Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2009, 11:36   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik denk dat het toch wel redelijk duidelijk was dat het hier ging om statistische gegevens...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:39   #122
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat het toch wel redelijk duidelijk was dat het hier ging om statistische gegevens...
Awel ja, dat zei ik toch?
Je ziet toch op die sites dat de statistieken uitgedrukt zijn adhv absolute cijfers?
Andere mogelijkheden zijn dan relatieve cijfers; je betrekt de absolute cijfers op de grootte van de populaties.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 13 juni 2009 om 11:40.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 11:43   #123
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Awel ja, dat zei ik toch?
Je ziet toch op die sites dat de statistieken uitgedrukt zijn adhv absolute cijfers?
Andere mogelijkheden zijn dan relatieve cijfers; je betrekt de absolute cijfers op de grootte van de populaties.
Pfff... Muggezifter!
Oud 13 juni 2009, 11:46   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epin...nl/rap_sem.pdf

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...01_01_AIDS.htm

Uit deze artikels blijkt dat de meerderheid van de totale aantal HIV-infecties voortkomt uit heteroseksuele contacten (60-65%).

Bij enkel mannelijke HIV-geïnfecteerden is echter besmetting via homoseksuele contacten de grootste groep.
Voila.
Oud 13 juni 2009, 11:48   #125
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
De statistieken in België ( absolute cijferkes om het anders te zggen) geven aan dat HIV en AIDS vooral een homoziekte is.
Die stelling is namelijk te kort door de bocht, en stigmatiserend t.o.v. holebi's, en je schept hiermee het beeld dat hetero's kunnen doen en laten wat ze willen op seksgebied zonder daarbij de kans te lopen, hiv-besmet te raken, uitermate dom als ik zo vrij mag zijn. Globaal gezien is hiv absoluut geen homoziekte, dat bewijzen de percentages in o.a. delen van Afrika ons helaas wel. Hiv heeft geen kleur noch geaardheid, het is een ziekte die ons allen kan treffen. Daarom wie er een losbandig leven op na houd of een scheve schaats rijdt, holebi, hetero, blank of bruin doe het veilig met bescherming. Dit kan er niet vaak genoeg ingehamerd worden! Denk aan je medemens!

Laatst gewijzigd door Andro : 13 juni 2009 om 11:50.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 12:47   #126
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Kijk eens naar de openingspost, wie er weer komt zeuren over de hömös...
Kan u wel begrijpend lezen? Het waren de gazetten die weer eens afkwamen met het zoveelste hömö-bleitverhaaltje over "gediscrimineerde" janetten die zogezegd geen plaats kregen in 't voetbal. De bewuste persoon nam het alleen maar over, hij is er zelf niet beginnen over de klagen.

Er zijn hier twee opmerkingen die van tel zijn:

1) Topsport is natuurlijk voor mannen, niet voor lelijkaards met een flamingo-veer in hun gat. Ik zie die hömö's met hun roze nagels en hakken nu toch geen koersen rijden, zenne. Het valt me ook op dat alle heaumaux hier op het forum constant lopen te dwepen met prentjes van viriele, fysiek aantrekkelijke mannen als schermafbeelding. Als men echter kijkt wat voor schreeuwlelijke veertigers er zoal afkomen op die smerige "gay parades" dan is het contrast nogal groot. Veel topsport-kwaliteit valt daar niet te bespeuren. Misschien dat de hömi's zich nog kunnen inschrijven voor de wedstrijd bierpens kweken of "om 't er lelijkst" maar veel meer zit er toch niet in.

2) In wat voor een absurde, verkinderlijkte samenleving leven we toch? Alles wordt hier door kleuters beslist blijkbaar. Als zoiets futiels als bleitende janetten al nieuws is en zelfs een maatschappelijke dimensie krijgt, dan is het geseculariseerde westen toch wel de meest achterlijke en vervelende plaats op aarde geworden. We hebben het hier duidelijk té goed zodat we uit pure verveling van het té goed hebben allerlei nep-problemen uitvinden zoals janetten die in hun roze zakdoekje zitten te bleiten omdat hun schmink is uitgelopen. Ik vind het trouwens onbegrijpelijk hoe een volwassen man zich zo kan aanstellen dat hij loopt te pronken met perversiteit, alleen al daarom kan het niet anders of al die hömö's lijden aan een geestesziekte. Maar dat hier tijd wordt aan besteed en dat er partijen zijn die hier zelfs punten aan besteden is er toch ver over.

Dan zijn de "wereldlanden", om het met een linkse term te zeggen, toch veel rationeler en natuurlijker wanneer het op het controleren van deze ziekte aankomt.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 12:54   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Niemand die zó overtuigend een karikatuur kan neerzetten als jij, Pruissje. Het is mede dank zij mensen zoals jij dat de extremisten bakzeil haalden bij de jongste verkiezingen. Merci!

Oud 13 juni 2009, 12:58   #128
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand die zó overtuigend een karikatuur kan neerzetten als jij, Pruissje. Het is mede dank zij mensen zoals jij dat de extremisten bakzeil haalden bij de jongste verkiezingen. Merci!

Mag ik uwe roze zakdoek eens lenen? Uw woorden hebben mij geraakt

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 12:59   #129
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bemerk dat hij geen enkele post laat voorbijgaan om te gaan janken (hé preusse, zoals de janetten) over linkse tirannie. Dat hij maar verderkwettert hier, ik denk niet dat hij dat kan doen tegen veel vrienden.
Oud 13 juni 2009, 13:07   #130
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Die stelling is namelijk te kort door de bocht, en stigmatiserend t.o.v. holebi's, en je schept hiermee het beeld dat hetero's kunnen doen en laten wat ze willen op seksgebied zonder daarbij de kans te lopen, hiv-besmet te raken, uitermate dom als ik zo vrij mag zijn. Globaal gezien is hiv absoluut geen homoziekte, dat bewijzen de percentages in o.a. delen van Afrika ons helaas wel. Hiv heeft geen kleur noch geaardheid, het is een ziekte die ons allen kan treffen. Daarom wie er een losbandig leven op na houd of een scheve schaats rijdt, holebi, hetero, blank of bruin doe het veilig met bescherming. Dit kan er niet vaak genoeg ingehamerd worden! Denk aan je medemens!
Ik had het over België en vooral over de autochtonen. Niet over vreemdelingen laat staan Afrikaanse konijnen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 13:19   #131
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over België en vooral over de autochtonen. Niet over vreemdelingen laat staan Afrikaanse konijnen.
Geef maar gewoon toe dat je geen argumenten meer vindt om hiv als homoziekte te bestempelen, zo maak je jezelf tenminste wat minder belachelijk.
Oud 13 juni 2009, 13:23   #132
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef maar gewoon toe dat je geen argumenten meer vindt om hiv als homoziekte te bestempelen, zo maak je jezelf tenminste wat minder belachelijk.
http://towntalk.wordpress.com/2008/0...heterocontact/

Citaat:
In België bedraagt het aantal nieuwe diagnoses zo’n 1.000 per jaar. Daarvan is dik 55% niet-Belg: het zijn (veelal Afrikaanse) buitenlanders die hier verzorgd worden. Van de 450 overblijvende Belgen zijn 85% mannen; driekwart daarvan heeft de besmetting via homoseksueel contact opgelopen. Dat zeggen de cijfers van Sensoa.
U zei?
Oud 13 juni 2009, 13:28   #133
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het geen homoziekte is, al post je een triljoen artiekelen.
Mensen zoals jullie jagen jongere hetero's de dood in met uitspraken zoals: hiv is een homoziekte. Je mag er trots op zijn!
Oud 13 juni 2009, 13:43   #134
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het geen homoziekte is, al post je een triljoen artiekelen.
Mensen zoals jullie jagen jongere hetero's de dood in met uitspraken zoals: hiv is een homoziekte. Je mag er trots op zijn!
In België is het hoofdzakelijk een homoziekte bij de autochtone bevolking. De feiten en cijfers zijn er.

En nee mensen zoals ik jagen jongere hetero's niet de dood in. Jonge hetero's beschermen zich gewoon beter en zijn anderzijds ook minder losbandiger dan hun homogenoten..
Oud 13 juni 2009, 13:54   #135
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is het hoofdzakelijk een homoziekte bij de autochtone bevolking. De feiten en cijfers zijn er.
Die cijfers bewijzen helemaal niet dat hiv een homoziekte is. Als het een 'homoziekte' is breid het zich enkel uit onder de homoseksuelen, wat niet het geval is, snapie?
Citaat:
En nee mensen zoals ik jagen jongere hetero's niet de dood in.
Met zulke uitspraken wel.
Citaat:
Jonge hetero's beschermen zich gewoon beter en zijn anderzijds ook minder losbandiger dan hun homogenoten..
Voila, het heeft te maken met voorbehoedsmiddellen.

Laatst gewijzigd door Andro : 13 juni 2009 om 13:56.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 15:19   #136
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nee mensen zoals ik jagen jongere hetero's niet de dood in. Jonge hetero's beschermen zich gewoon beter en zijn anderzijds ook minder losbandiger dan hun homogenoten..
Indien hetero's de onzin die je hier bent gaan ponneren gaan overnemen, lopen ze wel degelijk groot gevaar het aidsvirus op te lopen, omdat men dan redeneert van: aids is toch een homoziekte, dus ik als hetero kan niet besmet worden, dus ik hoef geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Dus jouw stelling kan wel hetero's om zeep helpen.
Oud 13 juni 2009, 15:20   #137
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Aids is geen homoziekte: het komt voor bij zowel homo's, hetero's.....
Wel komt het, procentueel genomen, meer voor bij homo's.
Oud 13 juni 2009, 16:24   #138
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat is een hömö eigenlijk? Een Ikea-salontafel?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 17:59   #139
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
http://www.iph.fgov.be/epidemio/epin...nl/rap_sem.pdf

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...01_01_AIDS.htm

Uit deze artikels blijkt dat de meerderheid van de totale aantal HIV-infecties voortkomt uit heteroseksuele contacten (60-65%).

Bij enkel mannelijke HIV-geïnfecteerden is echter besmetting via homoseksuele contacten de grootste groep.
Manipuleren van cijfertjes, gij deugniet!

Als 60-65% van de HIV besmettingen zich bij de hetero's bevinden, dan ligt de andere 40-35% bij de holebi's uiteraard. Bestaat de totale Vlaamse populatie uit 40-35% holebi's? Dat lijkt mij overdreven. Als we stellen dat 5-10% holebi is dan wilt dat dus zeggen dat 40-35% van de HIV besmettingen zich situeert bij 5-10% van de bevolking, namelijk de holebi's. Dus is het zeker waar dat HIV verhoudingsgewijs meer bij holebi's voortkomt dan bij hetero's in Vlaanderen.

Uw conclusie is ronduit belachelijk.

Vandaag ook in de krant gelezen dat holebi's geen bloed mogen geven bij het Rode Kruis omdat het risico op HIV-besmetting te groot zou zijn waarop ze zich beroepen op wetenschappelijke cijfers. Niet dat ik het Rode Kruis hierin helemaal kan volgen zegt het toch wel iets.

Laatst gewijzigd door Rapture : 13 juni 2009 om 18:00.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 18:11   #140
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Aids is geen homoziekte: het komt voor bij zowel homo's, hetero's.....
Wel komt het, procentueel genomen, meer voor bij homo's.
Citaat:
In België is het hoofdzakelijk een homoziekte bij de autochtone bevolking
Kuch kuch
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be