Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 20:25   #201
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Schitterende film.

En nog steeds brandend actueel.
Kubrick is altijd actueel.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 20:26.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:28   #202
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vreemde is dat je ervan overtuigd bent dat ze ook daadwerkelijk "drugs" hebben genomen.

Terwijl er geen enkele aanwijzing daarvoor is.

Ik zou dan toch wel eens willen weten hoe jij aan hun houding kon zien dat ze zo stoned als een garnaal waren.
Het onderdeurtje in de witte hoodie lijkt me toch behoorlijk van de wereld.

Zo'n ettertje op zichzelf trap je met gemak zelf de grond in... Het probleem is dat die rotzakjes altijd in groepjes opereren.

Touche pas a mon pote !

Als Burberry-sjaal nu een wapen had bovengehaald en een van die smeerlapjes een nieuwe lichaamsopening bezorgd had, was het waarschijnlijk weer omschreven als een zinloze daad van racistisch geweld ?
Oud 9 augustus 2009, 20:29   #203
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dan toch wel eens willen weten hoe jij aan hun houding kon zien dat ze zo stoned als een garnaal waren.
Zij is maatschappelijk assistente. Die worden daar in de sociale hogeschool op getraind om dat met het blote oog waar te nemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:30   #204
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het onderdeurtje in de witte hoodie lijkt me toch behoorlijk van de wereld.
Aan wat zie je dat?
Oud 9 augustus 2009, 20:30   #205
Dajjal
Minister

Standaard

Had het filmpje trouwens leuker gevonden als de sjaaldrager een UFC vechter bleek te zijn die de 4 krapuultjes vakkundig de vernieling in ramde
Oud 9 augustus 2009, 20:31   #206
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Aan wat zie je dat?
Ervaringsdeskundige.
Oud 9 augustus 2009, 20:34   #207
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Had het filmpje trouwens leuker gevonden als de sjaaldrager een UFC vechter bleek te zijn die de 4 krapuultjes vakkundig de vernieling in ramde
Dat is het nu juist.
Zulke mensen worden enkel aangevallen als ze zelf problemen komen zoeken.

Dievenbendes opereren zoals roofdieren. Zij bestuderen eerst de kudde om er dan de zwakste exemplaren tussenuit te halen.
Oud 9 augustus 2009, 20:36   #208
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ervaringsdeskundige.
Dat ben ik ook.

En ik zie niets dat enige aanleiding geeft om te denken dat die jongens onder invloed waren.

Het kan hoor, het is zelfs best mogelijk.

Het is alleen onmogelijk om dat te kunnen zien op een korzelig filmpje van een bewakingscamera.
Oud 9 augustus 2009, 20:47   #209
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist.
Zulke mensen worden enkel aangevallen als ze zelf problemen komen zoeken.

Dievenbendes opereren zoals roofdieren. Zij bestuderen eerst de kudde om er dan de zwakste exemplaren tussenuit te halen.
Mja ik heb het al dikwijls gezegd.
Misdaad ingegeven door financiële of sociale achterstand los je op door armoedebestrijding, sociale voorzieningen en maatschappelijk werk.

De rest van de misdaad (de 'roofdieren') los je op door ervoor te zorgen dat het merendeel van de bevolking weerbaar is tegen zulke misdadigers.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 20:49.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:51   #210
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Dat ben ik ook.

En ik zie niets dat enige aanleiding geeft om te denken dat die jongens onder invloed waren.

Het kan hoor, het is zelfs best mogelijk.

Het is alleen onmogelijk om dat te kunnen zien op een korzelig filmpje van een bewakingscamera.
Iron... Van de anderen ben ik niet zeker, maar het witte onderdeurtje lijkt me duidelijk onder invloed. Van wat....your guess is as good as mine
Oud 9 augustus 2009, 20:54   #211
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iron... Van de anderen ben ik niet zeker, maar het witte onderdeurtje lijkt me duidelijk onder invloed. Van wat....your guess is as good as mine
Citaat:
Ervaringsdeskundige.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:56   #212
Dajjal
Minister

Standaard

Och Filo...Wat is uw punt ?

Ja ik heb in mijn jeugd geexperimenteerd.

Neen ik heb nooit mensen overvallen, beroofd, verkracht, of om het even welke andere onaangenaamheden.

Ik stel voor dat jij en Ashraf een kamer nemen en elkaar intiem leren kennen. De liefde is blijkbaar toch groot.
Oud 9 augustus 2009, 21:04   #213
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Geweld is iets van alle tijden, zoals Kallikles reeds zei. De oude manier om met geweld om te gaan acht ik veel menselijker dan de huidige moraal die pijn als het kwade ziet en bijgevolg een maatschappij waarbij geen pijn wordt aangericht als een optimum beschouwt. Want de realiteit verandert niet, ongeacht wat de leerkrachten, de Chiro, en de jeugdprogramma's op tv proberen in te prenten. Door geweld te verwerpen nemen mensen enkel afstand van de realiteit waarin geweld wel bestaat, en telkens wanneer zij geconfronteerd te worden met deze realiteit, geraken zij in een shock.

Later zullen het juist deze mensen zijn die, eens zij over hun shock zijn, van staat zullen zijn tot de wreedste dingen.
Nee, als de shock of de weerzin zich situeert tegenover het gepleegde geweld dan is die persoon niet echt gevaarlijk of zal ie later gevaarlijk worden.

Als echter op z'n gelaatsuitdrukking valt te lezen dat het onderwerp van de weerzin niet het geweld op zich is maar het plezier dat ie erin heeft maar waarvan ie zich niet of slechts zeer onvolledig bewust van is, dan pas kunnen we spreken over een waarlijk gevaarlijk persoon.

Laatst gewijzigd door netslet : 9 augustus 2009 om 21:05.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:32   #214
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zij is maatschappelijk assistente. Die worden daar in de sociale hogeschool op getraind om dat met het blote oog waar te nemen.
En daar gaan we weer! Geen argumenten, onmiddellijk de persoonlijke aanval, hoera wat zijn we vindingrijk!
Iron chef, ik weet natuurlijk niet of dit echt zo is, dat die jongens drugs hebben genomen. Maar omdat ik een tijd in een centrum voor verslaafden heb gewerkt, groep" we kicken niet af maar gaan akkoord met basiszorg" weet ik dus hoe iemand onder invloed zich gedraagt, de lichaamstaal en gedrag van die jongeren doen me daaraan denken.
Hier is druggebruik in aandachtswijken ook nogal verspreid onder jongeren die voor problemen zorgen. Dus mogelijk is dit ook in Parijs zo...
Ik weet dat onder die jongeren hier ook een link is tussen hun gebruik en geweld, mogelijk is dit ook zo bij deze jongeren op dat filmpje...dat wezens zoals Raf daar steeds snerende opmerkingen over maakt, ja als je met die groep verslaafden werkt leer je wel waarop je moet letten, kwestie van je eigen veiligheid en die van collega's!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:35   #215
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Nee, als de shock of de weerzin zich situeert tegenover het gepleegde geweld dan is die persoon niet echt gevaarlijk of zal ie later gevaarlijk worden.

Als echter op z'n gelaatsuitdrukking valt te lezen dat het onderwerp van de weerzin niet het geweld op zich is maar het plezier dat ie erin heeft maar waarvan ie zich niet of slechts zeer onvolledig bewust van is, dan pas kunnen we spreken over een waarlijk gevaarlijk persoon.
Ik doelde meer op shock na herhaalde confrontatie (waarbij een breekpunt wordt bereikt) dan eenmalige confrontaties.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:38   #216
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En daar gaan we weer! Geen argumenten, onmiddellijk de persoonlijke aanval, hoera wat zijn we vindingrijk!
Iron chef, ik weet natuurlijk niet of dit echt zo is, dat die jongens drugs hebben genomen. Maar omdat ik een tijd in een centrum voor verslaafden heb gewerkt, groep" we kicken niet af maar gaan akkoord met basiszorg" weet ik dus hoe iemand onder invloed zich gedraagt, de lichaamstaal en gedrag van die jongeren doen me daaraan denken.
Hier is druggebruik in aandachtswijken ook nogal verspreid onder jongeren die voor problemen zorgen. Dus mogelijk is dit ook in Parijs zo...
Ik weet dat onder die jongeren hier ook een link is tussen hun gebruik en geweld, mogelijk is dit ook zo bij deze jongeren op dat filmpje...dat wezens zoals Raf daar steeds snerende opmerkingen over maakt, ja als je met die groep verslaafden werkt leer je wel waarop je moet letten, kwestie van je eigen veiligheid en die van collega's!
Heb je ooit drugs zelf gedaan, of heb je alleen maar wat gezien en gehoord?

De mensen in centra zijn de absolute randgevallen. De gemiddelde banlieusard zal niet zo zijn. Integendeel, die jongens doen vaak aan gevechtsport en zijn in prima conditie.
Nu wij het toch hebben over Marokkaanse jongeren: drugs waarvan men echt agressief wordt, zoals alcohol, amfetamines en MDMA-derivata zijn niet populair bij deze mensen. Hasj, of cocaine (niet betaalbaar voor iedereen) is bij hun courant. Slechts cocaine kan agressie triggeren, maar de prijs ervan is te hoog om regelmatig te gebruiken, dus dat kan worden uitgesloten.

Algemeen gezien zijn het de blanke jongeren uit discotheekmilieu's die drugsgerelateerd geweeld plegen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:43   #217
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben geen expert op het gebied van lichaamstaal, maar ik weet er wel een aantal dingen over. Ik ben ook nogal vertrouwd met verschillende soorten drugs en hun uitwerkingen.
Ik zie echter niets wat wijst op het gebruik van drugs.

Buiten dan dat het kereltje met de witte trui onder invloed van nicotine is.
Oud 9 augustus 2009, 21:52   #218
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mens toch, als je d�*t al als een persoonlijke aanval beschouwt, geloof ik er geen fluit van dat jij ooit in de sociale sector hebt gewerkt, laat staan dat je ooit een allochtoon van kortbij zou gezien hebben. Veel fantasie heb jij volgens mij, maar meer ook niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:57   #219
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Man, jij weet echt niets. Vandalen in de vijfde eeuw voor Christus.
Sorry foutje. De Vandalen, dat was 5 eeuwen Na christus.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 22:08   #220
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bende is inderdaad de bus opgestapt met het doel iemand te bestelen, dat blijkt duidelijk uit het feit dat er gebruik wordt gemaakt van beproefde technieken. Die gastjes waren niet aan hun proefstuk toe.

Het slachtoffer was echter niet willekeurig uitgekozen.

De achterliggende redenen voor hun gedrag is nogal complex, maar één van de dingen die meespelen is dat je met criminaliteit gemakkelijker poen schept dan met een normale job.
Iedereen wil zo veel mogelijk winst voor zo weinig mogelijk moeite. Dat is niet meer dan normaal.
Het is dus ook niet meer dan normaal dat als je eropuit bent om iemand te bestelen dat je een slachtoffer uitkiest dat zich niet al te veel zal verweren.

Waarom zou je de portefeuille gaan pikken van iemand die er uitziet als de Hulk?
Dat zou compleet idioot zijn, dus ga je op zoek naar iemand die er minder weerbaar uitziet. Vooraleer je tot actie overgaat is het ook aangeraden om toch even na te kijken of je slachtoffer niet nogal assertief is, want dan kan je zelf ook in problemen komen. Meer als twee seconden heb je niet nodig om vermoord te worden.
Geweld is dus altijd te vermijden zolang je niet zeker weet dat je nagenoeg geen enkel risico loopt.

Het is nochtans zeer duidelijk te zien aan hun lichaamstaal, hoor.
Ze testen hem met het papiertje, ze onderhandelen even, doen nog een test en gaan dan pas over tot actie.

Je zegt het zelf:

Het is die gastjes hun broodwinning. Zou jij er ook niet voor zorgen dat je je job zo veilig mogelijk kan uitoefenen?
We zijn het er over eens dat die bende met voorbedachte rade een slachtoffer uitgezocht heeft om te beroven. Maar heel professioneel verloopt het eigenlijk niet : veel overbodig geweld. Eens ze de portefeuille hebben, konden ze vertrekken, desnoods na hem een paar klappen gegeven te hebben om hem te kalmeren , en dat hij hen niet achterna loopt . Maar hier word een echte aframmeling uitgedeeld, ze komen zelfs nog eens terug om hem opnieuw af te kloppen, nadat ze al eens de bus afgestapt waren. Dus hier is een belangrijke factor geweld-zucht aanwezig. Zin om er op te motten. Sadisme .
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be