![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie weet wie het werkelijk weet. Wie is het die het enz. - Indien U mij de vraag stelt luidt het antwoord: J'ignore qui le sait vraiment. ![]() en gemoet nor diene Omar nie lestere zelle!!! ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 7 augustus 2009 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn een hele hoop kritische vragen gesteld over de interpretatie van het gebeuren dat in het filmpje zichtbaar is, maar er wordt niet ingegaan op deze cruciale inhoudelijke vragen. Ik heb hier nog geen enkele post gezien die de feiten die zich in het filmpje voordoen ontkent. Het leed van iemand recupereren en verkeerdelijk interpreteren volgens rechts populistische politiek correcte waanideeën is een immorele daad. De kritiek die ik hier lees gaat over de interpretatie en poging tot recuperatie van de feiten (die overigens door niemand ontkent worden) ik herhaal dan maar eens mij inhoudelijke vragen waarop niet geantwoord wordt: 1. Natuurlijk dienen alle vormen van geweld bestreden en vermeden te worden. Daarover is zowat iedereen het eens, Behalve .. jij .. want jij wenst het Vlamingen toe om op zulk een manier mishandelt te worden. 2. Op welke argumenten fundeert u uw mening dat geweld voorkomt uit een linkse politiek? 3. Welke criteria hanteert u om SPa, OpenVLD, CD&V, Groen! als linkse partijen te classificeren? 4. Op welke manier zouden ´ (...) Groen! en andere linkse partijen´ reeds bijgedragen hebben aan de vormgeving van onze maatschappij? 5. Op welke manier zou jij grootstedelijk geweld voorkomen? (Als je dit al zou willen want blijkbaar ben je een voorstander van geweld op gewone Vlaamse kiezers) 6. In het citaat wordt gesproken over ´jacht op blanken´ waarom gaat u er vanuit dat dit geweld racistisch zou zijn. 7. Wat bedoelt u met ´land van herkomst´? In alle waarschijnlijkheid is dit ´land van herkomst´ Frankrijk. 8. Ik vrees dat uw interpretatie van deze gebeurtenis vertekend is door een verregaande rechtse politieke correctheid.
http://excuseer.wordpress.com Laatst gewijzigd door il faut savoir : 7 augustus 2009 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We ontkennen niets. We denken na & analyseren, i.p.v. zoals jullie een emotie uit te schreeuwen. Dit uitscheeuwen van een emotie, die moderne emopolitiek, is niet alleen ongelofelijk ongemanierd, het is ook gewoon oninteressant & slaapverwekkend.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 augustus 2009 om 14:44. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Integendeel, ik neem het zeer ernstig, evenals de commentaar die bij het filmpje als verklaring, duiding, interpretatie wordt meegepost.
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Zijn antwoord is correct, idd, maar het leek mij een heel raar "woordbeeld"... Ben het nog nooit zo tegengekomen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ze moesten die rotzakken godverdomme onmiddellijk de vlieger op zetten en naar hun thuisland sturen. Want zeg nu zelf... met welke reden komt dit gespuis naar hier? Wie komt er naar hier zijn geluk zoeken? Enkel mensen die in eigen land iets op hun kerfstok hebben. Dergelijk krapuul hebben we hier niet nodig. Zwaar straffen! Het blijft echter goed gekeurd worden door de linkse poco's. Hij zou nog mogen dood geslagen zijn, ze zouden er nog wel één of andere verklaring voor gehad hebben die dat krapuul vrijspreekt.
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filet pur : 7 augustus 2009 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen niet anders daar ze alle kansen steeds ontnomen worden door de racistische Vlamingen. Ze zijn trouwens ook alleen maar geweldadig wanneer ze overvallen. Een beetje meer respect aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bagatelliseer het maar gerust verder... Ooit zal het zich tegen dit krapuul keren. Of denk je dat de modale Vlaming dit zal blijven pikken. In bepaalde wijken in Brussel gaat het er zeker niet beter aan toe. Jouw antwoord onderschrijft des te meer mijn stelling dat bepaalde mensen stekeblind zijn voor de problematiek en het telkens afdoen als akkefietjes... Je geest verruimen noemen ze dit. Vertel me eens hoe een medemens afslaan mijn geest kan verruimen? Laatst gewijzigd door filet pur : 7 augustus 2009 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommige vlamingen hebben walen en buitenlanders nodig om hun éénzijdig underdogcomplex te blijven voeden.
![]() |
![]() |
#73 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onwaarheid 2: ´Het blijft echter goed gekeurd worden door de linkse poco's. Hij zou nog mogen dood geslagen zijn, ze zouden er nog wel één of andere verklaring voor gehad hebben die dat krapuul vrijspreekt´ Onwaarheid 3: dat er hier mensen zijn die dit geweld durven afdoen als akkefietjes is voor mij een bewijs hoe laks sommigen geworden zijn. Dat ze dit geweld aanvaarden en afdoen als een faits divers zegt veel over hen! Verder is het duidelijk dat deze onwaarheden tevens lasterlijk zijn. Laster 4: ´Bagatelliseer het maar gerust verder..´ ik citeerde uit uw post: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=75 ik herhaal mijn post: waaruit leid je af dat ik het gebeuren relativeer? Integendeel, ik neem het zeer ernstig, evenals de commentaar die bij het filmpje als verklaring, duiding, interpretatie wordt meegepost.
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Morgen is het weekend. misschien moet ik uit verveling willekeurig een aantal mensen in elkaar rammen. Blank, zwart, geel... maakt niet uit. Gewoon pure willekeur.
![]() ![]() ![]() ![]() Als ik dan voor de rechtbank moet verschijnen zal ik als uitleg geven dat ik mijn geest wou verruimen ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb een slechte jeugd gehad... vader en moeder keken amper naar mij om, heb niet kunnen studeren. Eigenlijk heb ik gewoon geen kansen gekregen. Mooi excuus toch? Schijnt in ons belgische rechtsstaat perfect te werken als uitleg Laatst gewijzigd door filet pur : 7 augustus 2009 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik reageer op wat mensen hier schrijven, Jij reageert niet op wat mensen schrijven maar je reageert op een onbestaande door jouw ingebeelde reactie van mensen.
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://excuseer.wordpress.com Laatst gewijzigd door il faut savoir : 7 augustus 2009 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoef eigenlijk zelfs geen voorbeeld te geven. Het zijn de argumenten die JULLIE steeds aanhalen om het allemaal goed te praten! Laatst gewijzigd door filet pur : 7 augustus 2009 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Namen, plaatsen, data (en een link) naar overvallen die als geestverruimend werden omschreven. Als dat wekelijks in de krant verschijnt zal dat zeker niet moeilijk zijn.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 augustus 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer u zegt dat 'het' zich wel eens zal keren, dan bedoelt u natuurlijk dat u vermoedt dat die voorvallen een onderdeel gaan worden (of reeds zijn) van een bestaande beeldvorming, en dat die beeldvorming aan de basis zal liggen van het gevoerde beleid. In dat geval heeft u gelijk. De houding van nogal wat politici, media en burgers is sterk beïnvloed door dit soort van beeldvorming. In welke richting dat in de toekomst zal wijzigen is nog onduidelijk voor mij. Ik vang immers erg tegenstrijdige berichten op. Citaat:
Uw retorische vraag of de 'modale Vlaming' (què?) dit zal blijven pikken gaat overigens uit van de idee dat die dat nu al pikt. Het bestaan van filmpjes als dit, trollen als u en draden met een titel als de deze bewijzen echter dat dat niet zo is. Citaat:
![]() |