er wat meer in verdiepte zou je dit wel weten, de koran zegt zelfs van zichzelf dat hij letterlijk moet nagevolgd worden, waar zie jij dan dat er geïnterpreteerd mag worden?
En jij doet alsof je de koran wel kent?

De koran mag idd niet geinterpreteeerd worden, echter niet alles word uitgelegd in de koran, en als het er wel instaat is het soms onduidelijk.

Daarom heb je de hadith die zegt hoe je de koran kan uitleggen/interpreteren .

Hoofddoeken is zo 1 vd voorbeelden die een interpretatie is , een interpretatie die niet door alle strekkingen van de islam gevolgd word trouwens.

Citaat:
Inderdaad - dat hebt U goed gezien - islam is nl. niet enkel religie - maar tegelijkertijd een volledige manier van leven - wetten incluido! Mét verwerping van de ONZE! (wetten dus)
Onzin, genoeg moslims in belgie die het tegendeel bewijzen.

Citaat:
Dat schijnen de meesten hier niet te weten, niet te willen weten of gemakshalve te vergeten.
Dat de doorsnee moslim zich aan de westerse wetten houdt is omdat de meerderheid slechte moslims zijn, maar wel goede mensen!
Helemaal niet, de islam kan voor het grootste deel binnen onze maatschappij passen

Oud 12 juni 2009, 13:52   #594
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
"De meeste een overgrote meerderheid zijn agressief."

Hebt u toevallig ook bronnen die dit bevestigen?
Ik zou evengoed kunnen zeggen dat de meerderheid van alle Vlamingen xenofoob zijn...

"Want iemand die naar, voor hen een vreemd land trekt, moet wel van wanten weten. Iemand die vredelievend is en normaal die gaat niet in een vreemd land rond dolen zoals hier gebeurd."

SDX zal dit graag horen .
SDX, voor zover ik begrepen heb, doolt niet rond in Spanje, heeft daar geen sociale hulp /steun aangevraagd, en begaat geen gewelddadige misdaden om aan de kost te komen...
Deze draad gaat dan ook niet over mensen die hier een tijd komen wonen, of voorgoed, en die volledig onafhankelijk zijn, wat hun onderhoud betreft , maar wel over fortuinzoekers, die zo nodig over lijken gaan om hier snel geld & goed bijéén te krijgen, en dan triomfantelijk de rijke gaan uithangen in hun thuisland. En als ze dat niet kunnen, blijven ze voor eeuwig en drie dagen plakken, en stellen zich tevreden met de sociale hulp uitkeringen, die nog altijd een meerwaarde betekenen van wat ze in huh thuisland konden bijéén schrapen met keihard werken.
Het ergste van al is , dat deze schurken de reputatie van de eerlijke, hardwerkende allochtonen naar de duivel helpt.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 12 juni 2009 om 13:53.
Oud 12 juni 2009, 13:56   #595
Jennes
Banneling

Standaard

En nogmaals voor alle angsthazen die menen zich te moeten uitspreken over iets waar ze nougatballen over weten: durf ipv hier hypocriet te komen zagen eens een Moslim aan te spreken en vraag wat hij van die Hadith boeken vindt.
Als je jezelf hier echt niet in staat toe acht wegens te grote xenofobie kan je altijd de vraag eens op een Moslimforum stellen of googlen.

Laatst gewijzigd door Jennes : 12 juni 2009 om 14:07.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:57   #596
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:

Stop met dat voortdurend zo te noemen Circe. Dat gaat echt te ver. Een beetje respect aub.

En als je ook maar héél even de moeite had gedaan om je te verdiepen in culturele verschijnselen, dan wist je dat de hoofddoek die gedragen wordt door Moslima's in het westen al lang niet meer staat voor hetgeen waar hij voor staat in een land als Iran, Afghanistan, Pakistan, ...
maar dat hij vooral symbool is van het feit dat zij een eigen identiteit hebben mèt eigen waarden en normen. Eén van die normen is dat je lichaam privébezit is, voor jou en je partner en niet door ieders ogen moet worden gezien. Het is een bewijs voor kuisheid, zedelijkheid, respect voor het eigen lichaam en dat van je partner.

Ondanks je zovele opzoekingswerk is het je blijkbaar ook nog niet duidelijk geworden dat binnen de Islam niet enkel de vrouw maar ook de man kledingsvoorschriften heeft... al je treurzangen over de zogenaamde onderdrukking van de Moslima ten spijt.

Last but not least besef je hopelijk ook dat de Bijbel voor Christenen heel wat rituelen oplegt, die qua strengheid ook niet mals waren maar die al lang niet meer door de westerse atheisten worden gevolgd...
Waar wij nu wel in geloven, is in vrijheid. Die vrijheid behelst onder andere vrijheid van godsdienst. Niemand is verplicht om in Jezus Christus te geloven, Boeddha of de zonnegod, maar iedereen mag geloven wat hij of zij wil. Ook jij dient dat te respecteren, Circe.

Laatst gewijzigd door Jennes : 12 juni 2009 om 14:13.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 13:59   #597
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dan circe blijkbaar.
I wouldn't bet on that or hold my breath if I were you!

Citaat:
En jij doet alsof je de koran wel kent?
Oh yeah - té goed zelfs!

Citaat:
De koran mag idd niet geinterpreteeerd worden, echter niet alles word uitgelegd in de koran, en als het er wel instaat is het soms onduidelijk.

Daarom heb je de hadith die zegt hoe je de koran kan uitleggen/interpreteren .
Oh my - en dat is het 'perfecte' boek - het woord van the 1 and only - god?

Citaat:
Hoofddoeken is zo 1 vd voorbeelden die een interpretatie is , een interpretatie die niet door alle strekkingen van de islam gevolgd word trouwens.
Weet ik - weet jij ook waar dat hoofddoek voor staat dus!

Citaat:
Onzin, genoeg moslims in belgie die het tegendeel bewijzen.
Sterkste argument ooit - heb ik niet van terug - je zal er wel geen 'bronnetje' van hebben zekerz

Citaat:
Helemaal niet, de islam kan voor het grootste deel binnen onze maatschappij passen
Yeah Right!
Je kent en weet er écht niks van eh?
Niks erg hoor - maar moet je niet meepraten met de grote mensen - verdiep je er eens wat meer in - je zal versteld staan - niet in de suikerversies �* la Linda Bogaerts aight!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:00   #598
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Wat ons te doen staat is dus zeer duidelijk, we moeten onmiddellijk alle islamitische vrouwen met een hoofddoek arresteren en ze beschouwen als onze krijgsgevangenen.

Hun mannen moeten, indien zij zich niet onvoorwaardelijk overgeven, standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Misschien dat die oorlogszuchtige heidenen hierdoor wat respect leren op te brengen voor FC De Kampioenen!
Helemaal niet . Hun hoofddoek in beslag nemen, en een dikke boete volstaat. Elke keer opnieuw dat ze er éne opzetten...Voor kankerpatiënten maken we natuurlijk graag een uitzondering.
En als ze niet betalen, de deurwaarder erbij.
Toch raar, dat het in Turkije, en Tunesië, nochthans traditioneel islamietische landen volstaat om te zeggen : " Het is verboden " , en dat ze dan allemaal zonder zeveren , zagen en tegenpruttelen hun hoofddoekske opbergen tot als ze in een plaats zijn waar ze hem wel mogen opzetten.
Maar HIER wat van hun tetter maken, dat kan dan weer.
Oud 12 juni 2009, 14:04   #599
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op zich is dat niet erg.
Mag ik dan ook met een bivakmuts+hakenkruis erop binnen ?
Natuurlijk mag jij dat, en een praktiserend naturist, mag ook naakt gaan werken als stadswacht.
Oud 12 juni 2009, 14:04   #600
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Helemaal niet . Hun hoofddoek in beslag nemen, en een dikke boete volstaat. Elke keer opnieuw dat ze er éne opzetten...Voor kankerpatiënten maken we natuurlijk graag een uitzondering.
En als ze niet betalen, de deurwaarder erbij.
Toch raar, dat het in Turkije, en Tunesië, nochthans traditioneel islamietische landen volstaat om te zeggen : " Het is verboden " , en dat ze dan allemaal zonder zeveren , zagen en tegenpruttelen hun hoofddoekske opbergen tot als ze in een plaats zijn waar ze hem wel mogen opzetten.
Maar HIER wat van hun tetter maken, dat kan dan weer.
Scenario in de toekomst:
Agenten houden wagen met gesluierde vrouw tegen:
"Rijbewijs! Verzekering! Keuringsbewijs én Kankerbewijs AUB!"

Lachen dat ik hier doe vandaag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be