![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() Hebben ze jou je ontslag gegeven als sociaal assistente of ben je zelf opgestapt?
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 25 juli 2009 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is niet bedoeld als een aanval. Ik ben gewoon benieuwd welke positieve kanten je ziet. Misschien zijn dat heel andere dan ik ze zie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je leest hier ook heel veel onwaarheden van mensen die veralgemenen, het denken te weten omdat ze een of ander hebben gehoord, gelezen. Ze zien dat het zus of zo gaat in een bepaalde wijk, bij bepaalde mensen, bij allochtonen met een bepaalde nationaliteit en 'dan zal het zo wel gaan bij alle allochtonen/moslims' en ze zijn vertrokken. Cultuur en religie worden te pas en te onpas verward. Zelfs tussen ons, Belgen, autochtonen, zit er soms een wereld van verschil maar bij moslims kan dat blijkbaar niet, dat is één pot nat. Als vrouw van een moslim zagen ze me hier al met een blauw oog rondlopen, een bende koters aan mijn enkellange rokken, een doek op mijn hoofd en onder 'permanent huisarrest'. Gaat het zo niet bij ons dan is mijn man 'geen echte moslim'. Hoe kan je in godsnaam in discussie gaan met zo'n mensen? Tijdverspilling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe beter moslims het economisch doen, hoe meer ze zichzelf ook losmaken uit die verstikkende subcultuur en hoe meer zelf wordt beslist wat religie en culturele achtergrond nog wel of niet bepaald. Dat zie je tenminste bij Turken, dat de preek uit Ankara komt en "niet politiek " is, helpt een heel eind. Bij Marokkanen is dat een ander verhaal, de eerste generatie vormt vaak het bestuur van de moskee en kiest een imam die dus voor zijn broodheren predikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad op heel wat zaken gebotst die door moslims zelf steeds anders worden voorgesteld, wat daarom niet betekent dat ik reden zie om die mensen buiten de samenleving te plaatsen, integendeel door de realiteit te erkennen kun je juist meer kansen bieden. Openheid over wat fout gaat,is een begin! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik dit uitlegde, zei je dat "de geschiedenis van Iran er niet toe doet". Dat is wel het toppunt van ahistoricisme: de geschiedenis zou er niet meer toe doen bij het bespreken van... historische gebeurtenissen!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar Circe zo onaangenaam is dat ze grappig en dus sympathiek wordt, gaat Alice alle mogellijke guerillatechnieken aanwenden om de discussiepartner het bloed van onder de nagels te halen en om iedereen die wat nuance in het debat wil brengen, meteen te verketteren. Als Queensburry b.v. suggereert dat vrouwen met hoofddoek niets van hun leven kunnen maken, dan vraag ik hem onmiddellijk of hij dat werkelijk bedoelt. Reactie van Alice: hoezo, kunnen vrouwen zonder hoofddoek dan niets van hun leven maken? M.a.w.: de zaak wordt helemaal omgedraaid. Omdat ik Queensburry om uitleg vraag o.w.v. zijn uitspraak, ben ik nu plots verplicht om mij als atheist die niets met hoofddoeken van doen heeft, te verantwoorden voor een uitspraak die ik nooit heb gedaan, als zouden vrouwen zonder hoofddoek niets van hun leven kunnen maken! Dergelijke manipulatieve technieken zijn hier schering en inslag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan Grimbergen zeggen. Hij haalde tragische gebeurtenissen uit de geschiedenis van Iran aan om het te hebben over de "eeuwige natuur van de Islam". Aangezien ik de Iraanse revolutie heb bestudeerd, in vergelijkende studie met de Franse revolutie en de Oktoberrevolutie, gaf ik de context aan om een beter begrip mogelijk te maken. Ik werd meteen door jou persoonlijk aangevallen met scheldwoorden als "zever".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
als die al klopt, beweerde je elders op dit forum niet 'argumenteren = slechte manieren'? wat is dan je probleem? Laatst gewijzigd door Dope : 25 juli 2009 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uw voorbeeld betreft, ik zie niet in waarom u aan Queensburry wel uitleg mag vragen om zijn uitspraken maar ik dit niet zou mogen omdraaien en aan u uitleg vragen, als dit uw voorbeeld is van "oneerlijkheid" en "aanvoerster van islambashen" heeft u uzelf enkel onstervelijk belachelijk gemaakt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf prefereer ik een vrouw zonder hoofddoek, maar i.t.t. Queensburry respecteer ik wel de keuze van die vrouwen die ervoor kiezen wel een hoofddoek te dragen en zal ik nooit zeggen dat ze "niets van hun leven kunnen maken".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U laat uw "capaciteiten " hier voor zich spreken hoor! Laatst gewijzigd door alice : 25 juli 2009 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |