Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 00:10   #961
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Maar een dasverbod zou je wel paternalistisch vinden?!
Weet je nog wat je wil?
Ja op de twee vragen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 00:15   #962
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Dit lapje stof zorgt blijkbaar voor absurde massahysterie.
Een ideaal politiek afleidingsmanoevre...
Het blok is er nog zo tevreden mee: zo wordt er minder gesproken over hun laatste verkiezingsnederlaag.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 01:18   #963
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Een discussie met degenen die de anderen onder druk zetten - dat is voor U de beste oplossing - als de wereld een perfecte plaats was om te leven (eigenlijk is die perfect), opnieuw dus - als de mensheid perfect was hoefde er helemaal geen discussie te zijn en zou er sowieso al geen druk zijn op meisjes die verkiezen geen hoofddoek te dragen - maar die druk is er wel - door medeleerlingen, broers, vaders, vrienden waarschijnlijk - WIE weet door WIE - degenen die de druk uitoefenen zullen dat (in diezelfde perfecte wereld) gaan toegeven - die gaan meteen zeggen; "Ja, WIJ oefenen druk uit op anderen om hoofddoekjes te dragen", ja? Ik dacht het niet, maar dat is enkel maar mijn bescheiden mening.
Dan - de meisjes die onderdrukt worden om een hoofddoek te dragen - doen dat wellicht uit angst - repercussies vrezend - gaan DIE meisjes durven toegeven WIE de onderdrukkers zijn - WIE degenen zijn die druk gebruiken om die doekjes te dragen? Ja? Ik dacht het ook niet, maar wederom, dit is enkel maar mijn bescheiden mening - als het op DIE manier zou opgelost KUNNEN worden - zouden ze het dan niet op die manier gedaan hebben, of op zn minst geprobeerd? Denkt U dat de directie van die school met opzet haar regels veranderd heeft om de media te halen?

die meisjes durven hen aan te vechten voor het gerecht, en dezelfde meisjes durven dan geen "nee" zeggen tegen

"medeleerlingen, broers, vaders, vrienden waarschijnlijk - WIE weet door WIE"

maak dat mijn kat maar wijs.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 01:20.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 01:29   #964
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
die meisjes durven hen aan te vechten voor het gerecht, en dezelfde meisjes durven dan geen "nee" zeggen tegen

"medeleerlingen, broers, vaders, vrienden waarschijnlijk - WIE weet door WIE"

maak dat mijn kat maar wijs.
Wat bazel je nu Sywen - de meiden die geen hoofddoekjes dragen zijn niet degenen die de school voor het gerecht willen dagen bij mijn weten!!!
Het zijn degenen die wél 1tje dragen en ook willen dragen die niet akkoord gaan met de beslissing van de directie en dat besluit dus (willen) aanvechten!

Trouwens; "WIE weet door WIE" was een vraag - maar ik begrijp je verwarring, er stond geen vraagteken = ? achter - sorry meid - ik had je het concept van wat een vraag was nochtans goed uitgelegd laatst, weetjenog? Ik heb zelfs gemerkt dat je de les goed gevolgd had, want je gebruikte net hetzelfde wat ik jou geleerd had tegen een andere forummer - goed zo meid, je komt er wel!

Ik ken jouw kat niet dus kan ik haar/hem niks wijsmaken, ik hou trouwens erg veel van katten, ook van honden hoor - ik maak MIJN kat nooit wat wijs - die is slimmer dan dat.

Ik vergeef je je verwarring - je bedtijd is al lang geweest.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 01:35   #965
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bazel je nu Sywen - de meiden die geen hoofddoekjes dragen zijn niet degenen die de school voor het gerecht willen dagen bij mijn weten!!!
lees eens goed wat ik heb geschreven.

Citaat:
Ik vergeef je je verwarring - je bedtijd is al lang geweest.
bedtijd? nog altijd beledigingen strooien?

heb het weekend me goed geamuseerd op couleur café, plezante bende, vol met franstalige allochtoontjes, geef mij maar liever meer levenslustige en plezier makende allochtoontjes dan bittere en klagende autochtoontjes

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 01:45.
Oud 30 juni 2009, 01:44   #966
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees eens goed wat ik heb geschreven.

bedtijd? nog altijd beledigingen strooien?

heb het weekend me goed geamuseerd op couleur café, plezante bende, vol met franstalige allochtoontjes, geef mij maar liever meer levenslustige allochtoontjes dan bittere autochtoontjes
Lees eens goed op wat je zelf allemaal schrijft meis!

Citaat:
die meisjes durven hen aan te vechten voor het gerecht, en dezelfde meisjes durven dan geen "nee" zeggen tegen ...
Wie vecht het besluit van de school aan?
De meiden die een hoofddoek dragen of die die er géén willen dragen!
Degenen die er wel een dragen zullen NIET onder druk gezet worden om er 1 te dragen, want die dragen er al 1 en die er géén willen dragen zullen de school niet aanklagen!

Wat heb ik met jouw uitgaansleven te maken kind, waar ik woon, zijn meer rassen, kleuren en nationaliteiten dan jij ooit samen gezien hebt en ik ben bevriend met alles en nog wat. In mijn straat alleen al wonen er meer dan 10 verschillende!

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juni 2009 om 01:46.
Oud 30 juni 2009, 01:50   #967
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens goed op wat je zelf allemaal schrijft meis!

Wie vecht het besluit van de school aan?
De meiden die een hoofddoek dragen of die die er géén willen dragen!
Degenen die er wel een dragen zullen NIET onder druk gezet worden om er 1 te dragen, want die dragen er al 1 en die er géén willen dragen zullen de school niet aanklagen!
lees zelf wat je schrijft:

meisjes die een hoofddoek dragen worden niet onder druk gezet
en degene die geen dragen worden wel onder druk gezet?

dus waarom nog verbieden?

Oud 30 juni 2009, 01:54   #968
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees zelf wat je schrijft:

meisjes die een hoofddoek dragen worden niet onder druk gezet
en degene die geen dragen worden wel onder druk gezet?

dus waarom nog verbieden?
Er IS GEEN verbod op hoofddoeken Sywen, maar op ALLE religieuze en politieke symbolen. (Hoofddeksels zijn sowieso verboden in alle scholen, er was enkel een uitzondering gemaakt voor islamieten, vindt jij ook oké - uitzonderingen voor bepaalde groepen?)
Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?
Maar - jij vindt het dus maar niks erg dat meisjes die géén hoofddoek WILLEN dragen onder druk worden gezet om er wél 1 te dragen - dat moet kunnen - dan dragen ze er allemaal 1, ja?
Oud 30 juni 2009, 02:01   #969
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er IS GEEN verbod op hoofddoeken Sywen, maar op ALLE religieuze en politieke symbolen. (Hoofddeksels zijn sowieso verboden in alle scholen, er was enkel een uitzondering gemaakt voor islamieten, vindt jij ook oké - uitzonderingen voor bepaalde groepen?)
Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?
ja, tuuurlijk. waarom werd er dan nooit moeilijk gedaan om oorbellen, halskettingen, armbanden met christelijke kruisjes? maar nu, zijn het islamitische symbolen dus oei oei oei, dat kan niet!!!

uitzonderingen kunnen er altijd gemaakt worden. anders zou het hier toch maar een totalitiar regime zijn

Citaat:
Maar - jij vindt het dus maar niks erg dat meisjes die géén hoofddoek WILLEN dragen onder druk worden gezet om er wél 1 te dragen - dat moet kunnen - dan dragen ze er allemaal 1, ja?
typisch SDX, woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb om mij toch maar zwart te maken.

Oud 30 juni 2009, 02:10   #970
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, tuuurlijk. waarom werd er dan nooit moeilijk gedaan om oorbellen, halskettingen, armbanden met christelijke kruisjes? maar nu, zijn het islamitische symbolen dus oei oei oei, dat kan niet!!!
Dat zal je aan de directie van de school moeten vragen - oorbellen, ringen etc zijn geen 'hoofddeksels' en niemand zet een ander onder druk om die dingen te dragen, relativeer toch een beetje, kruisjes zijn OOK niet toegestaan!!!

Citaat:
uitzonderingen kunnen er altijd gemaakt worden. anders zou het hier toch maar een totalitiar regime zijn
??? Uitzonderingen wil IEDEREEN, ik wil OOK graag vrijgesteld worden van sommige wetten, waar beginnen we en waar eindigen we, wie mag wel en wie mag niet ???

Citaat:
typisch SDX, woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb om mij toch maar zwart te maken.
Sywen, ik mag je graag, if not - zou ik niet eens de moeite nemen om je te antwoorden, je zwart maken doe ik al helemaal niet, waarom denk je dat?
Het was een VRAAG - de les met het 'vraagteken' ? dus, heb je nog niet echt goed begrepen, maar ik begin niet opnieuw, ik ga naar bed - truste Sywen.
Oud 30 juni 2009, 02:20   #971
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal je aan de directie van de school moeten vragen - oorbellen, ringen etc zijn geen 'hoofddeksels' en niemand zet een ander onder druk om die dingen te dragen, relativeer toch een beetje, kruisjes zijn OOK niet toegestaan!!!
och komaan, iedereen weet toch dat het niet gaat om hoofddeksels. ja het zijn hoofddeksels, maar ik denk toch ook dat je inziet dat ze meer zijn dan dat voor de moslims? en je verteld mij om te relativeren? volgens de school zelf komt die regel er om "dwang" tegen te gaan. en zoals je zei meisjes die die hoofddoeken dragen worden niet onder druk gezet. dus ik herhaal mijn vraag: waarom dan verbieden?
Citaat:
??? Uitzonderingen wil IEDEREEN, ik wil OOK graag vrijgesteld worden van sommige wetten, waar beginnen we en waar eindigen we, wie mag wel en wie mag niet ???
dat is een filosofische en/of retorische vraag.

Citaat:
Sywen, ik mag je graag, if not - zou ik niet eens de moeite nemen om je te antwoorden, je zwart maken doe ik al helemaal niet, waarom denk je dat?
Het was een VRAAG - de les met het 'vraagteken' ? dus, heb je nog niet echt goed begrepen, maar ik begin niet opnieuw, ik ga naar bed - truste Sywen.
stel dan je vragen anders.

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 02:20.
Oud 30 juni 2009, 02:27   #972
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och komaan, iedereen weet toch dat het niet gaat om hoofddeksels. ja het zijn hoofddeksels, maar ik denk toch ook dat je inziet dat ze meer zijn dan dat voor de moslims? en je verteld mij om te relativeren? volgens de school zelf komt die regel er om "dwang" tegen te gaan. en zoals je zei meisjes die die hoofddoeken dragen worden niet onder druk gezet. dus ik herhaal mijn vraag: waarom dan verbieden?
dat is een filosofische en/of retorische vraag.
OM DE MEISJES DIE ER GEEN WILLEN DRAGEN EN ONDER DRUK GEZET WORDEN OM ER 1 TE DRAGEN TE BESCHERMEN - OM DIE DRUK TEGEN TE GAAN - OM TE ZORGEN DAT ER GEEN DRUK OP DIE MEIDJES MEER UITGEVOERD KAN WORDEN!!! Waarschijnlijk - vraag het aan de schooldirectie Sywen!
Sywen, wat begrijp je niet aan een schoolreglement - IK heb dat reglement niet gemaakt en toen ik naar school ging moest ik me ook aan dat ROT reglement houden - ik ben er niet slechter van geworden - ik heb er geen trauma aan overgehouden!

Citaat:
stel dan je vragen anders.
[/quote]

ALLES met een VRAAGTEKEN ? achter is een vraag Sywen!!!

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juni 2009 om 02:28.
Oud 30 juni 2009, 03:18   #973
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OM DE MEISJES DIE ER GEEN WILLEN DRAGEN EN ONDER DRUK GEZET WORDEN OM ER 1 TE DRAGEN TE BESCHERMEN - OM DIE DRUK TEGEN TE GAAN - OM TE ZORGEN DAT ER GEEN DRUK OP DIE MEIDJES MEER UITGEVOERD KAN WORDEN!!!

leg mij dan maar eens uit hoe je van die druk afkomt door andere meisjes, die die hoofddoeken wel dragen verbieden om die hoofddoeken te dragen. daarbij de kans creeren dat nu de meisjes die wel een hoofddoek droegen nu wel onder druk kunnen worden gezet.
Citaat:
ALLES met een VRAAGTEKEN ? achter is een vraag Sywen!!!
vraagstelling: les 1:

Citaat:
jij vindt het dus maar niks erg dat meisjes die géén hoofddoek WILLEN dragen onder druk worden gezet om er wél 1 te dragen - dat moet kunnen - dan dragen ze er allemaal 1, ja?
1) Jij vindt : geen inversie (omwisseling werkwoord - onderwerp) een vraag zou zijn: "vindt jij"
2) Jij geeft mij het antwoord al : het woordje "ja" is een antwoord, waarom een vraag stellen als je het antwoord al geeft?

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 03:22.
Oud 30 juni 2009, 05:51   #974
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Gelieve persoonlijke vetes elders uit te vechten. Als dat niet kan, dan komt er een slotje op de draad en volgen onherroepelijk strafpunten.
Voor alle duidelijkheid, als iemand leugens neerschrijft over de mening/stelling van een andere forum-gebruiker, mag er dan over gediscussieerd worden, mag er naar bewijzen gevraagd worden? Of beschouw je dit als "een persoonlijke vete uitvechten"?

Ken je een meer efficiënte manier om leugens te weerleggen?
Of is dit een vraag voor "suggesties en mededelingen"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 09:55   #975
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok de draad gaat niet over jou maar over hoofddoeken dus stop nu toch eens met je gejammer! Ik lees dat velen wel hebben gelezen wat ontkent wordt, dus lijkt me dat punt nu toch wel afgesloten!
Over hoofddoeken, meisjes krijgen contant te horen dat ene goede moslima eentje is met hoofddoek en zetten anderen wel degelijk onder druk die visie waarvan Nourdine de verdediger is na te leven.
Ze krijgen advies wie te bellen bij problemen, Nourdine dus.. die komt dan anadraven als' woordvoerder' terwijl hij enkel mag spreken voor die groep moslims die zijn visie delen, dus niet voor moslims tout court.
Maar omdat dialoog onder moslims zelf niet bestaat( ieder beslist immers zelf hoe je islam interpreteert) reageert niemand waardoor de beeldvorming ontstaat dat dit het standpunt is van iedere moslim met Nourdine als hun woordvoerder.
Het verzet van die meisjes wordt gecoordineert, is gestructureerd en voor politieke doeleinden misbruikt door de groep rond Nourdine, die van mening is dat vanwege vrijheid van religie geen enkele beperking mag worden opgelegd aan moslims;
Dat is dan ook meteen de kern van de discussie, mogen wij ook aan moslims vragen regels te volgen die tegen hun geloof ingaan zoals het niet bedekken van jezelf op school, Of mogen wij dit niet en leggen moslims op wat wel of niet kan op scholen, werkvloeren, in openbare ruimtes, ziekenhuizen en zwembaden?

Benieuwd naar de standpunten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 10:03   #976
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dan ook meteen de kern van de discussie, mogen wij ook aan moslims vragen regels te volgen die tegen hun geloof ingaan zoals het niet bedekken van jezelf op school
Ja, dat mogen "wij".
Maar is dat echt de kern van de discussie?
Mij lijkt het dat de kern van de discussie is of het specifiek verbod op hoofdbedekking noodzakelijk is of niet, productief of contra-productief is wat de situatie van die meisjes betreft. En vooral of het voldoende is (lees wat mij betreft: pak die macho-jongens eens deftig aan).

Citaat:
Of mogen wij dit niet en leggen moslims op wat wel of niet kan op scholen, werkvloeren, in openbare ruimtes, ziekenhuizen en zwembaden?
Neen, dat mogen ze beslist niet.
En als een overheid door domheid of lafheid dat toch toelaat dan moeten "wij" daar tegen in gaan.

Citaat:
Benieuwd naar de standpunten!
Voor zover mijn standpunt dan.
Oud 30 juni 2009, 10:04   #977
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
(lees wat mij betreft: pak die macho-jongens eens deftig aan).
Heb je een idee van hoe je dat, alle gegevens en de politieke context in acht genomen, zou willen aanpakken?
Oud 30 juni 2009, 10:51   #978
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

uitzonderingen kunnen er altijd gemaakt worden. anders zou het hier toch maar een totalitiar regime zijn.
Kijk's aan een 'totalitair regime'. Ben je ooit in zo een land geweest en heb je het ervaren of is dit weer gewoon woordenboekgeklets?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 11:22   #979
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ja, dat mogen "wij".
Maar is dat echt de kern van de discussie?
Mij lijkt het dat de kern van de discussie is of het specifiek verbod op hoofdbedekking noodzakelijk is of niet, productief of contra-productief is wat de situatie van die meisjes betreft. En vooral of het voldoende is (lees wat mij betreft: pak die macho-jongens eens deftig aan).

Neen, dat mogen ze beslist niet.
En als een overheid door domheid of lafheid dat toch toelaat dan moeten "wij" daar tegen in gaan.

Voor zover mijn standpunt dan.
ja, dit is echt de kern van de discussie...omdat dit verzet georganiseerd is evenals het hele conflict.
Wat contra productief is zijn mensen zoals Nourdine zelf die dit intern als boodschap uitdragen( zonder hoofddoek ben je geen goeie moslima) en jongeren aanzetten tot het zoeken van conflict door deze visie boven alle andere standpunten te zetten.
Wat is het belang hiervan voor mensen zoals een Nourdine en de structuren hierrond?
Iedere beperking op hoofddoeken zijn een aanval op het geloof, waarbij je de samenleving moet overtuigen dat dit onacceptebel is, zo maak je aparte structuren waarbij niet een pluralistische samenleving maar islam bepaald hoe en wat, die voorbeelden zijn er genoeg.
Bovendien overtuig je zo die regels te accepteren en beinvloed je een samenleving ten voordele van islam, door jezelf dan ook nog eens als bemiddelaar en woordvoerder voor te stellen krijg je politieke macht, iedere partij wil wel een allochtoon die voor een achterban staat op de lijst.
Die beweging maakte Nourdine al, wat nergens op uitliep, maar daarom zijn de ambities dezelfde, islam als maatschappelijk uitgangspunt omdat die principes boven deze van een ongelovige samenleving staan, , het is dus wel de kern van discussie en helemaal niet "onze taak" meisjes "weerbaar te maken tegen droepsdruk " die religieuze indoctrinatie is waarop ook jongens zich baseren om zich als "macho"s" te gedragen. Het is de taak van imams als Nourdine toe te zien dat gelovigen mekaar niet onder druk zetten en van islamitische ouders om zonen op te voeden met respect voor vrouwen, ongeacht etnische afkomst of levensovertuiging,conform de hier geldende basisprincipes.
Scholen moeten niet nog meer maar minder, en zich concentreren op hun kerntaak, onderwijzen, ene goed programma aanbieden waarbij leerlingen kansen krijgen tot hogere studies of op de arbeidsmarkt, gedaan met die zever!

De school hoeft helemaal geen rekening te houden met op religie gebaseerde eisen,of zich in bochten wringen tot dialoog met ouders die amper de taal verstaan!
Die dialoog was er al en de overeenkomst werd niet gerespecteerd, gedaan ermee dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 11:54   #980
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
1 op 10 trouwt met een 'ongelovige'. Dat is niet weinig. Nu zeg jij dat 9 op 10 die vrouwen een hoer vindt. Ik geloof dat niet.
Het is mij niet zelden overkomen: in Mohammedanië wil een man met me aanpappen en begint een "mannen-onder-elkaar"-gesprek. Het gaat onmiddellijk, en zonder dat ik daar enige aanleiding toe geef (denk ik toch) over sex en vaak ook over "hoeren". Met laatstgenoemden worden soms gewoon "westerse vrouwen" bedoeld, en de mohammedaan beseft niet eens dat wij westerlingen onze vrouwen zelf niet automatisch als hoeren beschouwen. Zij beelden zich doodsimpel in dat wij onze vrouwen ook hoeren vinden, en die hoerigheid ook nog fijn vinden!

Er heerst echter veel meer prostitutie in de Arabische landen dan hier, ten dele mogelijk gemaakt door de anonimiteit van de sluier, ten dele door de achterstelling van de vrouw en ten gevolge van de stigmatisering van meisjes die gewoon eens met een man hebben gepraat als "hoer".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be