![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#981 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#982 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel! Soms noemen we het ook wel "Zandbakistan" of "Allochtonië"...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#983 |
|
Minister
|
En soms ook allahstan.
|
|
|
|
|
|
#984 |
|
Minister-President
|
waar ligt het en wie is het staatshoofd?
|
|
|
#985 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het ligt in dar al islam, en het staatshoofd wordt verkozen door de Ummah! dat weet je toch zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#986 |
|
Minister-President
|
en wie is het? en waar liggen de grenzen ?
|
|
|
#987 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men zou toch minstens kunnen verwachten dat het stadsbestuur in dit geval die Nourdine op een zijspoor zet, en niet dat hij dan ook nog eens in het lang en breed ten tonele wordt gevoerd in kranten en op TV (ook ATV nodigt hem in vol ornaat regelmatig uit). Hiermee bewijst men de Antwerpse gematigde moslims helemaal geen dienst, want het beeld dat door Nourdine wordt geschapen spiegelt ook op hen af. Ik begrijp het niet. Op het ogenblik dat die Nourdien in de 7de Dag ooit met een uitgestreken gezicht kwam beweren dat er GEEN - ik herhaal GEEN - fundamentalistische moskees in Brussel waren, kwam het nieuws van de zwarte weduwe Malika die door een Brusselse moskee wordt gestuurd.... om haar man te vervoegen die in Afghanistan Masour (of Mansour) heeft vermoord. Maar... niks fundi in Brussel volgens Nourdine, die er dus zelf INZIT! Moet er nog zand zijn? Hoe diep zitten ze dan al geinfiltreerd in onze stadsbesturen? Of anders:hoe ACHTERLIJK zijn ze daar op het Antwerpse stadhuis?
|
|
|
|
|
|
#988 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja....politici leven in ivoren torens en weten amper wat daarbuiten gebeurt lijkt me.
En dat stadsbestuur....macht en stemmen he, allochtonen zijn kiesvee... |
|
|
|
|
|
#989 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#990 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#991 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Discussiëren over druk, onderdrukken, druk ondervinden. Laat de leerlingen er zelf over discussiëren, argumenteren, vragen stellen, kritiek uiten en weerleggen. Leer hen voor zichzelf te denken, leer hen tegen druk weerstand te bieden. Leer hen een eigen mening te vormen. Dat zijn dingen die alle leerlingen voor de rest van hun leven goed kunnen gebruiken/nodig hebben. Ik weet niet of de directie dit al heeft geprobeerd. Jij wel? Neen, ik denk niet dat de directie het schoolreglement wijzigde om de media te halen. Dat heeft hier toch niemand aangehaald als argument? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat jongeren moeten uitkomen voor hun ideeën, en ervoor moeten strijden. We willen toch geen schapen maken van onze kinderen. Ik hou niet van het principe "wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven" Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk, op de trein. Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden. Citaat:
De Imam heeft ondertussen zijn oproep om van school weg te blijven terug ingetrokken na kritiek van NVA, Groen!, en verschillende moslim groeperingen. (waaronder de moslim executieve) Jaren geleden werden scholen voor de rechtbank gedaagd omdat ze enkel jongens of enkel meisjes toelieten. Enkele jaren geleden werd een jongen geweigerd op een school (in Waregem als ik het me goed herinner) vanwege zijn kapsel. Zijn ouders stapten naar de rechtbank. |
|||||
|
|
|
|
|
#992 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelieve niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Akira : 1 juli 2009 om 11:24. |
|
|
|
|
|
|
#993 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je gaat wél weer handig voorbij aan het feit dat de NIET-hoofddoekdraagsters onder druk werden gezet om er 1 te dragen - als de directie haar beslissing intrekt is dat probleem nog niet opgelost - met jouw voorstel tot onderling praten - zonder namen te noemen misschien - maar ik twijfel er hard aan - je onderschat de kracht van de islamitische gemeenschap - de druk waaronder die meisjes staan - maar dan nog; kousen zijn niet te vergelijken met een hoofddoek en die kousen dragen was er in het reglement voor iedereen - bij warm weer mochten ze uit - daarna weer niet meer - of werden er uitzonderingen gemaakt voor sommigen - ik kan me hier niet van de indruk onttrekken dat jij (en nog een paar anderen, 1 heeft het zelfs letterlijk geschreven hier) uitzonderingen wil voor een bepaalde groep met een bepaalde religie - WAAROM? Citaat:
Citaat:
Edit; Weet jij wat er met Dimensie is gebeurd, heb jij misschien per ongeluk op dat rode driehoekje geklikt gister?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
Laatst gewijzigd door SDX : 30 juni 2009 om 19:37. |
||||||
|
|
|
|
|
#994 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Anders geen kritiek op mijn voorstel? Citaat:
Citaat:
Verder ben ik tegen elk gebod en verbod die de vrijheid inperkt, tenzij dit gebod of verbod nuttig of nodig is. Daarvan heeft me nog niemand overtuigd. Citaat:
Jij schreef "Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen" en daar ga ik niet mee akkoord. Ik vind dat jongeren moeten uitkomen voor hun ideeën, en ervoor moeten strijden. We willen toch geen schapen maken van onze kinderen. Ik hou niet van het principe "wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven" Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk,.... Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden. Citaat:
Het is belangrijk dat hij in publiek zijn woorden heeft teruggenomen. Citaat:
Citaat:
Indien in het forumreglement expliciet een verbod op liegen en laster was opgenomen, dan had ik al veel eerder de rode driehoek gebruikt tegenover Dimensie. http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=31 Bij iedere ban wordt er op dit forum nogal veel geïnsinueerd en beschuldigd. |
|||||||
|
|
|
|
|
#995 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nee, ik heb helemaal geen kritiek op je voorstel, vind het zelfs prima - in theorie, of het in de praktijk ook zo simpel is, is een andere zaak, maar het is in elk geval het proberen waard - dus - leg het voor aan de schooldirectie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tevreden nu? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wens U verder nog een prettig leven.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|||||||
|
|
|
|
|
#996 | |||||||||
|
Banneling
|
In verband met discussies op school opperde je
"zouden ze het dan niet op die manier gedaan hebben, of op zn minst geprobeerd?" zie post #952 Citaat:
De rest veronderstel je maar, inderdaad. Citaat:
Citaat:
"Ik heb geen zin om een discussie te beginnen over de Islam. Elke Moslim moet dit voor zich uitmaken. Daar bemoei ik me niet mee." zie bericht #991 Citaat:
Als andere meningen niet relevant zijn, wat doe jij hier dan op een discussieforum? Citaat:
Je negeert compleet wat ik schreef "Ik vergelijk kousen niet met een hoofddoek, ik geef een voorbeeld om aan te tonen dat, als je ergens niet mee akkoord gaat, je dit kan veranderen. Jij schreef "Toen ik naar school ging wou ik ook graag zus en zo, dat mocht niet, dus ik had me te houden aan de regels van school of opkrassen" en daar ga ik niet mee akkoord. Ik vind dat jongeren moeten uitkomen voor hun ideeën, en ervoor moeten strijden. We willen toch geen schapen maken van onze kinderen. Ik hou niet van het principe "wie zich daar niet in kan vinden hoeft niet te blijven" Ik er iets is dat mij niet bevalt, dan probeer ik dat te veranderen. Zowel thuis als op het werk,.... Als ik telkens moet vluchten, ergens anders gaan als ik me ergens niet in kan vinden." Citaat:
Hoor je de reactie niet van andere Moslim-groeperingen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
|
|
|
|
|
#997 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het voorbeeld dat artisjok gaf over het dragen van een korte broek, terwijl het reglement werd aangepast voor de laagste klassen eerst, toont natuurlijk aan dat hij het bij het verkeerde eind heeft.
Indien er een verbod op hoofddoeken zou moeten komen, enkel vanaf de laagste klas eerst, dan zouden de hogere klassen - naar het voorbeeld van Artisjok - moeten gaan eisen dat ook zij geen hoofddoek meer moeten dragen.... me dunkt is dat hier weldegelijk een scheve vergelijking.
|
|
|
|
|
#998 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, doe je dit express of zo?? Je hangt hele redeneringen op, maar blijkt helemaal niet gevolgd te hebben wat op die scholen gebeurd is of te vinden dat moslims uit naam van "vrijheid van religie" geen strobreed in de weg gelegd mogen worden.
De directrice heeft heel duidelijk haar standpunt toegelicht, ze is voor het recht op de hoofddoek, in het verleden werden afspraken gemaakt dat de hoofddoek mocht maar enkel haren dienden te bedekken, een afspraak die steeds verder geschonden werd omdat er steeds meer bedekt werd, de leerlingen hebben de situatie dus in zekere zin aan zichzelf te danken. Bovendien bleken leerlingen enkel omdat de hoofddoek gedragen mocht worden voor die school te kiezen, volgens de directie geeft dit problemen omdat zij de schoolkeuze op het programma gebaseerd willen zien. Komt daarbij ook nog dat een aantal steeds verder ingepakte moslima's ook nog druk op anderen uitoefend, een goede moslima draagt immers een hoofddoek die enkel het gezicht vrijlaat?? Dit soort prietpraat wordt verkocht door figuren die dan prompt als" bemiddelaar" op vraag van die meisjes komt opdraven, imam Nourdine, hevig verdediger van het standpunt dat hoofddoeken moeten, en omdat deze "discriminatie' media aandacht nodig heeft springt de pers erop, school en directrice kop van jut! Het is heel eenvoudig Artisjok, niet moslims maar een schooldirectie beslist wat in het belang van alle leerlingen en school is en als je daarmee niet kunt of wilt leven dan zoek je aan andere school, meisjes die zo geindoctrineerd zijn zullen ook geen werkvloer betreden zonder opnieuw die discussie over hoofddoeken maar als islam hun leven bepaald mogen ze niet werken zonder toestemming van hun echtgenoot, het inkomen is de plicht van de man en vrouwen mogen enkel werken wanneer hun aanwezigheid thuis niemand tekort doet...iets wat niet zij zelf maar hun echtgenoot beslist, tegen deze en andere absoluut beperkende maatregels vanuit religie hoor ik van jou niets, je blijft maar doordrammen! Wij moeten dit en wij moeten dat, we moeten niets, behalve als samenleving voor onszelf gaan denken, in het belang van iedere burger en dit leidt tot beslissingen waarbij de "religieuze identiteit" niet steeds voorop kan staan en wie hiermee niet wil of kan leven geeft zichzelf een probleem! Dan kun je nog altijd in een islamitisch land gaan wonen, daar kan religieuze waanzin wel. Maar dan mis je wel uitstekende voorzieningen... Laatst gewijzigd door alice : 1 juli 2009 om 09:29. |
|
|
|
|
|
#999 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als ik een en ander anoniempjes wil houden, gebruik ik pseudo- syno- en andere niempjes.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#1000 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik krijg dus een voorkeursbehandeling, want blijkens je reacties doet het er voor jou wèl toe hoe �*k soms "landen noem". Dank je wel hoor!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|