Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2009, 21:20   #941
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus filo, als je als vrouw bekritiseert dat je om mannen niet in verleiding te brengen jezelf maar moet bedekken, dan ben je "paternalistisch"?? Juist ja...vast mannelijke logica?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:23   #942
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dan is het niet rederlijkwijze aannemelijk dat ik geen probleem heb met de groepsdwang. Integendeel, zowel een verbod als een gebod zijn beiden een vorm van dwang.

Vanaf mijn eerste bericht heb ik geschreven dat je groepsdwang moet tegengaan, met erover te discussiëren. Het is dus redelijkwijze aannemelijk dat ik tegen (groeps)dwang ben.

Vaar alle duidelijkheid, ik ben tegen een gebod/verplichting en tegen een verbod bij het dragen van een hoofddoek.
Begin je het te begrijpen?
Tjonge, hij heeft het nog niet begrepen .. ondanks zijn analoog dassenverhaal waar hij een verbod niet als dwang maar een bevrijding ziet.

Wanneer begin jij te begrijpen dat door een hoofddoekverbod de groepsdwang waar je tegen bent al zeker tijdens 8 uur per dag en 10 maand per jaar geen effect zal hebben.

Wat stel jij voor om de groepdwang aan te pakken? Ze een bij een bij het handje pakken en zeggen dat ze hun dochter niet de hoofddoek mogen opleggen?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:30   #943
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Tjonge, hij heeft het nog niet begrepen .. ondanks zijn analoog dassenverhaal waar hij een verbod niet als dwang maar een bevrijding ziet.

Wanneer begin jij te begrijpen dat door een hoofddoekverbod de groepsdwang waar je tegen bent al zeker tijdens 8 uur per dag en 10 maand per jaar geen effect zal hebben.

Wat stel jij voor om de groepdwang aan te pakken? Ze een bij een bij het handje pakken en zeggen dat ze hun dochter niet de hoofddoek mogen opleggen?
Neen, ik heb nergens gesteld dat ik voor dassen een verbod niet als dwang maar een bevrijding zie.
Als er mannen zijn die een das willen dragen, dat ze maar doen, maar ik vind dat men geen mannen mag verplichten om een das te dragen.

Kan jij nu echt niet vatten dat iemand zowel tegen een verbod als tegen een gebod is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:36   #944
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij nu echt niet vatten dat iemand zowel tegen een verbod als tegen een gebod is?
mijn standpunt ook, maar met mensen zoals dimensie valt er gewoon niet te discussieren. ze kunnen alleen 'argumenteren' met persoonlijke aanvallen en beledigingen. t'beste is gewoon om hem te negeren. don't feed the trolls zoals ze zeggen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:36   #945
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb nergens gesteld dat ik voor dassen een verbod niet als dwang maar een bevrijding zie.
Je bedoeling met het dassenverhaal was een tegenvoorbeeld te vinden voor de dwangcultuur binnen de islam. Een vergoeilijkingsvoorbeeld. Helaas rsulteerde het verhaal niet in de richting die jij beoogde.
Slecht voorbeeld gekozen artisjok! Volgende keer iets beters verzinnen, of op voorhand gewoon eens nadenken.

Citaat:
Als er mannen zijn die een das willen dragen, dat ze maar doen, maar ik vind dat men geen mannen mag verplichten om een das te dragen.
Draai de zaakjes nu niet om. In analogie van een hoofddoekverbod namen we een dasverbod, iets dat zowel jou als Filosoof scheen te bekoren : wat een bevrijding!

Kan jij nu echt niet vatten dat iemand zowel tegen een verbod als tegen een gebod is?[/quote]

Je probeert een noch vlees noch vis verhaal te verkopen. Wat de bedoeling daarvan is, heb je nog niet verteld. Wat je ermee gaat bereiken tenzij de instandhouding van de groepsdwang, ook niet.
Oud 29 juni 2009, 21:43   #946
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De hele draad wordt verziekt door dat gedram over wie "leugens" vertelt "en weer moet bewijzen dat"... vecht dat via prive mailbox uit, niemand heeft nood aan dit gezemel.
Iemand die voortdurend belasterd, beledigd en verdacht gemaakt wordt door middel van leugens en valse beschuldigingen moet dat maar over zich heen laten gaan, alice? De slachtoffers van Dimensie worden hier publiekelijk verdacht gemaakt en beschuldigd; ze hebben m.i. ook het recht zich daar publiekelijk tegen te verdedigen. Misschien moet de moderatie eindelijk maar eens krachtdadig ingrijpen tegen dat onaanvaardbare gedrag van Dimensie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:44   #947
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ik wilde het niet zo openlijk zeggen, maar ik heb het zelf ook opgemerkt.
Pestkop!
Oud 29 juni 2009, 21:44   #948
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Pestkop!

U lijkt te blozen.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:48   #949
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn het in dit geval de moslim's die protesteren, zij zijn het die door deze maatregel getroffen worden.
Subtiele verwijzing naar discriminatie?

Ook anderen zijn het ''slachtoffer'' van het nieuw schoolreglement.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:49   #950
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht

U lijkt te blozen.
Dat kan gebeuren. Zelfs op mijn leeftijd.
Oud 29 juni 2009, 22:11   #951
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn het in dit geval de moslim's die protesteren, zij zijn het die door deze maatregel getroffen worden.
Dit klopt trouwens niet. Alle hoofddeksels zijn op de meeste scholen verboden, maar voor hoofddoeken heeft men tot nu toe een oogje dicht geknepen. Als je tegen discriminatie bent, dan zou je normaalgezien heel blij moeten zijn dat sommigen nu niet meer mogen dan anderen.

Laatst gewijzigd door Savatage : 29 juni 2009 om 22:12.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:19   #952
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is niet de enige draad, waarbij de kop al meteen fout is.
Maar ben je het eens dat deze draad niet over de Islam gaat, maar over een verbod dat ingevoerd wordt?

Het was de enige school in de streek van Antwerpen die nog hoofddoeken toeliet.

Ik begrijp dat er druk is op moslima's om een hoofddoek te dragen. Maar een verbod is, volgens mij, niet de goede oplossing.
Waarom wordt er daarover niet gediscussieerd met alle leerlingen (zij die anderen onder druk zetten en zij die onder druk gezet worden en alle andere)
Het verbod zal die druk niet opheffen, maar verleggen.
Door een verbod beperk je ook de vrijheid van de Moslima's die wel een hoofddoek willen dragen, en anderen niet onder druk zetten.

Stel dat de school een uniform invoert, om de leerlingen te beschermen tegen de druk om merkkledij te dragen, dan zullen alle leerlingen wel protesteren.
Een discussie met degenen die de anderen onder druk zetten - dat is voor U de beste oplossing - als de wereld een perfecte plaats was om te leven (eigenlijk is die perfect), opnieuw dus - als de mensheid perfect was hoefde er helemaal geen discussie te zijn en zou er sowieso al geen druk zijn op meisjes die verkiezen geen hoofddoek te dragen - maar die druk is er wel - door medeleerlingen, broers, vaders, vrienden waarschijnlijk - WIE weet door WIE - degenen die de druk uitoefenen zullen dat (in diezelfde perfecte wereld) gaan toegeven - die gaan meteen zeggen; "Ja, WIJ oefenen druk uit op anderen om hoofddoekjes te dragen", ja? Ik dacht het niet, maar dat is enkel maar mijn bescheiden mening.
Dan - de meisjes die onderdrukt worden om een hoofddoek te dragen - doen dat wellicht uit angst - repercussies vrezend - gaan DIE meisjes durven toegeven WIE de onderdrukkers zijn - WIE degenen zijn die druk gebruiken om die doekjes te dragen? Ja? Ik dacht het ook niet, maar wederom, dit is enkel maar mijn bescheiden mening - als het op DIE manier zou opgelost KUNNEN worden - zouden ze het dan niet op die manier gedaan hebben, of op zn minst geprobeerd? Denkt U dat de directie van die school met opzet haar regels veranderd heeft om de media te halen?
Ik herhaal het trouwens nog maar eens; NIEMAND mag nog religieuze of politieke symbolen dragen - daar heeft IEDEREEN zich aan te houden, hoe kan U dan stellen dat ENKEL de moslims 'getroffen' zijn?

Kijk, U stelt dat enkel moslims getroffen zijn door die maatregel, blijkt echter dat er ook moslims zijn die GEEN hoofddoekje wensen te dragen - wat leert ons dat? - Dat een moslima geen hoofddoekje nodig heeft om te functioneren, dat een moslima geen hoofddoekje HOEFT te dragen, bewijs; de niet-hoofddoek-dragende moslimas! Het is dus nergens een plicht in hun 'religie' of toch wel?
Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen, wat is daar nu zo moeilijk aan?
Ik snap eerlijk gezegd die hele heisa niet - schoolreglement is reglement - wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven.

Als er op school een uniform ingevoerd wordt en de leerlingen gaan protesteren mag dat best - maar ik twijfel of dat voorval dan de pers haalt - laat staan dat er een of andere gek opstaat en openlijk verklaart dat alle leerlingen dan maar thuis moeten blijven als protest - ook betwijfel ik het of de school dan voor het gerecht gedaagd zal worden - maar dat zijn enkel vermoedens van mij - net zo goed als het vermoedens zijn van Uw kant dat de leerlingen gaan protesteren bij invoering van een schooluniform.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:22   #953
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Binnen een relatie jezelf blijven en juist daardoor samenvallen met de ander... Ik weet niet of ik dat wel kan vertrouwen. Zowel het ene als het andere trouwens, al klinkt het samenvallen wel het gevaarlijkst.

Verdorie, het echte man-schap zal nog veel zoek- en zweetwerk vergen...
De moed niet opgeven , ge zijt "goe bezig" ( neen Anoniempje,ge zijt precies een Jiddische mama, ik blijf uit je buurt want voor ik het weet ben ik getrouwd!)

"Maar ze zijn allemaal bezet", aldus de klacht van de Flair-lezeressen.
Das nu het leuke aan geen Flair lezen, dan weet je dat allemaal niet!En wat niet weet....u kunt vast verder aanvullen!
Oud 29 juni 2009, 22:29   #954
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kent van elke forummer alle stellingen en meningen die hij/zij in het verleden deed? Of verifiëer je dit telkens?
Nee, maar je leert na een tijdje je pappenheimers wel kennen. Dus je kan je wel zo'n beetje voorstellen waar de person in kwestie achterstaat en welke uitspraken die persoon al dan niet zou doen.
Citaat:
Verdraag jij het dat iemand anders flagrante leugens schrijft over wat iemand anders zijn/haar mening/stelling is?
Begrijp jij eigenlijk dat iemand zijn/haar toevlucht neemt tot leugens?
Erg druk zou ik me er in elk geval niet om maken - mensen weten na een tijdje wel ongeveer waar je voor of achter staat.
Ik vind het in elk geval geen reden om ellenlange discussies te houden - er zijn zo'n paar mensen waar je dat beter niet mee kan doen - omdat het dan in een eindeloos welles/nietes-spelletje ontaardt - en ja, helaas moet ik tot mijn spijt bekennen dat jij en óók Raf daarbij horen.
Maar ... zie dit niet als een belediging of aantijging tegen jouw persoon - niets menselijks is ons vreemd - we zijn allemaal maar mensen en maken fouten - vooral ik!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:33   #955
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad Artosjok heeft gelijk! Deze draad gaat niet over islam! Het gaat over een verbod op uiterlijke kenmerken van welke levensbeschouwelijke overtuiging dan ook.
Geldend voor alle leerlingen omdat de ene groep druk uitoefent op de andere en daarbij wordt de vrijheid van anderen in gevaar gebracht.

Dus iedereen gelijk voor de wet, niemand een uitzondering, gedaan ermee. Eerdere afspraken werden al met de voeten getreden. Maar hier laat de logica me in de steek, omdat mensen die zienswijze steunen zijn zij onderdrukkers die opleggen. Ze moeten de dialoog aangaan, leren omgaan met de groepsdruk! Een giller, want je staat tegenover personen die niet van hun regels willen afwijken, met Allah aan hun kant. Religieuze indoctrinatie is geen groepdruk wat je aanzet een jointje te roken, Ik vraag me soms echt af of u ooit eens echt goed nadenkt Artisjok over wat je schrijft...

Laatst gewijzigd door alice : 29 juni 2009 om 22:44.
Oud 29 juni 2009, 22:35   #956
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad Artosjok heeft gelijk! Deze draad gaat niet over islam! Het gaat over een verbod op uiterlijke kenmerken van welke levensbeschouwelijke overtuiging dan ook.
Geldend voor alle leerlingen omdat de ene groep druk uitoefent op de andere en daarbij wordt de vrijheid van anderen in gevaar gebracht.

Dus iedereen gelijk voor de wet, niemand een uitzondering, gedaan ermee. Eerdere afspraken werden al met de voeten getreden. Maar hier laat de logica me in de steek, omdat mensen die zienswijze steunen zijn zij onderdrukkers die opleggen. Ze moeten de dialoog aangaan, leren omgaan met de groepsdruk! Een giller, want je staat tegenover personen die niet van hun regels willen afwijken, met Allah aan hun kant. Religieuze indoctrinatie is geen groepdruk wat je aanzet een jointje te roken, Ik varag me soms echt af of u ooit eens echt goed nadenkt Artisjok over wat je schrijft...
Ik zou graag eens willen weten hoe hij die groepdruk gaat aanpakken. Ik heb de vraag gesteld, maar kreeg geen antwoord.
Oud 29 juni 2009, 23:51   #957
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al je je tegen het hoofddoekverbod uitspreekt, dan is het redelijkerwijze aannemelijk dat je geen probleem hebt met de groepsdwang waarvan je weet (en erkent) dat die er sowieso is - ik herinner je je aan eigen dasanalogie.
Ik snap niet wat de bedoeling is van je poging om nu een noch vlees noch vis verhaal te verkopen.
Citaat:
Ik zou graag eens willen weten hoe hij die groepdruk gaat aanpakken. Ik heb de vraag gesteld, maar kreeg geen antwoord.
Begijp je dan écht niet dat een enkel vermoedde groepsdwang (tot het dragen van hoofddoeken) vervangen door een 100% zekere dwang van bovenaf (tot het niet dragen van hoofddoeken) plus een dwang van autochtone kant (tot het niet dragen van hoofddoeken) enkel leidt tot grotere dwang op de meisjes die je zo paternalistisch zegt te willen leiden naar wat "best voor hen is" (in jouw ideologie) ??
Is ontkomen aan (of leven met) de dubbele en zekere dwang van de autoriteit en van autochtonen in jouw ogen dan écht gemakkelijker of aangenamer dan ontkomen aan (of leven met) een enkel vermoedde dwang van familie en vrienden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2009 om 23:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:54   #958
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Gelieve persoonlijke vetes elders uit te vechten. Als dat niet kan, dan komt er een slotje op de draad en volgen onherroepelijk strafpunten.
Akira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 00:01   #959
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ahum

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 juni 2009 om 00:02.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 00:04   #960
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het dasverhaal echt niet begrepen hé Filosoof.
Of willen begrijpen, dat zal het eerder zijn.

Vertel ons Filosoof, bij welk ander volk dan de moslims gaan 16-jarige meisjes spontaan het laatste haarlokje verbergen? Bij de bosjesmannen? Bij de eskimos?
Zo Filosoof, jan kan iemand iets aanpraten zodanig dat zij denkt dat het uit vrije wil is. Mijn punt is dat dan met vrije wil niets te maken heeft.
Citaat:
Zo Filosoof, jan kan iemand iets aanpraten zodanig dat zij denkt dat het uit vrije wil is. Mijn punt is dat dan met vrije wil niets te maken heeft.
Dan is dat beïnvloeding, maar geen dwang. Ik twijfel er niet aan dat er beïnvloeding is, dat is er bij iedereen, bij jou, bij mij, bij noem op wie je wil. Opvoeding is steeds een proces van beïnvloeding.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be