Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2009, 13:12   #681
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kan jij niet zien dat dit gewoon quotes zijn?
Citaat:
thx.

ik denk in feite altijd dat ze gewoon geen engels kennen. Want voor zover ik weet geef ik dus nooit commentaar op die koranteksten of hadith teksten, gewoon omdat ik vind dat die voor zichzelf spreken.

Citaat:
= circe]
4.19 gaat inderdaad erover dat ge geen vrouwen moogt erven. 4.20 gaat dan weer over het feit dat ge (indien ge er al vier hebt) de ene vrouw voor de andere moogt inwisselen;
zoals dit?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 19 juni 2009 om 13:14.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:12   #682
Dimensie
Banneling

Standaard

Een reminder voor Sywen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht

Doe nu gewoon eens de moeite met te 'duiden' wat je onder deze verzen begrijpt.

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u. 5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

Alé Sywen, vertel ons nu hoe multi-interpretabel het woord 'vijand' is.

En wat moeten we in deze context begrijpen onder 'ongelovigen'. Volgens mij kan je dat kort samenvatten als niet-moslims.

Niet-moslims = openlijke vijand.

Corrigeer me maar als ik verkeerd interpreteer.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:13   #683
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Doet me trouwens denken aan het zoontje van mijn buren een aantal jaar geleden. Die had namelijk een vriendje op school wiens ouders (blijkbaar) zeer gelovig waren. Op een lelijke dag toentertijd is Jantje van de buren in tranen thuisgekomen. Hij mocht niet meer met en bij zijn schoolvriendje spelen. Reden die werd opgegeven: "magge nie van allah".

Tja...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:13   #684
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Die zijn inderdaad fake en het zijn die mensen die wij willen bereiken. Als zij massaal iSSlam verlaten dan zal het wereldijde iSSlamitisch terrorisme ophouden te bestaan aangezien de moslims op die fake moslims steunen. iSSlam is nl de bron, de oorzaak van het wereldwijde terrorisme en onderdrukking van mensen overal waar dat de ummah (fake moslims + moslims samen) groot genoeg in aantal is geworden

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html
Dus wanneer moslims binnenkort aansturen op een volkstelling, weten we hoe laat het is.

Ik heb trouwens mijn bijdrage al geleverd om vrije niet-moslim kindjes te hebben, ik heb er 4.

U?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:14   #685
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waarom reageer je dan op een post die duidelijk over moslims gaat?
Omdat jullie het zijn die er steeds maar weer moslims bijsleuren in een topic dat over de stichter van iSSlam gaat. Pedo massamoordenaar genocidepleger slavendrijver dictator die eigenhandig zijn criticasters vermoordde veelwijver enz. enz. mo.

Laatst gewijzigd door smiley : 19 juni 2009 om 13:14.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:15   #686
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

OCH! nu begrijp ik het!

met "er is geen dwang in godsdienst" wil jij zeggen dat je niet onder dwang sex moet hebben?

is het dat?

nounou, met zo'n interpretatienorm kan ik effektief niet volgen.

Er is geen dwang in godsdienst: wil dus ook zeggen: je mag door het rood rijden, je mag pikken van de mensen (er is geen dwang ) je mag moorden, roven, verkrachten (geen dwang)

jawadde! tegen zo'n hoogstaande vorm van discussie kan ik echt niet op.

ik ga mijn gras afdoen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:16   #687
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jullie het zijn die er steeds maar weer moslims bijsleuren in een topic dat over de stichter van iSSlam gaat. Pedo massamoordenaar genocidepleger slavendrijver dictator die eigenhandig zijn criticasters vermoordde veelwijver enz. enz. mo.
Niemand twijfelt eraan dat die smeerlapperij vermeld staat in dat boek.

NIEMAND.
Oud 19 juni 2009, 13:17   #688
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reminder voor Sywen.
zoals ik al zei, ik ben geen islamgeleerde, jij soms?

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

wat ik wel weet is dat er deze verzen ook in de koran staan.

Oud 19 juni 2009, 13:19   #689
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCH! nu begrijp ik het!

met "er is geen dwang in godsdienst" wil jij zeggen dat je niet onder dwang sex moet hebben?

is het dat?

Er is geen dwang in godsdienst: wil dus ook zeggen: je mag door het rood rijden, je mag pikken van de mensen (er is geen dwang ) je mag moorden, roven, verkrachten (geen dwang)

ik ga mijn gras afdoen.
ik dacht dat je "nooit" een interpretatie of commentaar gaf?

Citaat:
Want voor zover ik weet geef ik dus nooit commentaar op die koranteksten of hadith teksten, gewoon omdat ik vind dat die voor zichzelf spreken.

Oud 19 juni 2009, 13:19   #690
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dus wanneer moslims binnenkort aansturen op een volkstelling, weten we hoe laat het is.

Ik heb trouwens mijn bijdrage al geleverd om vrije niet-moslim kindjes te hebben, ik heb er 4.

U?
De westerse wereld was haar bijdrage aan het leveren door minder kindjes op de wereld te zetten. Dat voor men met 'de verrijking' te maken kreeg de bevolking in aantal aan het dalen was was eigenlijk een zegen. Een partioj zoals Groen zou eigenlijk blij moeten geweest zijn. Minder mensen wil zeggen minder vervuiling minder files noem maar op en meer plaats voor de dieren bossen komop, natuur. Vreemd genoeg staat een partij als groen ! die voor het behoud van het milieu enz. zegt te staan voor de 'verrijking' op de barricades. En inderdaad. Hoe groter de ummah hoe groter de problemen zullen worden. Dat geef ik je op een briefje.

’Over 25 jaar sharia in Nederland’
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=25&t=14778

Laatst gewijzigd door smiley : 19 juni 2009 om 13:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:20   #691
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand twijfelt eraan dat die smeerlapperij vermeld staat in dat boek.

NIEMAND.
DEMOKRATOS (die ik verder zeker geen onaangenaam persoon vind) ontkende wel degelijk dat zulks geschreven stond.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:22   #692
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals dit?
ja, zoals dit:

4:19 O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

4:20 En als jullie een vrouw in de plaats van een andere (vrouw) willen nemen, terwijl jullie één van hen een schat gegeven hadden, neemt daar niets van terug: zouden jullie het door laster en duidelijke zonde terugnemen? 4:20 En indien gij een vrouw in plaats van een andere wenst te nemen en gij hebt één haar een schat gegeven, neemt er niets van terug. Wilt gij het door laster en een klaarblijkelijk zondige manier nemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
4.19 gaat inderdaad erover dat ge geen vrouwen moogt erven. 4.20 gaat dan weer over het feit dat ge (indien ge er al vier hebt) de ene vrouw voor de andere moogt inwisselen;
Wat is uw interpretatie? "Er is geen dwang in godsdienst? " wat is het? zijt ge maar naar één koranles geweest of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 juni 2009, 13:23   #693
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De westerse wereld was haar bijdrage aan het leveren door minder kindjes op de wereld te zetten. Dat voor men met 'de verrijking' te maken kreeg de bevolking in aantal aan het dalen was was eigenlijk een zegen. Een partioj zoals Groen zou eigenlijk blij moeten geweest zijn. Minder mensen wil zeggen minder vervuiling minder files noem maar op en meer plaats voor de dieren bossen komop, natuur. Vreemd genoeg staat een partij als groen ! die voor het behoud van het milieu enz. zegt te staan voor de 'verrijking' op de barricades. En inderdaad. Hoe groter de ummah hoe groter de problemen zullen worden. Dat geef ik je op een briefje.
Je bent nog jong vrees ik...
Oud 19 juni 2009, 13:24   #694
smiley

Standaard

Citaat:
Je bent nog jong vrees ik...
Helemaal niet. Ik heb nog een iSSlamvrij Belgie gekend. Er waren toen veel minder problemen.
Oud 19 juni 2009, 13:24   #695
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

’Over 25 jaar sharia in Nederland’
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=25&t=14778

het WAREN de linkse en de groen partijen die de verminding van de geboortecijfers zeer hoog in hun vaandel hadden staan toen de club van Rome het over die overbevolking had.

Verschillende mensen van mijn leeftijd besloten toen zéér bewust én uit ecologische en menslievende (!!!! jaja) overwegingen om "hun plicht" te doen en geen kinderen te nemen....

Dankuwel groenen!

Oud 19 juni 2009, 13:27   #696
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht dat je "nooit" een interpretatie of commentaar gaf?
ik wacht nog steeds op je interpretatie van de verzen die ik plaatste.

Ge beseft toch dat ge af aan het gaan zijt als een gieter zoals ge nu bezig zijt.

Hewel! waar is de context van de verzen die ik plaatste? hoe moet je dat interpreteren volgens de context?
kom kom....

och ja: "er is geen dwang in godsdienst" juist. de inleiding op koranles 1

Oud 19 juni 2009, 13:28   #697
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
het WAREN de linkse en de groen partijen die de verminding van de geboortecijfers zeer hoog in hun vaandel hadden staan toen de club van Rome het over die overbevolking had.

Verschillende mensen van mijn leeftijd besloten toen zéér bewust én uit ecologische en menslievende (!!!! jaja) overwegingen om "hun plicht" te doen en geen kinderen te nemen....

Dankuwel groenen!
Hebben de groen u dat in de slaapkamer gedicteerd?
Oud 19 juni 2009, 13:30   #698
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCH! nu begrijp ik het!

is het dat?

ik ga mijn gras afdoen.
je bent zeker dat je daarmee geen moslimregel gaat overtreden?? het is vrijdag hé!!!
Oud 19 juni 2009, 13:33   #699
Dimensie
Banneling

Standaard

Niet te geloven, zelfs niet EEN (1) dhimmie die het aandurft een interpretatie van dit versje te geven.
Ze zijn gaan lopen als konijnen.

Wat houdt hen tegen?

Citaat:
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 19 juni 2009 om 13:46.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 13:37   #700
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik ga mijn gras afdoen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bent zeker dat je daarmee geen moslimregel gaat overtreden?? het is vrijdag hé!!!
Je moet dat interpreteren, hé....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be