Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 11:58   #981
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is mij niet zelden overkomen: in Mohammedanië wil een man met me aanpappen en begint een "mannen-onder-elkaar"-gesprek. Het gaat onmiddellijk, en zonder dat ik daar enige aanleiding toe geef (denk ik toch) over sex en vaak ook over "hoeren". Met laatstgenoemden worden soms gewoon "westerse vrouwen" bedoeld, en de mohammedaan beseft niet eens dat wij westerlingen onze vrouwen zelf niet automatisch als hoeren beschouwen. Zij beelden zich doodsimpel in dat wij onze vrouwen ook hoeren vinden, en die hoerigheid ook nog fijn vinden!

Er heerst echter veel meer prostitutie in de Arabische landen dan hier, ten dele mogelijk gemaakt door de anonimiteit van de sluier, ten dele door de achterstelling van de vrouw en ten gevolge van de stigmatisering van meisjes die gewoon eens met een man hebben gepraat als "hoer".
Dat land bestaat niet.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:10   #982
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dat land bestaat niet.
Toch wel! Soms noemen we het ook wel "Zandbakistan" of "Allochtonië"...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:14   #983
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

En soms ook allahstan.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:44   #984
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar ligt het en wie is het staatshoofd?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:48   #985
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waar ligt het en wie is het staatshoofd?
het ligt in dar al islam, en het staatshoofd wordt verkozen door de Ummah! dat weet je toch zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 juni 2009, 12:51   #986
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het ligt in dar al islam, en het staatshoofd wordt verkozen door de Ummah! dat weet je toch zeker?
en wie is het? en waar liggen de grenzen ?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:52   #987
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ja, dit is echt de kern van de discussie...omdat dit verzet georganiseerd is evenals het hele conflict.
Wat contra productief is zijn mensen zoals Nourdine zelf die dit intern als boodschap uitdragen( zonder hoofddoek ben je geen goeie moslima) en jongeren aanzetten tot het zoeken van conflict door deze visie boven alle andere standpunten te zetten.
Wat is het belang hiervan voor mensen zoals een Nourdine en de structuren hierrond?
Iedere beperking op hoofddoeken zijn een aanval op het geloof, waarbij je de samenleving moet overtuigen dat dit onacceptebel is, zo maak je aparte structuren waarbij niet een pluralistische samenleving maar islam bepaald hoe en wat, die voorbeelden zijn er genoeg.
Bovendien overtuig je zo die regels te accepteren en beinvloed je een samenleving ten voordele van islam, door jezelf dan ook nog eens als bemiddelaar en woordvoerder voor te stellen krijg je politieke macht, iedere partij wil wel een allochtoon die voor een achterban staat op de lijst.
Die beweging maakte Nourdine al, wat nergens op uitliep, maar daarom zijn de ambities dezelfde, islam als maatschappelijk uitgangspunt omdat die principes boven deze van een ongelovige samenleving staan, , het is dus wel de kern van discussie en helemaal niet "onze taak" meisjes "weerbaar te maken tegen droepsdruk " die religieuze indoctrinatie is waarop ook jongens zich baseren om zich als "macho"s" te gedragen. Het is de taak van imams als Nourdine toe te zien dat gelovigen mekaar niet onder druk zetten en van islamitische ouders om zonen op te voeden met respect voor vrouwen, ongeacht etnische afkomst of levensovertuiging,conform de hier geldende basisprincipes.
Scholen moeten niet nog meer maar minder, en zich concentreren op hun kerntaak, onderwijzen, ene goed programma aanbieden waarbij leerlingen kansen krijgen tot hogere studies of op de arbeidsmarkt, gedaan met die zever!

De school hoeft helemaal geen rekening te houden met op religie gebaseerde eisen,of zich in bochten wringen tot dialoog met ouders die amper de taal verstaan!
Die dialoog was er al en de overeenkomst werd niet gerespecteerd, gedaan ermee dus.

Men zou toch minstens kunnen verwachten dat het stadsbestuur in dit geval die Nourdine op een zijspoor zet, en niet dat hij dan ook nog eens in het lang en breed ten tonele wordt gevoerd in kranten en op TV (ook ATV nodigt hem in vol ornaat regelmatig uit). Hiermee bewijst men de Antwerpse gematigde moslims helemaal geen dienst, want het beeld dat door Nourdine wordt geschapen spiegelt ook op hen af.

Ik begrijp het niet. Op het ogenblik dat die Nourdien in de 7de Dag ooit met een uitgestreken gezicht kwam beweren dat er GEEN - ik herhaal GEEN - fundamentalistische moskees in Brussel waren, kwam het nieuws van de zwarte weduwe Malika die door een Brusselse moskee wordt gestuurd.... om haar man te vervoegen die in Afghanistan Masour (of Mansour) heeft vermoord. Maar... niks fundi in Brussel volgens Nourdine, die er dus zelf INZIT!

Moet er nog zand zijn? Hoe diep zitten ze dan al geinfiltreerd in onze stadsbesturen? Of anders:hoe ACHTERLIJK zijn ze daar op het Antwerpse stadhuis?

Oud 30 juni 2009, 14:05   #988
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja....politici leven in ivoren torens en weten amper wat daarbuiten gebeurt lijkt me.
En dat stadsbestuur....macht en stemmen he, allochtonen zijn kiesvee...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 14:13   #989
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou toch minstens kunnen verwachten dat het stadsbestuur in dit geval die Nourdine op een zijspoor zet, en niet dat hij dan ook nog eens in het lang en breed ten tonele wordt gevoerd in kranten en op TV (ook ATV nodigt hem in vol ornaat regelmatig uit). Hiermee bewijst men de Antwerpse gematigde moslims helemaal geen dienst, want het beeld dat door Nourdine wordt geschapen spiegelt ook op hen af.

Ik begrijp het niet. Op het ogenblik dat die Nourdien in de 7de Dag ooit met een uitgestreken gezicht kwam beweren dat er GEEN - ik herhaal GEEN - fundamentalistische moskees in Brussel waren, kwam het nieuws van de zwarte weduwe Malika die door een Brusselse moskee wordt gestuurd.... om haar man te vervoegen die in Afghanistan Masour (of Mansour) heeft vermoord. Maar... niks fundi in Brussel volgens Nourdine, die er dus zelf INZIT!

Moet er nog zand zijn? Hoe diep zitten ze dan al geinfiltreerd in onze stadsbesturen? Of anders:hoe ACHTERLIJK zijn ze daar op het Antwerpse stadhuis?
tja
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:10   #990
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe jij soms landen noemt, doet niet ter zake.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 19:09   #991
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Een discussie met degenen die de anderen onder druk zetten - dat is voor U de beste oplossing - als de wereld een perfecte plaats was om te leven (eigenlijk is die perfect), opnieuw dus - als de mensheid perfect was hoefde er helemaal geen discussie te zijn en zou er sowieso al geen druk zijn op meisjes die verkiezen geen hoofddoek te dragen - maar die druk is er wel - door medeleerlingen, broers, vaders, vrienden waarschijnlijk - WIE weet door WIE - degenen die de druk uitoefenen zullen dat (in diezelfde perfecte wereld) gaan toegeven - die gaan meteen zeggen; "Ja, WIJ oefenen druk uit op anderen om hoofddoekjes te dragen", ja? Ik dacht het niet, maar dat is enkel maar mijn bescheiden mening.
Dan - de meisjes die onderdrukt worden om een hoofddoek te dragen - doen dat wellicht uit angst - repercussies vrezend - gaan DIE meisjes durven toegeven WIE de onderdrukkers zijn - WIE degenen zijn die druk gebruiken om die doekjes te dragen? Ja? Ik dacht het ook niet, maar wederom, dit is enkel maar mijn bescheiden mening - als het op DIE manier zou opgelost KUNNEN worden - zouden ze het dan niet op die manier gedaan hebben, of op zn minst geprobeerd? Denkt U dat de directie van die school met opzet haar regels veranderd heeft om de media te halen?
Een discussie met alle leerlingen, en daarbij moet men niet aan "namen noemen" te doen.
Discussiëren over druk, onderdrukken, druk ondervinden.
Laat de leerlingen er zelf over discussiëren, argumenteren, vragen stellen, kritiek uiten en weerleggen.
Leer hen voor zichzelf te denken, leer hen tegen druk weerstand te bieden. Leer hen een eigen mening te vormen.

Dat zijn dingen die alle leerlingen voor de rest van hun leven goed kunnen gebruiken/nodig hebben.

Ik weet niet of de directie dit al heeft geprobeerd. Jij wel?
Neen, ik denk niet dat de directie het schoolreglement wijzigde om de media te halen. Dat heeft hier toch niemand aangehaald als argument?
Citaat:
Ik herhaal het trouwens nog maar eens; NIEMAND mag nog religieuze of politieke symbolen dragen - daar heeft IEDEREEN zich aan te houden, hoe kan U dan stellen dat ENKEL de moslims 'getroffen' zijn?
Ik weet wel dat het voor iedereen geldt, maar in de praktijk zijn het toch vooral (zo beter?) de Moslima's die het verbod ondervinden.

Citaat:
Kijk, U stelt dat enkel moslims getroffen zijn door die maatregel, blijkt echter dat er ook moslims zijn die GEEN hoofddoekje wensen te dragen - wat leert ons dat? - Dat een moslima geen hoofddoekje nodig heeft om te functioneren, dat een moslima geen hoofddoekje HOEFT te dragen, bewijs; de niet-hoofddoek-dragende moslimas! Het is dus nergens een plicht in hun 'religie' of toch wel?
Ik heb geen zin om een discussie te beginnen over de Islam. Elke Moslim moet dit voor zich uitmaken. Daar bemoei ik me niet mee.
Citaat:
Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen, wat is daar nu zo moeilijk aan?
Ik snap eerlijk gezegd die hele heisa niet - schoolreglement is reglement - wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven.
Toen ik naar school ging moesten we verplicht kousen dragen, ook als het zo warm is als vandaag. Wij zijn gaan discussiëren met de directie, en hebben toelating gekregen om bij warm weer geen kousen te moeten dragen.
Ik vind dat jongeren moeten uitkomen voor hun ideeën, en ervoor moeten strijden. We willen toch geen schapen maken van onze kinderen.
Ik hou niet van het principe "wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven"
Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk, op de trein. Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden.
Citaat:
Als er op school een uniform ingevoerd wordt en de leerlingen gaan protesteren mag dat best - maar ik twijfel of dat voorval dan de pers haalt - laat staan dat er een of andere gek opstaat en openlijk verklaart dat alle leerlingen dan maar thuis moeten blijven als protest - ook betwijfel ik het of de school dan voor het gerecht gedaagd zal worden - maar dat zijn enkel vermoedens van mij - net zo goed als het vermoedens zijn van Uw kant dat de leerlingen gaan protesteren bij invoering van een schooluniform.
Ik weet wel dat niet alle groepen in gelijke mate de pers halen.
De Imam heeft ondertussen zijn oproep om van school weg te blijven terug ingetrokken na kritiek van NVA, Groen!, en verschillende moslim groeperingen. (waaronder de moslim executieve)
Jaren geleden werden scholen voor de rechtbank gedaagd omdat ze enkel jongens of enkel meisjes toelieten.
Enkele jaren geleden werd een jongen geweigerd op een school (in Waregem als ik het me goed herinner) vanwege zijn kapsel. Zijn ouders stapten naar de rechtbank.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 19:11   #992
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok de draad gaat niet over jou maar over hoofddoeken dus stop nu toch eens met je gejammer!
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juli 2009 om 11:24.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 19:36   #993
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een discussie met alle leerlingen, en daarbij moet men niet aan "namen noemen" te doen.
Discussiëren over druk, onderdrukken, druk ondervinden.
Laat de leerlingen er zelf over discussiëren, argumenteren, vragen stellen, kritiek uiten en weerleggen.
Leer hen voor zichzelf te denken, leer hen tegen druk weerstand te bieden. Leer hen een eigen mening te vormen.

Dat zijn dingen die alle leerlingen voor de rest van hun leven goed kunnen gebruiken/nodig hebben.

Ik weet niet of de directie dit al heeft geprobeerd. Jij wel?
Misschien kan je de vraag zelf aan de directie stellen en jouw oplossing aan hen voorleggen, wie weet lukt het wel.

Citaat:
Ik weet wel dat het voor iedereen geldt, maar in de praktijk zijn het toch vooral (zo beter?) de Moslima's die het verbod ondervinden.
Waarom dan wel, waar in vredesnaam staat dat ze dat ding moeten dragen - er zijn ook moslims die er géén dragen - vandaar zelfs de aanpassing in het reglement - zijn die NIET-hoofddoekdraagsters dan MINDER moslim of niet zo goed? DAT is de essentie van het hele gebeuren - degene die er geen dragen werden onder druk gezet - WAAROM?

Citaat:
Ik heb geen zin om een discussie te beginnen over de Islam. Elke Moslim moet dit voor zich uitmaken. Daar bemoei ik me niet mee.
Maar je zit jezelf hier wel al dagenlang op te jutten om een schoolreglement waardoor de 'moslims' het meest - of toch 'vooral' geraakt zijn !

Citaat:
Toen ik naar school ging moesten we verplicht kousen dragen, ook als het zo warm is als vandaag. Wij zijn gaan discussiëren met de directie, en hebben toelating gekregen om bij warm weer geen kousen te moeten dragen.
Ik vind dat jongeren moeten uitkomen voor hun ideeën, en ervoor moeten strijden. We willen toch geen schapen maken van onze kinderen.
Ik hou niet van het principe "wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven"
Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk, op de trein. Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden.
Dat is prima en dat recht wordt hen toch niet ontzegd - of heb je geen vertrouwen in die moslimas - denk jij dat jij als spreekbuis voor hen moet dienen omdat ze het anders niet zelf voor elkaar krijgen?
Je gaat wél weer handig voorbij aan het feit dat de NIET-hoofddoekdraagsters onder druk werden gezet om er 1 te dragen - als de directie haar beslissing intrekt is dat probleem nog niet opgelost - met jouw voorstel tot onderling praten - zonder namen te noemen misschien - maar ik twijfel er hard aan - je onderschat de kracht van de islamitische gemeenschap - de druk waaronder die meisjes staan - maar dan nog; kousen zijn niet te vergelijken met een hoofddoek en die kousen dragen was er in het reglement voor iedereen - bij warm weer mochten ze uit - daarna weer niet meer - of werden er uitzonderingen gemaakt voor sommigen - ik kan me hier niet van de indruk onttrekken dat jij (en nog een paar anderen, 1 heeft het zelfs letterlijk geschreven hier) uitzonderingen wil voor een bepaalde groep met een bepaalde religie - WAAROM?

Citaat:
De Imam heeft ondertussen zijn oproep om van school weg te blijven terug ingetrokken na kritiek van NVA, Groen!, en verschillende moslim groeperingen. (waaronder de moslim executieve)
Tuurlijk heeft ie dat gedaan - NA kritiek van ... zou hij nu in zijn hoofd anders denken ook?
Citaat:
Jaren geleden werden scholen voor de rechtbank gedaagd omdat ze enkel jongens of enkel meisjes toelieten.
Enkele jaren geleden werd een jongen geweigerd op een school (in Waregem als ik het me goed herinner) vanwege zijn kapsel. Zijn ouders stapten naar de rechtbank.
Ja, en de moslimmeisjes mogen en kunnen dat ook.

Edit; Weet jij wat er met Dimensie is gebeurd, heb jij misschien per ongeluk op dat rode driehoekje geklikt gister?

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juni 2009 om 19:37.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 20:11   #994
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan je de vraag zelf aan de directie stellen en jouw oplossing aan hen voorleggen, wie weet lukt het wel.
Jij opperde het, vraag het dus zelf.
Anders geen kritiek op mijn voorstel?

Citaat:
Waarom dan wel, waar in vredesnaam staat dat ze dat ding moeten dragen - er zijn ook moslims die er géén dragen - vandaar zelfs de aanpassing in het reglement - zijn die NIET-hoofddoekdraagsters dan MINDER moslim of niet zo goed? DAT is de essentie van het hele gebeuren - degene die er geen dragen werden onder druk gezet - WAAROM?
Waarom zij dit verbod meest ondervinden? Omdat bij de Moslim's de meeste leerlingen te vinden zijn die een religieus of politiek teken dragen.

Citaat:
Maar je zit jezelf hier wel al dagenlang op te jutten om een schoolreglement waardoor de 'moslims' het meest - of toch 'vooral' geraakt zijn !
Ik jutte me vooral om iets anders op.
Verder ben ik tegen elk gebod en verbod die de vrijheid inperkt, tenzij dit gebod of verbod nuttig of nodig is.
Daarvan heeft me nog niemand overtuigd.

Citaat:
Dat is prima en dat recht wordt hen toch niet ontzegd - of heb je geen vertrouwen in die moslimas - denk jij dat jij als spreekbuis voor hen moet dienen omdat ze het anders niet zelf voor elkaar krijgen?
Je gaat wél weer handig voorbij aan het feit dat de NIET-hoofddoekdraagsters onder druk werden gezet om er 1 te dragen - als de directie haar beslissing intrekt is dat probleem nog niet opgelost - met jouw voorstel tot onderling praten - zonder namen te noemen misschien - maar ik twijfel er hard aan - je onderschat de kracht van de islamitische gemeenschap - de druk waaronder die meisjes staan - maar dan nog; kousen zijn niet te vergelijken met een hoofddoek en die kousen dragen was er in het reglement voor iedereen - bij warm weer mochten ze uit - daarna weer niet meer - of werden er uitzonderingen gemaakt voor sommigen - ik kan me hier niet van de indruk onttrekken dat jij (en nog een paar anderen, 1 heeft het zelfs letterlijk geschreven hier) uitzonderingen wil voor een bepaalde groep met een bepaalde religie - WAAROM?
Ik vergelijk kousen niet met een hoofddoek, ik geef een voorbeeld om aan te tonen dat, als je ergens niet mee akkoord gaat, je dit kan veranderen.
Jij schreef "Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen" en daar ga ik niet mee akkoord.
Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk,.... Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden.

Citaat:
Tuurlijk heeft ie dat gedaan - NA kritiek van ... zou hij nu in zijn hoofd anders denken ook?
Of hij anders denkt weten we niet.
Het is belangrijk dat hij in publiek zijn woorden heeft teruggenomen.

Citaat:
Ja, en de moslimmeisjes mogen en kunnen dat ook.
Wat is dan het probleem?

Citaat:
Edit; Weet jij wat er met Dimensie is gebeurd, heb jij misschien per ongeluk op dat rode driehoekje geklikt gister?
Als ik op de rode driehoek druk is dit nooit per ongeluk.
Indien in het forumreglement expliciet een verbod op liegen en laster was opgenomen, dan had ik al veel eerder de rode driehoek gebruikt tegenover Dimensie.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=31
Bij iedere ban wordt er op dit forum nogal veel geïnsinueerd en beschuldigd.
Oud 30 juni 2009, 21:17   #995
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij opperde het, vraag het dus zelf.
Anders geen kritiek op mijn voorstel?
Nee, ik opperde helemaal niets, ik stelde gewoon dat die regel er gekomen is omdat de meisjes die geen hoofddoek wilden dragen onder druk werden gezet door weet ik veel wie - de islamitische gemeenschap waarin ze leven waarschijnlijk - medeleerlingen, meisjes en jongens, broers, vaders - ik noem maar wat, want ik weet het niet en jij ook niet want ALS het probleem bespreekbaar was - zou de directie niet die drastische maatregel hebben moeten nemen - dat veronderstel ik maar.

Maar nee, ik heb helemaal geen kritiek op je voorstel, vind het zelfs prima - in theorie, of het in de praktijk ook zo simpel is, is een andere zaak, maar het is in elk geval het proberen waard - dus - leg het voor aan de schooldirectie.

Citaat:
Waarom zij dit verbod meest ondervinden? Omdat bij de Moslim's de meeste leerlingen te vinden zijn die een religieus of politiek teken dragen.
Dat was niet mijn vraag, mijn vraag was; Waarom zijn er meisjes die een hoofddoek dragen en weer anderen die er géén dragen - beiden moslimas - wat is de reden daarvan? Blijkbaar is het dan toch geen verplichting en kan men best functioneren zonder (bewijs; de niet-hoofddoekdragende moslims), dus ik zie geen probleem in geen hoofddoek dragen op school, in hun vrije tijd kunnen ze dan weer wel rondlopen mét hoofddoek.

Citaat:
Ik jutte me vooral om iets anders op.
Verder ben ik tegen elk gebod en verbod die de vrijheid inperkt, tenzij dit gebod of verbod nuttig of nodig is.
Daarvan heeft me nog niemand overtuigd.
De directie vond het blijkbaar nuttig of nodig, ik kan me niet echt voorstellen - zoals ik al eerder aangaf - dat die school het reglement aanpaste enkel om wat goedkope publiciteit te scoren of om moslimpjes te pesten - wat jij (of ik) daarvan vinden is in deze niet relevant.

Citaat:
Ik vergelijk kousen niet met een hoofddoek, ik geef een voorbeeld om aan te tonen dat, als je ergens niet mee akkoord gaat, je dit kan veranderen.
Jij schreef "Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen" en daar ga ik niet mee akkoord.
Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk,.... Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden.
Zoals ik eerder al aangaf; dat kan en dat mag en dat recht wordt deze leerlingen ook niet ontzegd - ik heb de indruk dat we hier in cirkeltjes blijven redeneren en eindeloos hetzelfde blijven herhalen - get over it and go on with your life - het is nog lang geen september en mijn gevoel zegt me dat er druk zal uitgeoefend worden op de schooldirectie en dat ze zullen buigen voor de eisen van de islamieten - is het al ooit anders geweest - maar ik lig daar niet van wakker, want ik ben zelfs vóór een hoofddoekPLICHT voor álle moslims - om herkend te worden, om zich te onderscheiden, wat ook hun bedoeling is, zo staat het in hun boek!
Tevreden nu?

Citaat:
Of hij anders denkt weten we niet.
Het is belangrijk dat hij in publiek zijn woorden heeft teruggenomen.
Belangrijk was dat hij zijn grote klep gehouden had, maar hoe meer onzin hij - of de rest - verkondigt - hoe beter we hen leren kennen en een beter inzicht krijgen in hun denkwereld - hoe sneller iedereen zal inzien wat islam eigenlijk is! (Want met zijn uitspraken bewees hij wel degelijk dat er vanuit de islamitische gemeenschap druk wordt uitgeoefend op die meisjes die geen hoofddoek willen dragen, een goed verstaander heeft maar 1 woord nodig en begrijpt meteen dat die imam dat bedoelde met zijn bemoeienis of iemand al dan niet een hoofddoek mag of moet dragen. Als het een vrije keuze is voor de islamitische meisjes, waar bemoeide hij zich dan mee? Kwam hij op voor de rechten van degenen die wel die hoofddoek willen dragen - was hij bang dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen - zoals U - U zegt zelf dat we geen willoze schapen van kinderen mogen maken, wel, laat hen dan zelf beslissen en voor zichzelf opkomen, imam hoeft zich daar dan niet mee te bemoeien.)

Citaat:
Wat is dan het probleem?
Ik heb met die hele kwestie totaal geen probleem, ik denk dat jij eerder wakker ligt van dat schoolreglement dan ik - van mij mogen ze zichzelf inpakken in de hele gordijnenwinkel - ik heb daar geen last van.

Citaat:
Als ik op de rode driehoek druk is dit nooit per ongeluk.
Indien in het forumreglement expliciet een verbod op liegen en laster was opgenomen, dan had ik al veel eerder de rode driehoek gebruikt tegenover Dimensie.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=31
Bij iedere ban wordt er op dit forum nogal veel geïnsinueerd en beschuldigd.
Juist!
Ik wens U verder nog een prettig leven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:52   #996
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik opperde helemaal niets,
In verband met discussies op school opperde je
"zouden ze het dan niet op die manier gedaan hebben, of op zn minst geprobeerd?" zie post #952
Citaat:
ik stelde gewoon dat die regel er gekomen is omdat de meisjes die geen hoofddoek wilden dragen onder druk werden gezet door weet ik veel wie - de islamitische gemeenschap waarin ze leven waarschijnlijk - medeleerlingen, meisjes en jongens, broers, vaders - ik noem maar wat, want ik weet het niet en jij ook niet want ALS het probleem bespreekbaar was - zou de directie niet die drastische maatregel hebben moeten nemen - dat veronderstel ik maar.
Ik weet wel dat de reden die de directie opgeeft is : Er zijn meisjes die een hoofddoek dragen onder druk van medeleerlingen.
De rest veronderstel je maar, inderdaad.

Citaat:
Maar nee, ik heb helemaal geen kritiek op je voorstel, vind het zelfs prima - in theorie, of het in de praktijk ook zo simpel is, is een andere zaak, maar het is in elk geval het proberen waard - dus - leg het voor aan de schooldirectie.
Dit is duidelijk.

Citaat:
Dat was niet mijn vraag, mijn vraag was; Waarom zijn er meisjes die een hoofddoek dragen en weer anderen die er géén dragen - beiden moslimas - wat is de reden daarvan? Blijkbaar is het dan toch geen verplichting en kan men best functioneren zonder (bewijs; de niet-hoofddoekdragende moslims), dus ik zie geen probleem in geen hoofddoek dragen op school, in hun vrije tijd kunnen ze dan weer wel rondlopen mét hoofddoek.
Daar gaf ik ook een antwoord op
"Ik heb geen zin om een discussie te beginnen over de Islam. Elke Moslim moet dit voor zich uitmaken. Daar bemoei ik me niet mee." zie bericht #991

Citaat:
De directie vond het blijkbaar nuttig of nodig, ik kan me niet echt voorstellen - zoals ik al eerder aangaf - dat die school het reglement aanpaste enkel om wat goedkope publiciteit te scoren of om moslimpjes te pesten - wat jij (of ik) daarvan vinden is in deze niet relevant.
Volldig akkoord, zoals ik al eerder aangaf, dat de directie dit niet deed om de publiciteit.
Als andere meningen niet relevant zijn, wat doe jij hier dan op een discussieforum?

Citaat:
Zoals ik eerder al aangaf; dat kan en dat mag en dat recht wordt deze leerlingen ook niet ontzegd - ik heb de indruk dat we hier in cirkeltjes blijven redeneren en eindeloos hetzelfde blijven herhalen - get over it and go on with your life - het is nog lang geen september en mijn gevoel zegt me dat er druk zal uitgeoefend worden op de schooldirectie en dat ze zullen buigen voor de eisen van de islamieten - is het al ooit anders geweest - maar ik lig daar niet van wakker, want ik ben zelfs vóór een hoofddoekPLICHT voor álle moslims - om herkend te worden, om zich te onderscheiden, wat ook hun bedoeling is, zo staat het in hun boek!
Tevreden nu?
Wat is dat nu voor een argumentatie.

Je negeert compleet wat ik schreef
"Ik vergelijk kousen niet met een hoofddoek, ik geef een voorbeeld om aan te tonen dat, als je ergens niet mee akkoord gaat, je dit kan veranderen.
Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk,.... Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden."

Citaat:
Belangrijk was dat hij zijn grote klep gehouden had, maar hoe meer onzin hij - of de rest - verkondigt - hoe beter we hen leren kennen en een beter inzicht krijgen in hun denkwereld - hoe sneller iedereen zal inzien wat islam eigenlijk is! (Want met zijn uitspraken bewees hij wel degelijk dat er vanuit de islamitische gemeenschap druk wordt uitgeoefend op die meisjes die geen hoofddoek willen dragen, een goed verstaander heeft maar 1 woord nodig en begrijpt meteen dat die imam dat bedoelde met zijn bemoeienis of iemand al dan niet een hoofddoek mag of moet dragen. Als het een vrije keuze is voor de islamitische meisjes, waar bemoeide hij zich dan mee? Kwam hij op voor de rechten van degenen die wel die hoofddoek willen dragen - was hij bang dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen - zoals U - U zegt zelf dat we geen willoze schapen van kinderen mogen maken, wel, laat hen dan zelf beslissen en voor zichzelf opkomen, imam hoeft zich daar dan niet mee te bemoeien.)
Waarom fixeer jij je op de uitspraken van de imam?
Hoor je de reactie niet van andere Moslim-groeperingen?

Citaat:
Ik heb met die hele kwestie totaal geen probleem, ik denk dat jij eerder wakker ligt van dat schoolreglement dan ik - van mij mogen ze zichzelf inpakken in de hele gordijnenwinkel - ik heb daar geen last van.
Is dit een argumetatie voor iets?

Citaat:
Juist!
Dat er bij elke ban nogal veel wordt geïnsinueerd en beschuldigd?

Citaat:
Ik wens U verder nog een prettig leven.
Dank U.
Oud 1 juli 2009, 09:09   #997
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het voorbeeld dat artisjok gaf over het dragen van een korte broek, terwijl het reglement werd aangepast voor de laagste klassen eerst, toont natuurlijk aan dat hij het bij het verkeerde eind heeft.

Indien er een verbod op hoofddoeken zou moeten komen, enkel vanaf de laagste klas eerst, dan zouden de hogere klassen - naar het voorbeeld van Artisjok - moeten gaan eisen dat ook zij geen hoofddoek meer moeten dragen....
me dunkt is dat hier weldegelijk een scheve vergelijking.

Oud 1 juli 2009, 09:26   #998
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok, doe je dit express of zo?? Je hangt hele redeneringen op, maar blijkt helemaal niet gevolgd te hebben wat op die scholen gebeurd is of te vinden dat moslims uit naam van "vrijheid van religie" geen strobreed in de weg gelegd mogen worden.
De directrice heeft heel duidelijk haar standpunt toegelicht, ze is voor het recht op de hoofddoek, in het verleden werden afspraken gemaakt dat de hoofddoek mocht maar enkel haren dienden te bedekken, een afspraak die steeds verder geschonden werd omdat er steeds meer bedekt werd, de leerlingen hebben de situatie dus in zekere zin aan zichzelf te danken.

Bovendien bleken leerlingen enkel omdat de hoofddoek gedragen mocht worden voor die school te kiezen, volgens de directie geeft dit problemen omdat zij de schoolkeuze op het programma gebaseerd willen zien.
Komt daarbij ook nog dat een aantal steeds verder ingepakte moslima's ook nog druk op anderen uitoefend, een goede moslima draagt immers een hoofddoek die enkel het gezicht vrijlaat??
Dit soort prietpraat wordt verkocht door figuren die dan prompt als" bemiddelaar" op vraag van die meisjes komt opdraven, imam Nourdine, hevig verdediger van het standpunt dat hoofddoeken moeten, en omdat deze "discriminatie' media aandacht nodig heeft springt de pers erop, school en directrice kop van jut!

Het is heel eenvoudig Artisjok, niet moslims maar een schooldirectie beslist wat in het belang van alle leerlingen en school is en als je daarmee niet kunt of wilt leven dan zoek je aan andere school, meisjes die zo geindoctrineerd zijn zullen ook geen werkvloer betreden zonder opnieuw die discussie over hoofddoeken maar als islam hun leven bepaald mogen ze niet werken zonder toestemming van hun echtgenoot, het inkomen is de plicht van de man en vrouwen mogen enkel werken wanneer hun aanwezigheid thuis niemand tekort doet...iets wat niet zij zelf maar hun echtgenoot beslist, tegen deze en andere absoluut beperkende maatregels vanuit religie hoor ik van jou niets, je blijft maar doordrammen!

Wij moeten dit en wij moeten dat, we moeten niets, behalve als samenleving voor onszelf gaan denken, in het belang van iedere burger en dit leidt tot beslissingen waarbij de "religieuze identiteit" niet steeds voorop kan staan en wie hiermee niet wil of kan leven geeft zichzelf een probleem! Dan kun je nog altijd in een islamitisch land gaan wonen, daar kan religieuze waanzin wel. Maar dan mis je wel uitstekende voorzieningen...

Laatst gewijzigd door alice : 1 juli 2009 om 09:29.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 11:59   #999
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat land bestaat niet.
Als ik een en ander anoniempjes wil houden, gebruik ik pseudo- syno- en andere niempjes.
Oud 1 juli 2009, 12:03   #1000
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe jij soms landen noemt, doet niet ter zake.
Ik krijg dus een voorkeursbehandeling, want blijkens je reacties doet het er voor jou wèl toe hoe �*k soms "landen noem". Dank je wel hoor!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be