![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar bent u weer met uw nergens op slaande opmerkingen, die minderheid is in "aandachtswijken" een meerderheid!
Ik denk beter dan u geplaatst te zijn dit te beoordelen, als u jaren op zo een dienst heeft gewerkt zou u dit ook weten dat die "minderheid" helaas steeds vaker de meerderheid vormt.Of dacht u dat die mensen "zomaar" vaak geen werk hebben en van een uitkering leven? Het is een minderheid die aan die verstikking ontsnapt, de visie van familie, rolmodellen en bereidheid hard te werken vormen vaak de sleutel van die minderheid die wel slaagt iets op te bouwen wat niet rechtstreeks van de staat komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, hoe kunnen zij tolken als ze het Nederlands zelf niet beheersen? Ik begin meer en meer te vermoeden dat u een bureaujob hebt gehad, en nooit in contact kwam met die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#264 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 |
Europees Commissaris
|
![]() Om door zijn ouders verstaanbaar te zijn hoeft hij geen Nederlands te kennen en wat hij zijn ouders vertelt kunnen die ook niet kontroleren.
![]() |
#267 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik niet.
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen bij opvallend veel moslims tot derde generatie toe blijven er problemen bestaan. Dat zijn in Vlaanderen voornamelijk grote groepen Turkse en Marokkaanse mensen. De reden is niet onvermogen, of onbekwaamheid maar onwil. Het wordt niet belangrijk genomen, als taak voor het onderwijs gezien, de identiteit is verbonden met religieuze en nationalistische, etnische herkomst en dat werkt de achterstand van kinderen bij goed bedoelende ouders in de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rest, het denken is vrij Anoniempje,jammer dat mensen zoals Circe niet dezelfde vrijheid kregen van een aantal forummers hier!
Denk je nu echt dat ik wakker lig van wat jij over me denkt? Tuurlijk, ik heb nog nooit een allochtoon gezien, ik haal mijn wijsheden bij de media, zo goed? Doei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn connectie met Circe?? Spannend, maar wat bedoel je daarmee voor leuke dingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja..Ribke, nogal wat Oost Europese dames zijn ex en leerden goed Vlaams!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar anoniempje zegt gewoon de indruk die ik al een hele tijd heb,meer niet,pc madamme ![]()
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar ik geloof niet dat er veel van het OCMW leven. Ze hebben meer zelfrespect dan sommige andere immigrantengroepen.
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die is er in geslaagd om nog steeds op de kosten te leven van haar ex, de mooie vlaamse waarden
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Diploma's zijn ook zonder positieve discriminatie niet altijd gelijkwaardig, omdat de ene school gemakkelijker is dan de andere. Als werkgever moet je gewoon je personeel een test laten afleggen, en als je vaardigheden nodig hebt waarvan sommigen voor hun diploma geen blijk hebben moeten geven, dan zullen die sommigen niet in dienst komen. Heb je die vaardigheden niet nodig, dan maken ze wel kans.
Niet elke werkgever zal zin hebben in het (laten) afnemen van examens, en dan krijg je de ene die alle diploma's gelijk behandelt, en de andere die er bij allochtonen van uit gaat dat hun diploma wel minderwaardig zal zijn. Ik zie hier allochtonen die dat wenselijk vinden. OK, ze verwachten meer voordelen dan nadelen: van mij mogen ze die keuze maken. Het is echter zoals met de hoofddoekjes of het apart zwemmen: ze kiezen voor discriminatie en dus ook voor minimale integratie (geen incentive om goed de taal te leren). De gevolgen van deze keuze moeten dan ook maar voor hen zijn. Ik zal me wel indekken tegen schade voor mij door hun keuze, tenzij de wet"gever" mij ook die vrijheid afneemt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 13 juli 2009 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() ALs ze OE is, is ze geen Vlaamse.
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zal trouwens wel alleen voor dyslectici gelden ofzo, wat ik riep, het is in ieder geval niet zo dat er veel mensen zakken op spelling, de rest van het examen stelt ook wat voor...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 juli 2009 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |