![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
==> Dat impliceert dus niet dat elke wijziging in het schoolregelement op voorhand naar leerlingen moet gecommuniceerd worden. |
|
|
|
|
|
|
#702 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als ik op mijn werk zomaar contracten begin te ondertekenen of mij mondeling akkoord verklaar met allerlei zaken waar ik niet eens van weet over wat ze gaan, dan zou het nogal een boeltje worden. |
||
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=artisjok;4198522]Ja, die zetelen er ook in.
Met de bedoeling "Schoolraden willen iedereen die iets te maken heeft met de school zoveel mogelijk betrekken bij de school." In combinatie met "In het Gemeenschapsonderwijs heeft de schoolraad de bevoegdheid om met de directeur overleg te plegen over het schoolreglement. De schoolraad is trouwens verplicht om personeel, leerlingen en ouders te informeren over de manier waarop hij zijn bevoegdheden uitoefent." http://forum.politics.be/showthread....34#post4198234 kunnen we ervan uitgaan dat het de bedoeling is dat een schoolreglement in overleg wordt opgemaakt. Citaat:
Daarbovenop weten we ook niet of de leerlingen van het atheneum elk jaar opnieuw een schoolregelement moeten ondertekenen of niet. |
|
|
|
|
|
|
#704 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meneer de Witte maakt dan ook een kollosale denkfout, nergens is het verbod op scholen in tegenspraak met deze wetgeving. Je kunt immers in het openbare leven rondlopen met hoofddoek en niemand verbiedt om de vijf pijlers van het geloof binnen islam in alle vrijheid te belijden. Zoals meneer Pinxten terecht aanhaalt staat religie niet boven de wet omdat het religie is, dat is dan ook het verschil tussen een theocratische en democratische staatsvorm. Welk argument dus doorslaggevend is lijkt me duidelijk, dit van meneer Pinxten. Het gaat om acceptatie van diversiteit waar de groep radicale moslims niets over wil weten |
|
|
|
|
|
|
#705 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het nieuwe schoolreglement gaat pas in vanaf 1 september 2009, dus ze hebben nog alle tijd om het in te kijken en te beslissen naar welke school ze gaan!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heel vele agressie, in wijken, tegen politie, een onaanvaardbare houding tegenover vrouwen hangt daar sterk mee samen. Overheden hangen samen met politiek en stemmenwinst, de mouwen opstropen samen met moslims die evenzeer verontrust zijn is de enige mogelijkheid wachten tot het beleid op het punt is dat er zaken werkelijk veranderen kan te lang duren alhoewel er bemoedigende tekenen zijn |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Gezien de huidige situatie lijkt mij dat het beste, maar is dat niet beter op Europees niveau te doen voor alle Europese staten.
|
|
|
|
#709 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#711 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Weet je eigenlijk wie er in de schoolraad zit? En hoe ze daar in geraken? Enige notie wat participatie van leerlingen, ouders en personeel betekent? |
|
|
|
|
|
|
#712 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....84#post4198484 Natuurlijk moeten de ouders van de leerlingen, of de leerlingen als ze meerderjarig zijn; jaarlijks het schoolreglement tekenen. In het gemeenschapsonderwijs krijg je ook ieder jaar het pedagogisch project ter ondertekening. http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx Lees het eens. |
||
|
|
|
|
|
#713 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Ze moeten maar naar een andere school gaan" is geen optie. Ik wil nog altijd het net en de richting vrij kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet omdat JIJ vrij mag en kan kiezen, dat de scholen zich aan jouw keuze moeten aanpassen! JIJ hebt de vrijheid om naar de school van jouw keuze te gaan. Dat is iets anders. Veel islamietjes hebben daar precies moeite mee om dat verschil te herkennen. Iets met een gebrek aan "eigen verantwoordelijkheid" of zo? Het staat je ook vrij om te gaan solliciteren voor werk waar je maar wenst, maar dat impliceert dus ook niet dat JIJ gaat beslissen welke eisen je aan het arbeidsreglement wenst toe te voegen. Zelfde redenering.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#716 |
|
Banneling
|
Ik heb me al aangepast daar ze geen zichtbare tattoo's en peircings (behalve in de oren) toelaten.
Nu moeten ze niet plotseling afkomen met een uniform. Een schoolreglement moet ook rekening houden met leerlingen. Waarvoor dient een schoolreglement? |
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vraag helemaal niet aan de school om zich aan mij aan te passen. Maar als ze plots een uniform invoeren zal ik protesteren en ik zal niet de enige zijn. Je zou verwachten dat een schoolreglement opgemaakt wordt in het belang van de leerlingen, de school en het personeel. Vooraleer ik een arbeidscontract tekende heb ik uiteraard het arbeidsreglement gelezen. De vertegenwoordiging van het personeel heeft er over onderhandeld met de directie? Als het nodig is hebben we een stakingsrecht. |
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er teveel moeilijkheden zijn met afwijkend gedrag van leerlingen die zich niet wensen aan te passen, dan lijkt het me normaal dat men een uniform oplegt zodat iedereen wéét waaraan zich te houden.
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb dan ook geen greintje respect voor politici, een uitzondering te na gelaten. Politiek is geld en macht, idealen zijn er ver te zoeken laat staan moed. |
|
|
|
|
|
|
#720 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: