![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rikbe had het over een "oneindig afstand" van een ster (en niet "oneindig volume" van aantal sterren) en hij was fout want geen ster is "oneindig ver" van (bvb.) de aarde. volume is volume een ster is een ster |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk. En wat is jouw probleem daarmee?
![]() |
#423 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 6 augustus 2009 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Parlementslid
|
![]() @Travis66, Rikbe en consorten
Citaat:
Lees het boek van jullie eigen held voordat jullie vastklampen aan blunders Laatst gewijzigd door Bertie : 6 augustus 2009 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou je niet wat hedendaagse wetenschap gaan studeren? "intervening matter"? Dat de licht een eindige snelheid heeft was toen al vermoed maar werd pas later met succes gemeten. Natuurlijk branden sterren niet altijd: ze worden geboren en doven weer uit. PS Ik heb geen helden, martelaren of heiligen, ik laat dat privilegie aan gelovigen.
![]() |
![]() |
#426 |
Parlementslid
|
![]() Jij hebt het nog altijd niet gesnapt, hé? Hawking is aan het beweren (samen met de rest van de "mainstream" wetenschap) dat het universum juist wel eindig is, anders zou het namelijk zo zijn dat (Ik citeer Hawking zelf) in an infinite static universe nearly every line of sight would end on the surface of a star. Thus one would expect that the whole sky would be as bright as the sun, even at night.
Vandaar dat ze hun toevlucht zochten in de Big Bang theorie, met zn gigantische explosie en de uitbreiding van het universum en bla bla bla (om uit de "witte heelal" dilemma te geraken). Dus samenvattend: - Materie is eindig - Het heeft grenzen, is dus gesloten - 2e wet van thermodynamica treedt op - God is geen materie dus - Hij heeft geen grenzen, is dus niet gesloten - 2e wet is dus niet van toepassing Kortom "checkmate" Laatst gewijzigd door Bertie : 6 augustus 2009 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Burgemeester
|
![]() Dus samenvattend:
- Materie is eindig. Dat is niet waar materie verdwijnt niet. als jij dood bent betekent niet dat jij plots kompleet weg bent. - Het heeft grenzen, is dus gesloten klopt niet zie hier boven. - 2e wet van thermodynamica treedt op snap niet goed wat dat er mee te maken heeft? kan u dat is uitleggen aan leken zoals ik. - God is geen materie dus - Hij heeft geen grenzen, is dus niet gesloten - 2e wet is dus niet van toepassing Er is geen bewijs voor god ...zodus. Kortom "checkmate"[/quote] Neen ik vrees vere van checkmate |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() 'k was in 't slaap gevallen voor 't tv.
Ik zie dat er al uitvoerig geantwoord is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tweede wet is gebaseerd op de aanname dat het universum een gesloten systeem is, de facto eindig dus. Maar omgekeerd werkt deze wet helemaal niet ! Ergo, het feit dat de entropie stijgt in een systeem hoeft niet per see te bewijzen dat een systeem gesloten is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De snelheid van licht is eindig. Alles wat dus verder ligt als de leeftijd van het heelal zien we niet. Alles wat jonger is als de afstand tot de aarde in ly zien we ook niet....en ster die 1 jaar geleden gevormd is op 1000 ly afstand nemen we NIET waar. Ten tweede neemt de intensiteit van sterlicht af naarmate de afstand, gemeten in steradians. Veel sterren zien we dus gewoonweg niet met het blote oog omdat de "detector" oog te zwak is om die signalen waar te nemen (daar gebruiken we ubergekoelde CCD's in IR band voor) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#436 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die vergelijking is niet logisch, en ik ga niet voor 100 keer herhalen waarom dat dat zo moet zijn, lees maar nog eens grondig de reacties in deze thread. Laatst gewijzigd door porpo : 6 augustus 2009 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#438 |
Minister
|
![]() Ik ben atheist omdat mijn oudste dochter een extreem zeldzame terminale genetische afwijking heeft, en geen enkele god die naam waardig een kind zo zou doen lijden.
There is no god. Only suffering and pain.
![]() |
#439 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee bewijs je dat je helemaal geen atheist bent, maar christen en nihilist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |