Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2009, 14:32   #261
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daar bent u weer met uw nergens op slaande opmerkingen, die minderheid is in "aandachtswijken" een meerderheid!
Ik denk beter dan u geplaatst te zijn dit te beoordelen, als u jaren op zo een dienst heeft gewerkt zou u dit ook weten dat die "minderheid" helaas steeds vaker de meerderheid vormt.Of dacht u dat die mensen "zomaar" vaak geen werk hebben en van een uitkering leven?
Het is een minderheid die aan die verstikking ontsnapt, de visie van familie, rolmodellen en bereidheid hard te werken vormen vaak de sleutel van die minderheid die wel slaagt iets op te bouwen wat niet rechtstreeks van de staat komt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 14:42   #262
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En daar bent u weer met uw nergens op slaande opmerkingen, die minderheid is in "aandachtswijken" een meerderheid!
Ik denk beter dan u geplaatst te zijn dit te beoordelen, als u jaren op zo een dienst heeft gewerkt zou u dit ook weten dat die "minderheid" helaas steeds vaker de meerderheid vormt.Of dacht u dat die mensen "zomaar" vaak geen werk hebben en van een uitkering leven?
Het is een minderheid die aan die verstikking ontsnapt, de visie van familie, rolmodellen en bereidheid hard te werken vormen vaak de sleutel van die minderheid die wel slaagt iets op te bouwen wat niet rechtstreeks van de staat komt.
Het gaat hem niet om het aantal mensen die erin slagen iets te worden. Het gaat hem om het aantal mensen die Nederlands spreken. Volgens u lukt dat slechts enkele vreemdelingen. Dat is onjuist.

Trouwens, hoe kunnen zij tolken als ze het Nederlands zelf niet beheersen? Ik begin meer en meer te vermoeden dat u een bureaujob hebt gehad, en nooit in contact kwam met die mensen.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 15:35   #263
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Het gaat hem niet om het aantal mensen die erin slagen iets te worden. Het gaat hem om het aantal mensen die Nederlands spreken. Volgens u lukt dat slechts enkele vreemdelingen. Dat is onjuist.

Trouwens, hoe kunnen zij tolken als ze het Nederlands zelf niet beheersen? Ik begin meer en meer te vermoeden dat u een bureaujob hebt gehad, en nooit in contact kwam met die mensen.
Er is tolken en "tolken".
Oud 13 juli 2009, 15:40   #264
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Er is tolken en "tolken".
Neen. Van zodra hij tolkt voor z'n ouders, en hij zich verstaanbaar maakt, wil het zeggen dat ie het Nederlands beheerst.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 15:46   #265
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

die indruk heb ik ook al een tijdje van haar
Oud 13 juli 2009, 16:08   #266
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Van zodra hij tolkt voor z'n ouders, en hij zich verstaanbaar maakt, wil het zeggen dat ie het Nederlands beheerst.
Om door zijn ouders verstaanbaar te zijn hoeft hij geen Nederlands te kennen en wat hij zijn ouders vertelt kunnen die ook niet kontroleren.
Oud 13 juli 2009, 16:14   #267
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Ik niet.
Oud 13 juli 2009, 16:19   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als u dat denkt heeft u niet goed gelezen. Veel "vreemdelingen leren bijzonder goed de taal, Polen zijn daar een goed voorbeeld van, net als veel andere Oost Europese vrouwen. Bij Afrikanen gaat het proces moeilijker, vaak spreken ze wel een andere contacttaal goed zoals Frans of Engels.
Alleen bij opvallend veel moslims tot derde generatie toe blijven er problemen bestaan. Dat zijn in Vlaanderen voornamelijk grote groepen Turkse en Marokkaanse mensen. De reden is niet onvermogen, of onbekwaamheid maar onwil. Het wordt niet belangrijk genomen, als taak voor het onderwijs gezien, de identiteit is verbonden met religieuze en nationalistische, etnische herkomst en dat werkt de achterstand van kinderen bij goed bedoelende ouders in de hand.
Oud 13 juli 2009, 16:22   #269
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de rest, het denken is vrij Anoniempje,jammer dat mensen zoals Circe niet dezelfde vrijheid kregen van een aantal forummers hier!
Denk je nu echt dat ik wakker lig van wat jij over me denkt?
Tuurlijk, ik heb nog nooit een allochtoon gezien, ik haal mijn wijsheden bij de media, zo goed? Doei...
Oud 13 juli 2009, 16:23   #270
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor de rest, het denken is vrij Anoniempje,jammer dat mensen zoals Circe niet dezelfde vrijheid kregen van een aantal forummers hier!
Denk je nu echt dat ik wakker lig van wat jij over me denkt?
Tuurlijk, ik heb nog nooit een allochtoon gezien, ik haal mijn wijsheden bij de media, zo goed? Doei...
vandaar je connectie met circe
Oud 13 juli 2009, 16:26   #271
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn connectie met Circe?? Spannend, maar wat bedoel je daarmee voor leuke dingen?
Oud 13 juli 2009, 16:28   #272
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u dat denkt heeft u niet goed gelezen. Veel "vreemdelingen leren bijzonder goed de taal, Polen zijn daar een goed voorbeeld van, net als veel andere Oost Europese vrouwen. Bij Afrikanen gaat het proces moeilijker, vaak spreken ze wel een andere contacttaal goed zoals Frans of Engels.
Alleen bij opvallend veel moslims tot derde generatie toe blijven er problemen bestaan. Dat zijn in Vlaanderen voornamelijk grote groepen Turkse en Marokkaanse mensen. De reden is niet onvermogen, of onbekwaamheid maar onwil. Het wordt niet belangrijk genomen, als taak voor het onderwijs gezien, de identiteit is verbonden met religieuze en nationalistische, etnische herkomst en dat werkt de achterstand van kinderen bij goed bedoelende ouders in de hand.
Mijn ex was een OE immigrante en volgde integratielessen samen met Moslims. Volgens haar zaten die er omdat ze moesten en meer zaten te tateren dan les te volgen. Ze haakten ook meestal af voor het einde van de lessen.
Oud 13 juli 2009, 16:29   #273
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja..Ribke, nogal wat Oost Europese dames zijn ex en leerden goed Vlaams!
Oud 13 juli 2009, 16:30   #274
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat jij en Anoniempje zo samen op dezelfde lijn zitten, volhouden maar!
Oud 13 juli 2009, 16:32   #275
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fijn dat jij en Anoniempje zo samen op dezelfde lijn zitten, volhouden maar!
mooie projectie,
maar anoniempje zegt gewoon de indruk die ik al een hele tijd heb,meer niet,pc madamme
Oud 13 juli 2009, 16:34   #276
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik geloof niet dat er veel van het OCMW leven. Ze hebben meer zelfrespect dan sommige andere immigrantengroepen.
Oud 13 juli 2009, 16:42   #277
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ken erook zo eentje.
Die is er in geslaagd om nog steeds op de kosten te leven van haar ex,
de mooie vlaamse waarden
Oud 13 juli 2009, 16:48   #278
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Diploma's zijn ook zonder positieve discriminatie niet altijd gelijkwaardig, omdat de ene school gemakkelijker is dan de andere. Als werkgever moet je gewoon je personeel een test laten afleggen, en als je vaardigheden nodig hebt waarvan sommigen voor hun diploma geen blijk hebben moeten geven, dan zullen die sommigen niet in dienst komen. Heb je die vaardigheden niet nodig, dan maken ze wel kans.

Niet elke werkgever zal zin hebben in het (laten) afnemen van examens, en dan krijg je de ene die alle diploma's gelijk behandelt, en de andere die er bij allochtonen van uit gaat dat hun diploma wel minderwaardig zal zijn. Ik zie hier allochtonen die dat wenselijk vinden. OK, ze verwachten meer voordelen dan nadelen: van mij mogen ze die keuze maken. Het is echter zoals met de hoofddoekjes of het apart zwemmen: ze kiezen voor discriminatie en dus ook voor minimale integratie (geen incentive om goed de taal te leren). De gevolgen van deze keuze moeten dan ook maar voor hen zijn. Ik zal me wel indekken tegen schade voor mij door hun keuze, tenzij de wet"gever" mij ook die vrijheid afneemt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 13 juli 2009 om 16:53.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 16:48   #279
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken erook zo eentje.
Die is er in geslaagd om nog steeds op de kosten te leven van haar ex,
de mooie vlaamse waarden
ALs ze OE is, is ze geen Vlaamse.
Oud 13 juli 2009, 16:51   #280
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sterk! Bij mij is het iets meer dan tien jaar geleden, maar toen kostte elke d/t-fout je vijf punten op het examen Nederlands (zonder maximum) en bij de meeste andere vakken werden ook punten afgetrokken voor spelfouten. Weinig verwonderlijk dan dat nieuwe universiteitsstudenten (ook in talenrichtingen) nauwelijks zonder fouten kunnen schrijven.

OT: op zich kan die 'ongelijkheid' me weinig schelen, maar ik heb de indruk dat dit vooral in het voordeel van de scholen speelt en niet in het voordeel van diegenen met een taalachterstand: de cijfers worden gewoon vervalst zodat het lijkt alsof de school goed werk levert. Als deze maatregel gepaard gaat met een inspanning op alle niveaus (dus niet alleen extra taallessen op school, maar ook een responsabilisering van de ouders), dan heb ik er geen probleem mee.
d/t kan je natuurlijk ook als een grammaticafout zien, maar dat je na twee van die fouten een 0 kreeg lijkt me toch wel erg sterk...

Het zal trouwens wel alleen voor dyslectici gelden ofzo, wat ik riep, het is in ieder geval niet zo dat er veel mensen zakken op spelling, de rest van het examen stelt ook wat voor...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 juli 2009 om 16:59.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be