![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
| ja |
|
13 | 38,24% |
| nee |
|
21 | 61,76% |
| Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
maar dat neemt niet weg welk onrecht er gebeurde. Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 augustus 2009 om 22:08. |
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, er zal een kern van waarheid inzitten ?
|
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand gaat vrijuit. Niet alleen uw schoen naar Wallonië werpen, is dat een natuurlijke refflex van U ? |
|
|
|
|
|
|
#544 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 06:26. |
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Gouverneur
|
Wat is daaraan gemeenschappelijk? Jawel: milieuaktivisten die wereldwijd vanalles tegenhouden. Ik ben zelf "groen" gezind maar ik kan me niet vereenzelvigen met officiële "groenen" omdat die alle zin voor verhoudingen missen.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
|
|
|
|
#548 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het gaat dus helemaal niet om het geld. Dus System is gewoon een onbenul .Hij heeft nergens verstand van. Het enige wat hij kan is een beetje googelen en onzin spuien. Het is beter hem te negeren. |
|
|
|
|
|
|
#551 |
|
Banneling
|
Toch wel. Ik zeg u toch dat we kunnen discussiëren over het begrip 'zuinig' en 'gierig'. Wat voor de ene 'zuinig' is, is voor de andere 'gierig', en omgekeerd.
Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#552 |
|
Banneling
|
Waarheid kwetst natuurlijk. Nu, er is hoop. Hoe meer de EU zich realiseert, hoe meer de Nederlanders wat minder 'zuinig' of 'gierig' zullen worden. En dat proces is al volop aan de gang. Niets te vroeg. Maar, iedereen wordt tenslotte een kind van zijn tijd.
Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:20. |
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#554 |
|
Banneling
|
Dan moet u toch niet veel Nederlanders vertrouwen. Als ik zie hoe ze met hun interpretatie van hun 'vaderlandse' geschiedenis aanmodderen en dit presenteren als 'de waarheid'...
Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:26. |
|
|
|
|
|
#555 |
|
|
We gáán helemaal niet discussieren over het begrip zuinig en gierig. U noemde ons zo, en ik toonde met cijfers aan dat dat nergens op gestoeld is, in elk geval niet als je het vergelijkt met de gemiddelde Belg. En daar reageert u niet inhoudelijk, zoals gebruikelijk.
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Van dat soort heb je ook heel veel Vlamingen. Overigens ook Zwitsers, Fransen, Denen, Duitsers en Amerikanen.
|
|
|
|
|
|
#557 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:36. |
||
|
|
|
|
|
#558 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het nogal gek dat men wel steeds opnieuw de oude geschiedenis wil afdoen als een eigen interpretatie, terwijl niemand de huidige bewijzen van onderdrukking van Nederland en pogingen tot het vernietigen van de Vlaamse economie door Holland en Den Haag kan weerleggen.
En nu ga ik het eens niet over de Schelde hebben. Maar Den Haag bezorgde een paar jaar geleden heel Nederland een zware klap in de landbouw en vooral de veeteelt door te weigeren de rivieren als sluitingsgrenzen te gebruiken voor de zones waar dieren mochten vervoerd worden. Voor Den Haag moest heel het Nederlandse gebied maar afgesloten worden, want het kon niet dat de Hollandse provincies geen dieren mochten uitvoeren en de andere wel. Terwijl de ziekte zich enkel in 3 provincies bevond en de afsluiting van die provincies dus voldoende was voor het inperken van de ziekte. |
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Duitsers lopen erg hoog op met hun bier, zo erg dat ze er zelfs "lebensmittel" op drukken. Maar zelfs verstokte bierdrinkende Duitsers geven onomwonden toe dat het Belgische bier gewoon veel beter en veel lekkerder is dan hun eigen brouwsel. Ik zou zeggen: Als U dat Duits bier lekker vindt, blijf er dan gewoon van drinken en genieten. Weet evenwel dat uw biersmaakpapillen niet "top" zijn. Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 augustus 2009 om 09:44. |
|
|
|
|
|
|
#560 |
|
Banneling
|
|
|