![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
| ja |
|
13 | 38,24% |
| nee |
|
21 | 61,76% |
| Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#502 |
|
Banneling
|
Neen, ik citeer gewoon dingen uit hun geschiedenis, of wat betreft hun manier van leven, of hun houding tegenover de Belgen, of hun manier van bouwen, of ik heb kritiek op Nederland zoals u kritiek hebt op België, of wanneer u zegt dat Willem een zege was voor het Zuiden, dan repliceer ik dat het toch niet allemaal peis en vree was met Willem, of wanneer u komt aandraven met de roemrijke geschiedenis van de VOC, dan zeg ik dat we dat duchtig moeten relativeren want er zaten ook veelvuldige duistere kanten aan diezelfde VOC. Maar blijkbaar neemt u dat altijd persoonlijk op en beschouwt u dat als een aanval op uw volk. Neem nu, als u kritiek hebt op het koloniaal beleid van België in Congo, dan hebt u daar wel een punt natuurlijk, maar dan mag ik toch ook wel kritiek hebben op het beleid van Nederland in zijn kolonies. Of mag dat niet? Toch wel volgens mij.
Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2009 om 18:38. |
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
wat ook wel een belgisch fenomeen is, maar in wallonie spannen ze wel de kroon met de ps en de mr. |
|
|
|
|
|
|
#504 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
|
het wordt een beetje vermoeiend. Ik denk dat ik ga stoppen met posten op dit deel van het forum, aangezien een aantal lieden werkelijk niet kunnen lezen en vervolgens de rest nog uit hun verband trekken. Consequent, dat wel. Maar geen basis voor een goed gesprek.
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar voor de rest, 'leven en laten leven', dat is mijn devies. Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2009 om 18:54. |
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2009 om 19:02. |
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
|
Citaat:
probeert u eens een meer gebalanceerde analyse, gewoon voor de lol en om te kijken of u niet ploft. |
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Banneling
|
Natuurlijk moogt u meepraten. Het is een vrij forum. Hoe meer mensen van andere nationaliteiten, hoe interessanter dat het kan worden. Maar dan moet u ook kritiek dulden op uw eigen land.
|
|
|
|
|
|
#514 | |
|
|
Citaat:
totaal uit de lucht gegrepen. |
|
|
|
|
|
|
#515 |
|
|
dat hij niet doorheeft dat Nederlanders best wel kritiek kunnen hebben. Maar dan wel opbouwend. En daar ontbreekt het nog wel eens aan.
|
|
|
#516 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is mijn mening terzake. Maar blijkbaar ziet u dat (nog ?) niet zo. Laatst gewijzigd door system : 7 augustus 2009 om 19:16. |
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#518 |
|
Minister-President
|
Ik kan prima tegen kritiek op mijn eigen land. Maar voor alles is een tijd en plaats. Dit forum is er specifiek voor de Belgische politiek. Op een geschikt forum, of in een toepasselijk draadje wil ik graag met u praten over de wantoestanden in Nederland. Maar u sleept de toestand in Nederland er te pas en te onpas bij. Alsof de problemen van Belgie daardoor kleiner worden.
|
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dan kunt u zeggen, ja maar we hebben toch ook genoten van de weldaden van het Romeinse rijk zoals het Romeinse recht, de bouwkunst, het Latijn en dergelijke. Ja, maar daar bleef niet meer zoveel van over tijdens de vroege Middeleeuwen. Uiteindelijk is het Romeinse beschaving voor ons een minpunt gebleken. |
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
|
Citaat:
Is er iets in de geschiedenis wat wel uw achting heeft? |