![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De chemische reactie die de verbranding beschrijft is inderdaad middelbare-school chemie en heel goed gekend. Het is dus niet nodig om een daadwerkelijke test met een verbrandingsmotor te doen. Wat de andere uitstoten betreft (koolmonoxide, roetdeeltjes e.d.) hangt dat wat af van het precieze verbrandingsproces (temperatuur, druk, mengselsamenstelling, homogeneiteit...) en kan dus varieren van auto tot auto. Maar wat de CO2 uitstoot betreft, is dat tot op vrij grote nauwkeurigheid enkel maar afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die is opgestookt.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Test het. Haal me 2,4 kg co2 per liter benzine boven...puur. Daar betalen we voor. Dus laat het zien!
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... zonder regelbare mengkraan.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt doordat zuurstof zoveel weegt. maar zulke akkefitjes kan je in K&K opvragen. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2009 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zo leggen ze het ons voor. Of zal het hier wat haperen?
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie is ze ? cafépraat ? Nog nooit gehoord van de "EU-verbruikstest" op een rollenbank ? ![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle hier een mooie grote grafiek van de gereden snelheden en hoe lang juist. Ge ziet dat bij deze testcyclus de dieselmotor nog eens extra bevoordeelt wordt tov vd andere motoren, want wie rijdt er nu 66 % stop en go tot 50 kmh in stadverkeer ? Dan nog eens 20 % waar men tussen 50 en 80 haalt, en een enkele procenten 90 en 120 kmh... De hybridemotoren zijn overigens nog sterker vevoordeeld... Maar dat heeft weer een andere topic nodig. Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 17:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer ik al een draad lang uit te leggen. Of had je dat nog steeds niet door?
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al ooit H2O in de vorm van dikke hagel zien vallen ?
Voor 2,4 kg hagel heb je niet veel nodig, men kon ze onlangs tonnenwijze opscheppen in Limburg. Een goede platte schop hagel weegt gemakkelijk 5 kg extra en dat op een paar dm² oppervlakte. 2 handen vol: http://www.hbvl.be/limburg/hagel-als...n-limburg.aspx Op hoeveel km wordt dat prutsje 2,4 kg hagel gevormd ? 5 km ? Hoelang duurt dat eer dat het beneden is ? enkele minuten ? Er zijn auto´s die meer als 20 km moeten afleggen voor maar 2,4 kg CO² uit te stoten, kun je het CO2 van de rest scheiden en opvangen in een reusachtige ballon, en dan bij -78 °C invriezen, dan heb idd 2,4 kg droog ijs. Stel voor een auto rijdt een halfuur lang aan gemiddeld 40 kmh met een ingevroren uitlaat van - xxx°C, dan "ijst" het onder de vorm van zeer kleine droge ijskorreltjes op 20.000 m lengte én verspreid 2,4 kg droogijs, je ziet het dus niet eens liggen met al die rijwind het wordt over tientallen meters breedte verspreid. Zelfs van duizenden auto´s ziet men het echt niet liggen...(hypothetische weg/Siberische winter) De marsmannetjes op hun poolkappen weten van dat CO²-ijs. ![]() die op Antarctica ook... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg al gans de tijd dat de cijfers niet kloppen volgens de opgave/ fiscaal gezien/ opgave constructeurs. Over wat dacht je dat ik hier bezig was anders?
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We draaien hier serieus in cirkels hé.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie post 20
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De constructeurs zijn gebonden aan de geldige EU-cyclus. Dat respectievelijk CO2-cijfer plakken ze op hun respectievelijke modellen. Natuurlijk liggen die CO2 waarden in de praktijk veel hoger als die EU-cycluswaarden zeker zo´n gemiddeld 25 -30 %, kun je overal googlen. En wat heeft dat te maken met uw topic of het begin ? Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2009 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ze kunnen de acciijnzen nog wel eens verhogen, en diesel eens gelijkstellen met benzine bvb om te beginnen, en dan nog eens wat extra "mom CO²". Maar binnenkort zal er wel eens een Ecotaks komen, waar naargelang CO² en andere schaadstoffen de verkeersbelasting per cc berekend wordt, zoiets gelijk het Duits systeem. Was het dat ? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2009 om 00:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fiscaal worden we belast op een mengverhouding van 14 delen zuurstof op 1 deel benzine (liter) Voor alle type wagens in alle omstandigheden zelfs. Klopt dus niet. En als dit niet klopt, dan klopt geen enkele meting meer.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet evenredig dus. Bijlange in de verste verte zelfs niet.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dan studeer nog maar een beetje is echt nodig, vooral over de electronische regeling van de luchtmassameter. http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtmassameter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mss stel je wel de vraag verkeerd, of ben je niet duidelijk ?
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/St%C3%B...erh%C3%A4ltnis Waar staat dat ? Het zijn voor alle type wagens dezelfde omstandigheden namelijk die EU-rollenbanktest - elke auto 1180 sec lang bepaalde snelheden te rijden -, ik heb je toch die link gegeven. Dat de omstandigheden in de praktijk totaal anders zijn van auto tot auto (aerodynamica ?), is toch irrelevant, niet dat er betere oplossingen kunnen zijn, maar voorlopig is dat de standaardtest waar "ze" het mee doen Citaat:
Die *vaste verhoudingen kunt ge in de links vinden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2009 om 13:55. |
||||
![]() |
![]() |