![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() Neen, en bovendien heb ik nooit gesteld dat Jan Peumans niet goed functioneert in een parlementaire democratie. Ik heb alleen geopperd dat hij uit een familie kwam die meer dan waarschijnlijk collaboreerde. En de bron die u dus aanhaalt , is voor mij weliswaar een bron, maar dan een zeer subjectieve historische bron, namelijk Jan Peumans zelf. Ik zou dus willen weten, willen achterhalen, waarom die andere Peumans is neergeschoten tijdens de oorlog. En dan spreken we over 1943. Daar zal dus een reden voor moeten geweest zijn, want 1943 is nog niet echt een bedenkelijk jaar voor de collaborateurs. Dus daar moet toch wel een serieuze reden voor geweest zijn. Of misschien een vete. Maar dat lijkt me niet erg plausibel, alhoewel we dat nooit mogen uitsluiten natuurlijk. Maar het feit dat de familie Peumans meer dan waarschijnlijk VNV-er was tijdens de oorlog, doet voor mij natuulijk vragen rijzen.
Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2009 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() weet u dat u regelmatig vunzige dingen schrijft? onhygienisch zelfs
Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 juli 2009 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kerel, maakt het uit wat er toen precies gebeurd is als je al weet dat het de reden is waarom hij die belofte deed aan zijn vader? Laat het rusten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() Vaneigens maakt dat wat uit. Als Peumans nu wijselijk zijn mond had gehouden en niet ostentatief had uitgebazuind dat hij nooit naar de koning wilde gaan (hetgeen hij inmiddels weer halverlings heeft ingetrokken-niet erg principieel overigens...), dan had er geen haan naar gekraaid. Maar nu heeft hij dat dus wel gedaan. En dan wil ik toch wel eens weten waarom zijn vader hem dat heeft doen beloven. Zeker als relatief nabije Limburger. En zo komt men van het een op het ander. Want vergis u niet, ik kende de familiale achtergrond van Peumans helemaal niet. Nu, echt verwonderen doet het mij allemaal al lang niet meer. Ik ken de hele historie van de Volksunie, het Vlaams Blok, de NVA. Ik heb daar ook veel over gelezen, met heel wat mensen over gesproken uit de streek voor wat Limburg betreft en die de oorlog nog hebben meegemaakt. En blijkbaar komt het merendeel adepten van deze voornoemde partijen steeds weer uit dezelfde visvijver. Uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk.
Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2009 om 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft dit altijd zo gesteld. Hij gaat niet naar niet verplichte vieringen en..... Hij gaat wel als hij uitgenodingd wordt in de functie die hij bekleed. Niets bijgesteld, Jan weet wat hij doen moet en laten mag.
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft niet, de bewijzen zijn er en hij weet het zelf. Hij heeft het met iets minder woorden zelf toegegeven op een kerstboodschap.
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De buitenechtelijke dochter van de koning zijn idd onze zaken niet, maar wij zouden wel moeten opkijken naar iemand die zijn eigen dochter niet erkent. Sorry hoor, maar respect moet je verdienen, respect krijg je niet door een vaginaal toeval. Dit is het verschil met Jan Peumans, deze man is wat hij is door de verkiezingen, de koning is wat hij is door afkomst. Voor wie moet je dan het meest respect hebben? Nu voor mij moeten jullie Jan niet aanbidden, hij is een hardwerkende politicus, die er gekomen is door zijn eeuwig doorzettingsvermogen. Het andere heerschap heeft gehoert en gebonjourd.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 20 juli 2009 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan heeft ook nooit de ambities gehad om koning te zijn, Jan is gewoon politicus, die weigert de koning te aanbidden, maar die wel, als parlementsvoorzitter, naar de koning zal gaan.
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan vertoeft inderdaad graag in Wallonië, hij gaat er regelmatig wandelen. Jan heeft niets tegen de walen op zich, hij verzet zich wel tegen het waals profitariaat opgelegd door de waalse politiekers.
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind trouwens dat er ook op de carrière van Leopold III (ge weet wel, de pap�* van) wat licht mag worden geworpen, nu we toch bezig zijn. Albert II heeft het voordeel dat hij nog leeft, en nog wat tijd heeft om te proberen er iets toonbaar van te maken. Als ik in zijn schoenen stond, zou ik daar niet mee wachten. Ik heb een suggestie: hij zou in zijn toespraak de regering kunnen vragen over te gaan tot het uitschrijven van een bindend referendum betreffende het voortbestaan van de monarchie in ons land.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spoel de band dan terug naar de Boudewijn periode. Daar hebt U vast ook één en ander over te zeggen. Die was vast te preuts en te serieus ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 juli 2009 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou bijvoorbeeld hier kunnen beginnen: http://www.verzet.org/content/view/648/69/ Hier: http://www.moreorless.au.com/killers/leopold.html vindt u ongetwjfeld wat u zoekt. En dit is de link die daiwa postte: http://www.manoeuvre.be/index.php/20...-aller-tijden/
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 juli 2009 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de wetenschappelijkheid van daiwa's link had ik het ook nog niet. Ik heb genoeg aan wat ik kan opmaken uit de links die ik zèlf opgaf. Hier komt er nog een die ik erg interessant vond: http://www.indymedia.be/en/node/8396
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 juli 2009 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]Ik zit vol anticipatie te wachten op een bewijs van uw bewering dewelke ik bij ontstentenis als loos gebazel moet beschouwen.
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4238566]
Citaat:
Ze zijn op onze kosten naar hier gekomen en (de statistieken liegen er niet om) doen geen werk (het vuile willen ze niet en het moeilijke... " Ze? |
|
![]() |
![]() |