Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2009, 09:40   #201
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orka Bekijk bericht
Tot de volgende verkiezingen.
Het is heel plezant om in het raam van deze draad te kakelen dat de agenda van de nva duren zal tot aan de volgende verkiezingen.

Dit open doel laten we dus niet liggen: de agenda van het Belang zal duren tot en met de volgende tien verkiezingen ....

(het moet de echte flaminganten binnen het Blok toch erg ambeteren: de zeer luttelijke in aantal beperkte leidinggevenden van het Blok, die maar rassistisch èn te-ekstreem-rechts blijven verzieken de boel dermate dat het om te kotsen is .... en ondertussen geeft men de uilskuikens van ekstreem links alle kansen om gewoon flamingantisme te binden aan ekstreem rechts ....
idem dito waarom men niet komt tot een gematigd fatsoenlijk beleid, zoals datgene waar een meerderheid der Vlamingen voor gestemd heeft: de enkelen van het Blok geven alle gelegenheid aan de frankofonen en de belgisiten om een hele rits mensen, vb. in de vakbonden ..., om tegen te wringen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 augustus 2009 om 09:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 10:42   #202
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

het blok...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 11:31   #203
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
het blok...
Het Blok = Het Belang, nieuwe vlag zelfde lading.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 augustus 2009 om 11:31.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 12:56   #204
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Niets dank zij het VB.
Bart heeft openlijk gezegd dat hij tegen het CS.
Bart heeft ook gezegd dat hij niet wil samenwerken met het VB in deze vorm.

Het voorstel van decreet heeft niets met het VB te maken maar met het zelf bepalen van een agenda.

Daar staat zelfs het VB van te kijken hé, dat de N-VA haar agenda zelf bepaald.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=196
Oud 2 augustus 2009, 13:07   #205
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt dat voor jullie iets uit?
Iedere partij bepaald zelf zijn agenda, het VB moet daar alvast niet wakker van liggen. Ten gepaste tijde komt dit voorstel weer op tafel en zal dan ter stemming voorgelegd worden.
Waarom is de tijd nu niet gepast? En wanneer zal de tijd wel gepast zijn? Wat maakt dat dan de tijd wel gepast zal zijn? En het VB moet wat mij betreft wél wakker liggen van zaken als het franstalig onderwijs in de rand en het gebrek aan Vlaamse controle daarop.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 13:08   #206
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

of topik: maar ik zeg de helft van de tijd nog altijd het Blok, omdat ik de manier waarop zij hun opgelegde naamwijziging hebben moeten aannemen, erg afkeur.

Mijn vizie is dat het Blok (net zoals andere partijen trouwens, behalve de mijne ...) moet bestreden worden met politieke wapens. Niet met misbruik van de rechtbanken en, zo bleek toch wel, met rechters die niet bepaald onbevooroordeeld waren.

(en één van de middelen om een partij op politiek vlak te bestrijden is van duidelijk op voorhand aan de kiezer mee te delen dat hun programma en een (klein) deel van hun leiding dermate onfatsoenlijk zijn dat met die partij niet in koalisie samengewerkt zal worden.
Aan de kiezer om dit eventueel af te straffen.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 augustus 2009, 15:08   #207
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Wil je hiermee je eigen groot gelijk bewijzen?
Nogmaals, de N-VA zal haar eigen agenda wel bepalen.
Oud 2 augustus 2009, 15:09   #208
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarom is de tijd nu niet gepast? En wanneer zal de tijd wel gepast zijn? Wat maakt dat dan de tijd wel gepast zal zijn? En het VB moet wat mij betreft wél wakker liggen van zaken als het franstalig onderwijs in de rand en het gebrek aan Vlaamse controle daarop.

Voor jullie een vraag, voor N-VA een weet.
Oud 2 augustus 2009, 15:48   #209
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jullie een vraag, voor N-VA een weet.
Ik zou graag delen in uw wijsheid.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 16:10   #210
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook in die van uw.
Maar ik weet het zelf ook niet, het zou dom zijn van N-VA om dit nu wereldkundig te maken. Jij gaat toch ook niet pokeren met je kaarten open en bloot op de tafel.
Oud 2 augustus 2009, 16:26   #211
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet nu niet afkomen met zo'n kinderlijke naïviteit hé ...
als ge nieuw in een regering stapt, dan moogt ge toch veronderstellen dat er een beetje kollegialiteit nog heerst, en dat ge de nieuwe minister van onderwijs, zelfs al is dat het grootste kieken van Brussel en van verre omgeving, voor schut stelt door hem dat dossier per hoogdringendheid te laten instuderen en passeren ...

allez, ik geloof nog wel dat gijzelf dat niet direkt door hadt;
maar die apen van politisji die dit spelleke opgezet hebben, die wisten dat zeker en vast; ... en toch maken ze er zo'n misbaar van ... okee, dat is politieke oppozisie .. maar evengoed okee, het is aan "de anderen" dan weer om dit te doorprikken.

Oud 2 augustus 2009, 16:43   #212
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is heel plezant om in het raam van deze draad te kakelen dat de agenda van de nva duren zal tot aan de volgende verkiezingen.
Neen hoor...helemaal niet.
De NVA gaat enorme doorbraken forceren ivm de staatshervorming/staatsvorming.
Er staat een spektakulaire omwenteling aan te komen ivm de splitsing van de vogelvangst, een volledige en cross-mediale splitsing van het ministerie van flitspaalkleuren én last but not least het brutale opblazen van de Vlaams-Waalse overeenkomst ivm de verdwaalpalen aan de Belgische kust.

Dit gaat uiteraard gedurende maanden door de VRT als een gigantische Vlaamse imperialistische aanval op Wallonië worden gebracht (waar de NVA dan munt wil uit slaan)

Citaat:
Dit open doel laten we dus niet liggen: de agenda van het Belang zal duren tot en met de volgende tien verkiezingen ....
Als het van de NVA afhangt zal de agenda van het VB nog véééél langer dan tien verkiezingen duren.
Dit is eigenlijk op zichzelf al een bevestiging van de richting waarin de NVA (volgens Schoofie: en ik ben 100% akkoord met hem) wil gaan de volgende tien verkiezingen.

Citaat:
(het moet de echte flaminganten binnen het Blok toch erg ambeteren: de zeer luttelijke in aantal beperkte leidinggevenden van het Blok, die maar rassistisch èn te-ekstreem-rechts blijven verzieken de boel dermate dat het om te kotsen is .... en ondertussen geeft men de uilskuikens van ekstreem links alle kansen om gewoon flamingantisme te binden aan ekstreem rechts ....
idem dito waarom men niet komt tot een gematigd fatsoenlijk beleid, zoals datgene waar een meerderheid der Vlamingen voor gestemd heeft: de enkelen van het Blok geven alle gelegenheid aan de frankofonen en de belgisiten om een hele rits mensen, vb. in de vakbonden ..., om tegen te wringen ...)
Of met andere woorden:
De radikale vlaams nationalistische vleugel mag alles doen behalve praten, vertegenwoodigen, schrijven of zich ook maar ergens mee bemoeien.
Zij moeten eigenlijk als partij met 15% van de kiezers gewoon ophouden te bestaan.
Het is trouwens godgeklaagd dat die Vlaams Nationalistische kloothommels na dertig jaar cordon (waar de NVA aktief aan heeft deelgenomen als examen om bij het establishment om postjes te mogen gaan schooien) nog steeds niet doorhebben dat zij absoluut geen aanspraak kunnen/mogen maken op enige democratisch recht die naam waardig.

Daartegenover staat natuurlijk de NVA met zijn 13% die recht heeft op de postjes die het establishment haar als verwelkomingsgeschenk tijdelijk wil laten opnemen.
Let op: de NVA mag deze postjes opnemen zolang ze braaf opzitten en pootje geven zoals ze de afgelopen legislatuur hebben gedaan. Men heeft Bourgois als minister van media het hart en de ziel van het cordon sanitair/cordon mediatique laten bewaken...en hij heeft zich als establishmentssoldaat prima van zijn taak gekweten.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 augustus 2009 om 16:45.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 16:46   #213
k9

Standaard

Citaat:
U geeft uiting aan uw totale gebrek aan respect voor de eigen werkende en werkloze bevolking. Het is wel degelijk mogelijk om, mits goede omscholing en een herwaardering van de technische richtingen, onze arbeidersbevolking beter te benutten.
Het ging over langdurige laaggeschoolde werklozen, niet nieuwkomers op de arbeidsmarkt

Citaat:
Bovendien is het niet zo dat elk knelpuntberoep er één is waar men een intellectueel voor moet zijn - integendeel. Herscholing is wel degelijk mogelijk, maar de w�*l van de overheid om het correct uit te voeren moet er zijn.
Voor sommige beroepen kan dat inderdaad andere niet voor die kan het duw el een plus zijn.

Citaat:
Daarnaast is het niet zo dat elke werkloze een arbeider is die 20 jaar in een fabriek werkte - vele werklozen zijn namelijk jongeren waarbij betere begeleiding en herscholing wel degelijk mogenlijk is.
Zelfs daar, dit gaat veelal over lager opgeleide BSO TSO die zet je dan beter in technische beroepen .

Citaat:
Dus nogmaals, in plaats van onze werklozen te laten vallen door het goedkoop importeren van buitenlandse arbeidskrachten (wat niet enkel economische gevolgen heeft maar eveneens een bijkomende last legt op de sociale cohesie), zou u beter pleiten voor het benutten van onze eigen arbeiders, die wel degelijk capaciteiten hebben.
Als je de realiteit bekijkt is dit gewoon te naief. Ja mits hervorming kan je sommige onder hen hoger opleiden en hervormen maar nee voor de meerderheid van openstaande zulke vacatures gaat dat niet lukken hoor. Wat ga je daar dan voor doen?

Citaat:
De mensen STERVEN daar letterlijk omwille van het gebrek aan artsen. Proberen te insinueren dat dit verholpen wordt door het teruggestuurde geld van geëmigreerde artsen, is in mijn ogen pervers.
Zonder geld zal geen enkele arts hen daar helpen hoor, en elkeen met geld geraakt ook aan een arts. Dus nee het is helemaal niet zo simplistisch, wie sprak er trouwens van artsen? Zijn er volgens mij genoeg hier.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 16:48   #214
k9

Standaard

Citaat:
Dus we gaan de hoogopgeleiden naar hier importeren. Je vergeet dat die mensen net onontbeerlijk zijn in eigen land.
en?Die mensen zijn toch vrij om te gaan en staan waar ze willen?

Citaat:
Je gaat docters naar hier halen, terwijl hier in België een numerus clausus ingevoerd is om het aantal artsen te beperken.
Wie sprak van dokters? Genoeg hier.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 2 augustus 2009, 16:52   #215
k9

Standaard

Citaat:
Dus is vergrijzing niét tijdelijk, in tegenstelling tot wat u zei.
Nee want je vergeet dat die bevolkingspiramide zichzelf terug rechtzet je zei het correct het komt door de verhouding actieven niet actieven eens die niet actieven sterven en niet vervangen worden door een nieuwe baby boom is de vergrijzing gedaan. Simpele wiskunde hoor.

Citaat:
Idem met migranten.
Helemaal niet immers die migranten kunnen 30-40 jaar actief zijn. Die bijna gepensioneerden kan je maar enkele jaren aan het werk houden. Die 30-40 is genoeg omde vergrijzing te overbrggen.

Citaat:
Met als groot verschil dat die laatsten dan nog eens voor onoverkomelijke samenlevingsproblemen zorgen, zowel in ons land als in het land van herkomst. Dit in tegenstelling tot het beter benutten van de beroepsgeschikte eigen bevolking, wat tot een nieuw evenwicht werkenden-niet werkenden zal leiden.
" onoverkomelijke samenlevingsproblemen" = onzin nogmaals je denkt nog steeds aan de "amper opgeleide werkloze migrant" van nu.

Beroepseigen bevolking word nu al "gestimuleerd" en er komt amper iets van ik vraag me af wat je gaat voorstellen om daar plots een hoogopgeleide uit te krijgen.

Citaat:
Ik vind het trouwens bedroevend dat dit het enige antwoord is dat u klaar heeft na meer dan een volle forumpagina kritiek.
Ik zie mezelf me gewoon herhalen omdat
1 mensen niet snappen dat vergrijzing tijdelijk is
2 mensen niet snappen dat niet alle migranten werkloze profiteurs zijn die in de criminaliteit vervallen en eisen dat de sharia ingevoerd word.

Oud 2 augustus 2009, 16:58   #216
k9

Standaard

Citaat:
Mijn beste, sorry dat ik je alweer moet tegenspreken.

De wettelijke pensioenleeftijd is nu 65 jaar (mannen en vrouwen).
Hoeveel mensen werken tot hun 65 jaar (De Croo niet meetellen aub)?
Hoeveel mensen werken tot hun 60 jaar?
Hoeveel mensen werken tot hun 55 jaar?
Hoeveel mensen werken tot hun 54 jaar?
Hoeveel mensen ............
Zoals ik al gezegd heb is dit tijdelijk, de bijna gepensioneerden aan de slag houden is idd een deel van de oplossing maar niet alles. je kan die immers niet tientalen jaren aan de gang houden.

Citaat:
Beantwoord deze vragen eens in eer en geweten.
Hoeveel van deze "bruggepensioneerden" werken in het zwart na hun pensionering?
geen idee, jij wel?

Citaat:
Gaan de migranten, die jij naar hier wilt halen, werken zodat de autochtone bevolking hier vanaf 50 op haar krent kan zitten?
50? 65 bedoel je en als je de juiste migranten haalt: ja.

Citaat:
Gaan de migranten, die jij naar hier wilt halen, op 50 jaar ook niet willen rentenieren vanaf 50 jaar?
Indien de de pensioen leeftijd of mogelijkheden daar zijn zullen sommigen dat willen, net zoals sommige belgen nu, vandaar dat je natuurlijk dit veel minder moet toelaten. je punt hier is?

Citaat:
Mijn beste vriend,

Iemand wordt geboren:

- De staat (wij dus) investeren in zijn / haar opleiding).
- Hij / zij gaat werken vanaf 20 jaar.
- Hij / zij werkt tot zijn / haar 50 jaar.
- Hij / zij heeft dus gemiddeld 28 jaar bijgedragen.
- Hij / zij sterft op zijn / haar 80 jaar.
- Hij / zij heeft dus 32 jaar geleefd op kap van de gemeenschap.

Dit mijn beste kan geen enkele staat betalen, dit is het failliet van een staat.
Breng eerst orde in het huishouden en kijk dan wat je nodig hebt, ik verzeker je dat het voor de eerste 10 - 20 jaar bitter weinig zal zijn.
Ik heb geen idee waar je die 50 haalt maar dat is klinkare onzin:

"De gemiddelde leeftijd waarop personen een ouderdomspensioen, een rustpensioen na een actieve loopbaan of een vervroegd pensioen, ontvangen is 60,7 jaar."

http://www.trends.be/nl/economie/bel...et-werken.html

- Hij / zij gaat werken vanaf 22 jaar.
- Hij / zij werkt tot zijn / haar 60.7 jaar.
- Hij / zij heeft dus gemiddeld 38.7 jaar bijgedragen.
- Hij / zij heeft dus 20 jaar geleefd op kap van de gemeenschap.

Wat ik voorstel is die eerste 22 jaar kosten laten wegvallen, mensen die je direct kan inzetten nu, en als die 60 zijn en de vergrijzing grotendeels gedaan kunnen die gewoon op pensioen gaan.

Oud 2 augustus 2009, 17:44   #217
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zonder geld zal geen enkele arts hen daar helpen hoor, en elkeen met geld geraakt ook aan een arts. Dus nee het is helemaal niet zo simplistisch, wie sprak er trouwens van artsen? Zijn er volgens mij genoeg hier.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=162

Jij
Oud 2 augustus 2009, 18:10   #218
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al gezegd heb is dit tijdelijk, de bijna gepensioneerden aan de slag houden is idd een deel van de oplossing maar niet alles. je kan die immers niet tientalen jaren aan de gang houden.
Mijn beste vriend.
Dagelijks hoor je in de media (hier bij ons toch) dat er mensen moeten afvloeien in dit of dat bedrijf. Telkens worden 50 plussers geviseerd, Fortis (of hoe het nu ook heet) gaat 54 jarigen op vrijwillige basis op prébrugpensioen sturen = werkloze met bijbetaling tot wettelijk brugpensioen.
Tracht eerst eens deze mensen te laten werken tot hun 65 jaar, gemiddeld kunnen zij zo nog 8 jaar bijdragen aan de staat. Maar nee, deze mensen worden met rust gelaten, zei worden niet meer opgeroepen en.....

Citaat:
geen idee, jij wel?
Heel veel "jong" prébruggepensioneerden gaan nog bijklussen. Enerzijds zijn zij nog in fleur van hunne fladder en anderzijds is het dopgeld met bijbetaling onvoldoende om hun levenstandaard die ze gewoon zijn voort te zetten. Zeer vaak zie je deze mensen ook de woning van zoon- en / of dochterlief optrekken (bouwen).

Citaat:
50? 65 bedoel je en als je de juiste migranten haalt: ja.
Je kan onze mensen niet op 50 jaar afschrijven en van migranten verlangen dat ze werken tot hun 65 jaar.

Citaat:
Indien de de pensioen leeftijd of mogelijkheden daar zijn zullen sommigen dat willen, net zoals sommige belgen nu, vandaar dat je natuurlijk dit veel minder moet toelaten. je punt hier is?
Awel, het heeft veel moeite gekost om je dit te horen zeggen (is eigenlijk om je dit te laten schrijven).

Citaat:
Ik heb geen idee waar je die 50 haalt maar dat is klinkare onzin:
Dit is realiteit mijn beste
Dagelijks worden er 50 plussers afgeschreven. Kijk eens in statistieken hoeveel % 50 plussers nog aan het werk zijn (De Croo niet meetellen).

Citaat:
"De gemiddelde leeftijd waarop personen een ouderdomspensioen, een rustpensioen na een actieve loopbaan of een vervroegd pensioen, ontvangen is 60,7 jaar."

Gemiddeld brug- of rustpensioen misschien wel ja, maar het prébrugpensioen waarover het hier gaat is een werkloosheidsvergoeding met een bijbetaling van de firma en zijn dus niet meegerekend. Ze hebben zo'n nepstatuut tot ze met wettelijk brugpensioen (58 jaar) kunnen gaan, velen hebben dan al 8 jaar "genoten van hun prébrugpensioen).

[quote=k9;4258244]
http://www.trends.be/nl/economie/bel...et-werken.html
Citaat:
- Hij / zij gaat werken vanaf 22 jaar.
- Hij / zij werkt tot zijn / haar 60.7 jaar.
- Hij / zij heeft dus gemiddeld 38.7 jaar bijgedragen.
Het is ongeveer 36,85 jaar in uw berekening en voor een ambtenaar is het nog iets minder (36,16).

Citaat:
- Hij / zij heeft dus 20 jaar geleefd op kap van de gemeenschap.
Hij heeft dus 22 jaar op kap van de gemeenschap geleefd.
Een ambtenaar zelfs 22,6 jaar.
(volgens uw berekening door mij gecorrigeerd).

Citaat:

Wat ik voorstel is die eerste 22 jaar kosten laten wegvallen, mensen die je direct kan inzetten nu, en als die 60 zijn en de vergrijzing grotendeels gedaan kunnen die gewoon op pensioen gaan.
Je gaat er dan van uit dat alleen 20 jarige, direct inzetbare mensen naar hier komen. Ik wens je alvast veel succes.
Je gaat al discrimineren op basis van leftijd.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 augustus 2009 om 18:14.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:23   #219
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee want je vergeet dat die bevolkingspiramide zichzelf terug rechtzet je zei het correct het komt door de verhouding actieven niet actieven eens die niet actieven sterven en niet vervangen worden door een nieuwe baby boom is de vergrijzing gedaan. Simpele wiskunde hoor.

Helemaal niet immers die migranten kunnen 30-40 jaar actief zijn. Die bijna gepensioneerden kan je maar enkele jaren aan het werk houden. Die 30-40 is genoeg omde vergrijzing te overbrggen.

" onoverkomelijke samenlevingsproblemen" = onzin nogmaals je denkt nog steeds aan de "amper opgeleide werkloze migrant" van nu.

Beroepseigen bevolking word nu al "gestimuleerd" en er komt amper iets van ik vraag me af wat je gaat voorstellen om daar plots een hoogopgeleide uit te krijgen.

Ik zie mezelf me gewoon herhalen omdat
1 mensen niet snappen dat vergrijzing tijdelijk is
2 mensen niet snappen dat niet alle migranten werkloze profiteurs zijn die in de criminaliteit vervallen en eisen dat de sharia ingevoerd word.
De enige die hier iets niet snapt ben jij (volgens mij dan toch).

Je moet eerst hier schoon schip maken.
Zorg dat mensen werken tot de wettelijke pensioenleeftijd.
Slank de politiek af, zij kost stukken van mensen.
Straf de profiteurs van ons systeem, je moet niet te bekakt zijn om mensen van de werkloosheid af te gooien en hen te doen terugvallen op een inkomen waarmee ze amper kunnen overleven.
Gratis vervoer voor bepaalde groepen afschaffen, er is niets gratis op deze wereld, waarom zou vervoer dan gratis zijn.
Onze geneeskunde, dokters moeten op een bepaald moment toegeven dat ze een patient niet meer kunnen helpen, ik heb ooit meegemaakt dat bij een stervende nog allerlei dingen gedaan werden zoals bloedonderzoek en ik weet niet wat allemaal. Is dit nodig? Is dit etisch verantwoord? Wat kosten deze "nutteloze" ingrepen?

Werk hieraan en kijk dan hoeveel migranten je nog nodig hebt, het zullen er begot nie veel zijn ze.

MAW, onze leefwereld moet drastisch omgegooid worden, er is geld genoeg, het moet alleen nuttig besteed worden.
Oud 2 augustus 2009, 20:52   #220
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
bijkomend: in Vlaanderen is er geen probleem van jeugdwerkloosheid. Dat is wel het geval in Brussel en Wallonië.
In Vlaanderen is er wèl een probleem van jeugdwerkloosheid, zij het dat dat probleem tot vorig jaar wat kleiner was dan in Brussel en Wallonië. Maar dat 'voordeel' dateert dus van voor de crisis, waarvan we trouwens het dieptepunt qua jeugdwerkloosheid nog niet gezien hebben. Ook niet in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 2 augustus 2009 om 20:52.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be