Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 10:11   #161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Hoe staat de overheid in moslimlanden tegenover de aanwezigheid van andersgelovigen in hun land??? Misschien zou dit een goede maatstaf zijn, een soort wederkerigheid???
Helaas zijn velen van mening dat België het voortouw moet nemen qua verdraagzaamheid....

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:30   #162
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Helaas zijn velen van mening dat België het voortouw moet nemen qua verdraagzaamheid....

Paulus.
Gewoon, als België nu eens de regels van superverdraagzaamheid uit die landen overneemt dan kunnen de moslims in ons land daar toch geen probleem mee hebben?
Oud 27 juni 2009, 10:37   #163
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon, als België nu eens de regels van superverdraagzaamheid uit die landen overneemt dan kunnen de moslims in ons land daar toch geen probleem mee hebben?
Jawel hoor. Het is juist omdat ze ginder zo "superverdraagzaam" zijn, dat ze naar hier komen. Enfin, toch één van de redens.

Paulus.
Oud 27 juni 2009, 10:57   #164
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind de islam ook een gevaar en een achterlijke religie maar nooit of te nooit zal ik een onschuldig kind of vrouw of man kunnen vermoorden enkel en alleen omdat hij in die religie gelooft

Dus we moeten zeker geen holocausten gaan organiseren maar we kunnen wel duidelijk maken dat hun geloof moet gelijk lopen met onze waarden en vrijheden

zoals totale gelijkheid tussen man en vrouw
totale vrijheid voor man en vrouw in alle levenskeuzes
verdraagzaamheid tegenover iedereen
enz...

en indien dit niet kan moeten we gewoon kordaat deze mensen de volgende keuzes geven

- het land uit vrije wil verlaten
- of het land uitgezet worden

opmerking : mensen die vluchten uit hun thuisland voor geweld en oorlog zullen hun religie altijd opgeven ten gunste voor hun veiligheid het zijn net de economische vluchtelingen of mensen die in hun thuisland al crimineel zijn die hier proberen hun religie op te dringen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:08   #165
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

en indien dit niet kan moeten we gewoon kordaat deze mensen de volgende keuzes geven

- het land uit vrije wil verlaten
- of het land uitgezet worden

opmerking : mensen die vluchten uit hun thuisland voor geweld en oorlog zullen hun religie altijd opgeven ten gunste voor hun veiligheid het zijn net de economische vluchtelingen of mensen die in hun thuisland al crimineel zijn die hier proberen hun religie op te dringen
inderdaad desnoods een soort van deprotatie, ik stel voor met treinen, moet niet luxueus zijn, goederenwagons zijn ook goed. En je kan er meer insteken.
je kan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk het land uitzetten, daarom moeten we ze maar in kampen steken, dat ze hun niet kunnen verstoppen.

nu even serieus, je kan dit natuurlijk niet want de meeste zijn belg geworden, dankzij de linkse sletten die anders geen stemmen meer zouden hebben.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 18:34   #166
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
nu even serieus, je kan dit natuurlijk niet want de meeste zijn belg geworden, dankzij de linkse sletten die anders geen stemmen meer zouden hebben.
Je kan een nationaliteit ook terug afnemen. Marokko doet het zelf, waarom zouden wij het dan niet kunnen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:34   #167
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Je kan een nationaliteit ook terug afnemen. Marokko doet het zelf, waarom zouden wij het dan niet kunnen?
En wat als ik mij morgen bekeer tot de islam? Naar waar gaat u mij dan deporteren?
Misschien is een gaskamer de oplossing?
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:38   #168
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
En wat als ik mij morgen bekeer tot de islam? Naar waar gaat u mij dan deporteren?
Waarom bekeert u zich eigenlijk niet tot de islam?

Daarin ligt het antwoord op uw vraag.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 21:43   #169
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarom bekeert u zich eigenlijk niet tot de islam?

Daarin ligt het antwoord op uw vraag.

Paulus.
???
Dus er bestaan geen belgen die zich bekeert hebben tot de islam? 'k zou toch denken dat die wel degelijk bestaan. En kunt u mij nu eens vertellen wat er met die mensen moet gebeuren?
Oud 28 juni 2009, 21:45   #170
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???
Dus er bestaan geen belgen die zich bekeert hebben tot de islam? 'k zou toch denken dat die wel degelijk bestaan. En kunt u mij nu eens vertellen wat er met die mensen moet gebeuren?
Het antwoord ligt in de reden waarom u zich niet tot de islam bekeert.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 21:52   #171
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het antwoord ligt in de reden waarom u zich niet tot de islam bekeert.

Paulus.
???
Ik begrijp echt niet wat u bedoelt.

Ik ben niet van plan om mij te bekeren tot de islam om dezelfde reden waarom ik niet van plan ben om mij te bekeren tot het joodse geloof, het boeddhisme, hindoeïsme, of whatever ander geloof dat er in de wereld bestaat.
De reden is eenvoudig, ik heb reeds een religie gevonden waarin ik in geloof.
Maar er zijn genoeg mensen die dit nog niet gevonden hebben.

Dus nogmaals wat gaat u doen met de belgen die zich bekeren tot de islam?
Volgens mij is dat toch echt een eenvoudige vraag.
Oud 28 juni 2009, 21:56   #172
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
hoe zwak...

Afghanistan dan maar... maar opletten met tattoo's (zie dood supporter van Aston Villa)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:01   #173
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hoe zwak...

Afghanistan dan maar... maar opletten met tattoo's (zie dood supporter van Aston Villa)
Dus u zou mij het land uitzetten omdat ik verander van religie?
En dan vindt u het vreemd dat we hier soms de link met het nazisme leggen?
Oud 28 juni 2009, 22:05   #174
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er die vrijwillig het land verlaten en gaan meestrijden met de Taliban in Afghanistan, of in Irak zich gaan opblazen...

"Malika", haar man en haar vrienden...

Islamizme is niet veel beter : kijk maar naar Irak en de aanhoudende bomaanslagen... ga eens op youtube... leuke filmpjes allemaal !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 28 juni 2009, 22:09   #175
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Maakt dat uit? Als ik zeg omdat dat moet van de buitenaardse wezens anders komen ze mij ontvoeren en met groene gelei insmeren om daarna rectale experimenten op mij uit te voeren terwijl de moslima zegt omdat het in de koran staat en allah haar anders gaat straffen en ze niet naar het paradijs mag. Het punt is dat de ene bullshit wel wordt aanvaard en de andere niet. Hetzelfde met piercings, als ik zeg dat volgens mijn religieus weekblad de Flair het heel trendy is om een neuspiercing te dragen en indien ik dit niet doen niet cool meer zou zijn.

Trouwens, we hebben daar toen nog een discussie over gehad met onze leerkracht, en die kwam niet verder dan die dogma's van :"jama das hun religieuze overtuiging".
Ja dat maakt uit. Het feit dat u niet meer dan wat belachelijke vergelijkingen over aliens kan maken zegt veel over uw niveau

Laatst gewijzigd door Duvelke : 28 juni 2009 om 22:09.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:09   #176
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Er zijn er die vrijwillig het land verlaten en gaan meestrijden met de Taliban in Afghanistan, of in Irak zich gaan opblazen...

"Malika", haar man en haar vrienden...

Islamizme is niet veel beter : kijk maar naar Irak en de aanhoudende bomaanslagen... ga eens op youtube... leuke filmpjes allemaal !
???

Ik denk dat u echt in een droomwereld (al zou ik het eerder een nachtmerrie noemen) leeft.
Denkt u nu echt dat elke moslim zich wenst op te blazen of andere mensen wenst te vermoorden? Indien u dat echt denkt is dit wel het beste voorbeeld van islamofobie die ik al op dit forum ben tegengekomen.

U kunt ook vrijwillig dit land verlaten en ergens in een kkk commune (of iets dergelijks) gaan wonen. Misschien een goed idee?
Oud 28 juni 2009, 22:10   #177
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet omdat u verandert van religie, maar wel omdat u verandert van kijk om onze samenleving, waarbij u de koran het hoogste gezag geeft, boven onze eigen wetgeving en als dusdanig geen onderdaan meer bent van onze democratie, maar wel van een religie.

Citaat:
Het nazisme is net zo'n visie die de democratie ondermijnt als de islam dat doet.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 22:14   #178
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???

Ik denk dat u echt in een droomwereld (al zou ik het eerder een nachtmerrie noemen) leeft.
Denkt u nu echt dat elke moslim zich wenst op te blazen of andere mensen wenst te vermoorden? Indien u dat echt denkt is dit wel het beste voorbeeld van islamofobie die ik al op dit forum ben tegengekomen.

U kunt ook vrijwillig dit land verlaten en ergens in een kkk commune (of iets dergelijks) gaan wonen. Misschien een goed idee?
neen, gewoon feiten, uit de media. Meer niet, dat is al vaak voldoende. Meer moet dat niet zijn.

Vorige week viel een dode in Afghanistan : hij had een tattoo op zijn lichaam en groeide vermoedelijk op in Birmingham Engeland.

Malika... zegt u dat niets ?
Oud 28 juni 2009, 22:16   #179
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Niet omdat u verandert van religie, maar wel omdat u verandert van kijk om onze samenleving, waarbij u de koran het hoogste gezag geeft, boven onze eigen wetgeving en als dusdanig geen onderdaan meer bent van onze democratie, maar wel van een religie.
Voor mij is het hoogste gezag de bijbel, tenminste het overgrote deel van de waarden en normen die ik nastreef komen daaruit.
Persoonlijk stel ik het woord van Jezus boven onze wetgeving. Ben ik nu geen onderdaan meer van onze democratie.
Oud 28 juni 2009, 22:17   #180
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
???

de nachtmerries van London ? Madrid ? Glasgow ?
de aanslagen op hotels in India ?
de dagelijkse nachtmerries in Irak ?
Afghanistan ? Pakistan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be