Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 17:32   #261
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Infraroodzoekende koppen zijn oud. Heel oud. Technologie van de jaren stillekes. Iets wat de Russen al lang hadden.

Echt niks nieuws onder de zon.
Technologie die de Russen al lang hadden? Yeah right.
Daarom zeker dat Russische helicopters gedecimeerd werden en ze uit Afghanistan moesten vertrekken.
U kent er duidelijk niets van.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 juni 2009 om 17:34.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:41   #262
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Technologie die de Russen al lang hadden? Yeah right.
Daarom zeker dat Russische helicopters gedecimeerd werden en ze uit Afghanistan moesten vertrekken.
U kent er duidelijk niets van.
Ten eerste, wat heeft het feit dat de Russen bepaalde technologie hebben te maken met het feit dat hun helicopters verlies leiden?

Betekent dat je weet hoe een verdrinkingsdood gebeurt dat je kunt kunt verdrinken?

Ten tweede, welke elementen die de Stinger had hadden de Russen niet? http://en.wikipedia.org/wiki/SA-7_Grail Hierzo jongen. Reeds eind jaren 60.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:47   #263
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ten eerste, wat heeft het feit dat de Russen bepaalde technologie hebben te maken met het feit dat hun helicopters verlies leiden?

Betekent dat je weet hoe een verdrinkingsdood gebeurt dat je kunt kunt verdrinken?

Ten tweede, welke elementen die de Stinger had hadden de Russen niet? http://en.wikipedia.org/wiki/SA-7_Grail Hierzo jongen. Reeds eind jaren 60.
De Strela moet je vergelijken met dit: http://en.wikipedia.org/wiki/FIM-43_Redeye

Soit nogmaals de Stinger was in die tijd en nu nog toptechnologie waar de russen geen antwoord op hebben.

Enige conclusie die je kan trekken is dat alles heeft zijn prijs. De Amerikanen hebben hun stealthtechnologie verkocht aan China en de Russen hebben de Shkval verkocht aan de Canadezen (en op hun beurt aan de Amerikanen).
En zo zijn er duizenden voorbeelden.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 juni 2009 om 17:54.
Oud 14 juni 2009, 17:54   #264
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De Strela moet je vergelijken met dit: http://en.wikipedia.org/wiki/FIM-43_Redeye

Soit nogmaals de Stinger was in die tijd en nu nog toptechnologie waar de russen geen antwoord op hebben.
Ja, goed afgelezen jongen. Nu moet je aantonen waarom de Stingers die de Moeji's hadden toptechnologie zijn waar de Russen nu nog steeds geen antwoord op hebben.

Ik wil feiten op tafel. Betrouwbare bronnen (strategypage, debka en andere kak aanhalen zorgt ervoor dat je in't quote-archief belandt) die vertellen over de technologie die juist in DIE raketten zat die Rusland toen niet had, over waarom de Stinger nu beter is dan wat de Russen hebben, et cetera.

Als je dat kunt aantonen, en niet dat het enige verschil was dat de Stinger lichtere componenten had en een toen vrij modern digitaal zoekerhoofd...

Verder begrijp ik niet dat je eenvoudige dingen niet begrijpt. Waarom zou men toptechnologie verkopen als deze in de handen van de vijand kan komen? Waarom?
Oud 14 juni 2009, 17:55   #265
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De Amerikanen hebben hun stealthtechnologie verkocht aan China
Zozo. Wat precies?
Oud 14 juni 2009, 18:04   #266
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Overigens doet het er geen reet toe waarmee de Strela vergeleken moet worden. Punt is dat warmtezoekers al tientallen jaren bestonden.

Maar *tromgeroffel* nu zal de man in kwestie onthullen welke topgeheime technologie die de Russen blijkbaar niet hebben, de Amerikanen zomaar aan de Moeji's gaven.
Oud 14 juni 2009, 18:12   #267
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, goed afgelezen jongen. Nu moet je aantonen waarom de Stingers die de Moeji's hadden toptechnologie zijn waar de Russen nu nog steeds geen antwoord op hebben.

Ik wil feiten op tafel. Betrouwbare bronnen (strategypage, debka en andere kak aanhalen zorgt ervoor dat je in't quote-archief belandt) die vertellen over de technologie die juist in DIE raketten zat die Rusland toen niet had, over waarom de Stinger nu beter is dan wat de Russen hebben, et cetera.

Als je dat kunt aantonen, en niet dat het enige verschil was dat de Stinger lichtere componenten had en een toen vrij modern digitaal zoekerhoofd...
Range?
Warhead size?
Speed? (De Strela kan amper supersonische vliegtuigen inhalen)
Detector sensibility?

Citaat:
Verder begrijp ik niet dat je eenvoudige dingen niet begrijpt. Waarom zou men toptechnologie verkopen als deze in de handen van de vijand kan komen? Waarom?
Money makes the world go round.
Wie wil er top dollar betalen voor tweedehands spul.
Tweedehands spul is voor diegenen met een beperkt budget.

Oud 14 juni 2009, 18:17   #268
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik vroeg bronnen. De Strela is een achterhaald wapen, maar als je begrijpend zou lezen, zou je doorhebben dat ik de Strela aanhaalde als een voorbeeld van een infraroodzoekende raket die reeds voor '81 bestond.

Ik vergelijk de Strela niet met de Stinger. Hun verschillen zijn dan ook enkel in materialen en informatieverwerkingssystemen.

Nuja, ik lul weer teveel. Jij moet bronnen aanhalen, niet ik. Bronnen, bronnen, bronnen! Technische data, testresultaten (hint: de Igla is tegen de Stinger meerdere keren getest geweest), blauwdrukken, ... !
Oud 14 juni 2009, 18:18   #269
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Money makes the world go round.
Wie wil er top dollar betalen voor tweedehands spul.
Tweedehands spul is voor diegenen met een beperkt budget.
Ja jongen. Je technologie verkopen voor geld om daarna je leger een pak rammel te zien krijgen. Waarom denk je dat de VS hun Raptors zelfs niet aan de VK (en zeker niet aan Israel) willen verkopen? Waarom maakten de Russen tegelijk zowel de t-72 als de t-64?
Oud 14 juni 2009, 18:26   #270
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja jongen. Je technologie verkopen voor geld om daarna je leger een pak rammel te zien krijgen. Waarom denk je dat de VS hun Raptors zelfs niet aan de VK (en zeker niet aan Israel) willen verkopen? Waarom maakten de Russen tegelijk zowel de t-72 als de t-64?
Even post-koude oorlog militaire analyse.

1) Het brengt meer op je toptechnologie te verkopen dan het niet te verkopen en te laten stelen door spionage.
2) Het geld dat je extra verdient met de export kan je investeren in de volgende generatie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 juni 2009 om 18:26.
Oud 14 juni 2009, 18:28   #271
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Even post-koude oorlog militaire analyse.

1) Het brengt meer op je toptechnologie te verkopen dan het niet te verkopen en te laten stelen door spionage.
2) Het geld dat je extra verdient met de export kan je investeren in de volgende generatie.
Zie eerst dat je een bron vindt voor je beweringen over de Stinger. Dan zal ik je misschien behandelen als een grote jongen.
Oud 14 juni 2009, 18:30   #272
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hint: de VS wilt de Raptor niet aan Israel verkopen omdat ze Israel niet vertrouwen.

Hint: de F-14 kon nog voor DIK geld worden verpatst. Ze hebben alle machines aan flarden gescheurd omdat...
Oud 14 juni 2009, 18:38   #273
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hint: de VS wilt de Raptor niet aan Israel verkopen omdat ze Israel niet vertrouwen.
Yeah right.

Van zodra Lockheed Martin zijn contract heeft volbracht (genoeg vliegtuigen voor de VS gebouwd heeft) begint men aan de export. Simpel.

Het is nogal vreemd om reeds te beginnen exporteren als je origineel contract nog niet is volbracht.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 juni 2009 om 18:39.
Oud 14 juni 2009, 18:48   #274
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Yeah right.

Van zodra Lockheed Martin zijn contract heeft volbracht (genoeg vliegtuigen voor de VS gebouwd heeft) begint men aan de export. Simpel.

Het is nogal vreemd om reeds te beginnen exporteren als je origineel contract nog niet is volbracht.

Hier, een gepaste avatar voor je.
Oud 14 juni 2009, 18:54   #275
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Hier, een gepaste avatar voor je.
Het is nochtans zo.

http://en.wikipedia.org/wiki/F-22_Raptor

Citaat:
Israeli Air Force (IAF) chief procurement officer Brigadier-General Ze'ev Snir said that, "The IAF would be happy to equip itself with 24 F-22s, but the problem at this time is the US refusal to sell the aircraft, and its $200 million price tag."[20] However, the US has offered the F-22 to Israel, but this was turned down because of its high price tag.

Oud 14 juni 2009, 18:57   #276
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Dat aanbod was niet definitief. Er was hevige tegenstand vanuit de high brass en de regering.

Maar nu stop ik met praten totdat ik bronnen te zien krijg over de Stinger EN een plausibele uitleg voor het schroten van de Tomcat.
Oud 14 juni 2009, 19:00   #277
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat aanbod was niet definitief. Er was hevige tegenstand vanuit de high brass en de regering.

Maar nu stop ik met praten totdat ik bronnen te zien krijg over de Stinger EN een plausibele uitleg voor het schroten van de Tomcat.
De temperatuur stijgt blijkbaar...

Ik geen bal van militaire zaken, dus zwijg ik maar.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:01   #278
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat wil je weten over de Stinger? Dat het het beste was wat de VS had in de jaren 80?

Oud 14 juni 2009, 19:05   #279
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil je weten over de Stinger? Dat het het beste was wat de VS had in de jaren 80?
Dat de versie die de Moeji's kregen toen toptechnologie was die de USSR niet bezat, en dat de Stinger nog steeds beter is dan eender wat van de Russische raketten (je moet dit concreet kunnen staven, niet enkel getallen vergelijken).

Dit zijn namelijk de beweringen die je ZELF maakte. En dit zijn heel straffe beweringen die ik nog nooit heb gehoord. Dus ben ik benieuwd naar je bronnen.
Oud 14 juni 2009, 20:31   #280
Another Jack
Banneling

Standaard

Hier hebben jongetjes naar "Charlie Wilson's war" gekeken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be