Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 10:35   #221
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Net zoals hier heeft de regeling ook in de Nederlandse politiek voor opschudding gezorgt, de PVV is al aan het roepen dat dit jaar alle allochtonen maar gewoon moeten zakken omdat de school hen anders beoordeeld zou hebben. Waar het allemaal oer gaat? Mensen met een andere moedertaal die minder dan 6 jaar op een Nederlandse school gezeten hebben, dat zijn er niet gek veel (enkele tientallen volgens de onderwijsinspectie), en die vallen dus onder dezelfde regeling als bijvoorbeeld dislectici. Tuurlijk, het blijft vreemd dat je meer fouten mag maken in spelling als je aantoonbaar slecht bent in spelling, maar het gaat hier dus niet om een groots complot om de allochtonen Nederland te laten overnemen, het gaat om enkele tientallen mensen die minder strafpunten kregen voor spelling. Gezien je überhaubt maar een punt op spelling kan verliezen zullen er niet erg veel zijn waarvoor d regeling het verschil heeft gemaakt. Goed dat de discussie op gang komt dus, maar niet het einde van de wereld.
Oud 11 juli 2009, 11:06   #222
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Het is de systematisch ondermijning van de democratische rechtstaat en de grondwet.
Ocharme.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 18:43   #223
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat zeg ik? Het einde van de wereld, ofhoordeniegoe?
Dat sommige werkgevers allochtonen discrimineren bij de sollicitatie is ook niet het einde van de wereld, laten we daar dan ook maar over zwijgen?

Zone repliek kan ik ook geven telkens wanneer er iemand het slachtoffer is van racisme: "ocharme" of "het is niet het einde van de wereld"...
Oud 11 juli 2009, 19:06   #224
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Gezien je überhaubt maar een punt op spelling kan verliezen zullen er niet erg veel zijn waarvoor d regeling het verschil heeft gemaakt.
Hoezo, maar een punt op spelling verliezen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 22:47   #225
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture;4224798[B
]Dat sommige werkgevers allochtonen discrimineren bij de sollicitatie is ook niet het einde van de wereld, laten we daar dan ook maar over zwijgen?[/b]
Zone repliek kan ik ook geven telkens wanneer er iemand het slachtoffer is van racisme: "ocharme" of "het is niet het einde van de wereld"...
Als je nu als werkgever weet hebt van het feit dat de allochtonen hun diploma vrijwel kadoo krijgen, dan ga je die mannen toch niet aanwerven ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 00:42   #226
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Als je nu als werkgever weet hebt van het feit dat de allochtonen hun diploma vrijwel kadoo krijgen, dan ga je die mannen toch niet aanwerven ?
Dan ben je (in Belgie) als werkgever een racist en wordt je aangeklaagd door het CGKR.
Oud 12 juli 2009, 02:13   #227
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dit enkel om de hypocrisie van sommigen hier aan het licht te brengen: ze staan op hun achterste poten wanneer er ergens een allochtoon benadeeld wordt maar als de autochtoon wordt benadeeld is het enigste dat ze weten te zeggen "het is het einde van de wereld niet" of "ocharme".

Dat dit een fundamentele schending is van het beginsel van gelijkheid is overduidelijk, maar tevens is het nog eens dom omdat dergelijke "positieve discriminaties" juist de taalachterstand in stand houdt.
Oud 12 juli 2009, 02:59   #228
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ah zo,
mensen met bv dislectie, leerstoornissen, autisme, etc moeten dan ook niet hetzelfde diploma krijgen volgens jouw? diel leggen immers ook niet dezelfde examens af.

Hoe kun je mensen hun kennis testen als ze bv de vragen niet goed begrijpen? in wiskunde heb je geen enkele taalkennis nodig, maar als ze de vragen niet begrijpen, zullen ze zowiezo buizen.
Als hun KENNIS van wiskunde er is, maar het een probleem is van hoe die kennis te testen kan je speciale examens opstellen die evenwaardig zijn, maar die kennis op een andere wijze testen. Als je echter een minder NIVEAU verwacht van bepaalde leerlingen dan verdienen ze niet hetzelfde diploma lijkt me. Wat is er zo vervelend op een aangepast diploma op te stellen, als je bereid bent een aangepast examen op te stellen? Door deze positieve discriminatie degradeer je de bestaande diplomas, terwijl dat niet nodig is.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 08:30   #229
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat sommige werkgevers allochtonen discrimineren bij de sollicitatie is ook niet het einde van de wereld, laten we daar dan ook maar over zwijgen?

Heb je dan tot nu toe ooit iets anders gedaan?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 11:01   #230
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als hun KENNIS van wiskunde er is, maar het een probleem is van hoe die kennis te testen kan je speciale examens opstellen die evenwaardig zijn, maar die kennis op een andere wijze testen. Als je echter een minder NIVEAU verwacht van bepaalde leerlingen dan verdienen ze niet hetzelfde diploma lijkt me. Wat is er zo vervelend op een aangepast diploma op te stellen, als je bereid bent een aangepast examen op te stellen? Door deze positieve discriminatie degradeer je de bestaande diplomas, terwijl dat niet nodig is.
Een aangepast diploma? Ik vind dat een prima idee maar sommigen zullen daar weer verdoken discriminatie in zien.
Oud 12 juli 2009, 12:25   #231
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoezo, maar een punt op spelling verliezen?
Nou ja, het is alweer vier jaar terug voor mij, maar ik heb me toen laten vertellen dat je bij je examen Nederlands maar een punt kan verliezen op spellingsfouten.
Oud 12 juli 2009, 12:42   #232
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou ja, het is alweer vier jaar terug voor mij, maar ik heb me toen laten vertellen dat je bij je examen Nederlands maar een punt kan verliezen op spellingsfouten.
Sterk! Bij mij is het iets meer dan tien jaar geleden, maar toen kostte elke d/t-fout je vijf punten op het examen Nederlands (zonder maximum) en bij de meeste andere vakken werden ook punten afgetrokken voor spelfouten. Weinig verwonderlijk dan dat nieuwe universiteitsstudenten (ook in talenrichtingen) nauwelijks zonder fouten kunnen schrijven.

OT: op zich kan die 'ongelijkheid' me weinig schelen, maar ik heb de indruk dat dit vooral in het voordeel van de scholen speelt en niet in het voordeel van diegenen met een taalachterstand: de cijfers worden gewoon vervalst zodat het lijkt alsof de school goed werk levert. Als deze maatregel gepaard gaat met een inspanning op alle niveaus (dus niet alleen extra taallessen op school, maar ook een responsabilisering van de ouders), dan heb ik er geen probleem mee.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 14:21   #233
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Een aangepast diploma? Ik vind dat een prima idee maar sommigen zullen daar weer verdoken discriminatie in zien.
Sommigen zullen zich gediscrimineerd voelen als ze een B krijgen op een examen terwijl hun buur een A krijgt.

Die positieve discriminatie is uiteindelijk onhoudbaar. Ga je die zogezegde 'autistjes' ook doorlaten als ze architect of medicus willen worden later? als het toch niet zo nauw komt allemaal. En indien niet, waarom ze valse hoop geven. Absurd toch?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juli 2009 om 14:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 15:10   #234
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen zullen zich gediscrimineerd voelen als ze een B krijgen op een examen terwijl hun buur een A krijgt.

Die positieve discriminatie is uiteindelijk onhoudbaar. Ga je die zogezegde 'autistjes' ook doorlaten als ze architect of medicus willen worden later? als het toch niet zo nauw komt allemaal. En indien niet, waarom ze valse hoop geven. Absurd toch?
De laatste decenia zie ik meer en meer absude regels en wetten.
Oud 12 juli 2009, 17:27   #235
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oh ik wist niet dat je in de Nederlands vmbo voor architect of medicus kon studeren.

maar even serieus nu: het is toch zo spijtig dat metsers en bouwvakkers hun diploma minderwaardig zouden zijn omdat ze minder goed zouden spellen. zie dat ze nu dt-fouten ofzo maken terwijl dat ze een huis aan het bouwen zijn. dat zou toch wel jammer zijn.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 12 juli 2009 om 17:33.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 17:44   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh ik wist niet dat je in de Nederlands vmbo voor architect of medicus kon studeren.

maar even serieus nu: het is toch zo spijtig dat metsers en bouwvakkers hun diploma minderwaardig zouden zijn omdat ze minder goed zouden spellen. zie dat ze nu dt-fouten ofzo maken terwijl dat ze een huis aan het bouwen zijn. dat zou toch wel jammer zijn.
Dat zou inderdaad jammer zijn dus leggen we bij examens de lat even hoog voor iedereen, zonder uitzonderingen;
Zo ben je zeker dat wie een diploma haalt dit ook waard is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 19:33   #237
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Jasper Erkens is er door met een A-attest. Zeker en vast positieve discriminatie, kan niet anders met zo'n drukke agenda.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:35   #238
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft ze gratis ?
Humorpantalon .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:36   #239
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel voor het vak Nederlands ? En hoe kun je je lessen leren, bvb geschiedenis, geographie, scheikunde, uit je Nederlandstalige schoolboeken...Als je bijna geen Nederlands spreekt ?
Het gaat hier over Nederlands schrijven, niet over Nederlands spreken.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 21:53   #240
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Het gaat hier over Nederlands schrijven, niet over Nederlands spreken.
Boeken worden over het algemeen gelezen.

Laatst gewijzigd door rikbe : 12 juli 2009 om 21:58.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be